بازدید 30784

وداع با طبیعت‌گرد ایران در یک روز سرد

محمدعلی اینانلو که در توصیف زیبایی‌های طبیعت ایران، شوق تماشای این زیبایی‌ها را در هر مخاطبی ایجاد می‌کرد، امروز در کنار پدر و مادرش آرام می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 04 January 2016
اهالی هنر و ورزش امروز بدرقه‌گر صاحب صدایی پرطنین به سمت خانه ابدی‌اش بودند؛ محمدعلی اینانلو که در توصیف زیبایی‌های طبیعت ایران، شوق تماشای این زیبایی‌ها را در هر مخاطبی ایجاد می‌کرد، امروز در کنار پدر و مادرش آرام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، پیکر زنده‌یاد محمدعلی اینانلو دقایقی پیش از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما در میان ازدحام جمعیت تشییع شد.
وداع با طبیعت‌گرد ایران در یک روز سرد
دکتر رضا پورحسین (قائم مقام معاون سیما)، داوود نعمتی انارکی (مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما)، جهانگیر کوثری، عادل فردوسی‌پور، مسعود اسکویی، علی اکبر عبدالرشیدی، نیما کرمی، علیرضا جاویدنیا و محسن مهرعلیزاده (رییس پیشین سازمان تربیت بدنی)، اسماعیل میرفخرایی، مریم نشیبی، حمید مجتهدی، حبیب رضایی و غلامعلی پیرایرانی (از گویندگان و پیشکسوتان ورزشی)، منصور ضابطیان، محمد صوفی، رضا توکلی، ندا سپانلو، رضا امیراحمدی، داود قچاق، گیتی معینی و جمشید گرگین از جمله حاضران در مراسم بودند.

مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو که یکی از دوستان نزدیک زنده‌یاد اینانلو بود، در ابتدای این مراسم طی سخنانی کوتاه در حالی که به شدت ناراحت بود، گفت: به عنوان دوست 50 ساله محمدعلی از همه شما ممنونم که به اینجا آمده‌اید. طبق وصیت ایشان، پیکرش قرار است از این مکان به سمت عصمت‌آباد بویین‌زهرا تشییع و در همان جا در کنار قبر پدر و مادرش به خاک سپرده شود.

اسکویی در این مراسم که با جمعیت فراوانی همراه بود، چندین بار تذکر داد و خواهش کرد که اطراف پیکر مرحوم اینانلو را خلوت کنند.

در ادامه شکرالله اینانلو - برادر کوچکتر زنده‌یاد محمدعلی اینانلو - که حال مساعدی نداشت، ضمن تشکر از افرادی که در مراسم تشییع پیکر برادرش حاضر شده بودند، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم برادرم تمام سفرهای خاکی‌اش را در این کره زمین تجربه کرد و جایی باقی نماند که نرفته باشد. ما باید اکنون راهش را ادامه بدهیم. او پیرمردی‌های آخرش را در استان قزوین در برف و کولاک گذراند. او تمام کارهایش را کرده بود و حتی وصیتش را هم نوشته بود. چند وقت پیش با هم به جوار پدر و مادرمان رفتیم و حتی جای قبرمان را هم انتخاب کردیم. اکنون باورم نمی‌شود که فوت کرده است. ایشان سفری به کائنات را شروع کرد. او عمرش را برای ملت گذاشت. اکنون خوشحالم که چنین کارنامه‌ای از خود بر جای گذاشت.
وداع با طبیعت‌گرد ایران در یک روز سرد
در ادامه البرز اینانلو، یکی از فرزندان مرحوم محمدعلی اینانلو در یک جمله از حضار تشکر کرد و گفت: دست همه را می‌بوسم که به اینجا آمده‌اید.

جهانگیر کوثری - گزارشگر و مجری پیشکسوت تلویزیون - از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در صحبت‌هایی کوتاه ضمن تشکر از دوستداران محمدعلی اینانلو، اظهار کرد:‌ هوا سرد است و ممنون از اینکه از هشت صبح به اینجا آمده‌اید، این نشان می‌دهد هنرمندانی که در دل مردم جای دارند تنها نمی‌مانند. حضور تک تک شما باعث دلگرمی همه هنرمندان جامعه است. همان‌طور که محمد علی اینانلو با مردم بود و همین مردم امروز او را تنها نگذاشتند. اینانلو در جامعه ورزش، مستندسازی و محیط زیست ما یک استنثا بود.

وی در ادامه یادآور شد که 54 سال با زنده‌یاد اینانلو همکار بوده است.

کوثری همچنین خاطرنشان کرد:‌ مرحوم اینانلو همیشه ابتکار و خلاقیت‌های جدید گزارشگری از خود داشت. او یک آدم و نویسنده عادی نبود بلکه تحصیلات عالی ادبیات داشت. او کسی بود که خودش می‌نوشت، اجرا می‌کرد، راوی بود، کارگردانی می‌کرد و فیلمبردار بود و رنج و درد سفر در کوهستان‌ها را با بودجه شخصی خودش به جان می‌خرید. ما مثل محمدعلی نداشتیم.

این مجری کارشناس پیشکسوت برنامه‌های ورزشی در پایان صحبت‌هایش بار دیگر یادآور شد: طی سال‌هایی که با مرحوم اینانلو همکاری کردم به عنوان تنبل‌ترین شاگردش خیلی چیزها از او یاد گرفتم. مهمترین حُسن محمدعلی این بود که همیشه سمت مردم بود و مردم را دوست داشت. جایش همیشه خالی است و خوشحالم که مردم او را دوست دارند.

در پایان این مراسم رییس موزه طبیعت - نوایی - که با مرحوم اینانلو همکاری داشت، گفت:‌ محمد اینانلو چند نفر در یک نفر بود. او واقعا عکاس خوب و فعال محیط زیست قدری بود. ما در طبیعت با اینانلو با شرایط خاص بودیم. اینانلو خانِ ما بود.

به گزارش ایسنا، محمد علی اینانلو هنرمند پیشکسوت 12 دی‌ماه بر اثر سکته قلبی درگذشت. مراسم ترحیم آن مرحوم روز چهارشنبه از ساعت 14 الی 15:30 در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

طبق خواسته‌ی او که در وصیت‌نامه‌اش قید شده بود، پیکر مرحوم اینانلو در محله عصمت‌آباد، حوالی بوئین زهرا در کنار پدر و مادرش به خاک سپرده می‌شود.

محمدعلی اینانلو متولد 1326، کارشناس مطرح محیط زیست و ورزش، روزنامه‌نگار، مبتکر و پدیدآورنده کلاس‌های آموزش اکوتوریسم در ایران بود و توانست چکیده تجربیات 40 ساله خود را در اختیار دانشجویان این رشته بگذارد.

در کارنامه فعالیت‌های وی اجرا و کارگردانی برنامه‌های متعدد تلویزیونی از جمله «ایران، جهانی در یک مرز» از شبکه جام جم، «کجا بریم» در برنامه تلویزیونی «مردم ایران سلام» شبکه 2 ، مجری برنامه رادیویی «گردش و ورزش»، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مستندهای جهانگردی به جای نفت «مستند اسب در ایران»، «طبیعت ایران مرکزی» مستند 26 قسمتی «طبیعت نصف جهان»، «توازن - طبیعت اطراف تهران» و فعالیت در مجلات و روزنامه های مختلف به مدت 20 سال از جمله سردبیری مجله ایران شناسی «گردش»، سردبیری مجله ایران شناسی SILK ROUD به زبان انگلیسی، سردبیر مجله «شکار و طبیعت» و سردبیری مجله جهانگردان و سردبیر و صاحب امتیاز مجله «طبیعت» دیده می‌شود.

این خبر تا پایان مراسم تشییع پیکر محمد علی اینانلو به‌روزرسانی شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر