بازدید 9588

چگونه در خواستگاری رستگار شویم؟!

کد خبر: ۵۳۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 30 September 2015
چگونه در خواستگاری رستگار شویم؟! آیا برای 50سال زندگی مشترك نمی خواهید 50ساعت وقت بگذارید، فكر كنید، مطالعه كنید یا به سخنرانی بزرگان در این زمینه گوش دهید؟دختر و پسری كه در آستانه ازدواج قرار می گیرند، بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند به كسب مهارت های گفت وگو برای شناخت خود و راه های كاربردی برای شناخت طرف مقابل؛ به معیارهای عینی و واقعی. ما در این فرصت كوتاه به مجموعه مهارت هایی اشاره خواهیم كرد كه برای برگزاری جلسات خواستگاری مهم به نظر می رسند.


یاد بگیریم


تصمیم به ازدواج گرفته اید؟ پیشنهاد ما این است كه شروع كنید به مطالعه و تحقیق. پسر و دختر جوانی كه ازدواج را در اولویت زندگی شان قرار داده اند، بهتر است چند كتاب درباره شخصیت زن یا مرد مطالعه كرده و به شناختی كه از طریق خواهر و مادر یا پدر و برادرش كسب كرده اكتفا نكند. خواندن كتاب، مشاوره، شنیدن سخنرانی و شركت در كارگاههای آموزشی میتواند افراد را چه دختر و چه پسر در شناخت جنس مخالف كمك كند. علامه جعفری می فرماید: آیا برای 50سال زندگی مشترك نمی خواهید 50ساعت وقت بگذارید، فكر كنید، مطالعه كنید یا به سخنرانی بزرگان در این زمینه گوش دهید؟


چقدر خودت را می شناسی؟


به دنبال نیمه گمشده ات هستی؟ كسی كه مكمل باشد؟ عالی است! اما چطور می خواهی نیمه گمشده كسی را پیدا كنی كه هنوز خودش پیدا نشده! چقدر خودت را می شناسی و پیدا كرده ای؟ تا خودت را از هر نظر خوب و كامل نشناسی و خواسته هایت را دقیق و روشن ندانی و از اولویت های خودت خبر نداشته باشی نمی توانی انتخابی مطمئن داشته باشی. قبل از اینكه بخواهی سؤالات را در جلسه خواستگاری از طرف مقابل بپرسی بهتر است اساسی ترین هایش را از خودت بپرسی.

ادامه دارد...

برای خواندن ادامه مطلب و دیگر اخبار گوناگون به سایت «تابناک با تو» مراجعه فرمایید.

گفتنی‌ است، «تابناک با تو» از انتشار و درج مطالب شما ‌‌در هر یک از زمینه‌های نامبرده و موضوعات جانبی آن استقبال خواهد کرد. بنابراین، چنانچه مایل به همکاری با ما در این بخش جدید هستید، مطالب خود را به آدرس «bato@tabnak.ir» ارسال فرمایید.

برخورد بی‌رحمانه با اسکلت‌های شادیاخ+عکس


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی