صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

حقیقت ماجرای بخیه کشی صدرا در اصفهان

اقدام غیراخلاقی کادر درمان بیمارستان در ابتدا پوشیده ماند تا اینکه از طریق عواملی در بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه و سپس صدا و سیمای استان و نهایتا بخش خبری 20.30 ابعاد ملی و حتی بین المللی پیدا کرد.
کد خبر: ۵۵۴۳۵۸
| |
51964 بازدید
|
قصه صدرا درد دارد، به همین خاطر است که از ششم آذر تا همین امروز، زخمش هنوز تازه است، زخمی که فقط مال او نیست؛ جراحتی است روی تن 77 میلیون ایرانی که گرچه تقسیم شده است، گرچه کوچک است به اندازه چهار بخیه زده نشده، اما دردش تمامی ندارد.

به گزارش جام جم، صدرای چهار ساله را حالا همه ایران می شناسند، ماجرای رفتنش به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر را می دانند، آنجا نبوده اند اما شنیده اند که فقر، آن شب، بخیه های زیر چانه او را با دست های خودش کشیده، چون مادرش هزینه ای برای درمان نداشته است.

خبر صدرا که مثل دانه لوبیای سحر آمیز با سرعتی باور نکردنی قد کشید و ریشه ها و شاخه هایش به همه جا رسید، برخی پر از خشم و کینه شدند و تنور انتقادشان گرم شد، گروهی فقط پوزخند زدند و با جوک ساختن لودگی کردند، شماری ماجرا را سیاسی کردند و ابزاری برای فحاشی و محاکمه گروه های خاص، بعضی ها در دفاع از کادر درمان و ناچاری شان گفتند و نوشتند و گروهی هم شک کردند که شاید کسانی، مردم را به بازی گرفته اند و موج سواری خبری راه انداخته اند.

حالا اصل داستان، پشت مهی از شایعه، تمسخر، خشم، نفرت و حاشا پنهان شده اما پرونده هنوز باز است مثل زخم آن شب صدرا و به همی خاطر ما برای کشف جزئیات ماجرا و به دست آوردن آخرین خبرها از وضعیت پرونده صدرا و شیوه برخورد وزارت بهداشت با مقصرهای اصلی آن، سراغ دکتر عباس زارع نژاد، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفته ایم.

این پزشک و مشاور وزیر بهداشت اعتقاد دارد جدیت و سختگیری این وزارتخانه در برخورد با خطاهای اینچنینی باعث می شود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

به گواه رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین نتایج آمارگیری وزارت بهداشت نشان می دهد قشر پزشکی هنوز جزو سه گروهی هستند که تقریبا همه مردم جامعه به آنها اعتماد دارند و به همین خاطر از مردم می خواهد این بار هم ، خطای چند نفر را ، به پای همه جامعه پزشکی ننویسند.

در چند هفته اخیر خبرهای زیادی درباره صدرا و ماجرای بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر منتشر شده است. یکبار برای ما اصل ماجرا را تعریف می کنید ؟


ششم آذر امسال، کودکی 4 ساله به نام صدرا، به خاطر پارگی حدود یک سانتی متری در زیر چانه به همراه مادرش به بیمارستان آیت الله اشرفی اصفهانی خمینی شهر اصفهان مراجعه کرد. پس از پایان مداوا وقتی مسئولان مربوط با جواب «ندارم» مادر مواجه شدند، همچنان بر اخذ هزینه اصرار کردند و نهایتا به علت نداشتن هزینه درمان، بخیه‌های کودک به دستور پزشک و توسط پرستار باز شد.

اقدام غیراخلاقی کادر درمان بیمارستان در ابتدا پوشیده ماند تا اینکه از طریق عواملی در بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه و سپس صدا و سیمای استان و نهایتا بخش خبری 20.30 ابعاد ملی و حتی بین المللی پیدا کرد.

وزارت بهداشت چه کرد ؟


وزیر بهداشت از یک سو با مطالبه مردم و مسئولین و وجدان های جریحه دار مواجه شده بود و از سوی دیگر باید به گونه ای عمل می کرد که جامعه پزشکی دچار آسیب کمتری شود و اگر خطایی رخ داده ، به پای همه پزشکان کشور نوشته نشود. به همین علت پیش از قضاوت کردن ، دو تیم بازرسی و معاون درمان وزارتخانه به اصفهان رفتند تا از نزدیک این اتفاق نادر و عجیب را بررسی کنند. گفتم " نادر "، به این علت که در دهه های اخیر ما هرگز با چنین پدیده ای مواجه نبودیم و زیاد پیش آمده است که پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران، بسیار بیشتر از آنچه وظیفه شان بوده است وقت و هزینه صرف کرده اند.

نتیجه تحقیق تیم های پزشکی چه شد؟


از لحاظ اداری، پرونده در هیات تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وهیات انتظامی نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و تیم های بازرسی و نظارت وزارت بهداشت نیز کار خود را شروع کردند.

در مصاحبه با پرستاران و پرسنل شیفت آن شب و مشاهده فیلم، متاسفانه مطمئن شدیم که ادعا درست بوده است.

در پرونده های پزشکی اینچنینی، معمولا پزشکی قانونی نظر نهایی را می دهد. گواهی از معاینه پزشکی قانونی هم دارید؟


بله نه تنها کودک بوسیله متخصصان خودمان معاینه شد بلکه گزارش پزشکی قانونی و معاینات دقیق جراح ترمیمی مبنی بر وجود آثار 4 بخیه بر زخم بیمار خردسال وجود دارد که در نهایت ما را به نتیجه رساند پزشک، پرستار و سوپروایزر بیمارستان تخلف و قصور کرده اند.

والدین کودک از نظر اقتصادی چه وضعیتی داشتند؟


گروه ما پس از بررسی مطمئن شدند که والدین کودک از لحاظ مالی تنگدست هستند.

صدرا تحت پوشش بیمه نبود؟


خیر و همین موضوع مشکلشان را دوچندان کرده بود. اگر یک بیمار تحت پوشش بیمه باشد پرداختی اش در صورت بستری شدن در بخش شهری 6 درصد و در بخش روستایی 3 درصد است همچنین کسی که به اورژانس مراجعه می کند و در کمتر از 6 ساعت تعیین تکلیف می شود، اگر بیمه داشته باشد 15 درصد هزینه را می پردازد و اگر بیش از 6 ساعت درمان شان طول بکشد باید همان 6 درصد را بپردازد.

این ها را گفتم که بدانید بیمه تا چه سطحی از بیمار حمایت می کند و اگر بیمار بیمه نباشد چقدر متضرر می شود. چندی پیش وزیر بهداشت اشاره کرد که حدود 10 درصد مردم در ایران هنوز بیمه ندارند و یکی از بخش های طرح تحول نظام سلامت، تحت پوشش بیمه بردن همین گروه است.

اگر بیماری تنگدست، تحت پوشش بیمه نباشد و کارش به بیمارستان بکشد، چه می شود؟


بر اساس قانون نماینده بیمه باید در بیمارستان حضور داشته باشد و وقتی بیمار بستری شد اقدامات لازم برای بیمه شدنش را انجام بدهد و اگر هم نماینده بیمه حضور نداشت بیمار باید بستری شود و بعد از بیمه شدن، صورتحساب خدماتی که دریافت کرده است، برای بیمه ارسال شود اما فرانشیز ، همان 6 درصد شهری و 3 درصد روستایی است.

در درمان های سرپایی مثل پرونده صدرا وضع چگونه باید باشد؟


در درمان های سرپایی پوشش دهی بیمه ای با این کیفیت نیست و بیمار باید بعدا خودش را بیمه کند و امکان دارد بیمارستان همه پول را از او بگیرد اما توجه داشته باشید که دست بیمارستان ها برای حمایت ویژه از بیماران بی بضاعت و اورژانسی همیشه باز است.

پشتیبانی بیمارستان ها در برخورد با این گروه از بیماران چگونه است؟


مسئولان بیمارستان وظیفه دارند مساعدت کنند تا بیماران هزینه ای متناسب با بضاعت شان پرداخت کنند.

آیا برای چنین اقداماتی منبع مالی در بیمارستان ها تعبیه شده است؟


منبع مالی از طریق طرح تحول تزریق شده است هرچند باید اعتراف کنم که مطالبات بیمارستان ها از بیمه بسیار زیاد است اما با وجود همه این مشکلات ، مسئولان بیمارستان ها همیشه مکلف هستند با افراد تنگدست بدون اعمال فشار مالی برخورد کنند.

چرا در این جریان پزشک و پرستار وارد فرایندهای مالی شدند در حالی که وزیر بهداشت بارها در گفتگوهایش تاکید کرده است کادر درمانی نباید درگیر مسایل مالی شود؟


نه فقط این موضوع بلکه محول کردن وظیفه پزشک به پرستار در زدن بخیه و فرستادن همراه بیمار برای تسویه حساب پیش از اتمام فرایند درمان از رویه های نادرست مدیریت این بیمارستان است که باید اصلاح شود.

بر همین اساس با توجه به محرز شدن تخلف در کشیدن بخیه ها و کامل نشدن فرآیند درمان کودک، مقرر شد علاوه بر تعلیق پزشک و پرستار و ارجاع پرونده ایشان به مراجع ذیصلاح، رئیس و مدیر بیمارستان نیز برکنار شوند.

در شبکه های مجازی مطالبی منتشر شد که در آنها برخی پزشکان به واکنش وزیر بهداشت انتقاد کرده بودند و آن را پاسخی به هیجان مردمی می دانستند. آنها می گفتند مجازات خاطیان این ماجرا بیش از جرم شان بوده است. نظر شما چیست؟


من این طور فکر نمی کنم. این رخداد نادر و تلخ در طول تاریخ خدمات ارزشمند پزشکی کشورمان تأسف‌بار بود و به هیج عنوان پذیرفتنی نیست که در بیمارستان دولتی و حتی خصوصی چنین تخلفی صورت پذیرد، چرا که در بیمارستان های دولتی، دریافتی پزشکان و پرستاران ارتباطی به پرداختی بیمار ندارد و بیمه نبودن بیمار و ناتوانی در پرداخت هزینه، نباید مانع از ارائه خدمت آن هم در اورژانس و در زمان اجرای طرح تحول سلامت شود.

طبیعتا مردم متاثر شده اند و احساسات شان جریحه دار شده است اما همانطور که گفتم تصمیم نهایی وزیر، با مطالعه و پس از بررسی کامل موضوع بود.

امیدوارم جامعه پزشکی با درک درست از شرایط و فضای ایجاد شده، با نقد از درون و به دور از تعصبهای صنفی، دوری از قضاوتهای شتاب زده مشابه آنچه که در گذشته و در ماجرای قتل یک متخصص در اردبیل شاهد آن بودیم و اهتمام به حقوق مردم و رعایت منشور حقوق بیمار به ویژه در مراکز درمانی و اورژانس بیمارستانها به وظیفه انسانی و حرفه ای خود بیش از گذشته توجه کند.

شما چه وقت از ماجرا مطلع شدید ؟


باورتان می شود که من هم از طریق شبکه های مجازی اولین بار موضوع را دیدم؟ یعنی هیچ بخشی در این بیمارستان حادثه را به ما گزارش نکرده بود. نیمه شب ناگهان خبری با این موضوع دیدم و پیامکی به وزیر زدم. خیال می کردم شایعه است. همان ساعت وزیر بلافاصله به من زنگ زد و دستور داد سریعا دو تیم بازرسی به خمینی شهر بروند و روز بعد هم معاون شان را اعزام کردند که به علت نامطلوب بودن هوا از راه زمینی رفتند. موضوع کمی بعد در صدا و سیما هم پخش شد.

چرا مسئولان نظارتی دانشگاه، در این ماجرا تذکر گرفتند؟


چون وظیفه داشت فورا مساله را به وزارت بهداشت خبر بدهد اما تاخیر داشت. موضوع باید پیش از تبدیل شدن به موج اجتماعی، به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آن شهر اعلام می شد.

آیا حقیقت دارد که زخم صدرا حتی بدون نیاز به بخیه هم قابل درمان بود اما چون پزشک بیمارستان متخصص جراحی پلاستیک بود. اصرار داشت زخم را بخیه بزند ؟


من یک پزشکم اگر کودکی با شرایط صدرا به من مراجعه می کرد ترجیح می دادم بخیه نزنم و آن زخم را پانسمان کنم چون با توجه به این که در سن رشد بود احتمالا جای زخم هم از بین می رفت اما درباره تخصص پزشک باید بگویم که پزشک معالج، جراح پلاستیک نبود بلکه پزشک اورژانس بود.

من از پزشکی که دوره انترنی اش را در همان بیمارستان گذرانده است شنیده ام روال بیمارستان همیشه همین بوده که ابتدا کادر بیمار از همراه بیمار می خواستند، پول را پرداخت کند و اگر او پول نمی داد و پزشک و پرستار خدمات درمانی را ارایه می کردند هزینه درمان از حقوق آنها کسر می شد. این رویه درست و قانونی است ؟

به هیچ عنوان قانونی نیست و به همین علت مدیربیمارستان برکنار شد.هر بیمارستان دیگری هم چنین رویه ای داشته باشد قانون شکنی کرده است و اگر وزارت بهداشت مطلع شود با مدیرش برخورد می کند. اگر بیمار مشکل مالی دارد ، چرا باید حقوق پزشک و پرستار را بابت درمانش کم کنند ؟!

در فضای مجازی خواندم پزشک و پرستار این پرونده بازداشت شده اند و در زندان هستند. حقیقت دارد ؟


خیر درست نیست اما از طریق دادسرای خمینی شهر ، احضار شده اند و برای شان پرونده تشکیل شده است. در واقع در دو مرجع برای آنها پرونده تشکیل شده است اول در مرجع صنفی که دادسرای انتظامی نظام پزشکی به آن رسیدگی می کند و دوم در مرجع عمومی. چون این ماجرا باعث خدشه دار شدن احساسات مردم شده و مدعی العموم هم از آن شکایت کرده است.

قبول دارم که پرونده صدرا خیلی دردناک و ناراحت کننده است اما به طور کلی حس می کنم مردم نسبت به جامعه پزشکی مدتی است به شدت موضع گرفته اند و حتی در این ماجرا هم خشم عمومی به حدی زیاد شد که کل جامعه پزشکی را هدف قرار دادند. به نظرتان علت احساسات منفی عمومی نسبت به این قشر چیست ؟


من فکر نمی کنم پیام هایی که صرفا در فضای مجازی رد و بدل می شود، انعکاس دهنده افکار عمومی باشد. کسانی را که درباره این حادثه ناخوشایند مطالب رکیک می نویسند یا جوک می سازند ، مردم تلقی نمی کنم. آمارهای اخیر ما نشان می دهد جامعه پزشکی هنوز هم یکی از سه گروهی است که مردم به آنها اعتماد دارند و بر این اساس می گویم که مطمئن هستم آنها می دانند که ما در هر صنفی تخلف داریم حتی میان وکلا، پلیس ها و خبرنگارها . پس ممکن است جامعه پزشکی هم تخلفاتی داشته باشد اما وجود چند نفر که خلاف قانون عمل کرده اند به معنای خلافکار بودن یک قشر عظیم از متخصص های خدمتگزار مردم نیست.
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۰
انتشار یافته: ۸۸
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
برادرزاده من طفل معصوم 4 ساله بود به علت سوختگی از پشت کمر که 15% بود سه روز در بیمارستان بستری بود و روز چهارم که طفل معصوم باید مرخص می شد نصف شب به علت گریه های زیاد بچه ، پرستار از خدا بی خبر حالا با نظردکتر آمپول مسکنی به بچه می زنند که به محض رسیدن سوزن به بدن بچه ، جا درجا سنکوپ می کند و طفل معصوم ، بچه ما از دنیا رفت . چکار کردند با این پرستار و دکتر هیچ اتفاقی نیافتاد فقط یک دیعه برای دکتر تعیین کنند ، که اون پول دیعه هم صرف امور بچه های بی سرپرست شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
یک حرف دارم آن هم نه از روی حب و بغض لطفا منفی نگاه نکنید .

به نظر میرسه با توجه به اتفاقات 6ماه اخیر مثل
1- اسید پاشی دو پزشک به هم در تهران
2- پزشک اردبیلی
3- حادثه خمینی شهر

وزارت بهداشت باید برای تمدید پروانه مطب پزشکان علاوه بر امتیازات باز آموزی نسبت به گواهی سلامت روانی انان نیز اقدام نمایید.
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
خیلی سخته خدا به شنا صبر بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
روال بیمارستانها همیشه همین بوده که ابتدا کادر بیمارستان از همراه بیمار میخواهند پول را پرداخت کند و بعد از آوردن قبض سیر درمان شروع میشود
پاسخ ها
حسن
| United States |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
همیشه همین بوده و خواهد بود. هر کس فقط یکبار گذرش به این مکانها افتاده به چشم خود این مسئله را دیده. مسئولین وزارت بهداشت دارند خودشون رو به کوچۀ علی چپ می زنند. هر کدامشان این حرف را قبول ندارند من حاضرم برایشان ثابت کنم البتّه اگر این حرفهایشان از روی بی اطّلاعی باشد!
قاسم بژگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
دو شب پیش یک درمانگاه رفتم پزشک آنجا حتی بلد نبود بخیه بزن ولی قبل از اینکه سریع بره مدوای انگشت شصت پسر دو ساله ای من فکر می کنید اولش چه گفتند گفتند هزینه اش 104 هزار تومان میشه با بیمه فکر می کنید چند تا بخیه زدن 4 تا بخیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
انشالله هیچ پدر و مادری شرمنده نشوند و گذشت باعث آرامش وجدان است امیدوارم پزشکان محترم هم بیشتر از این ها گذشت را سرلوحه کارشان کنند والبته همه ما
پاسخ ها
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
پزشک محترم ؟؟؟؟؟ پزشکی که پولکی شده محترمه ؟؟؟؟؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من با پیام موافقم اکثریت پزشکان پولکی شده اند. این پزشک که سهمیه ای و بی وجدان بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اين قدرشلوغش نكنيد.آبروى پزشك رو برديد.اول اينكه خانواده ها به اندازه دارائيشون بچه دنيا بيارن تا هرجا ميرن گردن ندارم كج نكن.بعد اينكه جماعت ما بعد از اينكه كارشون تمام شد براحتى زير تعهدوشون ميزنن. حرفه من پر است از اين آدما.به دكتر حق ميدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
بی معرفت
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
شما هم یکی از همین قشر هستید تعجب نداره
ع.س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اتفاقا باید شلوغ شه. چون امثال شما آبروی انسانیت رو بردید چیزی که جدیدا تو ایران کم شده. خانواده ها از هزینه های سرسام آور بچه دار شدن بی اطلاعا. هزینه زایمان تو یه بیمارستان معمولی 2میلیون تومانه این انصافه. یه سرماخوردگی کوچیک 60هزارتومن هزینه درمانی داره. شما اندازه جیبت صحبت میکنی ی کارگر ساده ام شاید ارزوی پدر شدن داشته باشه. کلاهتو قاضی کن نه جیبتو...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
حرفه تو پاچه خوار ی دکترهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اين نوع طرز فكر باعث تاسفه...
mm
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
این حرف شما منتهای بی دردی و بی نیازی مادی است مگه فقط بچه ها مریض میشوند؟ انسانیت کجاست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
حرف شما تاحدودي درسته ولي به پزشكها حق نديد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
زیاد حرف بزنی میفرستمت برای داعش ها.
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آدم اگر وجدان و شرف داشته باشه بخیه بچه 4 ساله رو نمیکشه آقایی که به پزشک حق میدی یه سر برو به یه روانپزشک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
از حرف زدنت معلومه تئام یکی امث این دکترایی ....... در جلد ادم
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
دارایی این خانواده ها رو مفسدان اقتصادی خوردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
عجب شرافتی داريد شما!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
از دکتر قریب و دکتر مرتضی شیخ یاد بگیرند. پزشکان این کشور جز پول چیزی نمی بینند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
احتمالا یا خدت دکتری یا میخوای دکتر بشی یا داداشت دکتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
عملکرد شما هم احتمال زیاد مشابه دکتر مذکور می باشد ، جایگاه انسانیت کجاست؟
هادی جوانان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
من ی سوال از معاون وزیر بهداشت دارم. اصلا موضوع بیمه و صندوق بیمارستان به کنار. بخیه زده شده باز کردنش چه توجیه مالی برای بیمارستان دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
دولت باید حساب اضطراری در اختیار بیمارستانها بگذارد تا هزینه اینطور سوانح و موارد اورژانسی که خارج از توان بیمار است با نظارت از حساب اضطراری کسر شود .
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام دوست عزیز
بیمارستانها واحد مددکاری دارند برای همین امور
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اون مادر باردار کرجی که بخاطر بی پولی مظلومانه و در نهایت بیکسی و بیچارگی از چند بیمارستان حتی پس از پذیرش اولیه بیرون انداختنش و در نهایت جان داد . میفهمین : یک مادر باردار با فرزندش بخاطر فقر و بی پولی جان داد .
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آیا این داستان واقعیه؟
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
وای که کار به جایی رسیده که پزشک هم اول پول رو میشناسه تو سوگندنامه دکترهای ما یه بند اضافه شده آخه.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
به نام خدا
با سلام ، نه پزشکی دستور کشیدن بخیه داده و نه پرستاری بخیه کشیده و ثانین از کی تا بحال حسابداری درمانگاه ها را پزشکان سرپرستی کرده اند تا چه رسد به این موردبیمارستانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
شما جمعه تشريف داريد. شاه قبول كرده شاقلي قبول نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
شهروند عزیز یعنی شما از اون ادمایی هستی که روز باشه همه بگن روزه شما میگی شبه.عزیزم مطلبو خوندی؟جرم اثبات شده است.پزشکی قانونی تائید کرده.
اگه شما شهروندی دفاع نکن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
شما وجدان نداری و متن خبر رو نخونده و چشم بسته از دکترا دفاع میکنی، مصاحبه با دکتر عباس زارع نژاد، سخنگوی وزارت بهداشت هست که میشه گفت معتبرترین و موثق ترین منبع در این خصوص میباشد و ایشان با قطعیت انجام این عمل شنیع رو تایید کردند. وجدان داشته باش برادر همه چیز پول نیست
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اي كاش اين جديت و پيگيري را با جراحان و متخصصاني مي كرديد كه زير ميزهاي كلاني مي گيرند نه چند پرستار و دكتر عمومي ماجراي صدرا مهم ولي چه بسيار انسانهايي كه به خاطر نداشتن پول زير ميزي از درمان مرحوم شدنددر تمام ادارات و نهادها متخلفين وجود دارد چه معلمي كه كتك ميزند چه كارمندي كه رشوه مي گيرد و.... مشكل اين گونه حل نمي شود.
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
پیش بینی شما از نتیجه مذاکرات و توافق چیست؟