بازدید 85312
بسته خبری «تابناک»؛

واقعیت ماجرای احمدی‌نژاد و جیبوتی/ درخواست «آل‌خلیفه» برای حذف وزرای ایرانی‌الاصل از کابینه/پدر ما را احساس تکلیف در آورده است!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «حجاب در جمهوری اسلامی گامبیا اجباری می‌شود»، «علت عدم شرکت آیت الله امجد در آزمون امروز خبرگان»، «لیست بازماندگان احمدی نژاد در دولت روحانی»، «زنانی که در آزمون انتخابات خبرگان شرکت کردند» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 05 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

برخی نامزدهای خبرگان مشروب‌ خوارند

دبیر شورای نگهبان با انتقاد مجدد از بالا بودن تعداد متقاضیان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفته: روز گذشته یکی از مراجع چهارگانه، پرونده 63 نفر از کاندیداهای خبرگان را به ما ارجاع داده بود که طبق آن، برخی از این افراد قمارباز و مشروب خوارند و برخی دیگر مشکلات اخلاقی دارند.

کسب درآمد از شهادت طلاق

حجت‌الاسلام محسن قرائتی روز سه شنبه در همایش شبکه مدرسین ازدواج و خانواده با اشاره به اینکه ۱۱ مرتبه در قرآن به کلمه خانه اشاره شده است، افزود: در قرآن کریم در چند آیه به مشکلات خانوادگی و لزوم حکمیت فامیل برای رفع مشکلات خانوادگی اشاره شده است که در یکی از آیات ۲۰ نکته دراین خصوص آمده است. همچنین در آیه دیگری آمده است که زن و شوهر لباس یکدیگرند و علت آن این است که زن و شوهر باید خود را نسبت به شرایط زندگی سازگار کرده و تغییراتی دهند که منجر به گسترش اختلاف میان آنها نشود. متاسفانه طلاق برای ما ساده شده است که نباید اینگونه باشد به همین دلیل باید تمام قوانین ضد وحی و ضد عقل را کنار بگذاریم و از راهی که رفته‌ایم بازگردیم و از سوی دیگر شنیده شده که متاسفانه برخی افراد جلوی دادگاه‌ها برای شهادت طلاق پول گرفته و این کار را انجام می‌دهند.

حجاب در جمهوری اسلامی گامبیا اجباری می‌شود

بر اساس گزارش‌های مبتنی بر سندی لو رفته، جمهوری اسلامی گامبیا اعلام کرده که از این پس کارمندان زن دولت باید با حجاب اسلامی در محل کار خود و اماکن عمومی ظاهر شوند. بنا به ادعای بی‌بی‌سی در این سند آمده که کارمندان زن باید موهای خود را کاملا با روسری بپوشانند. ماه گذشته یحیی جامه، رئیس جمهور گامبیا، نظام حکومتی این کشور را که اکثریت آن مسلمان هستند، جمهوری اسلامی اعلام کرد. اما آن زمان گفت که پوشش خاصی به شهروندان تحمیل نخواهد شد و پیروان سایر ادیان اجازه خواهند داشت که آزادانه از تعالیم خود پیروی کنند. آقای جامه به تلویزیون دولتی این کشور گفته بود که اعلام جمهوری اسلامی مطابق با "ارزش‌ها و هویت اسلامی در این کشور است. رئیس جمهور گامبیا در توضیح علت اعلام جمهوری اسلامی در این کشور افزود: "با توجه به این که اکثریت مردم این کشور مسلمان هستند، گامبیا نمی تواند به قوانین استعماری ادامه دهد." حدود ۹۰ درصد ازمردم گامبیا مسلمان هستند.

واقعیت ماجرای احمدی‌نژاد و جیبوتی

پس از حمایت جیبوتی از عربستان در موضوع حمله به سفارت عربستان در تهران، تصویری در رسانه‌ها از محمود احمدی‌نژاد با این توضیح منتشر شده است که جیبوتی همان کشوری است که ساختمان مجلس آن را ایران ساخته است. این در حالی است که احمدی نژاد فروردین ماه سال 1392 همراه هیاتی از ایران به 3 کشور غنا، نیجر و بنین سفر کرد که تصویر منتشره در رسانه‌ها به همین سفر احمدی‌نژاد مربوط است. تنها سفر احمدی‌نژاد به جیبوتی در اواخر سال 87 انجام شده است.

از سوی دیگر ساخته شدن مجلس جیبوتی توسط ایران واقعیت دارد. این ساختمان با هزینه ایران و توسط شرکتی ایرانی ساخته شده است و در آذرماه 93 با حضور علی لاریجانی ریس مجلس شورای اسلامی افتتاح شده است. احداث ساختمان مجلس جمهوری جیبوتی از طریق اختصاص یک خط اعتباری ۱۰ میلیون یورویی به وسیله بانک توسعه صادرات در سال ۲۰۰۳(۱۳۸۱) صورت گرفته و احداث این ساختمان در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۵) و در دولت نهم شروع شد.

واقعیت ماجرای احمدی‌نژاد و جیبوتی/ درخواست «آل‌خلیفه» برای حذف وزرای ایرانی‌الاصل از کابینه/پدر ما را احساس تکلیف در آورده است!

اعلام ابهام مالی علیه مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری تسنیم مدعی شده است که آقای "م.م.ا." که از اساتید دانشگاه آزاد و مدیرمسئول یکی از روزنامه‌های توقیف شده اصلاح‌طلب است، طی کمتر از شش ماه در سال 86 طی پنج فقره مبلغ 5.2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از بزرگ‌ترین بانک دولتی کشور قبل از ترهین هرگونه وثیقه‌ای دریافت می‌کند که هنوز بازپرداخت نکرده است، این در حالی است که طبق اسناد موجود قرار بود این تسهیلات طی یک سال بازپرداخت گردد. با بررسی‌هایی که در خصوص دلایل پرداخت وام بدون وثیقه به این چهره شاخص اصلاح‌طلب شده، دریافتیم که تسهیلات به این فرد با درخواست مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت شده است. در یکی از این 5 فقره تسهیلات که مبلغ 1.5 میلیارد تومان در سال 86 پرداخت شده و هنوز اقساط آن بازپرداخت نگردیده است، بنا به درخواست مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اداره امور شعب مرکز تهران بانک ملی ایران طی نامه‌ای با این درخواست موافقت کرده است.

شعری در غم فراق جیبوتی

«سید محمد سادات اخوی» را بیشتر به‌عنوان نویسنده ادبیات دینی و شاعر آیینی می‌شناسیم اما آثار طنزش، خصوصاً طنزهای اجتماعی‌اش قابل‌توجه است و مخاطبان زیادی دارد. او به‌تازگی و پس از حمایت تعدادی از کشورها از عربستان در قطع رابطه دیپلماتیک با ایران، شعر طنز زیر را در وصف کشور «جیبوتی» که اعلام کرد در حمایت از رژیم آل سعود رابطه‌اش را با ایران قطع می‌کند سروده است:

قطع شد ارتباط با جیبوتی

وای ما... وای ما!... چرا جیبوتی؟

به جهنم اگر همه رفتند...

به کجا رفت-ای خدا!- جیبوتی؟

وای بر اقتصاد ما(پس از این ...)

گر نیاید به سوی ما، جیبوتی

چه کند عرصه سیاست ما...

با نبود هزارها جیبوتی؟!

حاج قاسم!... پدر، مراقب باش!...

نرود(یکهو) زیر پا: جیبوتی(!)

عاشق نقطه‌های جیبوتی‌م...

از سر ریش چانه، تا جیبوتی

نفت و گاز و هوای پاکیزه...

معدن نقره و طلا، جیبوتی!

همه زندگی بهشت شده...

تا شدم با تو آشنا، جیبوتی!

تو-دقیقن-کجای دنیایی؟

نه... نرو عشق من... بیا، جیبوتی!

البته نه... برو!... شبیهت هست...

می‌خرم-باز- این‌هوا: جیبوتی!

مثل آل سعود و اهل و عیال...

می‌شوی توی جیب، جا!... جیبوتی!

اختلاف نظر انتخاباتی فاطمه هاشمی و عفت مرعشی

بر اساس مصاحبه‌ای در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شده، فاطمه هاشمی رفسنجانی گفته است "اگر ردصلاحیت‌ها گسترده باشد به طور قطع مردم نسبت به این مسئله ناراحت خواهند شد و عکسالعمل نشان خواهند داد." این در حالی است که ده روز پیش از این خانم عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به همراه فرزندان خود محسن و فاطمه هاشمی در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه همسر و فرزندان شما برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی ثبت نام کرده اند آیا نگران رد صلاحیت فرزندانتان هستید؟ گفت: یک بار رد صلاحیت شدیم، دیگر برای چه نگران باشیم.

احمدی‌نژادی‌ها هم روزنامه‌دار می‌شوند

محمدرضا تقوی‌فرد از انتشار روزنامه بامداد از شنبه (19 دی) خبر داده و گفته: انتشار روزنامه بامداد همزمان با قیام تاریخی مردم قم در اعتراض به انتشار مطالب توهین‌آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات خواهد بود و تلاش کردیم هیئت تحریریه مجموعه‌ای از نیروهای انقلابی، متعهد و حرفه‌ای باشد.

اینانلو هم خیابان‌دار می‌شود

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران پیشنهاد نامگذاری معبری به نام «اینانلو» در تهران را مطرح کرد.احمد مسجدجامعی در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به فوت مرحوم اینانلو، اظهار داشت: مرحوم اینانلو عمر خود را به معرفی ایران اختصاص داد. من مدتی است که تهرانگردی می‌کنم تا ظرفیت‌های نقاط مختلف تهران نمایان شود اما اینانلو سعی داشت ظرفیت‌های کشور شناخته شود. وی در ادامه اظهارات خود پیشنهاد نامگذاری معبری به نام مرحوم اینانلو شد.

خشن‌ترین کشور جهان کجاست

«فورتین ماگانیا» رئیس موسسه پزشکی قانونی السالوادور اعلام کرد کشورش در پایان سال 2015 ، بیشترین خشونت ها در تاریخ خود را داشته و خشن ترین کشور در جهان شناخته شد. به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، رئیس موسسه پزشکی قانونی السالوادور افزود: در پایان سال 2015، نرخ خشونت ها نسبت به سال قبل خود به دلیل افزایش حملات باندهای خیابانی ، 70 درصد رشد داشت.ماگانیا تصریح کرد که در پایان سال 2015 ، شمار کشته شدگان به 6هزار و 650 نفر رسید که شماری بسیار بالا نسبت به سه هزار و 912 نفر سال 2014 میلادی است.رئیس موسسه پزشکی قانونی ال سالوادور خاطر نشان کرد: سال 2015 در تاریخ السالوادور از نظر تعداد قتل، خشن ترین سال بود و این یک 'شیوع واقعی' است.

تاکتیک‌های نظامی "سردار"

سید محسن حکیم، مشاور سیاسی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پاسخ به این پرسش که این روزها از سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بیشتر در عراق می‌شنویم و می‌بینیم، عملکرد وی در چارچوب کمک‌های مستشاری به نیروهای نظامی عراقی تا چه اندازه در از بین بردن اقدامات و گروه‌های تروریستی موفق بوده است؟ گفت: حاج قاسم سلیمانی برادر بزرگوار و فرمانده بزرگ ایران به عنوان فرمانده نیروی قدس هستند. از سال 1375 که مسئولیت نیروی قدس را بر عهده گرفتند فعالیت‌های مهمی در تحکیم کارکرد اسلام و ارزش‌های انقلاب در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و یا جاهایی دیگر داشتند. بعد از سقوط موصل دولت عراق به طور رسمی از ایران درخواست کمک مستشاری کرد و حاج قاسم به عنوان مسوول این پرونده حضور فعالانه در بخش مستشاری داشتند.وی تأکید کرد که نقش ایران در عراق به هیچ وجه نقش جنگنده و مبارز نبوده است. ده‌ها مستشار ایرانی در عراق هستند اما آنها قانونی به عراق آمده‌اند.مشاور سیاسی عمار حکیم با بیان این‌که "حاج قاسم در حوزه نظامی فرماندهی خبره و کارشناس است و نقش مهمی در پیروزی‌های نیروهای نظامی عراقی در بسیاری از شهرهای در مقابل داعش داشته است و الان در سوریه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند" به خاطره‌ای از وی اشاره کرد و گفت: او چهره‌ای محبوب در عراق است و خاطرات فراوانی همه از او دارند. ارتباط من با سردار سلیمانی به خیلی قبل برمی‌گردد. اما آنچه الان به ذهن می‌آید حضور ایشان در جلسه‌ای دو روز بعد از سرنگونی موصل در تاریخ 2014/6/10 به درخواست دولت وقت (نوری المالکی) بود. در آن جلسه‌ که من هم در آن بودم، ایشان از روی نقشه، اقدامات و تاکتیک‌های مقابله با داعش را شرح دادند و امروز بعد از یک و نیم سال می‌بینیم که نقشه اولیه‌ای که سردار سلیمانی برای ایجاد امنیت و محافظت از بخش‌های مهم عراق ارایه کرد، مورد استفاده قرار گرفته است و موفقیت‌های زیادی را نیز به همراه داشت.

انتظار ندارم حامیان دولت با اصلاح‌طلبان همراه شوند

فائزه هاشمی در گفتگو با جماران گفت: درباره نزدیک شدن اصلاح طلبان و حامیان دولت در حال فعالیت هستیم و به طور یقین اصلاح طلبان و حامیان دولت با هم فاصله ای ندارند، اما اینکه با هم یک لیست ارائه دهند یا ندهند، هنوز بحث ما نیست و اطلاع ندارم چه اتفاقی در آینده می افتد.وی ادامه داد: به هر حال حامیان دولت، نگاه مشخصی دارند و چندان انتظار ندارم با اصلاح طلبان همراه شوند، بلکه اصلاح طلبان خودشان باید تلاش کنند و کارشان را انجام دهند.

کنایه جالب"سخنگوی دولت" به قطع رابطه دیپلماتیک جیبوتی

محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه در واکنش به قطع رابطه دیپلماتیک جیبوتی با ایران گفت: عربستان از قطع رابطه با ايران متضرر مى شود حتى اگر دولت بزرگى چون جيبوتى هم آن ها را همراهى كند.وی ادامه داد: قطع رابطه عربستان و ريزه خوارانش تاثيرى در توسعه ملى ايران ندارد.

آتش زدن سفارت می تواند اقدام عوامل رژیم آل سعود باشد

حجت الاسلام احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل سعود، یکی از مهمترین اشتباهات استراتژیک این دولت بوده خاطرنشان کرد: با وجود آنکه هیچ کس حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را تایید نمی کند، اما نکته قابل توجه می تواند آن باشد که حوادث و اتفاقات رخ داده شنبه شب که موجب آتش سوزی سفارت عربستان در تهران شد، ممکن است اقدام عوامل رژیم سعودی در ایران جهت ایجاد تنش در روابط دو کشور باشد. 

درخواست «آل‌خلیفه» برای حذف وزرای ایرانی‌الاصل از کابینه

یکی از اعضای خاندان آل‌خلیفه خواستار تعویض وزاری ایرانی‌الاصل کابینه بحرین شده است.به گزارش ایلنا به نقل از مراة‌البحرین، بعد از اعلام قطع روابط بحرین با ایران، «لولوه آل‌خلیفه» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «تویتر» نوشت: «عصر مژده و قطع روابط با ایران به خیر. منتظر جشن تعویض وزرای ایرانی‌الاصل و جایگزینی آنها توسط عرب‌های اصیل هستیم.»لولوه آل‌خلیفه در واکنش به برخی اظهارنظرها گفت: «هر فرد خسیسی از آنها که وزیر می‌شود، گروهی از اطرافیانش را می‌آورد و همه عرب‌ها را دور می‌کند. آیا عبرت گیرنده‌ای هست.»براین اساس، روز گذشته دولت بحرین در پیروی از عربستان سعودی، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

علت عدم شرکت آیت الله امجد در آزمون امروز خبرگان

كانال تلگرامی منتسب به آقای محمود امجد دليل عدم شركت در آزمون كتبی را، تاييد صلاحيت وی در دور دوم مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه كرمانشاه عنوان كرده است.گفتنی ‌است معاون شورای نگهبان اعلام كرد:‌‌ «افرادی كه در خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند اگر "در دوره های پیش تایید شده" یا "عضو مجلس خبرگان بوده‌اند"، نیازی به شرکت در آزمون کتبی ندارند.» با اين حال به نظر می‌رسد، احتمال دعوت برخی از همين افراد به آزمون شفاهی نيز وجود داشته باشد.

روایت عارف از گام‌های موثر اصلاح‌طلبان 

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه به دنبال حوادث نامیمون 88 و ایجاد برخی سوء‌تفاهم‌ها، بین بخشی از اصلاح‌طلبان با بخشی از حاکمیت زوایه ایجاد شد، انتخابات اسفند 94 را فرصتی برای ترمیم این فاصله دانست.محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اظهار کرد: از طرف اصلاح‌طلبان گام‌های موثری برای حل برخی سوء تفاهم‌ها برداشته شده است و انشالله این مسیر با حسن نیت همگان ادامه خواهد یافت.وی با اشاره به نقش آفرینی اعضای کانون در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: سرمایه معنوی کشور ما مبارزان قبل از انقلاب هستند که زیر پرچم رهبر فقید انقلاب اسلامی در پیروزی این انقلاب نقش بسزایی داشتند و مردم و تاریخ ایران هیچگاه نقش آفرینی موثر آنان را فراموش نخواهند کرد.

هیچ اصلاح طلب برجسته‌ای در تهران رد صلاحیت نشد

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: هیچ شخصیت اصلاح طلب برجسته‌ای در تهران رد صلاحیت نشده است.محسن رهامی با اعلام این خبر به ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اخباری که از نتیجه بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات توسط هیأت‌های اجرایی به دست آمده است تاکنون بیشتر اصلاح‌طلبان در تهران تأیید صلاحیت شده‌اند.این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه صلاحیت خود او هم تأیید شده است، افزود: شخصیت برجسته‌ای از اصلاح‌طلبان نبوده که صلاحیتش تأیید نشود.همچنین حسین کاشفی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تأیید یا عدم تأیید صلاحیت خود، گفت: من در مشهد برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودم اما پس از اینکه دیدم دوستان زیادی در مشهد ثبت‌نام کرده بودند انصراف خود را اعلام کردم تا شرایط برای سایر دوستان فراهم شود.

 پدر ما را احساس تکلیف در آورده است

حبیبی وضعیت اصلاح‌طلبان را پس از انتخاب روحانی بسیار بهتر از گذشته ارزیابی کرد و تبیین کرد: برخلاف شعار استفاده از همه ظرفیت‌ها در این دولت، اعتدالیون اکثر مناسب مهم دولتی و محلی را در اختیار اصلاح‌طلبان گذاشتند. وی افزود: آقای روحانی در ابتدا گفت من با کلید آمده‌ام با داس نیامده‌ام اما عزل و نصب های‌ش نشان داد که با داس نیامده بلکه با کمباین آمده و همه را از بیخ کنده است. بیر کل حزب موتلفه با تاکید بر این نکته که حتی با وجود استلاف پیروزی صد در صد نیست بیان داشت: پدر همه ما را احساس تکلیف در آورده است. وی افزود: ما با اصلا‌ح‌طلبان رقیبیم اما با فتنه‌گران و منحرفان دشمنی داریم و باید برای پیروزی بر رقیب تمام توان خود را به کار ببندیم. حبیبی در پاسخ به نگرانی یکی از اعضا درباره سابقه عهد‌شکنی برخی از چهره‌های حاضر در ائتلاف گفت: نگرانی از عهد‌شکنی نگرانی درستی است که ما هم داریم اما نمی‌توان به خاطر این نگرانی دست از تلاش کشید. 

واکنش طنز به قطع روابط چند کشور با ایران

بعد از اعدام شیخ نمر و حمله مردم خشمگین به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد، کشورهای  وابسته به رژیم عربستان مانند سودان، جیبوتی، کویت و  بحرین اعلام کردند با ایران قطع رابطه خواهند کرد.امارات متحده عربی نیز از کم کردن روابط با ایران خبر داد و همین مساله دست آویزی برای روشن شدن موتور طنز پردازی کاربران شبکه های مجازی شده است که نمونه هایی از آن در زیر آمده است:

*جیبوتی لعنتی  تو ایران سفارت داره بعد من که ایرانیم هنوز مستاجرم 

*بحرین جان آماده باش به جای سفیر می خوایم استاندار برات بفرستیم

*حالا پرایدهامون رو به کی بندازیم؟

*به اين كشورهاي درجه ٨ بگين يه عمر امريكا و اروپا تحريممون كردن بازم ايستاديم ، شما كه ... استغفرا....

* اول تو قطع کن
+ نه اول تو قطع کن
(مکالمه تلفنی سران کشورهای عرب در خصوص رابطه با ایران)

*الان چنتا کشورعربی وایسادن ریاض رقم بگه اینا اعلام قطع روابط کنن

*واکنش یه بنده خدایی:

اینقدر روابط رووو قطع کنیییییید

تا قطعدونتون پاره بشه

لیست بازماندگان احمدی نژاد در دولت روحانی

درحالی که در طول ۲۹ ماه گذشته در دولت روحانی بسیاری از مدیران دولت سابق تغییر کرده‌اند عملکرد برخی مدیران به صورتی بوده است که مشمول این تغییرات گسترده نشدند


ادعای حذف هاشمی از لیست جامعتین

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی امشب در سلسله نشست‌های بصیرتی «صراط» که با محوریت بررسی آخرین مسائل انتخابات خبرگان رهبری و به همت بسیج مدرسه امام محمدباقر(ع) در نمازخانه این مدرسه علمیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه شیطان در دوره‌های مختلف برای گمراهی انسان از راه اصلی زندگی اقدامات بسیاری انجام داده است اظهار کرد: ظلم به مردم، دزدی از بیت‌المال مسلمین، فامیل سالاری و رشوه از آفت‌های جوامع اسلامی است. عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد ولایت فقیه را اشتباه دانست و گفت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز او را از لیست خود حذف کرده‌اند.


زنانی که در آزمون انتخابات خبرگان شرکت کردند

سه شنبه


نظر وزیر اطلاعات درباره نفوذ

وزیر اطلاعات با بیان اینکه نفوذ آخرین حربه دشمن است، گفت: ‌دشمن در ابتدا سعی می‌کند در نظام نوپا با هرج و مرج و رویش قارچ‌گونه گروهک‌ها نگذارد نظم و انضباطی حاکم شود، بعد از آن سعی می‌کند از طریق کودتا نظام نوپا را از بین ببرد. جت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات شامگاه دوشنبه در بیست و سومین همایش ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به حملات تروریستی اخیر در عربستان، کویت، تونس، لبنان و بیروت افزود: در جمهوری اسلامی ایران به‌همت و تلاش همه دستگاه‌ها به‌ویژه کارنامه منحصر به فرد وزارت اطلاعات شاهد چنین اتفاق‌هایی نبودیم.

تصمیم‌گیری درباره حج تمتع منوط به نظر رهبر انقلاب

سعید اوحدی در جمع خبرنگاران گفت: پس از شهادت شهید نمر اظهارنظرهای مختلفی درباره حج تمتع صورت گرفت.وی با بیان اینکه درباره حج تمتع باید از دو منظر شرعی و مصالح ملی به این موضوع پرداخته شود، گفت: از منظر مصالح ملی این موضوع در شورای عالی حج و شورای عالی امنیت ملی بررسی خواهد شد که ریاست هر دو شورا به‌عهده رئیس جمهور است اما از منظر شرعی باید توجه داشت که هر تصمیمی منوط به نظر ولی‌امر مسلمین است و در اظهارنظرها باید از این محدوده خارج نشویم.اوحدی آخرین آمار از شهدای فاجعه منا و مفقودین را این‌گونه ارائه داد: از 461 قربانی فاجعه منا تا این لحظه فقط یک نفر شناسایی نشده است. 79 تن در قبرستان مکه دفن شده که 37 خانواده خواستار بازگشت پیکرها بوده‌اند. تا امروز بیش از 10 پیکر از مدفونین مکه به کشور بازگشته‌اند و پیگیری برای بازگشت 27 پیکر باقی‌مانده ادامه دارد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل