بازدید 9503
تاکید سخنرانان اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان بر وحدت:

کسی وحدت اصولگراها را بشکند، باید هزینه آن را در دنیا و آخرت بدهد

هنوز مجلس ششم را فراموش نکردیم. ما مجلسی می‌خواهیم که جلوی رهبری نایستد چون اگر نماینده ای تابع ولایت بود، حتما دلسوز مردم و کشور نیز هست. فردی می آید و رای اصولگرایی را می‌شکند و می‌گوید که من احساس تکلیف کردم؛ نه می‌خواهد احساس تکلیف کنی و نه رای داری. در موضوع انتخابات خبرگان نیز تلاش هایی در حال انجام است و گروه‌های زیادی از اصولگرایان جمع شده اند اما نباید به این تعداد خود غره شویم.
کد خبر: ۵۵۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 31 December 2015

همایش "بصیرت و تجدید میثاق با ولایت" از صبح امروز با حضور شخصیت‌های سیاسی و اصولگرا در سالن لاله مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، همایش سراسری اصولگرایان با عنوان "بصیرت و تجدید میثاق با ولایت" با حضور شخصیت‌های اصولگرا از صبح امروز (پنج‌شنبه) در سالن لاله مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد. قرار است در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به ایراد سخنرانی بپردازند.

در این همایش حجت الاسلام حسین ابراهیمی، پرویز سروری، سیدشهاب‌الدین صدر، حسین مظفر، حمیدرضا حاجی‌بابایی، محسن کوهکن، مسعود زریبافان، صادق محصولی، روح‌الامینی، روح‌الله فروزنده، الله‌کرم، محمد ناظمی اردکانی رئیس سابق سازمان ثبت احوال و مهدی چمران حضور دارند.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز: مجلسی می‌خواهیم که جلوی رهبری نایستد

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، سخنرانی کرد که مهم‌ترین اظهارات وی به قرار زیر است:

* مقطع کنونی مقطعی حساس است نباید به کثرت جمعیت خود در نشست‌ها غره شویم.

* باید هدف اصولگرایان تشکیل مجلسی در خدمت اسلام و تابع ولایت باشد، نسبت به گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در میان اصولگرایان در عرصه انتخابات هشدار می دهم. اگر بنابر تصمیم شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، کاندیداهای گروه یا حزب خاصی در میان فهرست نامزدهای اصلح قرار نگرفتند نباید موجبات ناراحتی فراهم آورد.

*اخلاص در کارها را مشکل‌تر از خود کار و شرط مشمول شدن لطف الهی اخلاص است. وقتی اخلاص باشد دیگر بر سر صندلی مجلس دعوا نخواهد شد چرا که کاندیداها پیش خود محاسبه می‌کنند که با حضور من در انتخابات ممکن است رأی اصولگرایان شکسته شود پس من باید کنار روم.

*اگر در این مقطع حساس انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی اشخاص گام‌های صادقانه بردارند می‌توانند بشارت داده و تبریک گویند که در کربلا همراه امام حسین (ع) و نیز در جمل به صفین و نهروان همراه امیرالمومنین (ع) بودند.

*دین را چگونه بهتر از این یاری کنیم که خبرگانی انتخاب نماییم تا تضمین تداوم ولایت باشند؛ اگر خدای ناکرده حادثه‌ای برای رهبر معظم انقلاب پیش آمد باید فکر آن روز را کرده باشیم و خبرگانی را امروز برگزینیم که بتوانند رهبری انتخاب کنند که بتواند بگوید من راه امام (ره) و رهبری را ادامه می‌دهم. چرا که ممکن است افرادی عالم و زاهد باشند اما باید دید گذشته‌شان چیست.

* البته خدا به رهبر انقلاب طول عمر دهد و امیدواریم دیگر نیازی نباشد تا ظهور امام عصر(عج)، خبرگان فردی را انتخاب کنند ولی باید فکر بعد را نیز کرد.

* (با یادآوری جهت‌گیری‌های مجلس ششم) باید مجلسی انتخاب کنیم که جلوی رهبری نایستد زیرا ما هر چه بدست آورده‌ایم ناشی از تبعیت از امام و رهبری بوده است.

* شایستگی‌های یک نماینده به طور خلاصه این است که تابع رهبری باشد چرا که اگر اینگونه بود دلسوز مردم هم خواهد بود و در عنصر تبعیت از ولایت همه فضائل جمع هستند.

*در ماجرای فتنه 88 خیلی‌ها می‌گفتند دو پیشگام فتنه سوابق درخشانی در انقلاب دارند؛ اگر آن دو این سوابق را نداشتند که مردم گول نمی‌خوردند.

*جوانان مراقب باشند که ادعای کاندیداها خالی از عمل نباشد.

* یکی از هنرهای آدمی *به ویژه در مقطع انتخابات عبور از ظاهرها و رسیدن به باطن‌ها است. شاید کسی به دنبال رأی باشد و در زمره اصولگرایان به انتخابات وارد شود و رأی آنان را بشکند؛ به این افراد می‌گوییم که احساس وظیفه نکن، شما نه وظیفه‌ای داری و نه رأی خواهی داشت.

* این تجربه قبلا رخ داده و هم تهران و هم شهرستان‌ها دچار معضل شدیم. نسبت به ریزش از بدنه انقلاب به رغم ورود صادقانه هشدار می دهم. این صدق را باید تا پایان حفظ کنیم و در هر مقطعی امیدمان به خدا باشد و مبادا که به خود غره شویم.



اگر کسی وحدت اصولگرایان را بشکند باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بدهد.

غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان صبح امروز در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: بعد از ماه‌ها مشورت، همدلی و همزبانی میان نمایندگان تشکل‌های بزرگ اصولگرایی و استمداد از فقها و حضرات آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت و امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن در انتخابات آینده باشیم.

حداد عادل 9 دی را لبریز شدن کاسه صبر ملتی دانست که نزدیک به 6 ماه شاهد فتنه‌انگیزی دشمنان بود و گفت: رهبر معظم انقلاب همه را به تبعیت از قانون نصیحت کردند، اما برخی این تصور را داشتند که صبر و سکوت ملت نشانه رضایت مردم به رذالت آنهاست و بالاخره کار را به جایی رساندند که در روز عاشورا به خیمه حسینی بی‌احترامی کردند و با سوءاستفاده از سرگرم بودن مردم به عزاداری در خیابان‌ها شعار خود را می‌دادند و اینجا تحمل مردم بابصیرت تمام شد.

مهم‌ترین بخش‌های دیگر در سخنان رئیس سابق مجلس از این قرار است:

* از برکت این روزها برای ورود به این صحنه حساس مدد می‌گیریم؛ اصولگرایان باید برای انتخابات مجلس آینده نگاهی به گذشته بیندازند و دست‌کم فراز و فرودهای 18 سال گذشته را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند و عوامل پیروزی و شکست را بررسی کرده و تلخ و شیرین را بیازمایند.

* گاهی برخی می‌گویند شما در زمان انتخابات می‌گویید در شرایط حساس قرار داریم و ما اگر گفته‌ایم به این دلیل بوده که شرایط حساس بوده است و این انقلاب است که شرایط را حساس می‌کند. از این رو، اگر هر روز هم بگوییم، سخن گزافی نگفته‌ایم.

*در گذشته بلندگوهای بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای به مردم اصرار می‌کردند در انتخابات شرکت نکنید و مردم را تشویق به تحریم انتخابات می‌کردند، اما ملت ایران توجهی به آنها نداشتند. اکنون ببینید چه اتفاقی افتاده که شبکه صهیونیستی من و تو برای انتخابات ما هر شب برنامه دارد و صحبتی از شرکت نکردن نیست، بلکه برنامه دیگری دارند، اما موفق نمی‌شوند.

* هنوز امضای پای برجام خشک نشده و قدمی در راه برداشتن تحریم‌ها برداشته نشده است، دستبرد به دارایی‌های ایران به بهانه‌های مختلف آغاز شده، اکنون مردم متوجه می‌شوند روزی که رهبر انقلاب با مذاکره اعلام موافقت کردند فرمودند یک آزمایش و امتحان است و اگر آنها خلاف قول‌شان عمل کنند، ملت ما تجربه جدیدی پیدا می‌کند.

* شرط اول اصولگرایی اخلاص است، اگر ما وارد صحنه انتخابات شدیم، باید برای خدا وارد این صحنه شویم، تعصب حزبی با اصولگرایی منافات دارد. اگر حزب و تشکلی را به وجود آوردیم، تشکل‌مان را برای انقلاب بخواهیم، نه اینکه انقلاب را برای تشکل خودمان.

* اگر مجلسی برای خدمت به انقلاب شکل بگیرد، همه تشکل‌های اصولگرا از آن بهره می‌برند و اگر غیر از این باشد، همه ضرر می‌کنیم.

* در شرایط حساس کنونی، شرط اول قدم این است که ما در ائتلاف بزرگ اصولگرایان وابستگی‌های حزبی و تشکلی خود را پشت در ائتلاف بگذاریم و به عنوان اصولگرا وارد این ائتلاف شویم، البته اینطور هست و ما به آینده امیدواریم.

* اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بپردازد، لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدت‌شکنی کند، اگر برای خدا آمده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم، باید آماده باشیم برای خدا هم اگر لازم شد کنار برویم.

* اگر قرار شد شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیری کند، باید همه تابع باشیم و اگر به بنده گفتند مصلحت این است و وحدت اقتضاء می‌کند تو باید کنار بروی، اول کس من خواهم بود، از این رو باید با چنین روحیه‌ای وارد انتخابات شویم تا امکان انتخاب اصلح و پیروزی فراهم شود، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

* هم تشکل‌های قدیمی و هم تشکل‌هایی که در ماه‌های اخیر به وجود آمده‌اند، همه باید دست به دست هم بدهند تا در صحنه‌های حساس در خدمت انقلاب باشند. انشاءالله برنامه‌های آینده با تصمیم‌گیری شورا به اطلاع شما خواهد رسید، چرا که دو ماه پرتلاشی را پیش رو داریم.

*عده‌ای می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند و از فضای مجازی برای انتشار خبرهای دروغ استفاده می‌کنند. همه باید مراقب باشند گول توطئه‌های تفرقه‌انگیز را نخورند.

* طی روزهای اخیر که موضوع شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان به وجود آمد، روزی نبوده که هر 6 ساعت یک‌بار خبری که حاکی از اختلاف باشد منتشر نشود و اینکه بگویند وحدت وجود ندارد، به هر خبری که شنیدید اعتماد نکنید. خبرها از مسیر خود منتشر خواهد شد. باید هم با دوستان و هم با رقیبان‌مان اخلاقی رفتار کنیم.

* عده‌ای تلاش می‌کنند نه تنها انتخابات مجلس مربوط به شورای اسلامی است، بلکه انتخابات مجلس خبرگان را نیز دوقطبی کنند، ما این را درست نمی‌دانیم. باید مراقب باشیم در این دام‌چاله‌ها که بر سر راه انقلاب ایجاد می‌کنند نیفتیم.

* تضعیف دولت را همانگونه که رهبر انقلاب و امام(ره) فرموده‌اند جایز نمی‌دانیم و معتقدیم در شرایط فعلی مسئله مهم کشور مسئله اقتصادی است.

* باید مجلسی داشته باشیم که به کمک دولت بیاید، حال به صورت‌های مختلف است، هم با قانونگذاری صحیح و هم نقد سازنده، البته این نقد به معنی تضعیف دولت نیست.



حاجی‌بابایی نماینده جبهه یکتا در شورای ائتلاف اصولگرایان شد

غلامعلی حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جبهه‌ای یکتا نماینده‌ای برای حضور در شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی کرده است یا خیر، گفت: جبهه یکتا نماینده خود را برای حضور در شورای ائتلاف معرفی کرده است. آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان نماینده جبهه یکتا در ائتلاف اصولگرایان معرفی شدند.


*آیت‌الله موحدی کرمانی: لاریجانی با ماست

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز در حاشیه اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز درباره حضور هاشمی در لیست خبرگان جامعه روحانیت تصمیم گیری نشده است.

وی درخصوص حضور رئیس مجلس در جمع اصولگرایان نیز اظهار داشت: آقای لاریجانی اگر نماینده هم معرفی نکند با ماست.


ابوترابی‌فرد: اصولگرایان گام های خوبی در جهت وحدت برداشته‌اند

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اصولگرایان با وحدت کلمه و انسجام تصمیم دارند تا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری حضوری هماهنگ، متشکل و سازمان یافته‌ای داشته باشد.

وی تأکید کرد: گام‌هایی که برای رسیدن به یک انسجام قابل قبول در راستای اقتدار نظام برداشته شده قدم ها و گام‌های خوبی بوده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند.


 تقوی: اصولگرایان در مقابل یارگیری اصلاح‌طلبان از جناح رقیب هوشیار باشند

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی قائم‌ مقام جامعه روحانیت مبارز در حاشیه نخستین همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران درباره یارگیری اصلاح‌طلبان از میان اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان باید هوشمندی خود را در برابر این تاکتیک آنها بالا ببرند. جریان رقیب فعالیت سیاسی خود را انجام می‌دهد و اصولگرایان نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند بنابراین اینگونه رفتارها طبیعی است.


چمران: قالیباف و لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان نماینده دارند

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: همایش امروز در راستای وحدت و انسجام بیشتر اصولگرایان برگزار شد و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا‌ آقای قالیباف در نشست‌های شورای ائتلاف اصولگرایان شرکت می‌کند یا خیر، گفت:‌ بله‌ آقای قالیباف در این نشست‌ها شرکت دارند و حتی نماینده هم معرفی کردند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا آقای لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان حضور دارد یا خیر، گفت:‌ ایشان نماینده از سوی خود معرفی کردند و گفته‌اند که با اصولگرایان هستند.



*زاکانی:اصلاح‌طلبان با نام‌نویسی فله‌ای در انتخابات به دنبال بحران‌آفرینی هستند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه نخستین همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر رمزاصلاح‌طلبان در سال 88 به تعبیر آقای ابطحی تقلب بود این بار فتنه را در قبل از انتخابات و با شعار ردصلاحیت شروع می‌کنند.

وی درخصوص ثبت نام گسترده اصلاح طلبان نیز افزود: ثبت نام اصلاح‌طلبان چه در انتخابات مجلس خبرگان و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق شنیده‌ها و اطلاعات من حکایت از این دارد که برخی‌ از آنها علی‌رغم اطلاع از رد صلاحیت خود ثبت‌نام کرده‌‌اند تا در کشور بحران‌آفرینی ایجاد کنند بنابراین این سناریویی است تا جامعه را با بحران جدیدی روبه‌رو کرده و در مقابل ما باید هوشمندی خود را نشان دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درخصوص اظهارات غلامحسین کرباسچی مبنی بر یارگیری اصلاح طلبان از جناح رقیب گفت: آنها چنین نقشه‌ای دارند بنابراین باید اصولگرایان دقت کنند که پازل آنها را تکمیل نکنند و با هوشمندی خود اجازه عملی شدن نقشه ‌آنها را ندهند.


*توکلی: مفاهمه با رقیب اگر با حفظ موضع باشد اشکالی ندارد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید تلاش کنیم تا وحدت اصولگرایان ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره برخی اقدامات که قصد دارند اتحاد اصولگرایان را به هم بزنند، چیست، گفت: در سیاست حلوا پخش نمی‌کنند و ما باید حواسمان جمع باشد و این وحدت را حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مرزبندی فتنه 88 را صحیح می‌دانید یا خیر اظهار داشت:‌ اگر کسی منصف باشد می‌داند که وقایع سال 88 به فتنه آزاردهنده‌ای تبدیل شد که برای اقتصاد و وحدت ملی کشور ضرر داشت و کسی که می‌خواهد در تاریخ سیاسی کشور تأثیرگذار باشد و آن را رقم بزند نباید نسبت به این حادثه بی‌تفاوت باشد.

توکلی در پاسخ به موضوعی مبنی بر اینکه برخی جریان‌های سیاسی سعی می‌کنند برخی نیروهای اصولگرا را به خود نزدیک کنند، تصریح کرد: ناحیه‌های خاکستری به دلیل حوادث سیاسی زیاد شده است. البته اصولگرایان باید اتحاد و وحدت خود را حفظ کنند و به نظر بنده مفاهمه کردن با رقیبان اگر با حفظ موضع باشد اشکالی ندارد.


*بذرپاش: تاکتیک یارگیری از رقیب توسط اصلاح‌طلبان به دلیل بحران شخصیت آنهاست

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران، درباره نام نویسی گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات اظهار داشت: امیدواریم این نام‌نویسی‌ها با نیت خدمت به مردم باشد نه برای به هم ریختن کشور و دور زدن قانون.

وی در پاسخ به این پرسش که تحلیل‌تان از سخنان اخیر کرباسچی مبنی بر اینکه باید از جناح رقیب یارگیری کرد چیست، گفت: اصولگرایان طبیعتا در جبهه خود دچار مشکل شده‌اند و می‌خواهند از این سمت به دامنه شخصیت‌های خود اضافه کنند ولی جبهه فراگیر اصولگرایی حواس‌شان جمع است که در جبهه‌ای سینه بزنند که برآیند آن خدمت به مردم، ارتقا و تعالی دینی و تعالیم انسانی ملت باشد.

بذرپاش تأکید کرد: هیچ یک از اصولگرایان قطعا به جبهه‌ای نمی‌پیوندد که رئیس ستادش کسی باشد که حتی به کاندیدای مورد نظر خودش هم رای نداد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار