بازدید 4349
در گفتگو با تابناک اعلام شد؛

جذابیت‌های سرمایه گذاری در قطب سوم پتروشیمی

مدیر قطب سوم پتروشیمی کشور جذابیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۵۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 21 December 2015
جذابیت‌های سرمایه گذاری در قطب سوم پتروشیمی
مدیر قطب سوم پتروشیمی کشور جذابیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه را تشریح کرد.

محمدرضا موثقی نیا در گفتگو با تابناک اقتصادی، با بیان دستاوردهای دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF 2015)، استقبال سرمایه گذاران از جذابیت های سرمایه گذاری پتروشیمی ایران را حاصل امنیت روانی اجرایی شدن برجام دانست و بیان داشت: این فضا، به علاوه خبرهای مثبت دیگر در خصوص تامین خوراک و نرخ آن، حمایت از توسعه پتروشیمی در سواحل مکران و نیز حمایت از صندوق‌ها و تعاونی ها در ساخت و توسعه صنعت پتروشیمی منتشر شد، ارتقای جذابیت‌های قطب سوم پتروشیمی را در پی داشت.

وی، حضور وزیر امور خارجه در این همایش را دارای پیام مهمی برای سرمایه گذاران خارجی دانست. موثقی نیا، سخنان وزیر نفت مبنی بر تخصیص بیش از ١٢ میلیون تن ال پی جی، ٤,٥ میلیون تن اتان و ١٣ میلیون تن نفتا علاوه بر خوراک‌های موجود به سرمایه گذاران صنایع پتروشیمی ایران را بسیار مهم دانست و بیان داشت این خبر برای سرمایه گذارانی که دغدغه تامین خوراک را داشتند، بسیار مناسب بود.

زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود به مشوق­‌های دولت برای حمایت از تکمیل زنجیره ارزش اشاره و بیان کرده بود دولت تسهیلات تخفیف 30 درصدی در نرخ خوراک برای مجتمع های GTPP (تبدیل متان به پلی پروپیلن) را در نظر دارد.

وزیر نفت همچنین سیاست وزارت نفت را حمایت از بخش خصوصی و تعاونی های فعال در صنعت پتروشیمی بیان و اظهار کرده همزمان با حمایت از سرمایه گذاران داخلی تمایل داریم سرمایه گذاران خارجی نیز در این صنعت حضور داشته باشند.

از طرفی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دبیر کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران در همین مراسم از لزوم رعایت عدالت محوری در توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق محرومی چون سواحل دریای عمان خبر داد.

قطب سوم پتروشیمی ایران در سواحل دریای عمان با استفاده از دانش فنی روز و در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، در زمینی به مساحت بیش از 1200 هکتار به همت بخش خصوصی در حال ساخت است و شامل طرحهای اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، الفین، آروماتیک،MTP GTO, MTO و کریستال ملامین می باشد که در مجموع شامل 18 واحد بالا دستی و میان دستی و تقریبا 30 واحد صنایع پایین دستی برای تکمیل زنجیره ارزش محصول می باشد.

از آنجا که قطب سوم پتروشیمی در منطقه آزاد واقع شده است، تاکنون دو نوع تخفیف در نرخ خوراک شامل آن می شد؛ اول تخفیف در نرخ خوراک به واسطه قرارگیری در منطقه آزاد و دیگر استفاده از تخفیف در نرخ خوراک به واسطه قرارگیری در منطقه محروم. اینک اعلام تخفیف 30 درصدی در خوراک به علت تکمیل زنجیره ارزش و نیز حمایت های دولت از توسعه و آبادانی سواحل مکران سبب معطوف شدن توجه سرمایه گذاران به قطب سوم پتروشیمی شده است، به گونه ای که استقبال شرکت های اروپایی و آسیایی از این مجموعه، نوید بخش آینده ای روشن در صنعت پتروشیمی کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست