بازدید 8624

برخورد با بدحجابی و تبلیغات در ماهواره جدی‌تر شد

جلسه مشترک وزارت کشور، دادستانی تهران و دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران در حوزه جرایم و آسیب های اجتماعی به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران و با حضور وزیر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 23 December 2015
جلسه مشترک وزارت کشور، دادستانی تهران و دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران در حوزه جرایم و آسیب های اجتماعی به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران و با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: نقش وزارت کشور در حوزه امنیت بسیار مهم است. وزیر کشور رئیس شورای امنیت کشور است و این شورا بعد از شورای‌ عالی امنیت ملی مهم‌ترین نهاد تأمین امنیت در کشور به شمار می‌رود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: میان دادسرای عمومی و انقلاب تهران و وزارت کشور روابط و همکاری مناسبی برقرار بوده و نتایج این همکاری، استقرار امنیت پایدار در سطح استان تهران است. در حال حاضر به رغم تهدیدهای موجود، تأمین امنیت و ایجاد احساس امنیت در کشور به گونه‌ای است که بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپایی، به استقرار امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران اذعان می‌کنند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به برخی جرایم ارتکابی گفت: سرقت و جرایم مرتبط با مواد مخدر، آثار سوء زیادی بر جامعه و زندان می‌گذارند. این دو جرم شاکله اصلی مشکلات اجتماعی را تشکیل می دهند و در افزایش آسیب های اجتماعی تاثیر گذارند.

وی افزود: همه امور مرتبط با کاهش آمار جرایم سرقت و مواد مخدر و روان گردان در اختیار قوه قضاییه نمی‌باشد، در حالی که رسیدگی به پرونده ها بر عهده مراجع قضایی است و لذا پاسخگویی و مسئولیت و پیامدهای ناشی از این جرایم را متوجه قوه قضاییه می دانند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میان آسیب های اجتماعی و جرایم، ارتباط وثیق وجود دارد، بدین معنی که با افزایش آسیب ها، جرایم نیز افزایش می یابد؛ لذا باید آسیب های اجتماعی کنترل و جرایم مهار شود و در مورد جرایم خاص و آسیب های اجتماعی برنامه جامع ملی تدوین و اجرایی شود.

جعفری دولت‌آبادی افزود: دادستانی تهران در مورد انتخابات آتی، همکاری‌های لازم را با مرجع‌های ذیربط انجام داده است.

وی تاکید کرد: هماهنگی و همکاری متقابل، اتخاذ تدابیر مناسب و تشریک مساعی برای حل مشکلات، نتایج مناسبی برای مردم و کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت امنیت اجتماعی گفت: باید با همکاری همه دستگاه ها، مطالبه‌ مردم در مورد امنیت اجتماعی را تحقق بخشیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستورات قضایی دادستانی به پلیس پایتخت طی چند سال اخیر، گفت: به پلیس در مورد مبارزه با بدحجابی و پوشش نامناسب، جمع آوری ماهواره و منع تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز دستورات قضایی پیشگیرانه صادر شده که در سال جاری برخورد پلیس با این مظاهر جدی تر شده است.

جعفری با اشاره به ایجاد دادسراهای تخصصی در تهران، اعلام کرد: این دادسراها در حوزه‌های مبارزه با مفاسد اخلاقی، جرایم پزشکی، مواد مخدر، جرایم اقتصادی، امنیت، زمین خواری، جرایم رایانه ای، پولی و بانکی و فرهنگ و رسانه فعالیت دارند که نتایج خوبی به همراه داشته است.

دادستان تهران پیشنهاد کرد که جلسه مشترک دادستان‌ها و فرمانداران استان تهران با حضور وزیر تشکیل و مسایل و مشکلات موجود در رابطه با جرایم خاص و آسیب‌های خاص بررسی شود.

در این جلسه برخی دادستان های شهرستان ها و معاونان دادستان تهران به ارائه گزارش هایی پیرامون موضوع سرقت، مواد مخدر، وضعیت اجتماعی حوزه کاری خود پرداختند. همچنین وزیر کشور به توضیحاتی را در موضوع جلسه ارائه داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر