بازدید 68559

با این ابزار فوق العاده زبان های خارجی را در ذهن خود بکارید+ویدیو

تا کنون چندین ابزار متفاوت برای یادگیری زبان های خارجی را به شما معرفی کرده ایم؛ از جمله ابزار Duolingo که در نوع خود نمونه ای جذاب بود. اما ابزاری که امروز قصد معرفی آن را داریم، جنبه ای دیگر و تأثیرگذارتر از سایر ابزارها دارد. پس با Memrise آشنا شوید.
کد خبر: ۵۵۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 26 December 2015
تا کنون چندین ابزار متفاوت برای یادگیری زبان های خارجی را به شما معرفی کرده ایم؛ از جمله ابزار Duolingo که در نوع خود نمونه ای جذاب بود. اما ابزاری که امروز قصد معرفی آن را داریم، جنبه ای دیگر و تأثیرگذارتر از سایر ابزارها دارد. پس با Memrise آشنا شوید.

به گزارش «آی تابناک»، یک دانشمند علم neuroscience و قهرمان حافظه به تیمی پیوسته است که وب سایتی را برای یادگیری زبان های خارجی طراحی کرده اند. نام این وب سایت Memrise است. بدون هیچ مقدمه ای، نخست بهتر است خود شما سری به این وب سایت به آدرس www.memrise.com بزنید.

این پروژه از ترفندها و نکته های مربوط به حافظه در تلفیق با بازی و سرگرمی وب سایتی را خلق کرده که خلاقانه و تأثیرگذار، زبان های خارجی را در ذهن شما می کارد و رشد می دهد. این ابزار ساختارهای زبانی را با سیستم رقابتی به هم آمیخته و طراحان آن معتقدند که وب سایت آنها از همه ابزارهای دیگر در این زمینه سرآمد است.

با این ابزار فوق العاده زبان های خارجی را در ذهن خود بکارید


فرایند یادگیری زبان با این ابزار بسیار ساده است و از سهل ترین نقطه زبان یعنی یادگیری لغات استفاده می کند. اما روش به کار گرفته شده در این ابزار بسیار هوشمندانه و خلاقانه است. حجم زیادی از تکرار و کلیدهای راهنمای بصری فوق العاده برای به حافظه سپردن دقیق و اساسی زبان.

در واقع این ابزار همواره آموخته های قبلی را به نحوی هوشمندانه در برابر چشمان و ذهن شما قرار می دهد و این یکی از اساسی ترین محورهای روش منحصر به فرد این ابزار است. «اد کوک» دانشمند و قهرمان حافظه Memrise در این رابطه میگوید: یادگیری همواره باید همراه با احساسات باشد و از چیزی که یاد می گیرید، لذت برده و به آن افتخار کنید.

از همین روی است که در این نرم افزار هر کلمه جدید که یاد می گیرید، دانه جدیدی است که در باغ خود می کارید و تا زمانی که این دانه ها به گیاهان بالغ و درختان تنومند تبدیل شوند، از آنها در حافظه و ذهن خود مراقبت می کنید؛ روشی بی نظیر برای کاشتن زبان در ذهن و حافظه.

کوک میگوید روش آموزش Memrise بر سه اصل استوار است. اولین آنها یکی از مهمترین جنبه های تمرین حافظه است: رمزگذاری روشن و شفاف. برای به یاد آوردن لغات غریب و جدید، کاربر آنها را به یک تصویر متصل می سازد. هر چقدر درگیری ذهن کاربر با این واژه و ارتباط تصویر بیشتر شود، آن را سریع تر و روشن تر به یاد خواهد آورد.

با این ابزار فوق العاده زبان های خارجی را در ذهن خود بکارید


اصل دوم در این روش، مبتنی بر یادآوری و تکرار سیستماتیک است. توسط الگوریتمی که به وسیله دانشمند neuroscientist «گرک دتر» طراحی شده لغات و واژه ها و عبارات مستمر و سیستماتیک و البته هوشمند برای کاربران تکرار می شود. اگر واژه ای را در بار نخست به خوبی فرا نگرفته باشید، این واژه به دفعات بیشتری برای شما تکرار می شود.

اصل سوم در این ابزار آزمون و آزمایش تطابقی است؛ به این معنا که سختی و دشواری سؤالات بسته به عملکردهای سابق زبان آموز و مرحله پیشرفت آن از سطوح مختلف و متنوعی برخوردار است. کوک می گوید: ابزارهای دیگر زبان آموزی این نکته را فراموش می کنند. خیلی مهم است که آنچه به خاطر سپرده شده است را در زمان صحیح و به روش صحیح آزمایش کنید.

این ابزار حالت یک نیمچه شبکه اجتماعی را نیز داراست؛ به این معنا که می توانید سایر کاربران فعال در آن و میزان پیشرفت و فعالیت ایشان را مشاهده کنید. برد برترین کاربران این ابزار می تواند خود برای شما یک جنبه رقابتی و جذاب داشته باشد.

با این ابزار فوق العاده زبان های خارجی را در ذهن خود بکارید


هم اکنون این ابزار بر یاد دادن لغات، واژه ها و عبارات کوتاه زبانی متمرکز است تا یاد دادن ساختارهای پیچیده تر زبان همانند گرامر. به همین جهت، می توان گفت ابزاری فوق العاده برای یادگیری واژگان است؛ اما همین یادگیری واژگان یکی از ارکان اساسی یادگیری زبان های خارجی است.


ویدیو آشنایی و نحوه کار با ابزار Memrise را در «تابناک» ببینید:


تعداد بازدید : 59

دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۶
من همین الان نصب کردم، به نظرم از اپلیکیشن های قبلی خیلی بهتره، پیشنهاد میکنم به هر کس که علاقمند به یادگیری زبانه، استفاده کنه.
عالی بود
ممنون .امیدوارم کاربردی باشه .
با سلام .
من تو این سایت عضو هستم و لغات 1100 و ایتلس رو از این طریق یاد گرفتم واقعا معرکست.
سایت فوق العاده بود ثبت نام کردم و شروع به یادگرفتن لغت واقعا متشکرم
عالی بود
فوق العاده بود ممنون . خیلی به درد من میخوره. الان از برنامه اندروید AnkiDroid استفاده میکنم که اونم به روش جی 5 هست . و لغات رو تو دسته بندی دلخواه اضافه میکنیم و هر روز اونا رو مرور میکنیم خود برنامه همه برنامه ریزی ها رو انجام میده که چند بار و در چه فاصله ای لغات تکرار بشه این برنامه رو چون استفاده کردم و خیلی هم عالیه گفتم با بقیه هم به اشتراک بذارم. بی نهایت ممنون چون سایتی که معرفی کردید لغات آماده در زمینه های مختلف رو داره . عالیه
عالي، دستتون درد نكنه، به جاي بازي با كلش و واتز اپ و ،،،،، ترجيح ميدم با اين نرم افزار كار كنم.
This application is not available in our country!!!
خیلی عالی
خیلی سایت جالبیه...ممنون
من همین الان رفتم عضو شدم،، ببینم چطوره
اگه همینطور باشه که میگی دعای خیرم بدرقه راهت.:-)
عالی بود و واقعا از طراحیش لذت بردم. خیلی متشکرم از معرفی این برنامه مفید. ممنونم
عالیی بود! اگه همین یه صفحه رو داشت تابناک کافی بود
دمت گرم تابناک
تو محشری
از همه سری
خوبه ولی باز هم فارسی رو پشتیبانی نمیکنه
عالی است کاش نحوه عمل و جزییات یادگیری ا مرقوم می داشتید
مرسی تابی جون
خیلی عالی بود.
Thats great Thanks
TANKS ALOT.
تحریم هستیم و اجازه دانلود نمی دهد.
نمیشه دان کرد گوگل پلی تحریمه
اصلا جالب نبود.
ممنون از معرفی این سایت . من امروز استفاده کردم و کتاب 504 رو در همین سایت شروع به یادگیری کردم . بسیار عالی و کارا هست . سپاس از تابناک که همیشه بهترینها رو در حوزه ای تی معرفی میکنه
بسیار عالی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل