بازدید 9378

مالزی خواستار غرامت از ژاپن برسر بردگان جنسی

انجمن چینی های مالزی خواستار عذرخواهی دولت ژاپن و پرداخت غرامت به مالزی برای درد و رنج های ناشی از بردگان جنسی در طول جنگ جهانی دوم شد.
کد خبر: ۵۵۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 31 December 2015
انجمن چینی های مالزی خواستار عذرخواهی دولت ژاپن و پرداخت غرامت به مالزی برای درد و رنج های ناشی از بردگان جنسی در طول جنگ جهانی دوم شد.

به گزارش ایرنا، 'مایکل چونگ'، رئیس سازمان خدمات عمومی و شکایات انجمن چینی های مالزی روز پنجشنبه، گفت که دولت ژاپن باید با این واقعیت که از زنان مالزی نیز در طول جنگ بهره کشی شده است، عذرخواهی کند.

دولت های ژاپن و کره جنوبی روز دوشنبه بر سر موضوع مناقشه برانگیر تاریخی 'بردگان جنسی' در دوران جنگ جهانی دوم توافق کردند.

دولت ژاپن قرار است 7 میلیون و 300 هزار دلار بابت غرامت به 49 زن کره ای که در آن ایام به عنوان برده جنسی مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند و امروز کهنسال هستند، پرداخت کند.

زنان کهنسال کره جنوبی که توسط ژاپنی ها به عنوان بردگان جنسی مورد سوء استفاده قرارگرفته بودند روز گذشته در اعتراض به توافق دولت کشورشان با ژاپن بر سر این موضوع تظاهرات کردند.

اما 'چونگ' از انجمن چینی های مالزی به خبرنگاران، گفت: عدالت برای این قربانیان که دردهای عاطفی را تحمل کرده اند و پرداخت غرامت باید انجام شود.

به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، وی گفت که این غرامت باید به سمت سازمان های خیریه هدایت شود و برای استفاده شخصی نباشد.
در طول جنگ جهانی دوم حدود 100 هزار مالزیایی که در آن زمان حدود چهار میلیون و 400 هزار نفر جمعیت داشت، کشته شدند.

یک سند محرمانه ارتش ژاپن در تایوان در سال 1942 نشان می دهد گروهی از زنان به عنوان بردگان جنسی در 'بورنئو' مالزی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. مالزی از سال 1942 تا سال 1945 طی جنگ جهانی دوم از سوی ژاپنی ها تصرف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل