بازدید 3366

آتش، ۱۰۰ خانه تاریخی را در استرالیا ویران کرد

سه نفر براثر این آتش سوزی ها مفقود شده و یک سوم از شهر تاریخی 'یارلوپ' در 125 کیلومتری جنوب شهر 'پرت' با خاک یکسان شده است.
کد خبر: ۵۵۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 08 January 2016
حدود 100 خانه و ساختمان که برخی از آن ها تاریخی بودند در استرالیا براثر آتش سوزی های فصلی ویران شد.

به گزارش ایرنا، مقامات استرالیا روز جمعه اعلام کردند سه نفر براثر این آتش سوزی ها مفقود شده و یک سوم از شهر تاریخی 'یارلوپ' در 125 کیلومتری جنوب شهر 'پرت' با خاک یکسان شده است.
براساس گزارش شبکه 'ای.بی.سی'، 95 خانه و ساختمان در 'یارلوپ' براثر این آتش سوزی در شعله های بزرگ آتش تخریب شده و سه نفر از اهالی محلی مفقود شده اند.

شعله های آتش بیش از 53 هزار هکتار از زمین های این ناحیه را سوزانده و آتش شهرها و مناطق مسکونی بیشتری از جنوب پرت که مرکز تولید فرآورده های لبنی و گوشتی بشمار می رود را تهدید می کند.

'وین گرکسون' کمیسر آتش نشانی و خدمات اضطراری منطقه، شرایط را 'بسیار دشوار' دانست و گفت که میزان خسارات هنوز مشخص نیست، اما به نظر می رسد حدود 95 خانه و ساختمان های تاریخی، کارگاه های آموزشی و برخی از کارخانه ها نابود شده اند.

وی با تایید مفقود شدن سه نفر، گفت که 'سه یا چهار' نفر از پرسنل آتش نشانی نیز آسیب دیده اند و یک ماشین آتش نشانی هم نابود شد.
این آتش سوزی مهیب از صبح چهارشنبه بدنبال رعد و برق آغاز شد.

استرالیا هفته گذشته نیز شاهد آتش سوزی گسترده ای بود و ده ها خانه در یک منطقه گردشگری نابود شد.

آتش نشانی استرالیا پیش از این نسبت به شرایط خطرناک و امکان آتش سوزی های بیشتر در سال جدید میلادی هشدار داده بود.

آتش سوزی غیرقابل کنترل دی ماه سال گذشته نیز در جنوب استرالیا خطرناک ترین وضعیت را از سال 1983 میلادی در این بخش استرالیا ایجاد کرد.

آتش سوزی در ماه های تابستان در استرالیا رایج است. سال 2009 در یک آتش سوزی که از آن به عنوان 'شنبه سیاه' یاد می شود در منطقه ای در ایالت ویکتوریا 173 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از دو هزار خانه تخریب شد.

با توجه به گرم و خشک بودن آب و هوای استرالیا حتی آتش سوزی های کوچک نیز می تواند خطرات بالقوه برای محیط زیست این کشور محسوب شده و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را در این مناطق در معرض خطر نابودی قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار