بازدید 21272
در جشنواره بین‌المللی جیپور رخ داد؛

تحسین منتقدان هند از نگاه انسانی «بچه‌ای با جوراب قرمز»

در این فیلم که سمانه نصری، پانته‌آ بهرام، امین زندگانی، افشین سنگ چاپ، علیرضا کمالی نژاد، گل احمد حسن زاده و امیر یل ارجمند و... به نقش آفرینی پرداختند، روایتی تکان دهنده از وقایع سال‌‌های اخیر افغانستان به تصور کشیده شده، ولی یک پیچ داستانی منحصر به فرد، مخاطب ایرانی را با این فیلم درگیر می‌کند.
کد خبر: ۵۵۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 07 January 2016
تحسین منتقدان هند از نگاه انسانی «بچه‌ای با جوراب قرمز»
پس از رونمایی فیلم سینمایی «بچه‌ای با جوراب قرمز» در جشنواره جیپور هند، منتقدان این کشور به تحسین نگاه انسانی حاکم بر این اثر پرداختند؛ اثری که روایتی متفاوت و پرتعلیق از یک حادثه به تصویر می‌کشد و مخاطب را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش «تابناک»، جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور، امسال نیز میزبان یک فیلم ایرانی بود و «بچه‌ای با جوراب قرمز» به نویسندگی و کارگردانی خداداد جلالی در این رویداد خوش درخشید و منتقدان به تحسین نگاه انسانی و بدون مرزی که این فیلم در روایتی پرکشش به تصویر کشیده بود، پرداختند. این نگاه که ریشه‌های اسلامی نیز دارد، همچون یک سبد، داستان را در بر گرفته و مخاطب را در بستری متفاوت با خود همراه می‌سازد.

در این فیلم که سمانه نصری، پانته‌آ بهرام، امین زندگانی، افشین سنگ چاپ، علیرضا کمالی نژاد، گل احمد حسن زاده و امیر یل ارجمند و... نقش آفرینی کردند؛ روایتی تکان دهنده از وقایع سال‌‌های اخیر افغانستان به تصور کشیده شده، ولی یک پیچ داستانی منحصر به فرد، مخاطب ایرانی را با این فیلم درگیر می‌کند.

با این حال نگاه فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» در گریز از جنگ و دست خدا که در سکانس‌ پایانی فیلم به تصویر کشیده می‌شود، با توجه به دغدغه‌هایی که در چند سال اخیر با ورود سیل پناهجویان سوری، عراقی و افغانستانی به کشورهای اروپایی برای مردمان قاره سبز به وجود آمده، این فیلم را برای برخی رویدادهای سینمایی اروپا نیز دارای اهمیت ساخته است.

گره داستانی «بچه‌ای با جوراب قرمز» که در یک سوم میانی فیلم پیش می‌آید و فضایی پرالتهاب را تا انتهای این اثر با خود به همراه دارد، حس همذات‌پنداری را در مخاطب به شدت به قلیان وامی‌دارد و شاید همین فضا ـ که تماشا خود را جای کاراکتر اصلی داستان قرار می‌دهد ـ باعث شد تا هندی‌ها به استقبال این فیلم بروند.

بهروز بادروج، مدیر فیلمبرداری «بچه‌ای با جوراب قرمز» با تمرکز بر نگاه کارگردان، قاب‌های درخشان را در این اثر ثبت کرده و آنچه به تصویر کشیده، تأثیرگذاری نقش آفرینی کاراکترهای این فیلم بلند سینمایی را افزون و تماشای این اثر را بر روی پرده عریض سینماهای ایران پراهمیت‌تر کرده است.

«بچه‌ای با جوراب قرمز» که هایده صفی‌یاری تدوینش را بر عهده داشته و ستار اورکی موسیقی‌اش را ساخته، می‌توانست در یکی از بخش‌های سی و چهارمین جشنواره فجر و به طور خاص در بخش نگاه نو مورد توجه قرار گیرد، ولی با نظر هیأت‌های انتخاب، در این دوره از جشنواره حضور نخواهد داشت و عوامل این فیلم، خود را برای حضور در جشنواره‌های اروپایی و نمایش بر پرده عریض سینماهای کشور آماده می‌کند.

در این فیلم علاوه بر امیر حیدری، سحر بهتویی، بهروز طاهری و نرگس صابری که گروه کارگردانی را تشکیل دادند، بابک نبی زاده به مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، فرانه نصری به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان، علی نصیری نیا به عنوان طراح صحنه و لباس، شهرام خلج در مقام طراح گریم نقش آفرین بودند.

همچنین محسن روزبهانی، طراح جلوه‌های ویژه، آرش برومند صدابردار صحنه، حسین مهدوی صداگذار، محمدرضا دلپاک طراح و ترکیب صدا، ناصر هادیان فر مدیر تولید و حیدر هدایتی در مقام عکاس جزو عوامل اصلی تولید «بچه‌ای با جوراب قرمز» هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار