بازدید 2921

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف در مورد سوریه

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی در مورد حل و فصل بحران سوریه گفت و گو و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۵۴۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 28 October 2015
«محمد جواد ظریف» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی در مورد حل و فصل بحران سوریه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، این گفت و گوی تلفنی به ابتکار طرف ایرانی انجام گرفت و در آن راه های حل و فصل بحران سوریه با محوریت گام های برای برقراری مذاکرات سیاسی سوری مورد بحث قرار گرفت.

دو طرف بر لزوم مساعدت تمام کشورهای کلیدی منطقه برای آغاز روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه تاکید کردند.

این سومین گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه ایران و روسیه در یک هفته اخیر است که در آن بحران سوریه و راههای حل و فصل سیاسی آن مطرح می شود.

وزیران امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه نیز در گفت و گوی تلفنی در مورد بحران سوریه و راههای حل و فصل سیاسی آن گفت و گو و تبادل نظر کردند.

لاوروف و ظریف در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار طرف روسی انجام گرفت، در خصوص اوضاع سوریه با توجه به مبارزه با گروه های تروریستی در این کشور گفت و گو کردند.

دو طرف همچنین در خصوص آغاز روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه و فراهم آوردن شرایط لازم از جمله انسجام حمایت های بین المللی از تلاش ها در این زمینه با مشارکت کشورهای اصلی منطقه تبادل نظر کردند.

روسیه بر جلب مشارکت ایران در مذاکرات برای حل و فصل بحران سوریه تاکید دارد.

وزیر خارجه روسیه امروز با انتقاد از مخالفت با حضور ایران و کشورهای منطقه برای مذاکره در باره بحران سوریه، گفت: گروه کوچک کنونی مذاکره کننده (روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه) توان حل سیاسی بحران سوریه را ندارد.

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر مکی» وزیر خارجه بلاروس در مسکو افزود : امیدواریم ایران و کشورهای دیگر منطقه در دور دوم نشست وین برای بررسی بحران سوریه که روز پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار