بازدید 8591

پاسخ کمالوندی به ادعای زاکانی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت‌وگو با آنا گفت: در حال حاضر طبق یک برنامه مدون کار جمع‌آوری سانتریفیوژهایی را که در حال حرکت نیستند، انجام می‌دهیم و هیچ اقدامی را متوقف نکرده‌ایم.
کد خبر: ۵۴۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 09 November 2015
سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: در حال حاضر طبق یک برنامه مدون کار جمع‌آوری سانتریفیوژهایی را که در حال حرکت نیستند، انجام می‌دهیم و هیچ اقدامی را متوقف نکرده‌ایم.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان که در غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، در پاسخ به ادعاهای علیرضا زاکانی، نماینده مجلس، مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی پس از دریافت تذکر، جمع آوری سانتریفیوژ‌ها را متوقف کرده است، گفت: ما کار خود را درباره اجرای برجام ادامه می‌دهیم با این تفاوت که قرار است تا جایی جلو برویم که فعلا به ماشین‌هایی که در حال کار هستند دست نزنیم تا بتوانیم زمان را محدود کنیم که در صورتی که در 24 آذر آژانس گزارش خود را اعلام کرد و قرار شد تحریم‌ها رفع بشود خودمان تحریمی برای خود ایجاد نکرده باشیم و به سرعت کار اجرای برجام را آغاز کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اعلام چنین مطلبی از سوی شما اما برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند که کار جمع‌آوری سانتریفیوژها متوقف شده است، اظهار کرد: ما روند حساب‌شده‌ای را آغاز کرده‌ایم و با برنامه به جلو حرکت می‌کنیم. گزارش روزانه‌ای در اختیار من قرار می‌گیرد و بر اساس آن به جلو حرکت می‌کنیم.

کمالوندی درباره وضع غنی‌سازی در سایت‌های هسته‌ای کشورمان گفت: توقفی و حرکت رو به عقبی نداشته‌ایم. ما طبق یک روند حرکت می‌کنیم و سانتریفیوژهایی را که در حال کار هستند از مدار خارج نکرده‌ایم و فقط سانتریفیوژهای غیرفعال را جمع آوری می‌کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: 10 هزار سانتریفیوژ وجود دارد که سال‌ها است کار نمی‌کنند ما فعلا این سانتریفیوژها را جمع‌آوری می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره امضای سند مربوط به بازطراحی اراک که پیش از این از سوی وی اعلام شده بود که یک کشور هنوز نظر خود را بیان نکرده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم آن کشور نظر خود را اعلام کرده است. البته این اطلاعات را باید وزارت امور خارجه اعلام کند.

وی درباره امضای سند نیز اظهار داشت: احتمال می‌دهم ظرف امروز و فردا این سند امضا شود. این سند را باید وزیران امور خارجه 1+5 امضا کنند. ممکن است در جایی قرار بگذارند یا ممکن است نمایندگانی را در نظر بگیرند تا این سند به امضا برسد.

کمالوندی با بیان اینکه دور هم جمع شدن شش وزیر امور خارجه کار دشواری است اظهار کرد: ممکن است برای سرعت بخشیدن به کار تصمیم دیگری گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار