بازدید 5932
جانشین فرمانده ناجا:

دقت کنیم موضوع امنیت اخلاقی تنش‌زا نشود

اسکندر مومنی گفت: امنیت اخلاقی یکی از مأموریت‌های پلیس است و باید دقت کنیم تا تنش‌زا نباشد.
کد خبر: ۵۵۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 05 January 2016
اسکندر مومنی گفت: امنیت اخلاقی یکی از مأموریت‌های پلیس است و باید دقت کنیم تا تنش‌زا نباشد.

به گزارش ایلنا، اسکندر مومنی در آیین اختتامیه هفتمین دوره بصیرت با اشاره به سیاست‌های رژیم آل سعود در منطقه، اظهار کرد: با این حال استکبار جهانی و به خصوص آمریکا حقوق بشر را در ایران مطرح می‌کنند، سلاح هسته‌ای برای آن‌ها مهم نیست، بلکه دنبال تسلط بر منطقه و دنیا هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به روشنگری این سیاست‌ها می‌پردازند، افزود: با تصویب برجام موضوعات بین ما با دشمنان خاتمه پیدا نمی‌کند و هدف دشمنان تحمیل فرهنگ منحط غربی و تسلط بر منابع نفت و گاز است، ایران به طور جدی با این سیاست مخالفت اساسی داشته و ایستاده است.

مومنی با بیان اینکه حوزه فضای مجازی و سایبر در دایره تحریم‌های دشمنان قرار نمی‌گیرد تا بتوانند تأثیرات خود را بر امنیت داخلی و عمومی بگذارند، گفت: هر کجا ما آماده و در صحنه بودیم یا توطئه‌ای شکل نگرفت و یا با کمترین هزینه دفع شد.

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه توافق برجام تأثیری در دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ندارد، گفت: یکی از موضوعات در پیش‌رو، انتخابات است که باید تهدیدات را بشناسیم و ایجاد آمادگی کنیم.

وی در ادامه بر لزوم شناخت نشانه‌های بحران و فتنه در صحنه انتخابات در سال‌جاری تأکید کرد و گفت: عوامل نفوذ، اعتماد مردم را نشانه می‌گیرند و قبل از پایان رأی‌ریزی مردم، اعلام پیروزی می‌کنند.

مومنی سپس بر موضوع سلامت انتخابات تأکید کرد و با بیان اینکه انتخابات آزمون بزرگی است، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و در این مسئولیت، موفق عمل کنیم.

وی گفت: بخشی از سیاست‌های آمریکا در منطقه عربستان اجرا می‌شود و آل‌سعود با راه‌اندازی گروه‌های تکفیری از آنان حمایت می‌کنند تا منطقه و جهان را به خود مشغول کنند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه بر لزوم هوشیاری بیشتر در این ارتباط تأکید کرد و افزود: باید عناصر اطلاعاتی نیروی‌انتظامی و به ویژه پلیس فتا هماهنگی لازم را با سایر دستگاه‌های امنیتی در کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند جامعه را دو قطبی کنند، گفت: پلیس باید آمادگی لازم را داشته باشد. استکبار هر کجا که به نفعش باشد از القاعده حمایت می‌کند و هر کجا که منافعش در خطر باشد دست از حمایت از این گروه، بر می‌دارد.

مومنی گفت: آل‌سعود روزانه اعدام‌های زیادی در کشورشان انجام می‌دهند و همه به طور علنی از این سیاست حمایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جرائم عمومی اشاره و با بیان اینکه مردم به صورت عینی آن را لمس می‌کنند بر کاهش سرقت در این ارتباط تأکید کرد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی باید بر افکار عمومی تأکید کرد، گفت: امروز بدون رسانه هیچ طرحی پایدار نیست.

مومنی با اشاره به اینکه یگان ویژه حرفه‌ای‌ترین یگان در نیروی‌انتظامی است افزود: یک برخورد نابجا به سرعت یک موضوع محلی را به موضوع ملی تبدیل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شناخت محیط و پدیده اجتماعی مهم است گفت: پدیده‌های اجتماعی نباید به موضوعی امنیتی تبدیل شوند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه بر لزوم آموزش در ناجا تأکید کرد و با بیان اینکه رمز آموزش تکرار است، افزود: آموزش یک بخش مانند سایر بخش‌ها نیست بلکه در بخش‌های مختلف امور، نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش عزم ناجا جدی است، به موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر اشاره کرد.

مومنی با تأکید بر اینکه موضوع امنیت‌اخلاقی در جامعه هیچ‌وقت نباید فراموش شود، گفت: امنیت اخلاقی یکی از مأموریت‌های پلیس است و باید دقت کنیم تا تنش‌زا نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل