بازدید 10793

درس استقلال و پرسپوليس به سياسي‌ها

چه مي شد جماعت پر ادعاي سياسي هم از فوتبالي ها ياد مي گرفتند و گاهي زبان از ذم هم مي بستند؟
کد خبر: ۵۳۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 05 October 2015
غلامرضا بني اسدي در خراسان نوشت:

استقلالي ها و پرسپوليسي ها هميشه براي هم کري مي‌خواندند. سابقه اين کري خواني را تقويم ها ده ها سال مي نويسند! هميشه اين رفتار طرفداران که «عرق رنگي» شان بر«عرق ملي»شان مي چربيد برايم نا خوشايند بود اما....اما از تامل در اين ماجرا به نوع کري خواني هاي سياسي مي رسيدم .به ويژه وقتي مي ديدم برخي افراد ،چنان غرق در هواداري سياسي مي شوند که منافع ملي را هم از ياد مي برند،برايشان نه کار که انجام دهنده کار مهم است و نه به سخن که به گوينده سخن نگاه مي کنند. حالا اگر از جناح خودشان باشد هرکار کند خوب است حتي اگر خطا باشد و از جناح ديگر هر کار بکند بد است حتي اگر بهترين کارها باشدو... اين ماجرا همچنان ادامه دار.

در مستطيل سبز اما در ميان هواداران فوتبال گاهي اتفاق هايي مي افتد که اين قاعده را بر هم مي زند. مثل همين ماجراي مرگ اندوهگنانه و اشک آور هادي نوروزي،کاپيتان تيم پرسپوليس که يک خط قرمز پر رنگ شد روي همه کري ها تا آبي ها هم مثل قرمز ها "سياه پوش" کاپيتان پرسپوليس شوندو يک قرار قشنگ هم گذاشته شود که هر دو تيم چند بازي را با پيراهن سياه بازي کنند. هواداران هر دو تيم در فضاي حقيقي و اجتماعي هم در اين سوگ کنار هم قرار گرفتند و گويي هرگز رقيب نبوده اند و رفيق تر از آن ها وجود ندارد. تيتر روزنامه استقلال تکرار تيتر روزنامه پيروزي است، پر از ياد شماره 24. گويي استقلال هم يک يار کمتر دارد. گويي آبي ها هم 10 نفره شده اند گويي...

اين فضا را که مي بينم و اين خط ها را که مي خوانم با خود مي گويم چه مي شد جماعت پر ادعاي سياسي هم از فوتبالي ها ياد مي گرفتند و گاهي زبان از ذم هم مي بستند ؟ چه مي شد اگر ارباب تريبون حرمت نگه مي داشتند و گاهي رفاقت را جاي رقابت مي نشاندند؟ باور کنيد به هيچ جاي عالم بر نمي خورد اگر مردم ببينند اصولگرايان و اصلاح طلبان با هم مهربان باشند و در کلام حرمت هم را رعايت کنند. مردم هم خوشحال تر مي شدند اگررسانه هاي دو طرف حرمت بزرگان يکديگر را رعايت مي کردند. حداقل کاش "بازي همدلي" مي کردند چنان که "تباکي" پسنديده است وقتي گريه پرصدا نمي شود.اداي حلم در آوردن آموزه دين است حتي وقتي فرد حليم نيست. کاش اگر نمي توانند شعار سال را به رفتار در آورند و "همدلي و همزباني"پيشه کنند لااقل،گاهي"ادا" در مي آوردند و... بگذريم مرگ هادي نوروزي رفاقت ها را زنده کرد در ميان هواداران و ورزشکاران،کاش سياسي ها هم ياد مي گرفتند همدلي را. اين منافع ملي را بيشتر تامين مي کند. مطمئن باشيد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی