بازدید 41931
عمارلو از متحصنین روبه روی مجلس؛

مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند

در چند روز گذشته عده ای در مخالفت با برجام و اعلام نظرشان مقابل مجلس تحصن کرده‌ بودند که به تدریج بر تعداد آنها افزوده شد. این تعداد از مخالفان برجام ساعتی پیش چادرهای خود را جمع آوری و به اجتماع خود پایان دادند.
کد خبر: ۵۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 03 October 2015

تحصن‌کنندگان مقابل مجلس شورای اسلامی، که از روز دوشنبه هفته گذشته 6 مهر مقابل درب شمال شرقی (درب شماره یک) پارلمان تحصن کرده بودند، ظهر امروز (شنبه) پس از قرائت بیانیه پایانی به این تحصن پایان دادند.

به گزارش «تابناک»، در چند روز گذشته، طلبه‌ای قمی با نام حجت الاسلام عمار عمارلو به همراه همسر و سه فرزندش در مخالفت با برجام و اعلام نظرشان مقابل مجلس تحصن کرده‌اند که به تدریج بر تعداد همراهان آقای عمارلو افزوده شد. در این چند روز، تعدادی از نمایندگان و برخی چهره ها در بین آنها حاضر شده و حتی برخی به جمع متحصنین پیوسته‌ بودند.

این تعداد از مخالفان برجام که مقابل ضلع شمالی ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به برپایی چادر کرده بودند، ساعتی پیش چادرهای خود را جمع آوری کرده و به اجتماع خود پایان دادند؛ اما بر اساس گزارش ها هنوز چند تن دیگر از آنان بر ادامه مخالفت اصرار دارند.


دیروز عیسی فرهادی، فرماندار تهران در واکنش به این تجمع اعلام کرده بود، از چند شب پیش تاکنون، تعداد معدودی از افراد خارج از شهرستان تهران به منظور اعتراض به تصویب لایحه برجام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند که اجتماع آنان بدون مجوز صورت گرفته است و این افراد با برپایی چادر، نصب بنر و اتراق مقابل مجلس شورای اسلامی بدون دریافت مجوز رسمی از وزارت کشور یا فرمانداری در این محل اجتماع کردند.

امروز نیز یک منبع آگاه در مجلس با تأکید بر اینکه تحصن تعدادی روبه روی مجلس در اعتراض به برجام غیرقانونی است اعلام کرده بود. حکم قضایی برای برخورد با این تحصن غیر قانونی صادر شده، ولی تاکنون نیروی انتظامی برخوردی با این افراد نکرده است.

سرانجام با ابلاغ رسمی (عکس آن را در زیر مشاهده می نمائید) از سوی فرماندهی انتظامی استان تهران مخالفان برجام که مقابل مجلس تجمع کرده بودند جمع آوری شدند. همچنین رئیس پلیس تهران بزرگ ساعاتی پیش در حالی که لباس شخصی بر تن داشت در جمع افرادی که بدون داشتن مجوز در مخالفت با برجام مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اجتماع کردند، حضور یافت و با تبیین نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت با ادامه کار این افراد از آنان خواست تا به اقدام غیرقانونی خود پایان داده و محل را ترک کنند.

مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند

در این باره حجت الاسلام عمار عمارلو، یکی از روحانیان که نخستین اجتماع کننده بود، ضمن تشکر از آنان گفت: از چند مسیر موثق، مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما اطاعت محض از رهبری است تاکید کرد: صدای ما به معظم له رسیده و ایشان با تدبیر خود، تصمیم به مخالف با این اجتماع گرفته اند.

عمارلو به حضور رئیس پلیس تهران بزرگ در جمع اجتماع کنندگان اشاره کرد و افزود: من از طریق تلفن سردار ساجدی نیا با سردار وحید از مسئولان ارشد دفتر رهبر معظم انقلاب گفت وگو کردم و ایشان تأکید کرد، نظر دفتر رهبری پایان دادن به این اجتماع است.

نماینده اجتماع کنندگان با بیان اینکه ما برای اطمینان بیشتر نیز واسطه ای حضوری برای کسب تکلیف به بیت رهبری فرستادیم، گفت: حاج حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز با حضور در جمع اجتماع اعلام کرده که نظر شخص رهبری پایان دادن به این تجمع است.

عمارلو با تأکید بر اینکه برای من مسجل شده که ادامه این تجمع مخالف نظر رهبری است، اعلام کرد: از این لحظه از نظر ما، تجمع پایان یافته است و ما پس از برچیدن چادرها و موکت ها به تجمع خود پایان می دهیم.

در این لحظه عده ای از اجتماع کنندگان ضمن اعتراض به سخنان عمارلو اعلام کردند که نظر منتقل شده نظر دفتر بیت رهبری است و نظر معظم له تنها از طریق خود ایشان اعلام می شود.

پس از این اعتراض چنددستگی در میان اجتماع کنندگان به وجود آمد و فضای تحصن به تشنج کشیده شد و عده ای خواستار پایان دادن به تجمع و عده ای دیگر نیز خواهان تداوم آن شدند.


مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند

پس از سخنان نماینده اجتماع کنندگان، چند چادری که برپا شده بود، به همراه موکت های پهن شده جمع آوری شدند؛ اما چند تن از آنان همچنان به صورت ایستاده و معترض، خواهان ادامه مخالفت و اجتماع غیرقانونی هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۵
انتشار یافته: ۱۰
کاش فرصت بدهند موافقان هم تحصن کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
خوش تیپ کسی نمیگه اجرا نشه.اونی که تجمع میکنه میخواد که راه بدعهدی آمریکا و اروپا رو ببنده و اگر اونا زیر قولشون زدن ما با کمترین خسارت بتونیم برگردیم.شما هنوز نفهمیدی؟میخوای به اوباما بگم معارضان رو بفرسته توی تهران و شهرهای دیگه ناموس ملت رو ببرن؟سر ببرن؟تجاوز و دزدی کنند؟میفهمی اینا رو یا تا وقتی که سرت نیومده میخوای بلبل زبونی کنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
مرگ بر اسرائیل
ای خدا از دست این دلواپسا که خودشان را همه کاره می دانند...
قطعا من به هیچ عنوان وقت چنین کاری را ندارم چون هر روز که سر کار نیایم به اندازه حقوق همان روز سر برج خرجی ندارم و همین الان هم حقوقم تا دهم برج هم نمی رسد نمی دانم این دوستان از کجا درامد دارند شما می دانید
پاسخ ها
واقعیت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
اره یک عده طلبه و دانشجو رو بهشون تهمت می زنید فکر می کنید با لایک زدن می تونید کشور را تا حد جنگ ببرید.دیپلماسی خنده شما 500 کشته فعلا تو عربستان برای ملت گذاشته است.کم کم کری خوندن شما هم برای جوانان انقلابی با گند کاری دولتتون تمام می شود.
1
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار