بازدید 11362

باران خوزستانی ها را راهی بیمارستان کرد

طی دیروز و امروز خبرهایی مبنی بر بارش باران اسیدی در اهواز و کشته شدن یک نفر و ایجاد مشکل تنفسی برای تعدادی از شهروندان منتشر شده است.
کد خبر: ۵۴۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 29 October 2015
طی دیروز و امروز خبرهایی مبنی بر بارش باران اسیدی در اهواز و کشته شدن یک نفر و ایجاد مشکل تنفسی برای تعدادی از شهروندان منتشر شده است.

تابناک خوزستان برای روشن شدن صحت این اخبار پیگیری هایی صورت داده است که در ادامه مشاهده می نماییم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان: باران دیشب اسیدی نبوده است/ تا پایان هفته باران خواهیم داشت

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر اسیدی بودن باران شب گذشته در اهواز گفت: باران شب گذشته اسیدی نبوده است و معمولاً این نوع باران با اولین بارش اتفاق می افتد اما تا کنون گزارشی در این خصوص به ما نشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت هوای استان گفت: بارندگی خوبی طی دیروز و امروز در استان خوزستان داشته ایم که انتظار می رود این وضعیت بارندگی تا روز شنبه ادامه داشته باشد.

بهادری ادامه داد: میزان این بارندگی تا امروز صبح در شهرستان ایذه 27، باغملک و هندیجان 25، رامهرمز 23، امیدیه 22، آغاجاری 21، بهبهان 20، مسجدسلیمان 13، اهواز 9 میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیش بینی می شود با پایان بارش ها، دما هوا کاهش یابد و به همین خاطر روز شنبه با کاهش دما مواجه خواهیم شد.


دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: طبق آخرین آماری که تا روز گذشته اعلام شده است، مشکل خاصی در بارندگی نبوده است.

وی افزود: معمولاً در هوا ذرات گرد و خاکی وجود دارند که پس از اولن بارندگی به سمت پایین می آیند که میزان این ذرات در هوا تا روز گذشته بین 30 الی 70 بوده است و میزان نرمال آن 150 است.

گفتنی است متاسفانه پس از تماس های مکرر خبرنگار تابناک خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری این موضوع و روشن شدن صحت اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مسئولان این دانشگاه پاسخگو نبوده اند که پس از هماهنگی ها بیشتر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، به خبرنگار ما گفت: تا نیم ساعت دیگر (یعنی ساعت 12:45) گزارش مفصلی در این خصوص در سایت خبری این دانشگاه منتشر خواهد شد.

خبرنگار تابناک خوزستان پس از مراجعه مکرر در زمان های مختلف به سایت دانشگاه علوم پزشکی استان و تا ساعت 14 خبری در این خصوص منتشر نشده است. 

تکمیلی: پیگیری های خبرنگار ما از منابع بیمارستانی اهواز، نشان می دهد بیش از 600 نفر از شهروندان اهوازی پس از بارش باران شب گذشته در این شهر به بیمارستان های گلستان و امام خمینی (ره) مراجعه کردند که اغلب آنان به صورت سرپایی مداوا شده و ترخیص شدند.

تکمیلی2: دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و بارش باران و نزول رحمت الهی، تمام دست اندرکاران تامین سلامت مردم از جمله معاونت هاي درمان و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز و ساير دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي استان و زيرمجموعه هاي مرتبط از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، بیمارستان هاي تابعه و تمام تیم های پزشکی و پرستاری در آمادگی کامل جهت خدمت رسانی به مردم عزیز استان بوده و هستند.

نظری در خصوص آمار مراجعه کنندگان با مشکل تنفسی پس از بارش باران شب گذشته در استان خوزستان گفت: در مجموع تعداد ٣٠٩٠ نفر با مشکل تنفسی ناشی از بارش باران به بیمارستان‌های استان مراجعه كرده اند که از این تعداد ٢٩٩٢ نفر به صورت سرپایی و ١٣٠ نفر تحت درمان بيشتر قرار گرفته كه آنها نيز خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: تعداد ٥٠ نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان هاي خوزستان به دلیل مشکل حاد تنفسی بستری شدند که از این تعداد ٧ نفر در بخش ICU، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

نظری ضمن تاکید بر پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب ها و پنجره ها و به موقع مصرف کردن داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی، گفت: خوشبختانه تاکنون هیج آماری مبنی بر فوت مراجعه کنندگان به بیمارستان های استان بر اثر مشکل تنفسی ناشی از باران، گزارش نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار