بازدید 5018

وزیر خارجه عربستان امروز به پاکستان می‌رود

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان امروز به اسلام‌آباد می‌رود تا درباره عضویت پاکستان در ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم سعودی با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 07 January 2016
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان امروز به اسلام‌آباد می‌رود تا درباره عضویت پاکستان در ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم سعودی با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مهر به نقل از «ای آر وای نیوز»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که قرار بود ۳ ژانویه به اسلام آباد سفر کند بدلیل اعدام  «آیت الله نمر» روحانی مبارز شیعی عربستان و ایجاد تنش بین ایران و عربستان درز این مورد سفر خود به اسلام آباد را به تعویق انداخت.  

قرار است  امروز عادل الجبیر امروز برای سفری ۲ روزه وارد اسلام آباد شود و با مقامات سیاسی پاکستان در مورد چگونگی عضویت این کشور در ائتلاف ضد تروریسم سعودی بحث و تبادل نظر نماید. وزیر خارجه عربستان در راس هیئتی با  «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو می کند و بعد از نیز کنفرانس خبری برگزار می شود.

لازم به ذکر است عربستان قصد دارد اتئلافی از ۳۴ کشور اسلامی به اصطلاح ضد تروریسم تشکیل دهد پاکستان را جزو فهرست منتشر شده خود قرار داده است. مقامات اسلام آباد در ابتدا از وجود چنین ائتلافی اظهار بی اطلاعی کردند و دبیر کل امور خارجه پاکستان گفته بود عربستان بدون اطلاع قبلی نام پاکستان را به فهرست مذکور اضافه نموده است.

اما «قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان یک روز بعد از اظهارات دبیر کل امور خارجه در کنفرانس خبری اعلام کرد: پاکستان عضو ائتلاف سعودی است اما چگونگی مشارکت پاکستان در این ائتلاف نیاز به زمان دارد.  

برخی از رهبران سیاسی و دینی پاکستان با توجه به تنش اخیر ایران و عربستان درمورد اعدام آیت الله نمر معتقدند پاکستان  نباید در ائتلاف ضد تروریسم سعودی مشارکت کند و به عنوان یک کشور مسلمان و عضو سازمان همکاری اسلامی نقش خود را در برقراری صلح و آشتی بین ایران و عربستان ایفا نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل