بازدید 6513
۴

مطالبه مهریه و طلاق بیشترین دعاوی خانواده

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین مطالبه مهریه و طلاق توافقی را بیشترین و بالاترین دعاوی مربوط به پرونده های خانواده در این شهرستان دانست.
کد خبر: ۵۵۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 09 January 2016
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین مطالبه مهریه و طلاق توافقی را بیشترین و بالاترین دعاوی مربوط به پرونده های خانواده در این شهرستان دانست.

به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام حسین کثیرلو در این باره اظهار کرد: ندااشتن درک متقابل زوجین، اعتیاد به مواد مخدر، بیکاری و فقر مالی و دخالت خانواده‌ها از جمله مشکلاتی است که موجب بالا رفتن آمار طلاق در کشور و شهرستان قزوین می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار کشوری معمولا در اکثر شهرهای ایران هرساله ۲۰ درصد ورودی پرونده‌های کیفری یا حقوقی و خانواده نسبت به سال قبل افزایش دارد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد: اقدامات کارکنان قضایی برای ایجاد صلح و سازش، تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی "وکیل رایگان"، بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای و شورای حل اختلاف از جمله راهکارهای کاهش طلاق بوده است.

وی خاطر نشان کرد: درخواست‌های تامین خواسته ۳۴ درصد، دعاوی الزام به تمکین و استرداد جهیزیه هرکدام ۱۷ درصد، دعاوی طلاق به خواسته زوجه ۱۵ درصد و مطالبه مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام کثیرلو عنوان کرد: دعاوی مطالبه مهریه و طلاق توافقی بیشترین فراوانی را بین دعاوی خانواده دارد همچنین با توجه به اینکه بیش از نیمی از طلاق‌ها در اوایل زندگی اتفاق می‌افتد حاکی از آن است که متأسفانه زوجین و خانواده‌ها بدون شناخت کافی، تحقیق و آموزش‌های لازم اقدام به ازدواج می‌کنند.

وی اظهارداشت: در سال‌های گذشته طلاق بیشتر در قشر ضعیف و کم سواد یا بی‌سواد مطرح بود اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش این معضل اجتماعی در قشر تحصیل‌کرده جامعه هستیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: پیامدهای ناگوار طلاق بیش از هر کس در فرزندان اثرگذار است، اثرات طلاق مانند زخمی عمیق در روحیه کودکان کهنه می‌شود اما از بین نمی‌رود؛ آن‌ها درمی‌یابند که دیگر خانواده‌ای نداشته و برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی گریبان گیر آن‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: بدترین شرایط زمانی است که والدین از شخصیت یا تمایلات عاطفی فرزندانشان برای تحقیر طرف مقابل سواستفاده می‌کنند.

حجت الاسلام کثیرلو یادآور شد: طلاق باعث تحمیل آسیب‌ها و هزینه‌های مادی و معنوی در جامعه می‌شود از این رو لازم است جوانان با شناخت کافی اقدام به ازدواج کرده و از ازدواج‌های خیابانی، شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی پرهیز کنند و در صورت اختلاف پیش از مراجعه به دادگاه از مشاوره‌های متخصصین روانپزشک بهره‌مند شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
متاسفانه مهريه مغازه اي شده است براي دختران و بانوان واز همه بدتر گرفتن مجوز خروج از كشور باتخفيف مهريه از شوهر كه باعث شده است تعداد زيادي از بانوان با ين رويه هم ثروتي به جيب بزنند وهم راحت از ايران مهاجرت نمايند.ومتاسفانه هيچ قانوني هم وجود ندارد براي مبارزه با اين معضل مهم.
بعضی از خانواده ها دختر رو به عنوان کالا در نظر میگیرن که انگار هر چقدر مهریه ش بیشتر باشه با ارزشتره
یکی از دلایل بی میلی پسرها به ازدواج همین مهریه های سنگینه
خیلی قانون بدی هست (تازه داماد)
سلام
مهریه برای ایجاد مهر و محبت از طرف مرد به زن و همچنین پشتوانه ای برای زن با توجه به شرایط ویژه آنهاست.
پس آقایان بدانند که که چقدر قبول می کنند تا دچار مشکل نشونند
عاقلانه انتخاب کردن باعث عاشقانه زندگی کردن است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل