بازدید 16879

مافیای فساد، به دنبال ورود دسته جمعی به مجلس هستند!

متأسفانه برخی از مجرمین کله گنده ملی مانند (ج – الف) در حال حاضر تیم کاندیداتوری دارند و نه تنها برادر این فرد کاندیدا شده است، بلکه افراد دیگری را نیز وارد این چرخه کرده اند و در حال سرمایه گذاری برای ورود دست جمعی به مجلس هستند.
کد خبر: ۵۴۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 22 November 2015

تصمیم فراکسیون برای اخراج نقوی قطعی استپول كثيف واژه‌اي بود که اولین بار ‌توسط وزیر کشور وارد ادبیات سیاسی کشور شد. رحمانی فضلی در پايان سال گذشته، پس از ادعای پرداخت پول به 170 نامزد انتخابات مجلس هشتم توسط، معاون اول احمدي نژاد این موضوع را علنی ساخت و از آدرس پول‌هاي كثيف و ورود آن به سياست، قدرت و انتخابات گفت.

به گزارش «تابناک»، اوایل اسفند ماه سال ۹۳ وزیر کشور در گردهمایی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور به افشاگری درباره ورود پول کثیف به چرخه انتخابات پرداخت. وی از ورود بخشی از پول‌های کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر به سیاست خبر داد و ورود این پول‌ها در چرخه انتخاباتی را سبب شکاف، اعمال نظر و اعمال قدرت توسط برخی افراد دانست و اعلام کرد، اگر دقت لازم نداشته باشیم،‌ ورود این پول‌ها توانایی آن را دارد که قدرت‌ها را نیز آلوده کند.

بعد از این بود که با ادامه جنجال ها بر سر این موضوع وزیر دادگستری در گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع «ورود پول‌های کثیف در انتخابات» شرکت کرد و ضمن تأیید آن گفت: باید تکلیف هزینه‌های انتخابات از نظر قانون و مقررات، نوع نظارت و پیگیری روشن شود.

پورمحمدی اعلام می‌کند، در انتخابات گذشته، پول های زیادی خرج تبلیغات شده اما به دلیل نبودن روال قانونی، امکان نظارت نبوده است. با وجود تمام اين موضوعات، رحماني فضلي روز گذشته در صحن علني مجلس حاضر شد و با ارائه گزارشي نشان داد، آدرس پول كثيف در انتخابات مجلس را ندارد و مدعي شد تا امروز هر چه گفته است، تصور رسانه‌ها بوده نه صحبت‌هاي او!

پس از این ماجراها بود که نمایندگان مجلس که بخشی از این ماجرا بودند و حتی برخی از آنها خود را در مظان اتهام می دیدند، فشار را بر وزیر کشور زیاد کردند و درباره این موضوع از وی توضیح می خواستند، به طوری که هر وزیر کشور را برای پاسخ به سؤال نمایندگان مجبور به حضور در صحن علنی کردند.

اما رحماني فضلي بر خلاف تمام گفته‌هايش در مجلس عنوان كرد، آدرسي از پول كثيف ندارد و در گذشته فقط هشدار داده تا پول قاچاق و مواد مخدر وارد سياست نشود. وزير كشور استدلال كرد، افرادي كه در قاچاق مواد مخدر دست دارند، نيازمند حمايت هستند، پس حمايت خود را از تغييرات در قدرت يعني انتخابات دنبال مي‌كند.

پس از این اظهارات بود که هجمه ها بر سر وزیر بیش از بیش افزایش پیدا کرد، به طوری که وزیر مجبور شد به خاطر این گفته های خود عذرخواهی کند، وی در آن زمان با بيان اينكه رسانه‌ها صحبت‌هاي او را تحريف كرده‌اند از تريبون مجلس عنوان كرد: به نمايندگي از رسانه‌ها از نمايندگان مجلس عذرخواهي مي‌كنم.

این اظهارات باعث شد، دیگر رسانه ها و نمایندگان مجلس ورودی بر این موضوع نداشته باشند، هرچند گاهی خبرهایی در این خصوص داده می شد، با نزدیک شدن به انتخابات و داغ شدن رفته رفته تنور بازار تبلیغاتی نمایندگان، بار دیگر این موضع مطرح شده است، به طوری که حتی دولت برای شفاف شدن هزینه های انتخاباتی لایحه ای تحت عنوان شفافیت هزینه های انتخاباتی را نیز به تصویب رسانده است.

به طوری که چند روز پیش رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بخشی از پول های قاچاق در انتخابات هزینه می شود، وی از تقدیم و تصویب لایحه‌ای در دولت در خصوص پول‌های کثیف خبر داد و گفت: یکی از بندهای این لایحه این بود، پول‌هایی که از منابع حاصل از پول‌شویی، خلاف و مواد مخدر به دست می‌آید را نمی‌توان در انتخابات هزینه کرد. پول قاچاق مواد مخدر پس از ورود به بازار در بخش‌های مختلف از جمله انتخابات هزینه می‌شود؛ بنابراین، برای پیشگیری از این امر، این لایحه در دولت به تصویب رسید.

با اینکه مطرح شدن موضع پول های آلوده در مجلس با واکنش تند برخی از نمایندگان مجلس روبرو شد، در همان زمان نیز برخی از خود نمایندگان این موضع را تأیید کردند و حتی برخی نمایندگان افشاگری هایی نیز از نحوه ورورد این پول ها به چرخه انتخابات داشتند.

مؤید حسینی صدر در آن زمان اعلام کرد، آماده است به جای وزیر کشور درباره «پول‌های کثیف» و ارتباط آن با انتخابات مجلس دهم برای نمایندگان توضیح دهد. وی گفت: یکسری از مظاهر کسب این ثروت‌های نامشروع و بادآورده آشکار است. مثل سوآپ نفت، صرافی‌ها، انحصار واردات خوراک دام و طیور، انحصار واردات شکر و کاغذ و خصوصا واردات خودرو . یکسری دیگر از آن خیلی به چشم نمی‌آید که نمونه آن برخی زد و بندها در بیمه‌هاست.

کسی که زد و بند می‌کند و بیمه‌های انحصاری می‌گیرد خیلی سریع و کوتاه به چند ۱۰میلیارد تومان سود باد آورده می‌رسد. نمونه این موضوع هم خیلی تا حالا زیاد بوده است. یکسری از جاهای دیگر بحث زمین‌خواری است. اشخاص می‌آیند و زمینی را تحت عنوان احداث هتل یا پرورش گیاهان دارویی یا کارخانه می‌گیرند و آن را تغییر کاربری می‌دهند. یا بحث سندسازی برای زمین‌های متروکه، که سندهای اینها همگی جعلی است. اما یک سری مصادیق هستند که باز هم خیلی آشکار نیستند که قاچاق یکی از نمونه‌های آن است. قاچاق سوخت و مواد مخدر و کالا هم در این بین موضوع مهمی است.

اکنون بعد از گذشت چندین ماه از این ماجرا و مطرح شدن طرح شفاف سازی هزینه های انتخاباتی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: یکی از مشخصات فساد سوءاستفاده و رانت از قدرت در کشور است، برای مبارزه با این کار نیز باید گام های عملی محکم تری برداشته شود.

این نماینده مجلس گفت: یکی از کانون هایی که مد نظر سوءاستفاده کنندگان از قدرت است مجلس شورای اسلامی است، زیرا مجلس با توجه به جایگاه قانونی که دارد اشراف کامل بر سایر قوا را دارند و می توانند از این طریق و اعمال قانون انواع سوءاستفاده ها را داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: مصادیق فساد هم اکنون وجود دارد، نمونه آن اعترافات رحیمی بود، این اظهارات نشان می دهد که فساد در انتخابات وجود دارد، رانت های موجود دیگری از قبیل، انحصار واردات خوراک دام و طیور، انحصار واردات شکر، قاچاق سوخت و مواد مخدر و کالا، نمونه های از آن دست هستند، که اکنون در حاشیه شهرها با هدیه دادن روغن و شکر و مایحتاج اندک زندگی در حال خریداری هستند.

وی گفت: متأسفانه برخی مجرمین کله گنده ملی مانند (ج – الف) در حال حاضر تیم کاندیداتوری دارند و نه تنها برادر این فرد کاندیدا شده است، بلکه افراد دیگری را نیز وارد این چرخه کرده اند و در حال سرمایه گذاری برای ورود دسته جمعی به مجلس هستند.

در این شرایط به نظر می رسد که مطرح شدن لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی اجتناب ناپذیر است، و باید بسیار قبل تر از این لایحه به مجلس می رسید، اکنون زمان بسیار کم است و باید هر چه زودتر قبل از آنکه کانون های فساد نسخه کشور را بپیچند وارد عمل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۵
چقدر جالبه که رد پول های کثیف رو هم دارن و میدونن این پول مثلا بخشی از پول قاچاق و مواد و... هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
حتی اسم طرف را هم میدونن
یعنی وزارت اطلاعات اینارو نمی دونه ؟
یک میلیارد بار گفتم و باز هم میگم....مردم عقل دارن!
طرف به قول شما مجرمه اما باز میگید ج الف. بابا یا ادعایی را طرح نکنید یا درست حرف بزنید
سلام
شاید بهتر باشه به جای "کله گنده" از "دانه درشت" استفاده کنید.
بنام خدا:تابحال بنده بیادندارم بدون هزینه پول های کلان ووعده های خلاف فراقانونی وحمایت زمین خوران دارندگان پول های کثیف کسی به مجلس رفته باشد:آرای افرادسرگردان مانندبنده راهم این افرادبه نفع خودبابرندگان انتخابات معامله میکنند
علامت سئوال بزرگ این است که وقتی اینگونه زدوبندها و سوء استفاده های حیرت آور را همه به روشنی و وضوح می دانند چرا یک اقدام جدی صورت نمی گیرد؟ همه می گویند انحصار واردات فلان کالا برای فلان نفر است اگر قانونی است نوش جانش ولی اگر غیر قانونی و با استفاده از رانت است که هست پس چرا عاملین از صدر تا ذیل به کار خود ادامه می دهند؟
این دارو دسته مافیای داخلی رو بگو که دست از تلاش نمی کشه! اینها اگر همین پشتکار را در سودرساندن به مردم داشتند الان در کشور مشکلی وجود نداشت!
چرا اسامی را بطور کامل اعلام نمیکنید تا مردم فریبشان را نخورند مضاف براین چرا این افراد فاسد آزادانه فعالیت میکنند
اسم 170 نفر از نماینده گان محترم ملت شریف ایران که از مین پولهای کثیف استفاده کرده و به مجلس رفته اند و آقای رحمیی به خاطر آن در حبس به سر می برند داخل پرونده بیمه ایران در دادگستری است
اگر این رانت های انتخاباتی به هر شیوه ای و فساد مالی و قاچاق با به میدان آمدن افرادی شجاع و دلسوز حل نشود و حل آن به سرانجام نرسد، اعتماد مردم بیش از پیش سلب می شود. و آنوقت است که جمهوری اسلامی به هیچ دشمنی نیاز ندارد چون هیچ دشمنی به اندازه فساد مسلح به قدرت مخرب نیست!
شورای نگهبان وارد عمل شو!
سلام حداقل اسمشون رو کامل بنویسید تا مردم روشن بشن
برخورد با موسسات مالی غیر مجاز بخشی از فرایند مبارزه با پولهای کثیفه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل