بازدید 90020

چرا برخی در تهران مقابل سفارت فرانسه گریه کردند؟!

اگر گروهی از ناظران نسبت به صداقت در گریه‌های شب گذشته برای قربانیان سفارت فرانسه تردید کنند، نباید به آنها خرده گرفت و باید پذیرفت، چنین رفتارهایی بوی ویزای مولتی یک ساله و اقامت فرانسه را می‌دهد؛ هرچند نمی‌توان در این باره قضاوت قطعی داشت.
کد خبر: ۵۴۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 15 November 2015
پس از وقوع حوادث پاریس، گروهی محدود از مردم با حضور در مقابل سفارت فرانسه در ایران، اقداماتی در جهت همدردی با مردم فرانسه و قربانیان این حوادث انجام دادند که در نوع خود بسیار کم‌سابقه بود؛ اما چرا این اقدامات مشمول حال سایر ملل قربانی تروریسم نمی‌شود؟

به گزارش «تابناک»، همدردی با مردم سایر کشورها در قالب روشن کردن شمع و اتفاقات شبیه به این حرکت، نخستین بار در سومین شب پس از وقوع حادثه یازده سپتامبر و به یاد قربانیان این حادثه در میدان مادر تهران اتفاق افتاد و جنجال‌ساز شد و در سال‌های بعد هیچ‌گاه شاهد اتفاق مشابهی نبودیم تا اینکه شب گذشته دوباره این رویه تکرار شد.


پس از وقوع حوادث تروریستی اخیر در فرانسه، شب گذشته، گروهی از مردم مقابل سفارت فرانسه در ایران تجمع کردند و ضمن روشن کردن شمع و قرار دادن دسته گل و و پلاکاردهایی برای تسلیت و همدردی، حتی برخی از ایشان متأثر شدند و در مقابل لنز دوربین‌ها گریه کردند که در نوع خود، واکنشی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

این اتفاق از شب پیشین تاکنون محل طرح مباحث مختلف بوده و هر طیف فکری از منظری بدان پرداخته؛ اما در مجموع می‌توان رویکرد اصلی نقد چنین فضایی را در برخورد گزینشی با مصائب ملل و انگیزه اشخاص از چنین تجمعاتی را مورد توجه و بررسی قرار داد که پاشنه آشیل اصلی چنین حرکت‌هایی است.


بدون شک، در سال‌های اخیر، اتفاقاتی نظیر آنچه در پاریس رخ داد، در سایر کشورها رخ داده و مردم عراق، لبنان، سوریه، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه مورد حملات بسیار وسیع‌تر و وحشیانه‌تر از آنچه در پاریس رخ داده قرار گرفته‌اند که اتفاقاً حجم این جنایت‌ها آنچنان بالاست که با مجموعه فیلم‌های جنایت‌های رخ داده توسط تروریست‌ها در هر یک از این کشورها می‌توان یک سریالِ مستند تولید کرد.

با وجود این، هیچ‌گاه چنین همدردی مشمول حال مردمان همسایه نشده و شهروندان محترم هیچ‌ گاه با شمع و دسته گل مقابل سفارت فرانسه نرفته‌اند. البته شاید برخی بگویند که حوادث مشابه در کشورهای فوق الاشاره به واسطه تکرار عادی‌سازی شده و به همین دلیل واکنش مشابهی در پی نداشته و اگر اتفاق منحصر به فرد اینچنینی در یک کشور آرام رخ دهد، چنین واکنشی خواهد داشت.

چرا برخی در تهران مقابل سفارت فرانسه گریه کردند؟!

قطعاً چنین استدلالی نیز پذیرفته نیست، چون به هر حال در سال‌های گذشته، وقایع مشابه در سایر کشورها نیز ثبت شده اما چنین واکنش‌هایی منحصر به دولت‌هایی نظیر فرانسه شده و با تکیه بر سوابق، نمی‌توان باور کرد که اگر همه این سلسله حملات تروریستی در آرژانتین، پاراگوئه یا برزیل اتفاق می‌افتاد، مقابل سفارت این کشورها در تهران بساط عزاداری و شمع و دسته گل برپا می‌شد.

البته در این میان، عده‌ای نیز این اعتقاد را دارند که اساساً نباید در چنین مسأله‌ای مداخله کرد و باید مردم را مخیر گذاشت تا در قبال هر حادثه تروریستی ـ اعم از لبنان یا فرانسه ـ واکنش نشان دهند و آنهایی که به همدردی مقابل سفارت فرانسه اعتراض دارند، می‌توانستند در مقابل سفارت لبنان اقدام مشابه انجام دهند؛ اما حقیقت آن است چنین اقداماتی جنبه شخصی ندارد، کما اینکه پخش شیرینی برای فوت یک مقام کشورهای منطقه در نزدیکی سفارت آن کشور، جنبه شخصی ندارد و نمی‌توان چنین مسائلی را شخصی سازی کرد.

بنابراین منطق حکم می‌کند به قضاوت در قبال چنین رفتارهایی متکی بر وقایع میدانی و سوابق موجود پرداخت؛ منطقی که تأکید دارد، اگر گروهی از ناظران نسبت به صداقت در گریه‌های شب گذشته برای قربانیان سفارت فرانسه تردید کنند، نباید به آنها خرده گرفت و باید پذیرفت چنین رفتارهایی بوی ویزای مولتی یک ساله و اقامت فرانسه را می‌دهد؛ هرچند نمی‌توان در این باره قضاوت قطعی داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۵۱۴
انتشار یافته: ۴۴۹
من خودم را از لحاظ فکری و شخصیتی و ایده آل ها به فرانسویان نزدیکتر میدانم تا به اعراب و اهل شام و عراق. همین!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بابا نزدیک!!!
تصادف نکنی حساس.......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یعنی میخوای بگی فرانسوی هستی
انسان که هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بدبختی ما همینه دیگه.... خودمون رو ول کرده ایم و سعی داریم حتما به یک سمتی بچسبونیم خودمون رو... ایرانی را بچسب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شدی مثل اونی که میگفت ما 3 تا رو چیکار دارین؟ :دی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اتفاقا همانهایی که شما بهشون نزدیک هستید دیکته نموده اند که دو نوع انسان داریم درجه یک (اروپایی-امریکایی) درجه دو (بقیه دنیا) که متاسفانه طبیعت شما را جزء دومیها قرار داده!
خلاصه شرمنده من بی تقصیرم
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اونجا نوشتن:
we are united
آخه هموطن عزیز دقت بکن ببین اون هم تو رو united حساب میکنه.... !!!!
واللا رفتارهایشان که این رو نشون نمیده چرا اصرار دارید خود را جلوی اینها کوچک نمایید
کلثوم نه نه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ناشناس پنجم به خدا خیلی باحالی !!!!
خدا خیرت بده کلی خندیدم
سبحان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دوست عزیز فک نمی کنم از لحاظ فطرت انسانی و ارزش خون فرانسویا رنگین تر باشه این تقسیم بندی کار خیلی زشتیه عزیز کمتر ماهواره ببین تا انقدر جوگیر نباشی.همین دوستان فرانسوی عامل ورود ایدز به ایرانن.بله!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مسئله اینه که اونا تو رو قاطی ... حساب نمیکنن.
يوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
من كه فكر ميكنم به آمريكائي بودنت افتخار كني بهتره تا به ايراني بودنت حالا يه كمم به فرانسوي ها نزديك باشي هم والله عيبي نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شما حق دارید که خود و تفکراتتان را به مردم سرزمین خاصی نزدیک و یا دور بدانید اما دیگران حق ندارند به شعور و باور شما توهین کنند .
دوستان ، ایشان حرف بدی نزدند که همگی حمله ور شدین ، شما هم میتوانید بدون حمله کردن نظر خودتان را بفرمایید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
و متاسفانه فرانسویان شما را از نظر ظاهری و شخصیتی به اعراب و اهل شام و عراق نزدیکتر میدانند. اگر الان در پری تشریف داشتید احتمالا در کمپی که این فرانسویان آتش زدند باید دنبالا خاکسترتون میگشتیم....
قبول کنید که ممکن است ادعای انسانیت و کلاس بالا داشته باشید ولی تنها یک مشت غربزده ندید و بدید هستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقای عزیز من هم واقعا تو رو از لحاظ فکری و شخصیتی به فرانسویان نزدیکتر می دانم تا مسلمانان و شیعیان. مخصوصا از نظر شخصیتی....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
رفتیم به مادر چاوز هم تسلیت گفتیم دیگه. یادت رفته؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
روشن فکر.مواظب باش زیادی فکرت روشن نشه میسوزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ببین فرانسویا در مورد تو چه احساسی دارن!!!؟ حقارت تا این حد!!!؟
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
درورد بر سبحان. برای مرگ این گونه ، هر انسانی متاثریم. اما عامل عمدی و قطعی شیوع چند ده برابری بیماری به نام ایدز در ایران در آن دوران بسته در کشور مان قطعا و قطعا فرانسوی ها هستند.
قدری فکرکنیم که چقدر بی وجدان باید باشی که بیماری بی علاج را دامن گیر ملتی پاک دامن کنی؟!
خواهش میکنم یه ذره تامل کنید.
حالا هم که سگ هار خودشون پاچه شون رو گرفته تازه دنیا میفهمن کی تروریست هست و کشورهای بدون تمدنی همچون عربستان و ترکیه در منطقه خاور میانه چه غلطی میکنند با کدام عمل غیر حقوق بشری ما باید تحریم و در فشار اقتصادی باشیم؟
iran
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تن آدمي شريف است به جان آدميت
انسان ها درجه بندي ندارن، اگر واقعا و واقعا دلسوزيم پس نژاد پرست نبايد باشيم، عده اي در عربستان داعش رو پرورش مي دن ، عده اي در فرانسه خون آلوده به ايدز براي دنيا مي فرستن ، اما همه يك جور نيستن ، انسانيت شريف تر از يك فرد يا گروهه كه بتونه اونو لكه دار كنه . با احترام اين نظر منه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مادر چاوز را خیلی باحال آمدی
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شما خیلی انسان دوست تشریف دارید که ایده ال هاتون شبیه فرانسویهاست. لابد تی شرت خارجی میپشی و فک میکنی الان اشتباهی هستی و باس در اروپا می بودی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
به تعداد مثبت و منفی ها دقت کنید.
آنتی دلواپس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چقدر بعضی از افراد خودباخته اند! از مثبت های کامنت بفهمید! همینه که هیچی نمیشیم!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
توهم هویت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
نه بابا ! تو اصلا خودت فرانسوی هستی واسه ماموریت ایران اومدی !!!!!!!!
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
من همه آدمها برام محترم هستند ولی اونهایی که منتقد هستند برن کنار سفارتهای دیگه گل بزارند وشمع روشن کنند و اینهمه نق نزنند . نمیدونم همینها اگه بخوان برن خارج چرا اول اروپا و بعد آمریکا رو انتخاب میکنند و مثلا لبنان و سوریه و یمن و بلاد دیگه واسه تفریح و زندگی نمیرند
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بابا نزدیییییییک!!
آدم باش هرکجا میخواهی باش .
آبی آسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اول به تعدادمثبت ومنفی ها نگاه میکنم.
میبینم که اکثرا منفی ها کامنت میذارن ...
آخرش خودم یک + میذارم ومیرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
به ایرانی ها چطور؟؟
اونم نزدیکی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خب بی شخصیت برای اونا گریه کن
برای این بندگان خدا هم اظهار تاسف
ولی مشکل اینه که جوگیر شدی
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اگه اینطوره من هم خودم رو به انیشتین نزدیک می دونم. کی به کیه..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آفرین، بهترین جواب همین بود.
کریم
| Italy |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
من پس از سه سال زندگی در این اروپا باید اعتراف کنم! این اروپاییها به ما از بالا نگاه میکنن! چرا ما باید خودمونو آویزون اینا کنیم! دوستان این خارجی ها تعداد اندکشون با ماها خوبن! اکثریت نگاهشون به ما خوب نیست!
کریم
| Italy |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یه نگته دیگه! چند نفر از هموطنان ما در عربستان کشته شدن؟ چرا اروپایی ها گریه نکردن؟
ملت ما بی گناه نبود؟
چند تا خانواده رو تو جنگ به رگبار بستن؟ آیا اونا گریه کردن!
دوستان کاش یکم وطن پرست باشیم!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقای ناشناسی که گفتی " من خودم را از لحاظ فکری و ..." مهم اینه که فرانسویان در مورد شما چی فکر می کنند. در این زمینه چی فکر می کنی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
BIG LIKE
خودنزدیک بین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
من الان احساس میکنم از لحاظ فکری ، شخصیتی ، ایده آل ها به بیل گیتس نزدیکترم !فقط کمی پول کم دارم یکم از کامپیوتر چیزی حالیم نمیشه .
خوب یه کامنتی هم ما گذاشتیم کی به کیه؟
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یکبار برو ویزا بگیر تا از هرچی احساس نزدیکی هست مشمئز بشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
سفارت فرانسه هم گول اشک تمساح رو نخورد حتی یه خبر از این تجمع رو نذاشت
عرب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مواظب خودت باش بوژو
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
با فکر با شخصیت با ایده با آل بابا دمت گرم که همسایه را به بیگانه ترجیح می دی بابا ای ول
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اگه اینقدر نزدیکی پس چرا حق این ملتو می خوری، پاشو برو از این مملکت.
رئوف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
پس همون جا بمون و به کشور برنگرد خودباخته غرب زده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بنده های خدا! پدر هممون آدم بوده. کسی دیگه جوابی داره؟
آرزو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حقشونه . باید در انتظار روزهای بدتر ازین هم باشن .
زخم خورده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ایشالا نصیبت بشه داداشت یا خواهر مریضت از خونهای آلوده فرنگی بخوردش بره و ایدز و هیپاتیت بگیره ببینم بازم خودتو به فرانسویا نزدیک می بینی .
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اگر 120 نفر فرانسوی تاوان سیاست های اروپا امریکا را پس می دهند اونوقت کسایی که تو هواپیمای روسی تلف شدند تاوان چیو می دهند؟ دوستان شما هم برید یک راست جلو سفارت روسیه تا چش حسود درآد.
کافر همه را به کیش خود بیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
قبلا می پنداشت! الان مبیند
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بعضی از کارهای داعش به هیچ وجه قابل قبول نیست داعش باید به قوانین بین الملی احترام بگذارد
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حقیقت تلخ و تفاوت بسیار . خداییش منم دلم میخواست پاریس بودم تا اینجا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
جااااااان!!!! بعضی از کاراش!!! مگه کاری ام می کنه که قتبل قبول باشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بعضی کارهای داعش قابل قبول نیست !!!
زوبین بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دولت فرانسه باید نیروهای داعش را در فرانسه نابود کند یا از فرانسه اخراج نماید این نظر من است هر چند دیگران مخالف باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقا این زینال بندری فقط دنبال آزار و شیطنت هست، تابناک هم سهمیه روزانه بهش میده. ولش کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
من با نظر زینال موافقم داعش دیگه داره شورشو در میاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مگر داعش آدم است که باید به قوانین بین المللی ویا شریعت احترام بگذارد. اینها برای انسانها است.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
این راهپیمایی های سراسری مگه واسه همدردی نیست ؟تلویزیون خودمونو نمیبینی نگارنده عزیز !
مل ایران برا کشورهای همسایه هم همین کارا رو کرده .
منتها واقعیت اینه که یه عده از اینکه همدردی با مردم فرانسه انجام شده ناراحتن ! چراشو نمیدونم .
مگه این همه حاجی گشته شد اونا اومدن تسلیت بگن که یه سری آدم جوگیر پاشدن رفتن دم سفارت دستمال بدست گریه زاری.
خجالت بکشید تورخدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
کلاس داره دیگه کجا بری دم در سفارت ونزوئلا یا کره شمالی یا انگولا کجا فرانسه پایتخت هنر شعر ایفل غذاهای اصیل غروب های رومانتیک
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
از نظر عده ای خون بعضی انسانها رنگین تره. همین عکس ها از آن خانم و دیگران ذهن ها رو بیدار میکنه که متوجه باشند ترور تروره و هرجای دنیا محکومه نه فقط در پاریس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
من بعد از اینکه اخبار فرانسه را سیر از بی بی سی ذیدم فکر کردم اخبار فرانسه را از صذا و سیما هم نگاه کنم شاید شاید چیزی داشت که اضافه کنه که دیدم زیر نویس زذه منابع مطلع میگویند که یهودیان پاریس از این اقدامات تروریستی اطلاع داشته اند. من خودم پاریس رفتم و میدونم کلی یهودی تو پاریس زندگی میکند. یعنی اینکه یهودیان پاریس که شاید به یک میلیون هم برسد خبر داشته اند که قرار است در پاریس بمب گذاری شود و به سازمان امینیت و بقیه مردم پاریس نگفته اند و فقط ریس صدا وسیما و اتاق خبر و شریعتمداری خبر داشته اند انوقت میخواستی مردم نروند دم در سفارت فرانسه برای مردم فرانسه گریه کنند. من چون در تهران نیستم که برای مردم فرانسه گریه کنم برای خودم گریه میکنم که همچین رسانه مثلا ملی داریم
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تو برو دم سفارت لبنان!
کل مملکت رو که بهشون دادین! 4 تا شوع و گل هم بدین هم خودتون رو راحت کنین هم به دیگران کار نداشته باشین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ناشناس 12:13 برای تو با این طرز فکرت متاسفم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ناشناس 12:13 . آفرین . حرف دل خیلی ها رو گفتی.
فرهاد سنندجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دمت گرم ناشناس 12:13
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بارهگذرکاملا موافق هستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اونها کار اشتباهی کردن تسلیت نگفتن پس ما هم باید اشتباه کنیم ؟ پس تفاوت ما و اونا در چیه ؟؟؟؟؟!!!!!
ملانصرالدین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
متاسفم برای کسی که اینقدر کوته فکره وفقط نوک دماغش رامیبینه ونمی دونه که اگر ماالان درفلسطین ولبنان وسوریه جلو اسرائیل وسگ هایش(داعش)رانگیریم،الان باید فرودگاه مهرآباد راازمحاصره تروریست ها آزادمی کردیم ...والا....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یعنی اول باید آنها چنین کاری می کردند و بعد ما از آنها پیروی مس کردیم؟؟!!
اگر چه فرانسوی ها به صدام موشک و بمب و هواپیماهای پیشرفته سوپراتاندارد دادند تا هموطنان بی گناه ما را بکشند، اگر چه فرانسوی ها خونهای آلوده به ایدز را ناجوانمردانه به ما فروختند و خیلی چیزهای دیگر اما ما هرگز از این پیشامد برای مردم کوچه و خیابان آنها خوشحال نیستیم و با آنها همدردی می کنیم. چون اولا حساب دولت فرانسه را از مردم آن جدا می دانیم و ثانیاً آموزه های ایرانی و نوع تربیت ما ایرانیها هرگز اجازه نمی دهد از دیدن روز سیاه انسانهای دیگر خوشحال باشیم، حتی آنکسی که در حقمان بی معرفتی کرده. ننگ بر داعش.
پاسخ ها
فرهاد سنندجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حرف حساب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت یک میلیارد مثبت. حرف آدم بی عقده
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بسیار حرف سنجیده و درستی است درود بر شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بله. ایراد ما ایرانی ها اینه که یا از اینطرف پشت بام می افتیم یا از آنطرف!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یعنی شما فقط زمانی دلسوزی میکنی یا کاری واس کسی انجام میدی ک متقابل باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
زیبا بود
يوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اميدوارم اونائي كه رفتن شمع روشن كردن اين متن و چند بار بخونن شايد ...........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
درود برشرف وانسانیت ایرانی
ناشناس
| Kuwait |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دوست عزیز، از چند سال پیش به این سو هر هفته دستکم یکصد عراقی یا سوری غیرنظامی در انفجار بمب کشته می شوند اما هیچگاه کسی برای عرض تسلیت و همدردی به مقابل درب سفارت این دو کشور در تهران نرفت.
حضور پررنگ در برابر سفارت فرانسه در تهران نشان داد که خون غربی ها را رنگین تر می دانیم، حال آنکه مرگ انسانی بی گناه در هر کجای دنیا به یک اندازه درد آور است. ای کاش این وجدان آگاه مان را بطور یکسان بکار بگیریم.
یاسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
درود. بالاخره آدمهای مملکت حافظ و سعدی باید فرقهایی با بقیه مردم دنیا داشته باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مردم یمن بحرین افغانستان عراق لبنان سوریه عربستان شامل اموزه های ایرانی و نوع تربیت شما نمیشن؟
بيژن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
روسها موشك و بمب در اختيار صدام گذاشتن و در سطح بين المللي حمايت بلامنازع از حكومت عراق كردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یعنی این جدا کردن دولت از ملت و آموزه های ایرانی و تربیتی که میگی شامل حال عربها و مثلاً افریقایی ها میشه!!!؟ آدرس سفارتهای لبنان ، نیجریه، چاد ، پاکستان، سومالی، یمن و این جور کشورها رو بلدی!!؟ خبر داری که بکوحرام و گروه الشباب چقدر تو آفریقا ادم میکشن!!؟ خبر داری القاعده تو افغانستان و یمن چقدر ادم میکشه!!؟ یا اینکه اینا برای حضرت عالی آدم نیستند!!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
به عراقی ها و یمنی ها و سوری داریم مستقیم کمک می کنیم. خدا را شکر البته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
کسی از چیزی خوشحال نشده فقط اینکه فرانسویها هم یکی مانند باقی مردمند همین. حداقل منکه اینطور میدونم و خودمو زیر کسی نمیبینم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چرا واسه اون بچه ای که تو افریقا از گرسنگی داره میمره نمیرین دم سفارتش گریه کنید؟
رضا امیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مسائل انسانی را نباید با ناپاکی های سیاسی، قاطی کرد. ما در حق سایر مظلومان دنیا کوتاهی نکرده ایم. واقعا از این بابت در همه جا، سربلند هستیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ما برای همه مظلومان دنیا ، ننه بوده ایم.
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اینهمه برای بوسنی خودمون رو ریزه ریزه کردیم، بعد همین بوسنی آمد و به تحریم ایران به خاطر حق مسلم هسته ای، رأی مثبت داد.
فرامرز
| United Kingdom |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حرف خوبی زدی. فقط یک نکته رو هم اصلاح کن:
فرانسه به صدام سلاح "نداد". بعضی کشورهای تولید کننده سلاح هستند و بقیه کشور ها از اونها سلاح "می خرند".
ایران هم سلاحها مورد نیازش رو از هر کشوری که بتونه میخره. حتی از ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقا نقی شما در قبال کشته شدن صدها کودک یمنی که فرق اروپا و داعش و عرب و عجم را نمیداند قطره ای اشک از این به اصطلاح حقوق بشری های جمع شده در برابر سفارت فرانسه دیدی ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خوشحال نباید باشیم ولی خون و جون یه فلسطینی یا لبنانی یا عراقی یا ترکیه ای هیچ فرقی با یه فرانسوی نداره
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقای ناشناس متاسفم ازنظری که دادی می خواهی توبه جای لبنان ویمن وعراق برو به اسرائیل وعربستان وداعش کمک کن!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
همه دنیا دارند با خانواده جانباختگان همدردی و این واقعه را نکوهش می کنند. نظرات بعضیها واقعا عجیبه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
کار خوبی کرده اند آن عده ای که رفتند گل گذاشتند. مگر چند نفر بودند؟ مگر خیابان بسته اند یا تظاهرات میلیونی برای سوگواری فرانسویان جانباخته راه انداخته اند؟ شزط می بندم 20 نفر هم نبوده اند. همین قدر خوب است. 70 میلیون هستیم ما. ولی طاقت ابراز احساسات یه جمع قلیل که ضرری هم به کسی نمی زند را نداریم و مدام با افراط درباره آنها قضاوت می کنیم.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
هر کی دوست داره بره سفارت لبنان و هر کی دوست داره بره فرانسه، اینقدر به کار همدیگه کار نداشته باشین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چرا دولت برخواسته از ملت هست. مگه میشه جساب دولت رو از ملت جدا کنی؟
برای حوادث منا هم این عده گریه کردند ؟؟
آیا فرانسویها هم برای 500 نفر ایرانی منا شمع روشن کردند ؟؟ مگر خون آنها رنگین تر از ایرانیان است خوب معلوم است که چه کسانی این کارها را میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مردم ایران برای از دست دادن هموطنانشان هنوز در اندوه و ماتم هستند و با یادآوری آن فاجعه بسیار اندوهگین می شوند. چرا فکر می کنیم اگر کسی به حال مردم فرانسه بگرید کار بدی کرده است. آن ها هم انسان هستند مثل هموطنان عزیزمان، مردم بی گناه یمن، مردم بی گناه سوریه، مردم بی گناه غزه و فلسطین، و همه انسان هایی که در روی این کره خاکی به خاک و خون کشیده می شوند تا گروه یا گروه هایی به اهداف شوم سیاسی خود برسند ...
برای خودم متاسفم اگر همه انسان ها را به یک چشم نبینم...
ان اکرمکم عندالله اتقیکم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تو برا منی گریه گن ما برا پاریس
این بهتره
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقای ناشناس به این خاطرکه مادرکارهایمان عقلانیت رارعایت کنیم به این صورت که حداقل یکی دادی یکی بگیری نه اینکه 100 تابدی وعوضش بمب شیمیایی بگیری قطعنامه های ضد ایرانی - ویروس ایدز وکلادشمنی بگیری من ازشما می پرسم فکرکنیدببینیدآیا فرانسه یک قدم به سمت ماآمده که شما باسربه طرفش رفتید؟ این نشانه ای ازندانم کاری است .آیاآنهای ازحادثه منا یک ابرازتاسفی ناقابلی کردند پس چراخودباختگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من برای هرگونه عملیات تروریستی که باعث صدمه یا از بین رفتن هر انسانی با هر نوع دین متاثر میشوم ... البته قضاوت شما را هم صحیح نمیدانم که این عده برای ویزای مولتی آمده بودند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اگه ویزا نبوده یه سرم میرفتن سفارت لبنان
شاید فامیل داشته
بنده واقعا از این تحلیلها تعجب میکنم،چرا مردم واسه مرتضی پاشایی گریه میکنن وواسش شمع روشن میکنن ولی واسه بقال سرکوچه ما اینکارو نمیکنن؟مگه ارزشه بقال سر کوچه ما کمتر مرتضی پاشاییه؟نخییر،دلیلش اینه که مرتضی پاشایی مشهورتره،همین...والا ارزش جان انسانها باهم فرق نمیکنه،چه فرانسوی چه لبنانی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ای کاش خواب زده های جوگیر این مملکت هم قدر شما فهم داشتند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مثال بیربطی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
به این میگی تحلیل!!؟ یعنی چون فرانسه معروفتره باید بریم در خونش گریه کنیم!!!؟ لابد اونا هم با همین منطق تبرعه میشن چون کشور ما معروف نیست و اتفاقی که برای ما بیوفته با منطق شما شایسته توجه نیست چون ما کشور معروفی نیستیم!!! واقعا برای این تحلیل ساده انگاره حضرت عالی متاسفم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
این چه ربطی داره؟مگه شما اونایی که توفرانسه کشته شدن میشناختی و مردوم باقی جاهارا نمیشناسی؟دلایل ابدوقی میارین حرفی!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
BIG LIKEدوست عزیز به پاسخها توجه نکن. به میزان مثبت و منفییهات توجه کن.
مردم ابراز احساسات کردند این کار اشکالش چیه که از هر کار مردم کارتون فقط ایراد گرفتن شده . حالا اگه یه جای دیگه بعضیها شمع روشن نکردن شما روشن کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اشکالش اینه که این آدمها فقط واسه اونایی دل می سوزونن که دستگاه های غربی ازشون می خوان وگرنه هر طور حساب کنی 7000 نفر در منا بیشتر از 153 نفر در پاریس اندوه داره علی الخصوص که خیلیاشون م ایرانی بودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اشکالش دقیقن در همینه که احساساتمون هدایت شده به سمت ناکجااباد!!!
شاید زیاد تحت تاثیر اوناییم شاید
فکر می کنیم فقط مو بلوند و چشم آبی ها و ادکلنی ها حق زندگی دارن
وگرنه برای بی پناهان خاورمیانه باید بیش تر بهس ر بزنیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقای ناشناس اشکال اینه که در جیزی که به شما ربط نداره دخالت می کنید . کسی از شما نخواسته که گریه کنید که این گونه افاضات می کنید
مطلب جالبي بود ولي !! فكر ميكنيد كه براي سوريه ، لبنان ، عراق و .... ديگران بصورت خودجوش!!! در ميدان فلسطين تجمع ميكنند و خيلي اتفاقي هم دوربين هاي صدا و سيما هميشه هست پس
نميشود به مردم خرده گرفت ، عده اي تفكرشان به سمت آن كشور هاست عده اي هم اين كشورها . پاينده باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آورین آورین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حق مطلب همین بود که گفتید و بس
ما که عادت کردیم به این جوگیر شدن ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ولله
مشخصه همش فیلمه.اگه اینا دلشون باسه جان انسانها سوخته پس نباید بین انسانها فرق گذاشت.گریه هاشون هم ساختگیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چه راحت در مورد دیگران قضاوت میکنید
خیلی مطلب سخیفی هست. شما کی هستین که بقیه رو قضاوت کنین؟ خودتون چرا نرفتین دم سفارت لبنان و سوریه و عراق و افغانستان گل بذارین؟ حالا می خواین به کسایی که واسه یادبود یه عده این کارو کردن و گریه کردن گیر بدین؟ تو قاموس شما آدما باهم برابرن یا لبنانیا خونشون رنگینتره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تو قاموس شما و امثال شما که همه چیز یعنی فرهنگ آنگلو ساکسونی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شما همون سفارت فرانستو برو شاید ویزا داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خوش به حال خودم که نه به سمت فرانسه و آمریکا غش می کنم نه لبنان و سوریه و عراق!شب هم با خیال راحت می خوابم.فارغ از این دعواها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
انشاالله هرکس با هرچی دوست داره محشور بشه آمین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
با هر چی دوست داره نه!با هر گروه و دسته ای که هست محشور بشه
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چه حرف جالبی زدید واقعا چرا دوستان غرب نزدمون نرفتن دم در سفارت لبنان ... شما به دین خود ما هم به انسان دوستی خود ...
غربزدگی و لوس بودن دلیل این کار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
انجماد فکری هم دلیل این جور جوابها است
ما که همیشه قربانی تروریسم هستید چند میلیون افغانی توی کشورمون داریم که هیچ وقت جلوی سفارت ایران در کابل، شمع روشن نکردند و با ما ابراز همدردی نکردند.
برای گریه کردنم باید از تو اجازه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اینجا حرفی از اجازه زده شد؟
آخر حقه بازی و ریاکاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حقه باز و ریا کار اونیه که تا دوربین صدا و سیما رو می بینه می زنه زیر گریه
چرا نویسنده این مقاله معلوم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چه کارش داری نکنه ؟!.....
در جامعه ی ما متاسفانه یک چیز به اصل تبدیل شده است و تمام امور دیگر به عاشیه ی ان تبدیل شده اند. ان هم خودنمایی، کلاس گذاشتن و ظاهر سازی است. چنانکه در مسئله ی فوت مرحوم پاشایی هم شاهد بودیم و هزاران مورد مشابه را در اطرافمان می توانیم ببینیم که اثبات کننده ی عرض بنده است. خب معلوم است که گریه کردن جلوی سفارت فرانسه و همدردی با ( پاریس) خیلی کلاسش از همدردی با قربانیان حمله ی امریکا به بیمارستانی در افغانستان بیشتر است !!
پاسخ ها
سوال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آیاآنهاپس ازحمله به هواپیمای مسافربری ومسافران بی دفاع درآسمان شمع روشن کردند؟ من فکرمی کنم پیدانکردند!!!!!!
یک مشت جوگیر و جاهل. اینها برای دشمن خودشان گل میگذارند و برای دوستان خودشان خارگل !!!!!!!!!!! اینها از کشته شدن شیعیان در لبنان و عراق و منا، خوشحال شدند و حتی شهیدان منا را محکوم کردند که چرا رفته اند حج !!!!!! بعد برای مردمی که به دست اختراع دولتمردان خودشان یعنی داعش کشته شده اند اشک !!!!! میریزند. در دوره آخرالزمان حقایق معکوس میشوند، معروف، منکر شناخته میشود و منکر، معروف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دمت گرم
کلا همه چی ما عجیب و غریبه!
برای خون دادن توی دنیا نفر اولیم
کمپین نخریدن خودرو میذاریم
توی خرید ماشین رکورد جهانی میزنیم
از ازبکستان می بازیم 6 تا به کره جنوبی میزنیم
ماه گذشته انفجار انتحاری استانبول، ما اصلا کجا بودیم؟
هواپیمای روسی که تو مصر سقوط کرد ما چیکار می کردیم
یا 1 یا 1- ، صفر هم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
هواپیمای روسی که تو مصر سقوط کرد ما چیکار می کردیم

من خیلی خسته بودم . استراحت می کردم
خوب گفتی تابی .... عکس پروفایلشون پرچم فرانسه کردن . چی بگیم . مردم دیگه جهان پرچم نمی خواد .... اونا خونشون رنگی تره حتی واسه ما خون کمرنگ ترها
آدم رو برق بگیره جو نگیره.... فرانسه همانی هست که در جنگ عراق حامی صدام بود و خون بسیاری از جوانان ما بر گردن این کشور می باشد، نمیگم خوشحالی کنیم ولی انقدر هم ساده لوح نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
و البته بیشتر سلاحهای عراق در آن زمان مربوط به برادران روس شما بود!
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ناشناس عزیز صد در صد حق با شماست برادران روس و آلمانی و ... در جنگ سنگ تمام گذاشتند برای عراق، ولی چون صحبت راجع به فرانسه بود من فقط به اونها اشاره کردم
والا فکر کنم یه جورایی به ما میگن آدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آدم !!!! موقع فاجعه ی منا تو سوراخ موش چیکار میکردی
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تویی که تو سوراخ موش نبودی الان چیکار می کنی؟؟؟؟ پس از نظر شما باید غربی هارو کشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا جان اقامت میخواد داره برا اقامت گریه میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خخخخخخخخ نه خجالت بکش این واسه انسانیت گریه میکنه که ظاهرا فقط تو فرانسه پیداش کرده راستی فابیوس جز کشته ها نیست
man
| Sweden |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
به شما ربطی داره؟دوست داره بیاد اروپا.فضولیش به شما نیومده
مردم دوست دارند در حرکات دست جمعی شرکت کنند، مردم ما غربیان را آن طور که حکومت ایران می بیند، نمی بینند. آنها پاریس را دوست دارند، برای دیدنش پر می کشند. حالا بفرمائید چرا بجای پاریس به بیروت سفر نمی کنند که هم قشنگ است هم دوست دولتمان!
پاسخ ها
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
فقط مردم نیست اکثر آقا زاده ها هم پاریس رو دوست دارن /.خخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت به افشین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چه ربطی داره؟
این طرز فکر و ادعا درست نیست. شاید عده ای برای مقاصد خاصی اونجا آمده باشند ولی دلیل نمیشه انجام این حرکت رو محکوم کنیم و اصولا هر چیزی رو با دیده انتفاعی ببینیم. اینکه چرا در اتفاقات مشابه این عمل انجام نشده هم ارتباطی به این موضوع نداره در بدترین حالت کوتاهی شده ولی دلیلی نداره بخواهیم یک حرکت انسانی رو این چنین بی انصافانه نقد کنیم
بابا کلاس داره آخه! ميفهمي؟ کلاس! سوريه که کلاس نداره...!
پاسخ ها
قدرتي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
باور كنيد حرف حق ميزنه و اصلاَ شوخي نيست واقعا سطح فكري بعضي از آدم ها همين قدره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شوخي اونجايي كه، يه عده مثل شما خودشون رو معيار سنجش عقل ديگران مي دونن .
آدم رو برق بگیره جو نگیره همدردی با مردم آسیب دیده در هر جای دنیا که باشن خوبه ولی خوبه آدم جوگیر نشه فرق بین کودک آوراه و گرسنه پناهجوی سوری در حال فرار از کشورش بدون گذشته و آینده با شهروند فرانسوی برخودار از استانداردهای رفاهی با گذشته و آینده خوب در حال تمشای کنسرت یا مسابقه فوتبال خیلی زیاده اگه برای دومی میشه گریه کرد برای اولی باید ضجه زد زاری کرد از ته جگر شوخت به قول شاعر میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است. در پایان باز هم تاکید می کنم خوبه جوگیر نشیم و تاکید می کنم منظورم این نیست که برای اتفاقات تروریستی فرانسه یا هر جای دیگه دنیا نباید ناراحت شد به هر حال جان آدمیزاد جان است چه غنی و چه فقیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
به این میگند حرف حساب
چرا نکنند بنی آدم اعضای ....
من خودم میخواستم برای سیل بورکینا فاسو برم دم سفارتشون گریه کنم وقتی فهمیدم اینجا سفارت نداره جگرم سوخت مسئولین شما رسیدگی نمیکنید؟
یه جوری خبرهاروپوشش میدین که آدم فکرمیکنه ازکشتارپاریس خوشحال هم هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خوشحال نیستیم ولی همچین ناراحتم نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اگه از كشته شدن آدماي بيگناه حالا از هر مليتي ناراحت نيستي پس مسلمان نيستي
اولا" بنی ادم اعضای یکپیکرند که در افرینش زیک گوهرند چوعضوی بدرد اورد روز گار دگر عضو هارا نماند قرار تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند ادمی !!!!! بگویید ببینم این شعر هارا برای چی خوانده ایم ؟ ثانیا" بلکه یک نفر در فرانسه قوم و خویشی دارد که نگران است اینقدر بد بینی و مسخره بازی برای چیه ؟ترور در هر جا باشد زشت است ادم های کم عقل و فریب خورو خود فروش دست به این کارها میزنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اولانت درست پس افغانستان و لبنان و فرانسه و روسیه نباید فرق کنه.دوما عزیزم سالهای زیادی از زمان اختراع تلفن و سایر وسایل ارتباطی گذشته دیگه برای اگاهی از سلامتی اشنای فرانسوی نمیرن دم در سفارت گریه زاری کنن.تلفن را برمیدارن کد فرانسه میگیرن صحبت میکنن.کمی فکر کن بعد نظر بنویس با تشکر
یعنی این حق آزادی و انتخاب رو هم میخواهید از مردم بگیرید؟؟؟؟!!!!
این نوشته توهین امیز است. همدردی به دلیل نزدیکی فکری صورت می گیرد. بسیاری از مردم ایران )نه اغلب) نظر فرهنگی خود را نزدیکتر به اروپاییان می بینند تا مردم سوریه یا عربستان یا حتی عراق. من هم برای مردم فرانسه گریه کردم ولی برای مردم عراق و سوریه تنها ناراحت شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
این تفکر حضرت عای ناشی از احساس حقارت در برابر غرب و احساس کاذب تفاخر در برابر عربهاست. اتفاقا نزدیکی فکری شما با همین سوریه ولبنان و .. هاست چون اونا هم مثل شما میخوان مغربی بشن!!!
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
الهیییی گریه کردی شما؟من میگم یه نگاهی به کشته های افغانستان عراق سوریه فلسطین لبنان میانمار و.... بنداز شما ک دلرحمی گریه میکنی سکته نکنی یوقت.یا نکنه اونا جز حقوق بشر امریکایی نیستن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مغسی ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دوستان گريه براي مردم فرانسه رواست چرا ؟ حالا بعد قرني يه عده اونجا بي گناه مردن برا سوريه و لبنان و يمن ميشه هر روز گريه كرد فرصت برا گريه برا اعراب عزيز هميشه موجوده
این ها به خاطر جوسازی گسترده رسانه های خارجی مثل BBC است که بعضی از مردم را جوگیر می کند . که گویا فاجعه بین المللی رخ داده .
آدم یاد شعار نه فلان نه فلان جانم فدای ایران میفته . اون وقت بعضی از همون آدما انگار فرانسه ناموسشونه . پس ایران چه شد ؟ فرانسه از غزه و لبنان مهمتره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
واقعا حرف بسیار درستی هست
شده ی جایی شما به حرکت انساندوستانۀ مردم گیر ندید؟ خوب اینکه اینها اومدن و یک حرکت انسان دوستانه ای کرده اند چه ربطی به سیاست و شما دارد؟ و اینکه نرفتن جلو سفارت لبنان اونم به شما ربطی ندارد! خب شما هم یاد بگیرید از این کارها بکند برای سفارت لبنان و عراق..
حتی تو فامیلها هم اونی که پولدارتره رو هم بیشتر تحویل میگیرن و این طبیعی هست .
گریه و سوگواری بر مردم سوریه و عراق و فلسطین ووووو بصورت فرمایشی و دولتی است در حالیکه این اتفاقات و ابراز همدردی ها بطور خود جوش و مردمی میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت
ما اگر واسه سوریه و فلسطین گریه نکنیم شبکه 6 زحمتشو میکشه
پس اگر میخوای گریه مردم ایران برای کشورهای دوووست و همسایه و مسلمان را نظاره کنی بزن شبکه 6
هر یه ربع گزارش با بغض پخش میکنه
تحلیلتون خیلی سطحی بود. به شخصه برای مردم کشته شده متاثر شدم و گریه کردم و دنبال ویزا هم نیستم.
ممکنه بپرسید چرا برای مردم عراق و سوریه این کار را نمی کنن؟ مطمن باشید برای انها هم متاثر هستند ولی این دلسوزی به دلیل ذیل کمتر است!
مردم عراق و سوریه بمانند اکثر مردم کشورهای جهان سومی بصورت غیر مستقیم به دلیل اگاه نبودن به حق و حقوق شهروندی و ضعف شعور سیاسی, نتوانستند حکومت دموکرات و لایقی رو برای خود انتخاب کنند و همینطور که همه شنیده ایم بر مردم کسانی حکومت خواهند کرد که لیاقتش را دارند. در نتیجه دود این اشتباه در سطح ملت یک کشور مستقیما توو چشم خود این ملت رقت که البته دور از انصاف خواهد بود که دلیل این روزهای سیاه رو فقط به گردن مردم عربق و سوریه بیاندازیم.ولی در مجموع با توجه به چیزی که مطرح شد, برای کشته شدگان بی گناه فرانسه پیدا کردن دلیل منطقی برای کشته شدنشان سخت تر است تا پیدا کردن دلیل برای مردم عراق و سوریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
با استفاده از همین تحلیل غیر سطحی شما و منطق به کار رفته، مردم فرانسه به صورت دموکراتیک کسی را انتخاب کردند که با اصرار بر راه انداختن جنگ داخلی در سوریه باعث بوجود آمدن داعش شدند و دقیقا همین مردم فرانسه دلیل این کشتار هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آخه این هم شد تحلیل!!!؟ مردم دموکرات فرانسه هم دارن جور دخالت دولتی رو میدن که در خاورمیانه جنگ افروزی میکنه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
نه دوستان عزيز
مغزشون را استفاده كنيد/
پيدايش داعش فقط بخاطر سماجت اسد در حفظ قدرتش بود كه مبارزات مردم را راديكال كرد
یعنی این حق آزادی و انتخاب رو هم میخواهید از مردم بگیرید؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
پس مایی که انتخاب میکنیم برای مردم غزه و لبنان هم مانند مردم کشور خودمون دل بسوزانیم ، حق انتخاب داریم؟؟! پس چرا اینقدر توسط امثال شماها تخریب میشه چهره مون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ناشناس 27-12 که پاسخ ناشناس 48-11 را دادی، فرمایش شما متین ولی کسی حق ندارد از بودجه کشور و از جیب همه مردم و از رسانه ای مثلاً ملی براای هرکسی که میخاد گریه زاری راه بندازه و دیگری هیچ جوری حق دیگه ای نداره.
اظهار همدردی با کشته شدن انسان های بیگناه امر پسندیده و خوبیست و نشان از نجابت ما ایرانی هاست . خوب است هموطنانی که ابراز همدردی کردند نامه ای هم برای مسئولین سفارت فرانسه می نوشتند و یاد آوری میکردند کجا مردم فرانسه با کشته شدن مردم بیگناه خودمان ابراز همدردی کردند و ثابت میکردند که آنها در مورد ارزش های انسانی اکثرا شعار میدهند ولی ما ایرانی ها اعتقاد داریم و عمل میکنیم. اگر اینکار ها منطقی و متعادل انجام نشود به نظر من نشانه ذلت و کوچک شمردن خودمان است . ما ایرانی ها باید همیشه سرمان بالا باشد.
دوست عزیز اگر حتی یکبار برای ویزای اروپا اقدام کرده باشید ، معنی استاندارد را برای پذیرش درک خواهید کرد و به قطع به این مهم پی میبرید که دول اروپایی با گریه و زاری به کسی ویزا نمیدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بله همینطوره یکی از دوستان من برای انجام کار علمی قصد سفر به فرانسه برای فرصت مطالعاتی داشت و در سفارت با زور و اجبار و تهدید مجبوربه کاستن از حجابش شد !!! اینه آزادی در فرانسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
"بله همینطوره یکی از دوستان من برای انجام کار علمی قصد سفر به فرانسه برای فرصت مطالعاتی داشت و در سفارت با زور و اجبار و تهدید مجبوربه کاستن از حجابش شد !!! اینه آزادی در فرانسه"
یعنی دوست شما داشت با زور و تهدید و اجبار میرفت فرانسه؟
خب نمیرفت
دموکراسی و جمهورییت و اسلامیت یعنی اینکه:
اجازه بدیم مردمی که برای درگذشتگان فرانسوی ناراحتن به روش خودشون نشون بدن و مردمی که برای لبنانی ها ناراحتن اونا هم به روش خودشن عزاداری و همدردی کنن.
اما نکته مهم اینه که نباید نه کسی متعرض کسی بشه و نه کسی اجازه بده به خودش که از این اتفاقات بهره برداری سیاسی کنه.
پاسخ ها
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
لبنانی ها کلا تو مود صفا سیتی هستن بعد شما براشون گریه زاری میکنی ؟
کسی که باد بکارد - طوفان درو میکند

معلوم شد که چاقو دسته خودش را هم میبرد !!؟
ای کاش مقابل سفارت لبنان که روز پنجشنبه همین اتفاق برای ایشان افتاد. این افراد گل وشمع می آوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
نه اینکه لبنانیا تو دفاع مقدس خیلی برای ما دل سوزوندن. عزیز یه سفر برو بیروت ببین چه سر و وضعی دارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تو ببر
مگه جلوتو گرفتن؟
هر كسي هر جور دوست داره بزار عمل كنه
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
لبنانی ها دل نسوزونده باشن مثل فرانسویها به صدام کمک هم نکردن . هنوز منظره بمباران میراژ های سیاه رنگ فرانسوی که شهرم رو در جنگ بمباران کردن یادمه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
لبنان گل و شمع نمیخواد بیشتر شیفته کمک نقدیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شما برو جلوی سفارت لبنان گل بگذار و گریه کن، مگر کسی ممانعت کرده؟ اون افراد مایل بودند که فقط جلوی سفارت فرانسه بروند. آیا از رفتن شما به سفارت لبنان ممانعت کردند؟
اينهايي كه جلوي سفارت وايسادن گريه مي كنند براي انسانهاي كشته شده هم گريه نكردند بلكه به حال خودشون كه حالا ديگه رفتنشون سخت تر ميشه يا زندگي تو اون كشور مشكلات جديدي پيدا مي كنه گريه مي كنند. اگر قرار بود گريه براي انسانيت باشه اينهمه هر روز تو كشورهاي مسلمان كشته مي شن چرا كسي به حال اونها دل نمي سوزونه
احتمالا از اعضای ایران خودرو بودند که برای فرانسوی ها گریه کردند
:)))))
به تو چه!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بی تربیت
چطور یه عده میرن جلو سفات انگلیس اعتراض میکنن اینام دوست دارن برن جلو سفارت فرانسه گریه کنن. پس به عقاید مردم احترام بگذارید.
در ضمن مگه بری جلوی سفازت گریه کنی ویزا مولتیپل میدن ؟ ویزا پروسش مشخصه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
واقعا که باعث تاسفه. سلیقه ای عمل کردن سفارتهای دول اروپایی در اعطای ویزا تجربه شده است و بدیهیه. در ضمن قضیه سفارت انگلیس کجا و این تجمع کجا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
عالي
آنقدر موضوع برای گریه کردن تو ایران هست که نوبت به جای دیگه نمیرسه . احتمالا اینهایی که جلوی سفارت گریه میکردن از نوع کرایه ایی بودند.
اینا دلشون خواسته برن سفارت فرانسه گریه کنن ،اون دوستانی هم که دلشون میخواد برن دم سفارت عراق و سوریه و لبنان گریه کنن، به خودتون حق دخالت تو هر مورد شخصی رو ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آفرین
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
به ایرانی بودن و در ایران ماندن افتخار کنید رفتارهای مسخره از خودتان بروز میدهید که مثلا به شما اقامت بدهند که چه بشود فرانسه و کل اروپا و آمریکا همچین آش دهن سوزیم نیستن
قتل انسانهای بی گناه به صورت غافلگیرانه و تروریستی مسلما درد آور است و احساسات هر انسانی را جریحه دار میکند و پذیرفتنی نیست و برای هر انسانی در هر جایی از این کره خاکی که به این مصیبت گرفتار شده باشد باید متاسف بود و بدانیم که بنی آدم اعضای یکدیگرند. مسلما یک آدم با احساس نسبت به کشته شدن یک آفریقایی ، لبنانی ،افغانی و.... با یک فرانسوی آمریکایی حتما یک عکس العمل نشان خواهد داد .... اینکه عده ای در مقابل سفارت فرانسه گریه کردند اگر از بستگان و دوستان آنها کسی در میان کشته شدگان باشد طبیعی است .... حتی اگر بسیار احساسی هستند و چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار باشند که خوب و نیکوست ..... اما متاسفانه خیلی از ابراز احساسات ساختگی ، تمارض ، از روی احساس کم بینی ، فرهنگ ذاتی خودشیرینی و پسر خاله شدن و دختر خاله شدن است .....انگونه که اینگونه افراد همیشه اشکشون اینجور موقعها در مشکشونه .... خلاصه یه جوری میخوان خودشونو مطرح کنن ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اينقدر تايپ كردي كه منفي بخوري
چه اشکالی داره؟! به هر حال گرفتن وبزای یکی از کشورهای درجه یک راه های مختلفی داره. یکی میشه خواننده زیرزمینی و پلیس دستگیرش میکنه و راه برای به بهانه نبود آزادی فعالیت هنری باز میشه. یک عده ویدئوی هپی ها رو درست میکنند و باز هم توسط پلیس دستگیر میشن و به خاطر این مساله بهانه برای کیس پناهندگی و ویزاشون جور میشه ، یکی هم مثل اینا که دیشب تجمع کردن ، با اشک ریختن و شو آف برای خودشون راه گرفتن ویزای شنگن رو هموار می کنند. به هر حال هر کس برای رسیدن به هدف یک راهی رو انتخاب میکنه دیگه!
از مقاله بالا اینگونه استنباط کردم که جان همه انسان ها صرفنظر از ملیت ارزش دارد ومنظور نویسنده قرار دادن فرانسوی ها در مقابل غیر فرانسوی ها نیست حتی اگر در فرانسه چنین اتفاقی نیفتد باز این سوال به قوت خود باقی است چرا فکر می کنیم برای کودک یمنی فقط کسانی که نمازجمعه میروند باید تظاهرات کنند و شمع روشن کنند و برای فرانسوی ها و غربی ها گروه های بالا شهری در واقع این تفاوت بین خود ما ملت را نشون میده در حالی که انسان ها همه دارای حرمت هستند و نباید تبعیض قائل شد حتی در اندیشه مان
بیکاری
تریپ روشنفکری
ما همه چی حالیمونه
مسخره بازی
و.....
مسلما جان همه انسانها به يک اندازه ارزش داره و ظلم به هر انسانی بر خلاف خوي بشری است. اما دلیلش اینه که بعضی از مراسم ما بنابر دلایل سیاسی، از حالت مردمی خارج شده و تا حد زیادی توسط دولت مصادره شده. مردم هم به طور ناخودآگاه دولت را متولی برنامه ریزی و اجراي مراسمی مثل عزاداری برای مردم سوریه و لبنان، تشییع شهداي اخير، کمک به آوارگان و غيره میدونند و خودشون به طور خودجوش وارد نمیشن. اما در موارد اینچنيني که از دولت انتظار کاري را ندارن، خودشون ورود میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چه تقسیم وظایفی!!!؟
این جماعت دلشان برای مردم فرانسه نسوخته بلکه دلشان برای سفر به فرانسه وخوشگذرانی لک زده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
برا خوشگذارني ؟ خدا كنه قسمت بشه يه سفر بري لبنان. اونوقت ميفهمي خوشگذراني يعني چه و كجا ميشه خوشگذروني كرد
برای عزیزان لبنانی و فلسطین و انواع کشورهای بی نام و نشان به اندازه کافی بصورت نقدی و خشکه ابراز محبت کردیم دیگه بسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خیلی باحال گفتی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
نام و نشان رو از شما چطوری تشخیص میدین اون وقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عاقلانه اگر نگاه کنیم همه حمله ها محکوم هستند اما اینکه برای کلاس کار و برداشتن تم روشنفکری به فرانسوی ها بپردازیم نادرست و دور از انصاف است و بصیرت در موضوع را نباید فراموش کنیم و اینکه همین فرانسه حمایت هایی که در دوران تقلای خاور میانه از داعش انجام داده اند و همه شهدای ما و سایر شکورهایی که در جبهه حق علیه شرّ(یعنی داعش) جنگیده اند.
با سلام
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان قربانیان تروردر اقصی نقاط دنیا خصوصا در کشور فرانسه
برای سایت وزین تابناک به جهت انتشار اینگونه مطالب سخیف بسیار متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت
کشته شدن هرانسان بیگناهی درهرنقطه ازکره خاکی دردناکه وهمدردی وگرامیداشت آنها کاری پسندیده وافراط وتفریط دراین امرناپسند ازمسولین صداوسیماخواستاریم درنمایش دردورنج انسانها جانبداری وسیاسی کاری نکنن
تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی
اصولا تحلیل اون تعدادی رو که میگن نباید وارد این واکنشها شد قبول دارم. ولی تحلیل شما یه ایراد بزرگ داره. شما جامعه را کاملا یکدست میبینی ولی واقعا اینطور نیست. عده ای وقتی مردم سوریه کشته میشند قرار تظاهرات و مرگ بر میدهند. عده ای وقتی کسی میمیره لعنت میفرستند و عده ای شمع روشن میکنند. هر کدوم از این گروه افراد با یک کشور تعلق خاطر دارند. حرف شم شبیه اینه یکی بگه چرا در نماز جمعه این هفته کسی از مظلومیت ملت فرانسه چیزی نگفت؟
گریه زاری شیون خود زنی ................

فقط برای

ویزای مولتی یک ساله اقامت فرانسه !!

مرسی تابناک که زدی وسط خال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
والا من نصف کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه را دیدم و بارها ویزاشونو گرفتم. ولی سوالی که الآن ذهنمو مشغول کرده اینه که چجوری عزاداری برای اونها تو یه میدان تو تهران میتونه منجر به صدور ویزاي شینگن مولتی بشه؟!!!!
کلا تو ایران دو دسته مردم داریم : جو گیرهای اینوری و جو گیرهای اونوری

اینا دسته دوم بودن
انسان دوستی این افراد شده « انسان غربی دوستی »!!! اونم ناشی از احساس حقارت در برابر غربی ها و غرور کاذب در برابر شرقی ها به ویژه عربها. همینه وقتی صدها نفر تو کشورهای توسعه نیافته و جهان سوم آفریقا و آسیا کشته میشن برای این افراد هیچ اهمیتی نداره اما وقتی یه گربه تو غرب کشته میشه احساساتی میشن حالا اگه انسانهای غربی کشته بشن که دیگه وامصیبتا!!!
ای ویزای مولتی که گفتی یعنی چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ها فكر كنم نويسنده يه چيز گفته تا فقط حرف زده باشه ها
چرا عادتمون شده که تو هر کاری فضولی کنیم؟یکی دلش خواسته بره برای قربانیان پاریس گل بذاره،یکی دیگه هم بره واسه قربانیان بیروت گل بذاره؛به کسی چه ربطی داره؟
99در صد سلاح های رژیم صدام روسی بود انها را فراموش کردین چند تا موشک فراتسوی را چسبیدین بابا جان ما هم اگه میخریدیم وبر علیه عراق استفاده می کردیم اشکال داشت صدام رفت خرید و استفاده کرد ما هم رفتیم موشک کره ای خریدیم بعد مشکل اینه که این مردم بی گناه که کشته شدن چه ربطی به سیاست دولتهای گذشته فرانسه دارند اصلا ترور کار بدیه چه در سوریه چه در فرانسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مساله اینه که حتی تجهیزات دفاعی مثل سیم خاردار رو هم اون موقع به ما نمی فروختن. چقدر حافظه تاریخی ضعیفی دارن بعضیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
ببخشيد پس هشت سال جنگ با چي جنگيديم ؟تو كه تو جنگ نبودي از كجا ميدوني ؟
به این مرفهین بی درد که هدفی بجز دهن کجی به ملت ایران ندارند باید گفت اگر مردید بیایید باهم یک شبی هم بریم دم در سفارت فلسطین و شمع روشن کنیم و بیاد کشته های این چند روز اخیر قطره اشکی بریزیم اونها هم انسان بودند ۲_ زمانیکه از مقابل سفارت فرانسه رد میشدیم اگر یک لحظه توقف میکردیم پلیس صداش در می آمد ولی با این مردم که از در و دیوا. سفارت آویزون شدند حاجت میخواهند کاری ندارد
واقعا کاری دیگه ندارید برید به چند نفر که گریه کردند گیر بدید. این همه مشکل داریم تو این مملکت. حالا فرض کنید خواستند تظاهر کنند ... یا هر چیز دبگه. چقدر اهمیت دارد. چیزی های خیلی خیلی مهمتری تو این مملکت داریم اگر راست میگید برید در مورد اونا نظر سنجی کنید. مثل اختلاس. اعتیاد. فقر. بیکاری فحشا ... کدوم مهمتره
دوست عزیز نمیشه با القاء توهم ویزای مالتی یا امثالهم و نوشتن یک مقاله بی نام احساسات یک جامعه رو مدیریت کرد. همین مردم برای تشیع شهدای غواص هم آمدنو اینکه چرا برای همسایه ها نمیرن برای لبنان نمیرن رو باید ریشه یابی کرد باید فرهنگ سازی کرد با تشر زدن و این نوع نوشتار ها دردی درمان نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
http://edition.cnn.com/2015/11/08/world/cnnphotos-syrian-children-refugees-sleeping/index.html
این عکس ها رو هم ببینید
من موندم از رفتار بعضي ها چي بگم
اين دولت فرانسه يه تسليت خشك و خالي هم براي 400 گشته حجاج ما در منا نگفت
همين فرانسه هزاران نفرو در به ايدز توسط خونهاي آلوده وارداتي آلوده كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تسليت رو خوب اومدي ولي من خون رو باور نميكنم همينطوري اومده باشه .آخه عزيز يه اسپرين ميخوان وارد كنن از بيست جا تائيديه ميگيرن ميشه خون آلوده همينطوري وارد شده باشه و مصرف هم شده باشه؟حتما تو وارداتش دست هاي نا مرئي دخيل بوده شك نكن
اما در مجموع می‌توان رویکرد اصلی نقد چنین فضایی را در برخورد گزینشی با مصائب ملل و انگیزه اشخاص از چنین تجمعاتی را مورد توجه و بررسی قرار داد که پاشنه آشیل اصلی چنین حرکت‌هایی است.
دقیقا ، این جمله کاملا صحیح است و علت دقیقا همین است
سلام یکی ازدلایل شمع روشن کردن افراد کنار سفارتخانه ها تاثیر گذاری رسانه های جمعی است انقدر تحت تأثیر قرار نگیرد سفارت ترکیه یادتان بیاید که رفتن تاج گل برای اوردقان بردند بعضیها?
همانگونه که ازمانکنهای خیابان گردآماده در گیری ومجروح شدن !! بوی سفارش ووعده ووعید این نوع آت وآشغالهابه مشام میرسد.
اصلا نگران نباشید اینجوری که داعش ادامه می دهد فکر می کنم همه هموطنان عزیز می توانند جلوی سفارت هر کشور که بخواهند شمع روشن کنند . چرا دیگه طرز فکر همدیگر را زی سئوال می برید؟
اینا واسه بابا خودشون گریه نمیکنن بعد واسه لوس بازی خودشون رو مسخره کردن ...دیدم که میگما
میگم
مریخ سفارت نداره؟
ما که کلا از این زمینی ها خیری ندیدیم
سلام دوستان.ببخشید من یه مشکل ریاضی دارم.7000 کشته تو مکه زیادتره و از تشنگی هلاک شدن دردناکتره یا 150 نفر کشته اونم توسط دوستان تروریست میانه روی خودشون؟؟؟؟؟؟ برام سواله از ریاضی بدم میاد
پاسخ ها
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
خیلی بامزه بود به پا چشم نخوری
تابناک تو هم یه جورایی دنبال سوژه میگردی معرکه به پا کنی. درسته؟
ایرانیها همیشه موقعیت شناس و بصیر هستند...
وای وای بر مردمی که فارغ از هرگونه سیاسی کاری نمیدونن روازنه چندصد نفر زنو کودک با انفجار بمب و گلوله تو خاورمیانه کشته میشه..بعد تکرار مکررات همین حادثه تو فرانسه میشه استعمارگر میشه دلیل همبستگی و گریه واسه خون بی گناه..بحرین عربستان کویت سوریه عراق ایران واسه هم وطنای خودشون کی عزا گرفتن و پیام تسلیت فرستادندکه امروز همه دستپاچه برای بیان تسلیت خودشون دارن از هم سبقت می گیرن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت . فکر منفی هارو نکن خیلی هاشون برا اروپا له له میزنن
در این دیار قبل از گریه کردن-به جز در موارد مشخص و معین- باید اجازه گرفت.
با سلام بيشتر مخالفان اين كار ايرانيها دل خوني از دولت فرانسه دارند ولي اينجا صحبت در مورد زن و بچه بيگناه ميباشد در ضمن خوب بود مردم اعلام انزجار خود را دم در سفارت عربستان نشان ميدادند اقلا مثل پرچم امريكا كه تو هر مراسمي به اتش مي كشيم پرچم عربستان را هم مي سوزانديم
گریه کردند چون انسانند
دیدی ی پولدار میمیره هر چی گدا گشنه تو اون دور و بر هست میان واسه خوش خدمتی که به نوعی خوشونو فامیل اون یارو نشون بدن وا میسن به خدمتگذاری و اعلامیشو میزنن پشت ماشینشو از این دست گنده کاریا .بعد اگه فامیل نزدیک فقیر داشته باشن تو مجلس ختمشم نمیرن ..اینا همونان
ویزا ی تنها جایی که با گریه زاری داده میشود بهشت است. کسی‌ که این رو نوشته احتمالا فکر کرده فرانسه بهشته.
فرانسه وقتی ایرانیا ترور میشن با تروریستها همدردی میکنه و بهشون پناه میده و ما برعکس میریم همدردی،حماقت یعنی چی؟
مرگ بر تروریست .
ظاهراً یه عده باور کردن که فرانسوی ها خونشان از ما رنگین تره -فرانسه مرکز منافقینه همون منافقینی که چند برابر حادثه پاریس توی ایران مردم رو کشتن و حالا هم تو فرانسه دارن حال میکنن .
ای بابا از این پیش داوری ها و کج فهمی ها خسته نشدید چرا به مردم تهمت می زنید و تا کی هی میخواین همه چی رو به مردم دیکته کنید یا با زور تو کلشون جا بدین خوب به هردلیلی که شما فکرشو نمیکنید طرف گریه کرده خوب فرصتی پیدا کرده اومده جلو سفارت و ابراز همدردی کرده شاید اون ساعت یه غمی غصه ای به هردلیلی داشته چرا اینجوری قضاوت میکنین اصلا دوست داشته گریه کنه اصلا از مردم فرانسه خوشش میومده اومده هم دردی کرده خوب شما هم میخواستی اون روز که حاجیا شهید شدن اون روز که تولبنان بمب گذاشتن یا هرجای دیگه میرفتی تو خیابون شمع روشن میکردی و گریه میکردی خوب چرا نکردی ؟! عجب از این جماعت خرده گیر عجب
با سلام
با خواندن همان چند سطر اول مقاله ... در نوع خود بسیار کم‌سابقه بود اما چرا این اقدامات مشمول حال سایر ملل قربانی تروریسم نمی‌شود؟ به نظرم خیلی مطلب سخیفی هست.
به خودم گفتم عجب دنیاییه و عجب ادمهایی با عجب افکاری... به نظر من همین مقالات و تفکرات موجب پیدایش داعش و و دیگر افراطگرایی خشن در دنیای امروز می شود
این افراد رفتند اشک بریزند برای اینکه ذات و فطرت انسانیت وادارشون کرد. اینها مانع گریه کردن شما برای لبنانی ها و فلسطینی ها که نشدند.
به هر حال تحجر و افراطگرایی و تروریسم از هر سو در هر جای دنیا محکوم است
اولا خاک تو سرشون با این اداهاشون .اصلا اینا یادشون هست روزی چندتا شهید داریم از سوریه و عراق برمیگردونیم که باسلاح و اموزش اروپایی شهید شدن . ایا این جاهلین خبر دارن درسوریه ما درگیر چ جنگ تمام عیاری هستیم .حالا برید واسه یه عده گریه کنید که مشغول خوشگذرونی بودن وبی خیال از یاد من و شما و عراقی و لبنانی که داریم توی اتیش سیاستمدارای اونا میسوزیم .بازم خاک تو سرشون . تابناک میدونم نمیزاری ولی حرف حقه این.
مگه ما ملتی نیستیم که قسمت بزرگی از زندگیمون به تظاهر صرف میشه.نقاب ها رو بزاریم زمین ببینیم چند چنده!!!؟
به خدا خیلی زشته! اگه ما همچین مردمی هستیم چرا پس 2 هفته پیش جلو سفارت روسیه تجمع نکردیم؟ چرا برای 200 مسافر روس که روی هوا مورد حمله تروریستی قرار گرفتن همدردی نکردیم؟ چرا برای کشته شده های حادثه تروریستی لبنان گریه نکردیم؟
به خدا خیلی زشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
تو می رفتی خوب چرا نرفتی ؟!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
باعث تاسفه که متوجه نشدید باعث کشتار مسافران روسیه ، مردم پاریس همه داعشی بودن و بس.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بله خوب شما میرفتی چرا قیم مردمی همیشه ازطرف خودتون حرف بزنید چرا جوری حرف میزنید انگار سخنگوی ملت ایران هستید هر کی برای هر کی دوست داره گریه میکنه اینم دوست داشته اینجا گریه کنه شما هم هرجا دوست داری برو گریه کن جانم . گریه کن گریه قشنگه
بهتره جامعه شناساي كشور نظر بدن كه چه كرديم يا چه كرديد كه ملت ما احساس خوبي نسبت به شهروندان لبنان و سوريه و عراق و بحرين و يمن و و عربستان و از اين دست ندارند.
كمي ريشه اي تر مطلب بزاريد لطفا
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج خودباختگی فرهنگی هست همین است
چه اشکالی داره؟ صرفا یک احساس همدردیه، علاقه مندان به اعراب هم برای اتفاقات مشابه این کاررو انجام بدن.
برا چشم ابی شمع روشن کردن اخه کلاس داره کارکنان سفارت فرانسه بسیار بی ادب هستند و با ایرانی ها بسیار رفتار بدی دارند این کار رو هم این افراد برا خودشیرینی کردن
از دید من بسیار حرکت زشتی بود. برا اون ادمهایی که اطرافمون کشته میشن از این کارا این دوستان نمیکنن چون کلاس نداره
یعنی میخوای بگی باید به خاط کشتع شدن صدها انسان بیگناه جشن و پایکوبی میکردند.

بنا بر گفته قران کریم نفس و زندگی همه انسانها محترمه و افرادی که با قربانیان و خانواده های اونها همدردی کردند در حقیقت اعلام انزجاری بود از رفتار کسانی که میخواهند به نام اسلام ، اسلام عزیز را در دنیا چهره ای خشن و جنگ طلب نشان دهند.
دم همه انسانهایی گرم که قلبشون انقدر تاریک و سخت نشده که از مرگ انسانهای بیگناه، در هر جای این کره خاکی احساس شادی کنند و مرگ و نفرت بر تمام جنایتکارانی که انسانهای بیگناه رو به خاطر اهداف ضد انسانیشون قربانی میکنند و این شامل تمام بیگناههایی است که در جای جای زمین جون خودشون رو از دست میدهند در سوریه - لبنان - عراق - فرانسه و یا امریکا
جنایت رو اگه بر مبنای جغرافیا تجزیه و تحلیل کنیم دامان خودمون رو هم میگیره- جنایت در همه جا منفوره
باینها میگویند جماعت ابن الوقتها !!!!اینها دم درب سفارت لبنان چنان ضجه چرا نمیزدند !!!؟؟؟
کلا مردم ما گریه کردن دوست دارند....
اين همه ملت براي فلسطين همدردي كرديم من تا به حال شاهد نبودم از طرف مقابل احساس همدردي باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
احسنت
تابناک با چه اجازه ای عکس این خانم گذاشتی ودر باره او قضاوت میکنی؟
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
گذاشتن عکس چهره این خانم خیلی کار ناپسندی بود
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
درود بر شما
اتفاقات فرانسه از هر لحاظ محکوم است اتفاقا حرکت این دوستان عالی و نشان دهنده روحیه بی نظیر ایرانی است
ولی یه سوال که میدانم روشنفکرنماها رو اذیت میکنه و باعث میشه کلی منفی بدن بدون این که واقعا فکر کنند :آیا فرانسویها دم سفارتهاشون برای حجاج ما گریه کردن؟دولتشون رو برای دادن هزاران سلاح به عراق محکوم کردن و برای هزاران ایرانی که زیر بمب های میراژهای فرانسوی جان دادن گریه کردن؟آیا فرانسه نبود که به عراق وعده داده بود تحت شرایط خاص و برای مقابله با ایران حتی بمب اتم در اختیار صدام قرار می دهد؟آیا فرانسوی ها برای مردم مبتلا به ایدز ما که دست گل آقای فابیوس بود اشکی ریختند؟نه همین الان به من میگین نبش قبر نکن ولی خود همین فرانسویها الان دارن جنگشون تو الجزایر رو از زیر خاک بیرون میکشن که این ادامه همون جنگ با مسلمانهاست(حالا بگذریم از هزاران جنایت فرانسوی ها تو اون جنگ)
حرکت تروریستی فرانسه کاملا محکومه و کسانی که میگن خوب شد بگذار اونها هم بکشند از رو عقل نمیگن جون ما ایرانی و مسلمان هستیم و انسانیت نباید به خشم انتقام از بین بره
تابناک چیز بدی نزدم که تایید نکنی
یه پیامک اومده بود واسم قشنگ بود. میگفت ما میرین پراید سی ملیونی میخریم بعد میخوایم آزادی مردم آمریکا و اروپا رو داشته باشیم. اینام که رفتن گریه کردن جلو سفارت تا دیروز دم در ایران خودرو و سایپا بودن که پراید بخرن بعدش رفتن که ویزا بگیرن که از این کشوری که پراید 30 ملیونه برن. واللا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
نه گلم اون كه ميخواد از ايران بره و به اون نقطه كه ديگه اين مملكن جاي زندگي واسه امسال اون نيست ميرسه شك نكن كه نه پرايد و پژو رو ميخره نه ميره جلو سفارت عراق لبنان گريه زاري كنه .اون قشري كه به راحتي گول خوردن تو سفهاي طولاني خودرو وايستادن و از همه چيز راضي اند يا هنوز اميد دارن" اينده بهتر خواهد شد.(ميشيم الگوي دنيا)هم من ميدونم كيا هستن هم شما!!!!!!!!!!!!!!!
برای اینکه بیشتر مردم علاقه ای به اعراب همسایه ندارن...البته اون هم علاقه ای به ما ندارن.... اگه کسی غیر از این دیده به من بگه
زیاد سخت نگیری دوستان یه سری ها رفتن جلوی سفارت گریه و زاری کردن تا بتونن جلب توجه کنند و یه جورایی ویزای اقامت فرانسه رو با پاچه خواری بگیرن و خیلی جالب اینه که اینا یی که رفتن و گریه زاری کردن همشون یه عده آدم های بی جنبه و بی منطق هستند
حکایت انفجار در دو کشور مختلف فرانسه و عراق مثل حکایت سقوط هواپیما و تصادف دو اتوبوسه
وقتی یک هواپیما ، حتی هواپیمای کوچک سقوط میکنه تیتر تمام خبرگزاری ها میشه
رییس جمهورا تسلیت میگن و....
وقتی دو تا اتوبوس بهم میزنن 100 نفر میسوزن خبرش تنها مصرف داخلی داره
حکایت فرانسه مثل هواپیما و حکایت عراق مثل اتوبوسه
تو یک کلام " بحث در مورد انسانیت نیست ، بحث در مورد رتبه بندی و کلاس آدماست."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شرم آوره که انسانها رو کلاس بندی میکنید.
اگر مردم فرانسه عرب زبان بودن یقین بدونین احدی دم سفارت نمیرفت و ابراز همدردی نمیکرد من ی عرب خوزستانیم و اینو خوب میدونم متاسفانه عدم تمایل ایرانیان عزیز برای همدردی با یمن و لبنان و عراق و سوریه و فلسطین بدلیل عرب بودن اونهاس و بس
ملت خودباخته به اینا میگن.
شک نکنید سازماندهی شده هست برای اهدف خاص/
هر کسی آزاد و مخداره به رسم ادب یا انسان دوستی با هر کس یا مردم کشور دیگه ای همدردی کنه.
خوب به طرز مشابه دوستداران کشور یا ملت هایی مثل سوریه و لبنان و عراق و ... هم برن دم در سفارتهاشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مختار مجید جان مختار !
همه حوادث فاجعه بار را باید محکوم کرد.
البته تفاوت هایی هم هست. در فاجعه منا که هموطنان عزیزمان را از دست دادیم ترور افراد رخ نداده و ازدحام نفرات و البته ... که به ازدحام شدت می بخشند عامل بروز حادثه است.
در پاریس قتل و کشتار صورت گرفته و افرادی به انسان های غیر نظامی با اسلحه حمله کرده اند. طبیعیست که قتل با مرگ در حادثه متفاوت است. چه بسا افرادی ممکن است کشته شده باشند که مخالف سیاست های دولت فرانسه باشند.
در موضوع لبنان هم قتل و ترور رخ داده و باید به شدت محکوم شود. البته تعدد حوادث اینگونه در کشورهای خاورمیانه موجب می شود تا حساسیت ها نسبت به موضوع کم شود. طبیعیست شما نمی توانید هر روز در سفارت لبنان و یمن و ... بروید و گل بگذارید بلکه با تظاهرات و ... این کار رو انجام می دید.
ضمن اینکه ایرانیان از کشورهای عربی اطراف دل خوشی هم ندارند که همدردی کنند.
ضمن آنکه همه ساله از جیب ملت ایران کلی پول خرج همین کشورها می شود و موجب افزایش حس بد نسبت به انهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
بسیار منطقی
آن دسته از هموطنانی که احساس نزدیکتری به اروپائیان داشته و با ابراز همدردی از این واقعه وحشیانه به سفارت رفتند بسیار کار ارزشمند و انسانی کردند .
آن دسته از هموطنانی که احساس نزدیکتری به اعراب و مسلمانان داشته اند و جهت ابراز همدردی به سفارت آن کشور ها نرفته اند کار غیر ارزشمند و غیر انسانی کرده اند.
منتقدین گرامی هر از چند گاهی خود را در آینه ببینید که خود چه کرده اید تا دیگران چه نکرده اند.
اووووووووووووووووووووووووووووووف چه متنینوشتم خودم 100 تا لایک به خودم میدم
هفتاد میلیون کشه در جنگ دوم
هزاران هزار کشته توسط فرانسه در ویتنام والجزایر
خیانت به ایران در لحظات بسیار سرنوشت ساز به ایران در دوره قجر ها
انتقال و اموزش تروریست به سوریه جهت اشغال
باز احساس نزدیکی کنید
خوب خدا رو شکر قضیه فیتیله تموم شد حالا باید اجازه بگیریم برای کی گریه کنیم برای کی گریه نکنیم
داعش با کاری که در فرانسه انجام داد خود را رسوای عالم کرد من این یک کار داعش را تایید نمی کنم
وقتي تو اين موقعيت اشك نريزي اصلا آدم نيستي.
بني آدم اعضاي يك پيكرند.خداوند نسل داعش پرور را نابود كند
آقایون خانما

قبول کنید همدردی با کسایی که تو کنسرت کشته شدن ی لذت دیگه ای داره. بخدا راست میگم ی بار امتحان کن.

همین فرانسه ی عزیز سر تحریما چنان همدردی کرد با ماها که نگو. بعدش همه مردم فرانسه ریختن تو خیابونا که های دولت خیلی مردی که ایرانو تحریم نکردی بعد چندتا فرانسوی رفتند جلو سفرا ایران شیرینی شکلات پخش کردند.

مشکل کنونی کشور ما "جوو" می باشد که با ورود النینو بدترم شده!!
چرا رسانه ای مثل تابناک که بسیار پر مخاطب هست باید اینطوری قضاوت کنه؟ حتی بر فرض هم تعدادی با منظور خاص اینکار را کرده باشند شما با چه مستنداتی می توانید این قضاوت را شامل همه کنید. آیا اگر عده ای دلشان برای مردم بی گناه فرانسه بسوزد وجلوی سفارت بروند کار بدی انجام داده اند. در کجای آموزه های ما اینطور قضاوت کردن ها مجاز شمرده شده؟
اينهه همه تروريستي در كشور ما انجام شد ولي كدام فرانسوي در مقابل سفارت ايران شمع روشن كرد ود اظهار همدردي نمودند، فرزندان ما را درسيستان و بلوچستان توسط عوامل ريگي سر بريدن كدام فرانسوي شمع روشن كرد اينها نه تنها اظهار همدردي نمي كردند بلكه از آن گروه خونخوار حمايت مي كردند. برادر وخواهر من كمي فكر كن آنها شما را اصلا انسان به شمار نمي آورند. پس واي برمن وتو
مگه همین فرانسویها عامل ورود ایدز به ایران نبودند و تازه همینها داعش رو مسلح کردند
بونژا. ژو سوی وقمامنت دزوله. فرانسوی تر و شایسته تز از هماچن بزای اقامت منم
سلام بر همه دوستان. این که عملیات تروریستی در همه جا محکوم و ناپسنده هیچ شکی نیست . من خودم شهرستانی هستم و جزو شرکت کنندگان جلو سفارت هم نبودم و به اینکه این عمل خوب بود یا بد و آیا برای سایر کشورها هم انجام میشه یا نه کاری ندارم ولی علتی که به ذهنم میرسه رو میگم. ببینین از قدیم گفتن احترام مسجد با متولی اونه . و اینکه اگه میخوای بقیه بهت احترام بزارن اول خودت باید به خودت احترام بزاری. من فکر میکنم علت ناراحتی هموطنانمان برای مردم فرانسه یکیش این باشه. چون اونا و بخصوص دولتشون مردم خودشون رو جزو سرمایه های خودشون میدونن و برای جانشون ارزش قایل هستن و اونقدر این حس حمایت و احترام درشون قوی هست که ناخودآگاه به من خارجی هم منتقل میشه . آیا انتظار دارین وقتی دولت یک کشور مثل مثلا عربستان یا عراق یا حتی ترکیه به مردمش به عقاید و آراشون و به سلامتی شون ارزش قایل نیست من خارجی بیام براشون اشک بریزم و باهاشون هم دردی کنم؟ به کی تسلیت بگم ؟ به دولتی که اصلا خودش ارزشی به جان مردمش قایل نیست؟ و همین برداشت من رو ممکنه بعضی مردم کشورهای دیگه ای داشته باشن و شاید به همین علت تو حوادث مختلف به ایران تسلسی نگن و همدردی نکنن. برن جلو سفارت کشوری شمع روشن کنن که حالا مثلا نمونه کوچکش وام 25 میلیونی برای خرید ارابه مرگ به مردمش بده و روانه قبرستان یا بیمارستان و یا خوش بینانه ترین حالت آلودگی هوا و مرگ تدریجی بکنه؟ آیا این انتظار رو دارین؟ آیا این انتظارتون منطقیه؟
بهر حال این نظر من بود میتونه درست باشه یا غلط. اصراری روش ندارم . و از همه کسانی که با این نظر موافقت میکنن یا مخالفت متشکرم.
معلوم هست که خون فرانسوی ها رنگین تر از عرب ها هست.شما ببینید چه مردمی از اروپا با فکر و عقل خود چه خدمت هایی برای ما جهانیان کرده اند ولی همین اعراب که همه مفت میخرند چه کرده اند برای دنیا؟یه خدمتش رو لطفا بگید؟به خاطر این هست که انسان های فهمیده ایرانی جلوی سفارت لبنان نمیرن....
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
شايدم به اين دليل باشه كه مردم با خودشون ميگن با اون پولهايي كه تو اون مناطق از جيبشون خرج ميشه به اندازه كافي تسليت گفته ميشه !!!
ما همه انسانیم
هیچوقت با درد هیچ انسان دیگه خوشحال نشیم و لو دشمن باشه
کار قشنگی بود دنبال چه می گردید برای مرگ انسانهای بی گناه باید غمگین شد چه در ایران چه در فرانسه و لبنان و ....
به نظر من اين فقط به اين خاطر هست كه رسم گل گذاشتن در مكانهاى حادثه مربوط به غربيها است نه شرقي ها ولى كاش در برابر حوادث همسايگانمان هم به نوعي همدردي كنيم مثلا از حالا به بعد براي انها هم گل بذاريم و شمع روشن كنيم
حالا بذارید یک کم از شور حادثه بخوابه بعد معلوم میشه که این ماجرا هم مثل شارلی ابدو بوده یانه
با سلام. مگر جناب اقای روحانی هم اینکار را نکرد. ایشان به فاجعه لبنان دیرتر از کشتار فرانسه عکس العمل نشان داد
به دنبال گرفتن ویزا
معمولا شما نظرات بنده را نمی آورید
به نظر من مسئله پیچیده تر از اینهاست
در کشور عزیزمان انگ زدن کاری عادی است
معمولا افرادی که با شمع احساس همدردی می کنند و این لبه بام هستند و می خواهند بگویند ایران تندروی و احمدی نژادیسم نیست از طرف دسته دیگر به غربزده و عامل نفوذ و اهل تساهل بودن متهم می شوند
در نقطه مقابل کسانی هستند که می خواهند نشان بدهند ما غربزده نیستیم و این کار را با شدت و دهان کف آلود و با بالا رفتن از سفارت کشورهای دیگر و تخریب وسایل آنجا انجام می دهند کاری که تمامی مسئولان به اشتباه آن اذعان دارند (تسخیر سفارت امریکا استثناست و لطفا برای متهم کردن بنده از چیز دیگر استفاده نمایید) اینها از طرف دسته اول تندرو نامیده می شوند.
ما ایرانی ها عادت داریم همه چیز را به صورت غلیظ و شداد انجام دهیم یا با غلظت نشان دهیم صلح طلبیم با مشت در دهان بزنیم.
اگر... کلاه بخواهند سر می آوریم!!!!!!!!!!!!!!!!!
در مورد لبنان و سوریه هم متاسفانه باب شده مردم مشکلات معیشتی را به این استناد می کنند که مبلغ قابل توجهی از درآمد کشور به سوریه و لبنان کمک می شود. سوء مدیریت لاپوشانی می شود و حتی اگر کمکی هم می شود اهمیت و علت آن از مردم پنهان می گردد.

امریکا هم به متحدانش کمک می کند ولی مگر کسی از آنها شعار می دهد نه تل آویو نه جده جانم فدای آمریکا

برای اینکه با استفاده از مدیا همه چیز را کنترل می کنند و اهمیت کمک به اسراییل را حتی در فیلم های هالیوودی می بینیم. و اینگونه القا می کنند ولی ما حتی واقعیت های اهمیت جبهه جنگمان در سوریه و لبنان را از جوانانمان مخفی می کنیم و آنها را نامحرم میداریم. نتیجه اش هم همین دو دستگی یا چند دستگی می گردد.
درود
من فکر میکنم هر کسی حق داره به هر طریقی که بخواد با کشته شده گان فرانسوی ابراز همدردی کنه
اینکه یک عده ای دارن شمع روشن میکنن اصلا هم بد نیست بلکه خیلی هم خوبه
تعجب من از ان دسته ای هست که نه شناختی از انسانیت دارن و نه شناختی از اسلام ولی داد اسلام ناب دارن!
برادر ملت فرانسه چه گناهی کردن؟
گیریم زمان فلان دولت بمب دادن یا سیاست دولتش اینه که بره با داعش دسیسه بزاره برای براندازی دولت بشار اسد ربطش به کشته شدن مردم عادی چیه؟ اینا مردم غیر مسلح هستن
نظامی نیستن که شما میگی چرا رفتن شمع روشن کردن خواستن رفتن روشن کردن اینجا که نباید به این مسائل گیر داد که اصلا جای حرف نداره خدایی!!!!
فرانسه یه توپخونه داد به صدام ملعون که تا فاصله ی یک کیلومتری به قول یکی از ژنرال های خودشون نیروهای ایرانی رو به معنای واقعی شخم میزد. ما به داعش ننگ و لعنت میفرستیم به اونایی که تو جنگ ایران وعراق به صدام تروریست پرور کمک کردن هم ننگ و لعنت میفرستیم و به اونایی هم که با خون های آلوده به ایدز مردم نجیب ما رو آلوده کردن ننگ و لعنت میفرستیم
پاسخ ها
شادمهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اکثر جنگنده های عراقی هم روسی بودن

به روسیه هم ننگ و لعنت میفرستی ؟
همه انسانها از قتل عام متاثر میشن و ناراحت هستن ولی برام سواله چرا بعضی از ما از هر پیشامدی ژست روشنفکری میگیریم و بدتر از ین در خاورمیانه اتفاق میافنه انگار نه انگار جنایتی رخ داده
واقعا" زن و بچه ها و ...که در خاورمیانه قتل عام میشن ناراحت شدن نداره؟
چرا اینطور قضاوت میکنید شاید خانمی که عکسشون در بالاست و در حال گریه هستند کسی رو توی این حادثه از دست دادند. چقدر راحت قضاوت میکنید. متن مینویسید و به اشتراک میگذارید.
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
كسي رو از دست نداده، مطمئن باش، وگر نه شيون ميكرد، شايد خانمها رو نميشناسي، آره؟!!!
منم خبر میکردین نامردا
منم فرانسه دوست
آی عم فرانسوی
یو آر جهان سومی
من فکر میکنم این حرکت دهن کجی به رفتار صدا سیمااست
حادثه فرانسه خیلی ناراحت کننده بود مثل حادثه چند روز پیش بیروت و سقوط هواپیمای روسیه.درسته فرانسه در طول تاریخ حق ایران خیلی جفا کرده ولی دلیل نمیشه خوشحال بشم که توی فرانسه عملیات تروریستی انجام شده.وقتی این همه حاجی های ما کشته شدمن فرانسوی ها به ما تسلیت نگفتن.چرا؟چون مشکل از خودشون هست فکر میکنن کشورشون پیشرفته هست پس همه کارهاشون درسته من که میزارم به حساب نفهم بودنشون.ولی ما ایرانی هسیم با اون ها فرق داریم.
من فكر ميكنم مشكل اصلي اين است كه بسياري از اين هموطنان با راديو وتلويزيونهاي بيگانه در منازل خود همنشين هستند و متاسفانه به دلايل موجه و غير موجه به رسانه هاي داخلي توجه ندارند و شايد اصلا در جريان اخبار هم قرار ندارند و شايد نفهميدند كه انسانهايي هم در لبنان تكه و پاره شدند و الا ايراني با اين توحش براي هر انساني در هركجاي جهان مخالف است و اشك ميريزد . بياييد دلهايمان را بهم نزديك كنيم و بجاي تهمت به هموطنان به انها بگوييم كه نميشود جهان را از ديد رسانه هاي غرب ديد و قضاوت كرد انها به شعور انساني توهين ميكنند . انها بدست فرانسويان در فرانسه كشته شده اند اما سوري و عراقي و ايراني و لبناني و حوثي و افغانيو ... در كشور خودشان بدست مزدوران امريكايي و انگليسي و ساير كشور هاي غربي كدام مظلوم ترند ؟ خود قضاوت كنيد و گلهايتان و اشكتان را هديه انها كنيد كه مظلومند . والسلام
تروریسم درهرکجای دنیا منفور ومحکوم است زیرا انسانیت را هدف قرارمیدهد. ولی اینهایی که دریک حرکت انسانی برای قربانیان فرانسوی اشک می ریزند. آیا برای قربانیان یمنی هم اشک ریختند یابرای ابراز همدردی درمقابل سفارت یمن شمع روشن کردند؟گاهی بعضی چیزها بوداراست وانسان رااذیت میکند.
فکر می کنم همه نظر شون اینه که همدردی کردن انسانی است. حالا چرا هرکدام از ما ممکن است بین انسانهای مختلف از نظر نژاد و رنگ پوست، جغرافیا و ملیت، موقعیت اجتماعی و میزان درامد و.... تفاوت قایل می شویم و واکنش ها و احساسات متفاوت بروز می دهیم؟ باید از خودمون بپرسیم احتمالا از معیار های انسانی فاصله گرفتیم شاید!!!
فی نفسه کار بدی نبوده ولی مشروط به اینکه برای همه مردم دنیا در هر کشوری اگر چنین اتفاقی افتاد با آنها هم همدردی کنیم کشور خود ما هم سالها گرفتار چنین مسائلی بود ولی به خاطر ندارم هیچکدام از اروپایی ها با ایرانی ها همدردی کرده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چطور چادرهای فرانسوی و اکیپ های امدادی اروپاییان در موقع زلزله بم و زلزله منجیل یادت نمی آید؟
موقع زلزله رودبار و منجیل و بم فقط اروپایی ها منجمله فرانسه به ما کمک کرد و اعراب و ترکیه هیچ کمکی نکردند
ظاهراً یکی داره گریه میکنه بقیه هم دارن ازش فیلم می‌گیرن !!!
به دیگران احترام بزاری به خودت گذاشتی عراق وسوریه ووو صبح تا شب ادم کشته میشن پس باید تمام کار وزندگیشونو ول کن 24ساعت بری واسه همدردی در سفار ت اینا البته کشورهای فرانسه امریکا سعودی منحوس واردوغان قطعا داعش را بوجود اوردند تا اتشش دامن مقاومت وایران ودوستان ایران را بگیرد ولی فکر نمیکردند چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی شاید این کشتار پا ریس باعث شود راه اشتباه خود را اصلاح کنند البته از دید غرب جان مردم جهان سوم ارزشی ندارد ومیلیونها نفر جهان سومی اگر سلاخی شوند ولی منافع انها تامین شود ایرادی ندارد وفقط خودشان مهم هستند ولی در نهایت کسی در ابران از کشتار زن وبچه ومردم عادی خوشحال نمیشود ضمن اینکه همین فرانسه تا شش ماه قبل دشمن اصلی ایران وحامی سعودی واسراییل بود
اوا داعش واقعــــــــــــــــــــــــــا جنايت كرده الهي ذليل شه !!!!!!!!!!!!!!!!!بميرم برااشكهاي تمساحتون آخــــــــــــــــــــي
حمله به پاریس تنها پاریس نبود فرانسه نبود بلکه حمله به شادی ازادی و دموکراسی بود ولی وقتی 20 تا افغانی کشته میشن اونا و کشورشون نماد جالبی نیستن متاسفانه .مردم دنیا فرانسه رو از انقلاب کبیر فرانسه و کمکهایی که به علم پزشکی یا هوانوردی و.... میشناسن ولی انصافا مثلا بیروت چه کمکی به جامعه بشریت کرده ؟
من موافق دوستانی که تعیین میکنن برای چه کسی باید گریه کرد و برای چه کسی نباید گریه کرد نیستم
اگر بپذیریم بنی آدم هستیم هر عضوی که روزگار اونو به درد بیاره باید دیگر اعضاء بی قراری کنن .... البته درک میکنم یک عده ای تناقض هارو تو این ابراز همدردی ها می بینن .... برای خود من هم سوال بوده که چرا یه عده ای در موارد به خصوصی اشکشون در مشکشونه .... اما من این افراد رو پذیرفتم و بهشون ایراد نمی گیرم . ما همه یک دست نیستیم و قرار نیست مثل هم فکر کنیم ... میدونم خیلی حرکات ما آدمها چشم و همچشمیه .... من اسمشو ( خارش فرهنگی گذاشتم ) ... خارشی که ناشی از عقده تاریخی بعضی ما ایرانی هاست ..... ما دوست داریم یه جوری ابراز وجود بکنیم .... حالا ممکنه کشتار مردم تو میانمار اشک مارو در نیاره یا کشور مالی و بورکینافاسو رو به حساب نیاریم .... اما برا یازده سپتامبر یا کشتار پاریس اشک بریزیم .... و بعضی هامون حتی نتونیم فرانسه رو تلفظ کنیم ..... اما خب اینم یه مد روزه .... من با مهربانی به افرادی که به عارضه خارش فرهنگی هستند نگاه میکنم و بهشون بد نمیگم باید ریشه ابتلا به خارش فرهنگی رو جستجو کنیم .... که همان ابراز وجوده
این دختره کیه داره آبغوره میگیره؟
بنظرم داره فیلم بازی میکنه
شایدهم چیزی تو چشمش رفته
یه کم انسان باشید. فقط همین
کشتن آدمهای بی گناه درخیابان وکوچه ومسجد تحت هرشرایط محکوم می باشد واین افرادازشقی ترین ونامردترین ومرتدترین مردمانندکه اینگونه مردم بی گناه رابه قتل میرسانند خدا آنان رالعنت کند. اما خدابده شانس که اینهائی که کشته شده اند درکشوری هستند که خود بانی این جنایتکارانند وحالامردم برای آنان دل میسوزانند برای کسانی که سالها ناظر براین جنایتها بوده اند وخم به ابرو نیاوردند چرابرای مردم مسلمان کشورهای همسایه اشک نمیریزید توصیه میکنم خیلی جوگیرنشوید. جان همه انسانها یکسان است مرگ برتروریسم وجنایتکاران
واقعا کسی که بین امریکایی و فرانسوی و لبنانی و افغانی و... از حیث انسان بودن تفاوت قائله باید به انسانیتش شک کرد. متاسفم
کسی از شما می پرسه چرا سوریه خط قرمز شماست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چون سرمان را بر گردن دوست داریم!!!
واسه لبنان و فلسطین و سوریه و عراق روزی 24 ساعت عزاست تو تلوزیون دیگه نیازی به گل و شمع دم سفارتشون نیست.
واقعیت اینه که باید مثل خودشون کاریکاتورشونم بکشیم نه تسلیت بگیمو براشون گریه کنیم!! حقشونه
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
نه بايد ببينيم چيكار كردن كه اينقدر مهم شدن ما هم همون كار رو بكنيم، با كاريكاتور كشيدن و مسخره بازي كسي به جايي نميرسه
نمی شود به مردم گفت چهه کسانی را دوست داشته باشند و چه کسانی را دوست نداشته باشند، به چی و یا کی اهمیت بدهند و به چی یا کی اهمیت ندهند؛ به هرحال، این گونه اعمال تا حدودی ریشه در فضاسازی های سیاسی دارد و ...
با سلام : نظرات مطروحه همو طنان عزيز ،ريشه در مسئوليت فردي و اجتماعي و در اين خصوص توجه فرا ملي و بين المللي به حوادث سوئي دارد كه حقوق شهروندي انسان ها را در تمامي نقاط جهان آماج اهداف شوم قرار مي دهد و بايد قدر دان اين عكس العمل نيك و نوع دوستي ملت شريف ايران باشيم .
پيشنهاد ميگردد: جهت داشتن يك رويه واحد در ابراز همدردي با مردم حادثه ديده در ساير نقاط جهان و انعكاس اينگونه حركت هاي مردم نهاد در رسانه هاي بين المللي مكاني خاص و مرتبط و داراي پيشينه تاريخي با هماهنگي نهاد قانوني مرتبط تعيين تا مردم بتوانند بصورت متحد و همگن ، همدردي و احساسات پاك انساني خود را ابراز نمايند .
سربلند و سرافراز باشيد.
انسانیت سوال کردن نداره!!
بنی آدم اعضای یکدیگرند که ......................
من نمیدانم به شما چه ربطی دارد که چه کسی چه کار میکند ؟شاید طرف یک خاطره خوبی از پاریس و زیباییهایش دارد واین خاطره را از عراق ولبنان نداردچرا باید در زندگی دیگران سرک بکشیم که دارند چکار میکنند ؟واقعا به ما ربطی دارد؟بیایید به انتخاب ونوع زندگی هر کسی با هر ایده ومرامی واحساسی احترام بگذاریم
خداییش هر بلایی سرتون بیارن حقتونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
حالا نگفتی خودت از کجا خاطره خوب داری ؟
سلام یکی ازدلایل شمع روشن کردن افراد کنار سفارتخانه ها تاثیر گذاری رسانه های جمعی است انقدر تحت تأثیر قرار نگیرد سفارت ترکیه یادتان بیاید که رفتن تاج گل برای اوردقان بردند بعضیها?
خودتون هم بهتر می دونید که فرانسه و بقیه ی کشورهای جهان اول به خاطر اشک ریختن به کسی ویزا نمیدن. اگه اینطور بود که بعضی از ماها تا حالا خون گریه کرده بودیم!!!
در ضمن شما برای یمن و فلسطین و سوریه و ... هم غصه نخور. چون هر روز و هر شب براشون تجمع خودجوش برگزار میشه. و صدا و سیمای ملی! ما از غم و غصه شون خواب و خوراک نداره.
وقتي مقام كشوري مي ميره و باسش شيريني پخش مي شه اين احتمال هست كه كل يك كشور هزينه بده و با وجود شخصي بودن اين امر بايد جلوش رو گرفت ولي اين كار حتي اگه اشك تمساح هم باشه ايا باسه بقيه مردم هزينه ايجاد مي كنه؟ كلا تحليلي كه داده شده خيلي سطحيه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
باسه ؟! باسه چیه عزیزم ؟
من موندم از رفتار بعضي ها چي بگم
اين دولت فرانسه يه تسليت خشك و خالي هم براي 400 گشته حجاج ما در منا نگفت
همين فرانسه هزاران نفرو در به ايدز توسط خونهاي آلوده وارداتي آلوده كرد
با اين منطق بايد دست اندركاران روزنامه وطن امروز با تيتر زشت " بفرماييد شام" و تصوير يك قرباني ترور چشم به ويزاي سفر " دولت شام و مشرق" را داشته باشد . البته ميدانم كه بيشتر به رانت هاي مخصوص داخلي بيشتر چشم دارند.
طبق استدلال خود آقایون غربی این اقدام توسط تروریست های خوب انجام گرفته پس تاثری در کار نیست و باید از این اقدام تعجب کرد. همین.
اینها همون تیپ مثلا باکلاس متوسط شهری هستند که اکثرا تحصیلاتی هم دارند خودشان را با اروپایی ها مقایسه میکنند. برای مرگ استیو جابز هم مجلس ترحیم میگرند و حامی حیوانات هم هستند موقع عید قربان هم مخالف کشتن گوسفند میشوند کلا هم از تولد در ایران بعد از انقلاب دل خوشی ندارند. طبقه بالا دست اینها از این کارها نمیکنه چون هرجا بخواد بره سند ترجمه میکنه میبره سفارت پول فراوون هم داره حوصله این کارها را نداره طبقه پایین دست اینها هم در معاش و زندگی اش مونده اصلا در این عوالم نیست دنبال وام خودرو و.. است .
رفتار ما به طور طبیعی در برابر افراد مختلف یکسان نیست. مثلا فکر کنید کسی که چند کودک صغیر دارد و از وضع مالی خبی هم برخوردار نیس از دنیا برود. در این شرایط عکس العمل ما رسیدگی به کودکان و تامین نیازهای آنها است. اما اگر فرد ثروتمکندی که خانواده ای بی نیاز و مرفه دارد از دنیا برود عکس العمل ما برای ابراز همدردی محدود به شرکت در مراسم و اهدای گل خواهد بود. حالا هم همین اتفاق افتاده. ما در لبنان پارک و مدرسه و بیمارستان می سازیم و امکانات دفاعی در اختیارشان میگذاریم چون به آن نیاز دارند. برایشان تظاهرات می کنیم چون می خواهیم دنیا به آنها توجه کند اما فرانسوی ها به هیچکدام از اینها نیاز ندارند. پس کسانی که می خواهند همدردی نشان دهند دسته گل هدیه می کنند و شمع می افروزند. چرا دنیا را زیبا نگاه نمی کنید؟ چرا در رفتارهای مردم دنبال ناهنجاری می گردید؟ مگر ظن بد داشتن در اسلام ممنوع نیست؟ چرا به خواهر و برادر مسلمانتان بد گمانید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چه قیاس ساده انگارانه ای!!!؟ واسه انفجار استانبول چه کار کردی!!؟ ترکیه به چی نیاز داره اسلحه یا گل!!؟ واسه سقوط هواپیمای روسیه چکار کردی!!؟ گل ببریم بهتره نه!!؟ واسه جانباختگان منا در عربستان دیگه نمیدونم چکار کنم!!!؟ برم جلوی سفارتاشون یا برم جلوی سفارت عربستان!!!؟
کاوه جان این طوری که میگی نیست! کسی با هم دردی مشکلی نداره ولی همدردی برای تمام انسانها از هر مات و قومی! این کارهایی که شما میگی برای لبنان میکنن شک نکید این افرادی که جلوی سفارت فرانسه بودن به هیچ وجه حاضر نیستند انجام بدن!! منظورم این نیست که باید انجام بدن ولی نگید که این انسان دوستیه چون بیشتر شبه غربی دوستیه.
به سليقه هم كار داريم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مضوع انسانه نه لباس!!!!؟
فرانسویها از نظر نژادپرستی حتی فراتر از آلمانیها بوده و هموار خود را سردمدار جنگهای صلیبی نوین میدونن در حالیکه به طور آشکار عامل قتل عام بیش از یک میلیون مسلمان الجزایری در دواران اشغال الجزایر بودند و حمایتهاشون از صدام هم در جنگ تحمیلی دیگه نیازی به بیان نداره
فاجعه حلبچه بسیار دردناک تر و حیوانی تر از وقایع پاریس بود آن وقت در مهد دموکراسی چه کردند؟ خون گل ها رنگین تر است؟ هواپیمای مسافربری مان را در روز روشن با موشک متلاشی کردند به کاپیتان قاتلش مدال هم دادند واقعا این حرکات تهوع آور است حرکت پاریس هم بد بود ولی بدتر از آن بسیار است
به نظر من رفتن به محل سفارت اشكالي نداشته ولي اشك ريختن يه خورده كار رو ضايع كرده !!!
با سلام
داشته هاي ما بطور كلي بيشتر از آنچه هست كه ديگران دارند ولي صد حيف كه از ما ايراني ها اسمي بيشتر نمانده است نه آن فرانسوي ها انسان كاملند ونه ما ايراني ها .تجمع هم دردي رادوا نمي كند .اي كاش اين تجمعات ذره اي صداقت داشت .براي انسانهايي كه در شرك وكفر خود مردند و عده اي راهم يا بدتر ويا بهتر بدنبال خود كشيده اند ولي اين وطني هاي خودمان بدانند ازاين نمد كلاهي بدانان نمي رسد
همين ها افرادي هستند كه براي مراسم ختم نزديكان خودشان نمي رن .
من روز حادثه در پاریس بودم . متاسفانه وضعیت بسیار ملتهبی بود. هنوز هم شوکه هستم .چیزی که منو اذیت میکنه اینه که همه این حوادث داره به اسم اسلام انجام میشه. در صورتی که منشا همه این تحولات خود اروپایی ها و امریکایی ها هستن.جالبه که تویه یک روز هم در لبنان و عم در فرانسه عملیات تروریستی انجام میشه اما فقط اینجا بین هموطنانم هم خون فرانسوی ها رنگین تره متاسفانه.
بوی ویزای مولتی یک ساله واقامت فرانسه را می دهد؟؟؟!!! واقعا متاسفم برای نویسنده این متن .اینهایی که قتل عام شدند انسان وهمنوع ما نبودند؟فرق نمی کند فرانسوی ،اروپایی ،افریقایی ،آسیایی یا امریکایی یا.... همه انسان وبیگناه هستند. من نگاه نویسنده را به کلام مولی علی علیه السلام در خصوص همنوع وانسان بودن انسانها جلب می نمایم.
چرا دوستان فكر ميكنند اين افراد بدون دليل جلو سفارت فرانسه جمع شده اند مردم داراي انديشه هاي متفاوت هستند وبعضي ها هم فقط بخاطر اينكه چيز ديگري را محكوم كنند بان جا رفته اند ومن فكر مي كنم اينها يا از روي بيكاري وبراي دور هم بودن رفته اند ويا جزو همفكران همان هايي هستند كه شعار ميدانند نه غزه نه لبنان...... وباور كنيد اكر رويشان هم بشود كارهاي بيشتري هم خواهند كرد بعضي ها يادشان هست موقعي كه نيروهاي امريكايي وارد عراق شد عده اي با دسته گل به پيشواز انها رفتند خلاصه اين افراد بايد بدانند شعر بني ادم ويا شعر تو گز محنت ديكران بي غمي .... درست وبجا مي باشد ولي كار برد اين اشعار براي اين دوستان تا بحال براي هم وطن بوده ما بخارجي كاري نداريم ايا در كشتار كدام حادثه جمعي كه تعدادي از هم وطن هايمان در خارج ويا داخل كشته شد هاند اين دوستان چنين مراسمي را براي انان گرفته اند اولا اگر چنين مراسمي براي كشته شدكان منا در همان شب اول ويا براي حوادث طبيعي مشابه اي پيدا ميشد مي شد خوشبين باين مراسم هم بود
با این همه اختلافات ما هم سوریه شماره 2 خواهیم شد زیرا خودمان را حق و دیگران را باطل می دانیم وضع آشفته اقتصادی و اجتماعی و ... . گویای واقعیت اجتماع ما است
دوستان چندین سال است که افغانستان عراق یمن سوریه هر روز از این آدمهای بیگناه با بمب فرانسوی آمریکاییها میمیرند ولی کسی جلوی سفارتهایشان تره خورد نمیکنند هیچی میگن شما حقتان همینه
انها که از کشته شدن افراد بیگناه فرانسوی ناراحت نیستند وبرای اینکه عده ی دیگری از مردم از این امر ناراحت و غمگین هستند برآنها خرده می گیرند نژاد پرست ترین انسان ها هستند انسان انسان است چه فرانسوی چه ایرانی چه سوری و چه یهودی
این یه اتفاق ساده بود که هرروز تو یکی از کشورهای خاورمیانه توسط همین فرانسوی های انسان نما تکرار میشه.
حالا چه اشکالی داره که این سگ هار یه دفعه هم پاچه صاحبش رو بگیره؟
خسارتی که ایران از این کشور پلید در حوزه های سلامت و صنعت دچارش شده در طول تاریخ بینظیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
سلام کیهان !
با سلام خدمت هموطناي عزيز بايد عرض كنم كه اگه ملت بخوان براي بمب گذاري و حوادث تروريستي سوريه و عراق و لبنان هم برن دم سفارت بايد كلا اونجا اتراق كنن آخه اونجا هر روز همين آش و كاسه است. درضمن حساب انسانها و انسانيت از دولتها و سياستشون جداست با اينكه قبول دارم خيلي از اين گريه ها صادقانه نيست ولي اصلا اشكالي درش نميبينم چطوريه كه يه عده واسه يه لقمه نون ناپاك هزار جور رياكاري مي كنن حالا يه دختر هم واسه اقامت و هرچي كه تو ميگي گريه كرده. به نظر من اصل اشكال اينه كه يه عده هزار جور به فرانسه و آمريكا فحش ميدن و واسه سوريه و لبنان يقه چاك ميدن ولي كعبه آمالشون همين فرانسه و آمريكاست و همه آقازاده هاشون اونجا تشريف دارن و خودشون هم واسه ريلكس و آرامش اعصاب و دوا درمون تشريف ميبرن همون جا بعد به گريه يه دختر جلو سفارت گير ميدن
اونایی که دیشب جلوی سفارت بودن یقین دارم پاسپورتاشون تو جیبشون بود همون خانمی که اشک میریخت از سفارت فرانسه درخواست ویزا کنه انگشت نگاری و هزارتا مدرک و ضمانت میخوان ازش
مطالب مطرح در اصل حکایتی از ستیز میان تیپ های فرهنگی و اجتماعی و اختلافات فرسایشی دائمی میان آنهاست و لاغیر. وگرنه نه همدردی با آسیب دیدگان این حادثه تأثیری بر سرنوشت آنان می گذارد و کینه جویی تیپ ستیزانه مخالفین . تنها نکته اختلافات درونی ساکنین این مجتمع است .
دوستانی که از تجمع و شمع روشن کردن جلو در سفارت فرانسه ناراحتن بجای ایراد گرفتن از دیگران خودشون زحمت بکشن یه سر تشریف ببرن جلو سفارت لبنان و سوریه...
تحليلگر محترم دليل اصلي را فراموش كردند يا نخواستن عنوان كنند! اينكه مردم براي عراقيها و افغانيها و بقيه تره خورد نمي كنن اولا دليلش اينه كه از مهاجران اين كشورها خاطرات جالبي ندارن ولي مهمتر از اون اينه كه حكومت ايران با تمام رسانه هايي كه در اختيار داره كوچكترين حادثه در اين كشورها را بطور وسيعي پوشش ميده و اونقدر تو بوق و كرنا ميكنه كه مردم خسته ميشن و حتي اگه خسته هم نشن ديگه جايي براي خودي نشان دادن نميبينن. همين!
ما ازمرگ انسانها خوشحال نیستیم . ولی زنبورهایی که برای کشتار مسلمانان تربیت کرده بودند به لانه شان برگشته ، آنها حقیرتر از مردم لبنان هستند . آنهایی که امنیت مردم مسلمان منطقه را از بین برده اند . بگذار ببینند نبود امنیت یعنی چه . آنهایی که مقابل سفارت فرانسه تجمع کرده اند یا خود فروخته اند یا به روانپزشک مراجعه کنند
چنین فجایعی در هرجای دنیا و برای هر ملت و قومی رخ بده مهم و شایسته همدردیه. اما این ادبیاتی که میان انسانها تفاوت قائل میشه و خون برخی رو رنگین تر از دیگران میکنه به هیچ وجه قابل دفاع نیست. حادثه پاریس حادثه ای غم بار و هولناک بود اما به همون اندازه کشته شدن انسانها در سوریه، ترکیه، عراق و هرجای دیگه ای از جهان اهمیت داره.
تابناک !!! با این تحلیلت من رو کاملا" از خودت مایوس کردی. اینجور تحلیلها من رو به یاد فارس نیوز میندازه.
اگه یه کم مطالعه داشتیم و تاریخ میخوندیم هیچ جای بحثی باقی نمیموند انسان دوستی خوبه اما به شرط عدم تبعیض بین عرب و آفریقایی و اروپایی و....
در این چرخه روزگار موجودات زنده چه انسان و چه حیوان و چه نباتات برای بقا ء خود به هر عملی دست می زنند پس
برو قوی شو اگر عزم زندگی داری
که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است
قدرت امروز پول -سلاح است و بس
یکی میره تماشای اعدام ، یکی هم با فرانسه احساس همدردی می کنه . مردم ما از سالها پیش علاقه و دلبستگی به فرانسه دارند . بسیاری از اهل قلم ، اهل سیاست یا اهل هنر فرانسه را برای اقامت انتخاب می کنند چون در فرانسه با تفکر
و اندیشه تو کاری ندارند همان چیزی که تابناک انجام می دهد تفتیش عقاید!!!!
تابناک اجازه بده من جواب روشنی به تحلیلت بدم. جواب اینه که اگه مردم ایران برای کشته های لبنان و عراق و سوریه و ... دم سفارتشون گل نمیذارن به این علته که اونها عرب هستن و مردم ایران (البته اکثر قریب به اتفاق) از اعراب دل خوشی ندارن حالا سنی باشن یا شیعه باشن.فرقی نداره. ولی مردم نسبت به بقیه دنیا از جمله مردم فرانسه.... همچین حسی ندارن.
من اين افراد را نمي شناسم ولي گويا اين افراد در نقطه مقابل فكري شما قرار دارند ولي به هر صورت وظيفه انساني خود را انجام داده اند چرا همفكران شما نرفتند بيرون سفارت عراق يا لبنان يا سوريه فرياد بزنند !!!! فقط همين را توضييح دهيد اگر توضييحي نداريد قضاوت ما اين است كه يادتان رفته افراد خود جوش را به موقع اعزام كنيد؟؟
من با اینکارا مخالف نیستم ولی باید دید این ابراز احساسات دوطرفه اس یا نه؟ مثلا در فاجعه منا 700 نفر ایرانی فوت کردن کدوم کشور برای ما شمع روشن کرد؟
تو رو جان هر ک ی دوست داری بیخیال شو بیا یه تحلیل بده قیمت دلار بیاد پائین
ما ایرانیا فقط به دنبال جناح بندی هستیم یک گروه خوشحال از اینکه این جنایت تو اروپا افتاده اون یکی گروه به دنبال نشان دادن روحیه غرب گرایی خودشون
به دوستانی که رفتن در سفارت میگم تو گوگل یه سرچ هم کنین عکس کشته های غزه سوریه عراق تا عکس جنازه نیم سوخته دختر بچه ها خون گریه کنید.
مردم کشورهای خاورمیانه و مسلمان که روزانه همدیگه رو میکشند انصافا اگه هر ساعت بخوایم بریم مقابل سفارتاشون گریه وزاری کنیم وقت کم میاریم .حالا بعد از یه عمری چند تا فرانسوی رو کشتند . برا کلاسشم بد نیست
یه نقد به نظر اول که گفته:(من خودم را از لحاظ فکری و شخصیتی و ایده آل ها به فرانسویان نزدیکتر میدانم ). کاش میگفتی :من فرانسویان از لحاظ فکری و...به خودم نزدیکتر میدانم. این خیلی جذاب تر بود . ایرانی...
آقا اگه با این گریه ها و شمع روشن کردن ها چیزی می ماسه بگید تا ما هم بریم
با سلام ، کاش هموطن های عزیزم، قبل از مراجعه به جلوی سفارت فرانسه ، نگاهی هم به عکس العمل اروپائی ها در خصوص فاجعه منا در تسلیت گوئی ، و محکومیت این جنایت غیر انسانی می انداختند، بعد اقدام به ابراز همدری می کردند.
تمام مردم روی کره زمین انسان هستند وفرقی بین انها نیست ، بهتر است جوگیر نشویم.
سربریدن هفت نفر بیگناه افغانی دل مارو به درد آورد ,.
باید پذیرفت چنین رفتارهایی بوی ویزای مولتی یک ساله و اقامت فرانسه را می‌دهد؛ آفرین آفرین زدی تو خال . فرق اجنبی و غیر اجنبی رو اینجور جاها می شه فهمید !!!! رنگ خون اروپایی رو با رنگ خون آسیایی ها بقول بعضی ها !!! اینجوری می شه فهمید !!! لعنت بر کسی که این فرق ها را بین مردم بگذارد !!!
اگر می خوایی گریه کنی به حال انسانیت گریه کن که داره تو این دوره زمونه کم کم شبیه حیوانیت میشه. مرگ بر داعش و هر کی که حمایت مالی میکنتش
ما به غربیها انقدر بها داده ایم و خودباخته شده ایم که باورمان شده خون انها رنگینتر از ماست زهی افسوس و تاسف
دختران کرد ایزدی در نهایت بی پناهی در همسایگی ما مورد تجاوز قرار گرفته و کشته میشدند و هیچکس هیچ نگفت
همینکه با نظر یک نفر اینقدر شتابزده و با طعنه و دشنام برخورد میشه معیاریه برای سطح شعور و البته ادعاهای آبکی مان.
این همه آدم توی ایران هست حالا یه عده خواستند با مردم فرانسه هم دردی کنند. عده زیادی هم همواره از مردم سوریه دفاع کردند حتی جونشون را هم داده اند. همه نباید مثل هم فکر کنند
یعنی با این منطق الان میشه به کسانی که بخاطر کشتارهای غزه و لبنان راه پیمایی بعد از نماز جمعه راه میندازن هم بگیم که چرا برای فرانسوی ها تظاهرات نکردید؟
ول کن آقا اصلا به شما چه که کی به چی اعتراض می کنه؟
حتما از دیدگاه آنها که گریه کردند فرانسوی ها از ما بهترون هستند بخصوص از مسلمونهاشهید شده توسط داعش در بیروت و سوریه. شاید آنهایی که احساساتی شدند تبعه فرانسه و ایرانی تبار باشند.!!
می‌گویند "چرا مردم و رسانه‌های جهان به کشتار در لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان واکنش نشان نمی‌دهند، ولی برای فرانسه همه یکصدا لب به اعتراض می‌گشایند؟" می‌گویند "مگر خون مردم پاریس رنگین‌تر است؟"
پاسخ من:
دوستان عزیز که رگ بشردوستی‌تان قلبمه شده!
همین ده روز پیش، استان ایلام را آب برد و تعدادی انسان که اتفاقا هم‌وطن ما بودند، کشته شدند. به شهادت مقامات دولتی، خسارات آن سیل بیشتر از خسارات جنگ هشت ساله بوده. لرستان و چند استان دیگر هم سیل آمد و تعدادی تلفات بر جای گذاشت. دو سال پیش هم زلزله‌ای هفت ریشتری چند کپرنشین نگون‌بخت استان سیستان و بلوچستان را کشت. سوال اینجاست که این فجایع و موارد مشابه، چند درصد از حجم اخبار را در مطبوعات، صدا و سیما، فیسبوک من و شما، تلگرام و ... به خود اختصاص داد؟ اما کافیست در تهران ما تندباد که نه، حتی نسیمی بوزد و از آلودگی هوا بکاهد تا تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌ها و سوژه پست‌های فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام ما شود.
دوستان! مردم ایلام، سیستان و بلوچستان، لرستان و ... هم ایرانی‌اند و از آن مهمتر انسانند. اما سهم آنها از رسانه‌ها چقدر است؟ چرا کسی آنجا اعتراضی نکرد و نمی‌کند؟ باید پذیرفت که بی‌عدالتی رسانه‌ای در دنیا وجود دارد. اما آنها که به آن معترض می‌شوند، در درجه اول باید تلنگری به خود بزنند و از خانه شروع کنند.
از بالا تا پایین همه نظرها رو خوندم و باید بگم که در کمال تاسف شاهد این بودم که واسه مردم کشورم خون فرانسوی‌ها از خون عراقیا و لبنانیا و سوریه‌ای ها رنگین‌تره.
افسوس...
شاید علاوه بر اینها دلیل دیگری هم داشته باشد و آن کهنه بودن سر آستین کشورهایی است که شما نام برده اید. همان طور که خود نویسنده محترم این نوشتار نامی از افغانستان نبرده و فقط با عنوان دیگر کشورهای منطقه مصداق رسانی کرده. کشوری که بیشتر و طولانی تر از همه کشورهای دیگر قربانی تروریسم بوده و اگر با عدالت بخواهیم سخن بگوییم نام این کشور را باید عینا ذکر نماییم. چه کنیم که سر آستین افغان ها زیادی کهنه است...
یه نگاه به مثبت و منفی ها بندازیم متوجه میشیم. نیازی به بحث و جدل نیست
اتفاقا خوشحال هم باشین . ملت اینها (اروپائیها ) باید بدونن دولتهاشون تو دنیا چه بر سر مردم میارن .طعم تلخ نا امنی و از دست دادن عزیز رو بچشن تا شاید شاید آدم بشن .
ما که فقط واسه خاطر اون دخترای ژیگول میگول فرانسوی رفتیم جلوی سفارت . آخه گناه دارند بیچاره ها اوف شدند
با سلام
ضمن محکوم کردن هر نوع حرکت غیر انسانی و تروریستی که موجب کشته و مجروح شدن مردم عادی می شود ولی این نتیجه کار مسئولین و مقامات ظالم فرانسوی ها می باشد که گریبان گیر مردم این کشور شده است.
میگه : از مکافات عمل غافل مشو / گندم از گندم بروید جو ز جو
دنیا رو به خاک و خون کشیدن پس حقشونه
سفارت فرانسه نگفته کی قراره شام بدن لطفا اطلاع رسانی کنید
یه سوال دارم واقعا این مثبت منفی ها درسته؟
یعنی اگه درست باشه باید برم بمیرم اینم شد مردم که ما داریم؟
یارو نوشته فرانسوی ها بالاتر از بقیه آدمهان بقیه مثبت دادن این یعنی چی یعنی ما خودمون میدونیم که جون ما ارزشی نداره و ارزش جون فرانسوی بالاتر از خون ماست
خاک عالم تو سر این افراد
خدایا اللهم عجل لولیک الفرج
من هیچ امیدی به جز ظهور دیگه تو این دنیا نمیبینم
یک تفاوت دیگر این است در کشور های خاورمیانه چنین اتفاقاتی عادت شده است لیکن در کشور های غربی یک حادثه جدید و فوقالعاده محسوب می شود.
به علت وجود رسانه های قوی ابعاد ماجرا نیز سریعتر و گسترده تر پخش می شود
بهر صورت فارغ از نیت برگزار کنندگان تصور من اینست که این کار بازتاب خوبی دارد و برای وجهه ایران خوب است.
می خوام بدونم این خانم برای عزیزان جانباز شیمیایی ما که با بمب های شیمیایی ای که مواد اولیه اش رو همین اروپایی ها (فرانسه و هلند و ...) به صدام داده بودند جانباز شدند چقدر همدردی کرده؟؟؟ اشک که هیچ، اصلاً بهشون فکر کرده؟؟ وااای از دست بعضی ها که واسه یه ویزای کوفتی حاضر به قبول هر خفت و خواری هستند!!!
خدایا اگه ایرانی جماعت اینه من استعفامو اعلام می کنم من با این قوم بشدت بی خود هیچکاری ندارم
جالبه که اکثر رای دهنده ها هیچ منطق و دلیلی (حتی ناقص) ندارن و برای خودشون هم یک بام و دو هوا بودنشون واضحه ولی تعصب بی جاشون بهشون اجازه نمیده که حق رو بپذیرن
خوب تفرقه انداختی با این تفسیرت.آیا بقیه کشورها هم رفتار مردمشونو مثل ما زیر ذره بین میذارن؟اینهمه فضولی تو کار مردم واسه چی؟گیریم به هر دلیلی میرن جلوی سفارت.این که دیگه تحلیل فلسفی سیاسی نداره.مگه اگه شما برین جلوی در سفارت یمن یا سوریه یا لبنان کسی میگه چرا؟پس آزادی یعنی چی؟یعنی همه باید یکجور و یک شکل فکر کنن؟یعنی فرانسویها انقدر بچه هستن که بخاطر اینجور چیزا ویزا بدن؟چقدر ساده ای تابناک.اگه مردی نظر منو چاپ کن و مثل ماهواره چیهای اجنبی نظرات مردم رو گلچین نکن.
من کاری به درست و اشتباه بودن این کار ندارم ولی مردم یه جورایی از شعار ها درباره فلسطین،لبنان،عراق،لبنان و کمکهایی که به آنخا میشه خسته شده و ناراشیند،اون شعارها مکانیزه و لقلقه زبان شده ولی اینها خودجوش اومدن اونجا.1 نفر از اینها میلیارها برابر اونهای حرف واسه گفتن داره.
ترور و تروریسم توسط هر فرد و یا هر تفکر و اندیشه ای باشد پذیرفتنی نیست و کاری زشت و ناپسند است. حال از سوی داعش باشد یا طالبان یا اروپایی و یا آمریکایی.

کشتن انسان یک معنی دارد: توحش!
توحش نه زبان می شناسد، نه دین، نه فرهنگ . نه کشور!
خون هیچ انسانی از انسان دیگری رنگینتر نیست.
آن کسانی که از گفتن یک تسليت کوچک برای کودکان و مردم لبنان ؛ سوریه و عراق که هر روز زیر بمب و رگبار داعش اند واهمه دارند و به یکباره برای مردم فرانسه اشک میریزید و Pray گفتنشان تا یکسال باقیست ؛ انسانیت از آنها رفته است
البته گناهی هم ندارند ؛ پیام تسليت برای شهرنشینان پاریس که شهر شعر ؛ ادب و هنر است نشان از روشنفکری و کلاس انهاست و مطمئنا با احساس همدردی با مردم بیروت کلاس آنها زیر سوال خواهد رفت!!
کشته شدن هر انسان بيگناهی در هر قسمتی از دنیا محکوم است
درود بر صلاح و آزادی
ننگ بر داعش و حامیانش
حساب مردمی که در پاریس کشته شدند با حساب دولت های فرانسه ودر کل سیاست خارجی دهه 80 فرانسه و فعلی فرانسه جداست.کسی که تو رستوران نشسته بود و کشته شده حامی رجوی وطن فروش خائن نمیتونست باشه.اون بچه ای که دیشب کشته شد. از فروش هواپیما به صدام جنایتکار خبری نداشت.خون کودک فرانسوی از خون کودک سوری رنگین تر نیست اما عامل کشتار اونها هر دو جنایتکار هستن از هر مذهب ودر هر لباسی که هستن.تروریسم هم در پاریس محکومه و هم در هر کجای دنیا و به هراسمی که هست محکومه.
به نظر من این بحث ها بیخوداست .ما باید باتروریسم مخالف باشیم .چه درسوریه ،چه در افغانستان و چه در پاریس یا هرجای دیگر. انسان مدرن ومترقی باورمند به بشریت است و هیچ ملتی را برملت دیگر برتری نمی دهد.حکومت ها متفاوتند ولی مردم نه .مرگ بر تروریزم تکفیری زنده باد انسان آزاد و برابر از هرملیت ومذهب وجنسیت ونژادی
برای کودکان برای زنان برای دختران ایزدی چه کسی گریست؟ برای کودکان و سرهای بریده در سوریه کی اشک ریخت؟
این کشورها ها دارند تاوان پس می دهند شماها گریه می کنید؟
این اعمال نشئت گرفته از رسانه هایی هست که مردم رو به تسخیر خودشون درآوردن. وقتی در نظر صاحبان این رسانه ها کسی بجز سفید پوستان غربی جزء بشر نیست و حقی نداره این رفتار هم از مردم دنباله رو آن ها طبیعی هست
كسي كه مكه ميرود ،وصيت خود را مينويسدو آگاهانه پا به اين سفر ميگذارد،،،اما انساني كه فقط جرمش راه رفتن در خيابانهاي كشورش است چي؟؟!!!!
سلام دوستان نباید به اینکارها خرده گرفت به هر حال عده ای شهروند عادی مثل منو شما بودند کشته شده و ضخمی شده اند این ها سیاست مدار که نبودند بگیم به خاطر اشتباهاتشون حقشون هست.
شما از کجا می دونید اون سال ها که سلاح های فرانسوی توی جنگ علیه ما بودند مردم فرانسه از این جور کارها نکردند یک سرچ ساده توی همین اینترنت کنیم متوجه می شویم دولت ها رو با مردمان جدا کینم اون ها هم انسان هستند همون طور که فلستینی ها انسان هستند اما برای ما هم کشتار فلستینی ها هم عادی شده اما توی جایی که کمتر از این اتفات میفته بیشتر خبر ساز و مورد توجه قرار می گیرد.
برادر من خوب حتما مدتی اونجا زندگی کردند. تعلقی پیدا کردند. شما چه میدونی گناه مردم رو میشوری. آدم به مرغ توی خونه هم عادت میکنه. این مقاله جفنگ چی بود زدید.
دوست دارن واسه فرانسه ناراحت بشن ولی واسه ... نشن! به کسی هم مربوط نیست!
بابا اینها همان ملتی هستنکه از داعش حمایت کردند پس حقشان است
به نظرم اینا کسایی اند که دنبال ویزا هستند گفتن یه تیری تو تاریکی بندازیم
در فرانسه 2000 عضو داعشی هستن که تا دو هفته پیش مقامات فرانسه علی رغم اطلاع از حضورشون در سوریه و عراق و جنایات زیاد اونها کسی کاری به کارشون نداشت.
من تهران نیستم اهل گل خریدن هم نیستم, اما اگر تهران بودم همچین کاری می کردم, انتظار متقابل هم ازشون ندارم, چون خون من رنگی نیست و اگر تو حمله ی تروریستی بمیرم اهمیتی ندارم
امان از دست یه عده غرب زده که واسه خود شیرینی هر کاری میکنن....
من هفته پیش از فرانسه برگشتم و دیدن این وضعیت به شدت برام درد آوره که پایتخت امن آزادی و هنر دنیا به این وضعیت در بیاد زیاد موضوع آدمها نیستند. البته کشته شدن هر انسانی درد اوره .
به هر حال فرانسوی ها با من هیچوقت بدرفتاری نکردند و همیشه به من ایرانی احترام گذاشتند.
ادعای ناراحتی برای فرانسه نوعی غرب زدگی است. چرا وقتی داعش با سرهای بریده فوتبال بازی می کرد کسی گریه نکرد!!!
چرا فرانسه برای حادثه منا پیام تسلیت نداد. جنایت در جای جهان محکوم است و به موقعیت مکانی ارتباطی ندارد...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست