بازدید 22114

تکذیب هشدار اردوغان به روحانی

یک منبع آگاه اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه با رئیس‌جمهور ایران صحبت کرده‌ام و هشدار دادم که شما در برخی اشتباهات در خصوص اتهامات روسیه به ترکیه شرکت دارید را تکذیب کرد.
کد خبر: ۵۵۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 03 December 2015
یک منبع آگاه اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه با رئیس‌جمهور ایران صحبت کرده‌ام و هشدار دادم که شما در برخی اشتباهات در خصوص اتهامات روسیه به ترکیه شرکت دارید را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، اظهارات امروز رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه را مبنی بر اینکه «با رئیس‌جمهوری ایران صحبت کردم و هشدار داده‌ام که شما در برخی اشتباهات درباره اتهامات روسیه به ترکیه مشارکت دارید، بعد از این بود که چنین افترائاتی از ادبیات مسئولان ایران و برخی منابع خبری در ایران حذف شد» را تکذیب کرد و گفت: این ادعا کذب است و در هیچ کدام از دیدارها یا گفت‌وگو‌های تلفنی میان اردوغان و روحانی چنین صحبتی مطرح نشده است.

این گزارش حاکی است رئیس جمهور ترکیه ساعتی پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که گفته بود، «ترکیه پشیمان می‌شود»در کنفرانس سندیکاهای ترکیه که به شکل مستقیم از شبکه «تی‌آر‌تی» پخش شد، تصریح کرد که ترکیه وضعیت اقتصادی‌اش خوب است و در آینده بهتر خواهد شد.

اردوغان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تنش‌های اخیر میان ترکیه و روسیه، گفت: سوریه همسایه ماست اما روسیه بگوید در سوریه چکار می‌کند؟

وی در ادامه مدعی شد که ترکیه به مرز سوریه احترام می‌گذارد اما روسیه حضورش در سوریه قانونی نیست که این چنین رفتار کند. به گفته اردوغان، فقط ترکیه است که از مردم سوریه حمایت می‌کند و دیگران برای منافع خودشان در سوریه دخالت می‌کنند.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که ترکیه نقش مهمی در ایجاد بحران سوریه داشت و با اعزام تروریست ها به داخل این کشور باعث آغاز جنگ داخلی در سوریه شد.

اردوغان در ادامه ژست‌های خود درباره سوریه، گفت: فقط مردم سوریه هستند که در این کشور مشروعیت دارند... آنچه روسیه در سوریه انجام می‌دهد، مشروعیت ندارد.

رجب طیب اردوغان در ادامه گفت: با رئیس‌جمهور ایران صحبت کردم و هشدار دادم که شما در برخی اشتباهات [در خصوص اتهامات روسیه به ترکیه] شرکت دارید. بعد از این بود که چنین افتراءاتی از ادبیات مسئولان ایران و برخی منابع خبری [در ایران] حذف شد.

وی بدون اشاره مستقیم به روسیه گفت: ترکیه هیچ خصومتی ندارد با کشورهایی که با آنان درباره سوریه اختلاف‌نظر دارد... ملت ترکیه می‌تواند بی‌سرپناه و گرسنه بماند، اما نمی‌تواند استقلالش را از دست بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل