بازدید 22473

اسامی احمدی نژاد و مرتضوی در دفاعیات زنجانی

متهم اصلی پرونده میلیاردر نفتی، خطاب به بانک مسکن گفت: شک نکنید هر طور شده پولم را پس می گیریم و اگر زورم به ایران نرسد؛ در هر جای دنیا که پول داشته باشد پولم را پس می گیرم.
کد خبر: ۵۴۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 01 November 2015
 متهم اصلی پرونده میلیاردر نفتی، خطاب به بانک مسکن گفت: شک نکنید هر طور شده پولم را پس می گیریم و اگر زورم به ایران نرسد؛ در هر جای دنیا که پول داشته باشد پولم را پس می گیرم.

به گزارش ایرنا بابک زنجانی روز یکشنبه در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش و در ادامه قرائت دفاعیات از خود در برابر اتهامات وارده افزود: بانک مسکن هیچ طلبی از من ندارد پولم را برداشته و حتی طلب کار شده است.

زنجانی،خطاب به بانک مسکن گفت: اگر خوب یا بد پولم را برگردان؛ اومدی چی می گی به جان من چسبیدی.

به گفته متهم اصلی پرونده میلیاردر نفتی، بانک مسکن برای کارکردن با بانک اف. ای . بی به بانک مرکزی نامه نوشت که بانک مرکزی نیز در پاسخ به بانک مسکن اعلام کرد؛ می تواند با این بانک کار کند اما با مبلغ محدودی که خود بانک تشخیص دهد.

وی از واریز 65 میلیارد تومان به بانک مسکن خبر داد و گفت: پنجشنبه ها، شرکتم تعطیل بود و خودم تنهایی در این روز به شرکت می رفتم تا کارهای هفتگی را انجام دهم که یک روز ساعت 11 صبح بانک مسکن در تماس با من گفت که سریعا می خواهد مرا ببیند؛ در نشستی با کل اعضای هیات مدیره، مدیر حقوقی و اداره بین الملل بانک مسکن، آن ها به من گفتند؛ به شخصی 65 میلیارد تومان بدون چک و سفته پول داده اند و این فرد، پول را پس نداده است.
وی اضافه کرد: بانک مسکن در آن نشست به من گفت که شنبه باید به دادگاه مفاسد اقتصادی بروند و با وجود نبود این مبلغ در بانک، بازداشت می شوند و آن ها از من خواستند تا 65 میلیارد تومان به حساب بانک مسکن بریزم و من نیز در شعبه ونوس بانک مسکن پول را به حساب شرکتی واریز کردم.
این متهم، ادامه داد: من، پول را به اعتبار این افرادی که در آن نشست بودند، واریز کردم و آن ها گفتند که پول را یک هفته ای تحویل می دهند اما با گذشت سه ماه نه تنها پولم را برنگرداندند که به تماس هایم نیز پاسخ ندادند تا اینکه حضوری به آنجا مراجعه کردم و گفتند وجه نقد نداریم؛ اما جای آن چند ملک به تو می دهیم که آن ها هفت ملک تحویل من دادند اما سند آن ها را به نام من نکردند.
بابک زنجانی خاطر نشان کرد: جالب اینجاست آن ها بعدها مدعی شدند شخصی به نام ر.ک که یک کارمند است و ماهیانه پنج میلیون تومان حقوق می گیرد، 65 میلیون یورو و همان 67 میلیارد تومان را دستی به من زنجانی پول داده و من نیز در ازای آن، مبلغ مورد نظر در حساب بانک مسکن پرداخت کرده ام.
میلیاردر نفتی به این قسمت از توضیحات که رسید؛ ادامه داد این فرد کارمندی است که در تمام عمرش 65 میلیون یورو را یک جا ندیده است.
به گزارش ایرنا، در این هنگام، وکیل بانک مسکن نیمه خیز شد و اظهار کرد؛ «من می گویم و پاسخ می دهم .»که متهم نفتی چنین جواب داد؛ «یک کدام را بگو » و بعد ، تهدید کرد، هر طور شده پولش را از بانک مسکن پس می گیرد.
قاضی صلواتی نیز چنین پاسخ داد: البته مدیر عامل بانک مسکن به خاطر پرونده سه هزار میلیاردی در همین شعبه 15 در حال محاکمه است.

** 9 شب داخل سفارت ایران در امارات خوابیدم

میلیادر نفتی با بیان اینکه خبر تحریم شدنم را در امارات شنیدم، گفت: در آن زمان در گیت امارات بودم که همان لحظه مرا گرفتند و 9 شب در سفارت ایران خوابیدم.
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا بابک زنجانی روز یکشنبه در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در بخش دیگری از قرائت دفاعیات به زمان تحریم شدن و علت این امر اشاره کرد و افزود: دی ماه 92 بود که تحریم شدم.
وی افزود: در آن زمان در گیت امارات متحده عربی، خبر تحریم شدنم را شنیدم و در همان لحظه از گیت مرا گرفتند و به من گفتند ؛ برای شما دستور استرداد آمده است.
وی، اضافه کرد: اگر بچه های وزارت اطلاعات و دوستانم نبودند نمی توانستم برگردم و 9 شب در سفارت ایران خوابیدم تا برایم دستور بگیرند.
بابک زنجانی با بیان اینکه وقتی کسی یا بانکی و یا شرکتی تحریم می شود، علت تحریم شدن در نامه ای به آن فرد، اعلام می شود،چنین ادامه داد: خزانه داری آمریکا یا اروپا اگر بانکی یا شخصی را تحریم می کند دلایلش را در نامه ای برای آن فرد توضیح می دهد که در نامه من چنین آمده است؛ شما به دلیل کمک کردن به وزارت نفت جمهوری اسلامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و داشتن نقش کلیدی در جا به جا کردن پول و طلا مورد تحریم قرار گرفته اید.
وی، اضافه کرد: فرد مورد تحریم قرار گرفته حق و وقت برای اعتراض دارد اما وقتی چیزی مشخص است چگونه می توان اعتراض کرد، هر چند وکلای من موضوع را پیگیری می کنند؛ اما نمی توانم اصرار کنم، چون مدارک دست آن هاست و باید 10 تا 15سال زندان آن ها را تحمل کنم.
بابک زنجانی در توضیح بحث فارکس گفت: ایران با فارکس کار نمی کند و از این رو خطرات بزرگی برایش به وجود می آید چون در کشور ایران با وجود افزایش قیمت دلار و یورو حتی یک زن خانه دار مایل است 100 هزار تومان پول نقد خود را دلار و یورو بخرد و با افزایش قیمت آن ها ، سرمایه اش افزایش یابد.
متهم پرونده میلیاردر نفتی، اضافه کرد: بانک مرکزی هر روز، باید دلار جمع کند و به دست مردم بدهد و این روند همچنان ادامه دارد و دلار و یورو همچنان گران می شود؛ در حالی که در کشورهای خارجی مجموعه فارکس به کمک آن ها می آید بدین صورت که اگر قیمت یورو سه هزار تومان است و فردی که صد یوروی سه هزار تومانی می خواهد به بانک مراجعه می کند و بانک به او می گوید شما در حال حاضر 100 یورو در حساب این بانک دارید و اگر فردا خواستی یورو را بفروشی و قیمت آن بالا رفت، میزان مبلغ افزایش یافته را تحویل می گیری و در حقیقت هیچ یورو و دلاری رد و بدل نمی شود و برای همین با کمبود یورو و دلار مواجه نمی شوند؛ اما در کشور ما هواپیما، هواپیما دلار و یورو می آورند و در چهار راه استانبول خرج می کنند و باز هم با کمبود دلار و یورو مواجه می شوند.
وی، تاکید کرد: من عمو بانکی خیابان فردوسی نیستم که این اطلاعات را می دهم.


** پول نفت ایران قاچاق و کالای سیاه است
بابک زنجانی با بیان اینکه پول نفت ایران یکی از اصلی ترین قاچاق و کالای سیاه در دنیا است گفت: مگر وزارت نفت پولش را امروز از امامزاده آورده که از من پول تمیز می خواهد.

 متهم اصلی پرونده نفتی در بخشی دیگر از قرائت دفاعیات خود به موضوع تحریم های بانک مرکزی ایران، وزارت نفت، کشتیرانی و بیمه اشاره کرد و گفت: چند روز است در رسانه های می گویید اگر زنجانی می خواهد پول بدهد باید چک کنیم پولش خیلی تمیز باشد و حاصل فروش هرویین، اسلحه و مواد مخدر نباشد و این در حالی است که نفت ایران در حال حاضر جزو کالاهای قاچاق است و پول سیاه محسوب می شود.

وی با طعن و کنایه خطاب به شرکت نفت ادامه داد: شما پولتان را از امامزاده نیاورید پس همین که هر چی آوردند بهت دادند را بگیر!

میلیاردر نفتی اظهار داشت:آمریکا پس از تحریم این شرکت ها، کشورهای چین، هند، مالزی، کره، ترکیه و فکر کنم پاکستان را تنها مجاز دانست از ایران نفت بخرد و به آن ها اعلام کرد حق ندارند در ازای خرید نفت به ایران پول پرداخت کنند.

وی افزود: ایران به جز این چند کشور از هیچ جای دیگر واردات ندارد و از این رو سنگ پا و سنگ قبر و هر چه که فکر کنی از چین وارد می کند در حالیکه ما باید داروهایمان را از شرکت های اروپایی تامین کنیم.

بابک زنجانی تصریح کرد: آنچه 4 شماره حسابی که اول دادگاه اعلام کردم جزو همین حساب هاست که نه می شود به آن پول ریخت و نه می شود از آن پول برداشت کرد.

وی یادآور شد: اگر کسی توانسته 5 دلار به این 4 شماره حساب حواله کند من دستانم را بالا می برم و می گویم تسلیم هستم.

میلیاردر نفتی با بیان اینکه وزارت نفت شخصا در خارج از کشور حساب داشت گفت: وزارت نفت شماره سوئیفت داشت و با این سوئیفت نقل و انتقال برات و حواله انجام می داد که با تحریم، سوئیفت این وزارتخانه نیز حذف شد و بانک مرکزی نیز در اثر تحریم چنین وضعیتی دارد.

وی اضافه کرد: روزی که حساب های بانک مرکزی را بستند سیل عجیبی از آدم ها در بانک من بودند تا پول هایشان را نجات دهند در غیر این صورت 30 سال باید به دنبال پول خود می گشتند.

بابک زنجانی خاطرنشان کرد: من جوابگوی 50 تا 100 نفر از آدم ها هستم که شاید نمی توانم نامی از آن ها ببرم.

**عنوان اسامی احمدی نژاد و سعید مرتضوی در قرائت دفاعیات بابک زنجانی

بابک زنجانی در ادامه قرائت دفاعیات امروز در دادگاه انقلاب تهران از محمود احمدی نژاد رییس دولت قبل و سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی نام برد.

وی در برابر اتهامات وارده که در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی برگزار شد به موضوع ارتباطش با سازمان تامین اجتماعی و سعید مرتضوی و همچنین حضور احمدی نژاد در پرونده اش اشاره کرد.

میلیاردر نفتی با بیان اینکه افراد تا 15 روز بعد از تحریم فرصت دارند اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: 10 روز قبل از تحریم، 4 میلیارد یورو به سازمان تامین اجتماعی پول دادم و از این رو تنها ترفندی که به ذهنم رسید این بود که از امارات با وزیر نفت تماس گرفتم و از او خواستم تا به جای 4 میلیارد یورویی که به تامین اجتماعی پرداخت کردم ، 2 میلیارد یورو ، شرکت بخرم و یا پول را به هر جایی که می خواهند حواله کنند.

بابک زنجانی با طرح این سوال که چرا از تامین اجتماعی اقدام کردم نه شرکت اچ کی؛ گفت: پاسخش روشن است، شرکت اچ کی نیز تحریم شده بود اما کسی با سازمان تامین اجتماعی کاری نداشت.

وی اضافه کرد: چهار روز باقی مانده از فرصت 15 روزه؛ به ایران آمدم و نزد مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی رفتم و به او گفتم دستم به دامنت، 2 میلیارد یورو از چهار میلیارد یورو پول واریزیم به تامین اجتماعی را شرکت بخرید که او از من خواست تا نزدش بروم.

وی،خاطرنشان کرد: من، نزد او رفتم و او گفت بیا بنشین و من نیز نشستم که در آنجا فیلم گرفتند و فیلم آن را در مجلس نشان دادند.

بابک زنجانی، اظهار داشت: فردای آن روز مرتضوی را بازداشت و روز بعد آن، او را آزاد کردند؛ اما دیگر او پاسخ تماس هایم را نداد؛ تا اینکه وزیر نفت با احمدی نژاد صحبت کرد و سعید مرتضوی را پیدا کردند و نشستی با مرتضوی گذاشتیم و مرتضوی در این نشست گفت؛ شما چک ها را بدهید، من این کار را انجام می دهم که وزیر نفت به من گفت؛ چک ها را به ما بدهید، ما به تامین اجتماعی نامه می زنیم و مجوز می دهیم.

میلیاردر نفتی، اضافه کرد: از بانک مرکزی و احمدی نژاد مجوزها را گرفتم و یک روز مانده به فرصت 15 روزه، نزد مرتضوی رفتم و به او گفتم این هم مجوز و این هم نامه، حالا خواهش می کنم با یک پیام پول ها را حواله کن که او نیز گفت؛ شرمنده ام؛ تا دیروز مدیرعامل بودم اما امروز حتی سرپرست هم نیستم و امضای من دیگر اعتبار ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار