بازدید 13883
۶

فروش خودرو با وام 25 میلیونی رسما متوقف شد

با بخشنامه دو خودروساز بزرگ داخلی به نمایندگی‌های فروش، عرضه خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی، رسما متوقف شد.
کد خبر: ۵۴۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 15 November 2015
با بخشنامه دو خودروساز بزرگ داخلی به نمایندگی‌های فروش، عرضه خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی، رسما متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، صبح امروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود در سراسر کشور، توقف فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی را ابلاغ کردند.

به این ترتیب پیرو جلسه شب گذشته بین مقامات بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، عرضه خودرو در طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون خرید، رسما متوقف شد.

این وضعیت در حالی است که اگرچه براساس آمارهای موجود، ثبت‌نام دو خودروساز بزرگ کشور از متقاضیان استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو از مرز 130 هزار دستگاه فراتر رفته است امابانک مرکزی اعتبار این طرح را برای حداکثر 110 هزار دستگاه خودرو تعیین کرده است.

در این شرایط مشخص نیست سرنوشت ثبت‌نام‌هایی که مازاد بر سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزی صورت گرفته، چه خواهد شد. این در حالی است که میرمحمد صادقی - مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه عنوان کرده که "شرکتهای خودروساز می‌توانند از محل منابع داخلی خودشان نسبت به فروش با همین روش و با شیوه‌های دیگری که مصلحت می‌دانند اقدام کنند ولی نظام بانکی حداکثر همان 110 هزار دستگاه اعلام شده قبلی را می‌تواند تامین مالی کند".
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۶
در حقیقت وام بوده که به مردم اختصاص داده شده نه خودرو، من از همین الان تصور آن مشتری را می کنم که با این شرایط پراید خریده و ماهی 700 هزار تومان قسط باید پرداخت کند و دست بر قضا پرایدش هم خوب از آب در نیاید. یعنی ماه به ماه قسط بدهی و یک پایت هم در تعمیرگاه ها باشد. چه شود!
وقتی این 130 هزار نفر بعد از واریز اولین قسط 450 تا 700 تومنی،یارانه شون قطع شد،حالشون و قیافشون خیلی دیدنی میشه :)
همانا این نتیجه خروج از کمپینگ نخریدن خودروست.
اعتصاب کردیم که قیمت این قوطی حلبی ها بیاد پایین حالا 2 برابر فروختن به مردم.اونایی که پراید 10 میلیونی رو 30 میلیون خریدید ...خدا قوت.عقل هم چیز خیلی خوبیه ولی خب داشتنش لیاقت میخواد.
بدون سانسور منتشر کن مجله جان
فکر نمی کنم اصلا این طرح اجرا شده باشه!!! با کدام پول با کدام بودجه !!! مگر نمایندگی های ما گنجایش این همه آدم را دارند ؟ یعنی روزی 20 هزار نفر مراجعه و به همه این 20 هزار نفر در 6 ساعت زمان کاری نمایندگی رسیدیگی شده؟ پس چرا بانک ها شلوغ نبوده یعنی همه اینترنتی پول را جابجا کردن و هیچ کسی جهت تراکنش بانکی مراجعه نکرده !!! آنهم زمانیکه هر کسی بعد از رفتن به نمایندگی به فریب جدید خودرو سازها بر سر تغییر زمان از 7 سال به 4 سال خندیده؟؟؟
این دو شرکت صنعت خودروی کشور رو بیچاره کردن حالا می خوان همین بلا رو سر نظام بانکی هم بیارن. از همین حالا 20هزار میلیارد به مطالبات معوق بانک ها اضافه بفرمایید.
سلام به ملت عزیزم
چرا پژو در عراق 8 میلیون میفروشند ولی در کشور خودمان 30 میلیون ؟؟ حالا بریم به فیلتیه ایها فهش و راه پیمایی بکنیم؟؟ ای ملت خاموش همیشه خواب در صحنه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی