بازدید 3813

قانون نظارت مجلس نیازمند تغییر ساختار است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون فعلی نظارت مجلس شورای اسلامی نیازمند اصلاح ساختار کلی است که به زودی در این ارتباط طرحی را آماده کرده‎ایم که به مجلس ارائه می‎شود.
کد خبر: ۵۵۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 26 December 2015
سیداحمدرضا دستغیب در جمع خبرنگاران گفت: آنچه اکنون به عنوان قانون نظارت وجود دارد، نمی‌‏تواند زمینه ساز نظارت موثری باشد باید ساختار تغییر کرده و شیوه‏‌های نظارت اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: با قانون فعلی بخشی از نظارت به سمت مطالبات شخصی نمایندگان و در موضوعات فوق العاده خرد و منطقه‌ای متمایل می‌شود.

دستغیب گفت: در این رابطه یک طرح مطالعاتی با سایر کشورها هم انجام شده است که طی روزهای باقیمانده از مجلس نهم، تکمیل شده و ارائه خواهد شد.

وی همچنین گفت: در انتخابات پیش رو تنها نخواهم بود. اما شرایطی را برای همراهی با سایر داوطلبان ملاک کار قرار داده‎ام که براساس این معیارها سوءاستفاده کنندگان از بیت المال، اعمال خشونت کنندگان علیه مردم، افراد دارای عملکرد جناحی و قبیله‏‌ای و کسانیکه بر خلاف رای و نظر مردم نظر داده و عمل کرده‏‌اند، همراه ما نخواهند بود.

دستغیب با تاکید بر اینکه به عنوان یک اصولگرا به عرصه انتخابات آمده است، خاطرنشان کرد: اما اصولگرایی برخاسته از اراده مردم.

نماینده مردم شیراز لزوم تشکیل یک ائتلاف در سطح استان فارس برای انتخابات مجلس دهم را یک ضرورت دانست و گفت: در سطح شیراز قطعا این موضوع را به شکل ویژه دنبال خواهد شد.

دستغیب در عین حال تاکید کرد: تا پایان زمان بررسی صلاحیت‏‌ها نمی توانیم در این خصوص به شکل قطعی اظهار نظر کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست