بازدید 48174
۳
منابع آمریکایی و سوری مدعی شدند؛

حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه آغاز شد+فیلم

سرانجام پس از چندین هفته بحث و گمانه زنی درباره حضور نظامی روسیه در سوریه، با درخواست رسمی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از همتای روس خود، حملات جنگنده های روسیه علیه مواضع تروریست ها آغاز شد. همزمان، پارلمان روسیه نیز مجوز انجام عملیات نظامی در خارج از مرزها را تصویب کرده است.
کد خبر: ۵۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 30 September 2015
حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه آغاز شدسرانجام پس از چندین هفته بحث و گمانه زنی درباره حضور نظامی روسیه در سوریه، با درخواست رسمی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از همتای روس خود، حملات جنگنده های روسیه علیه مواضع تروریست ها آغاز شد. همزمان، پارلمان روسیه نیز مجوز انجام عملیات نظامی در خارج از مرزها را تصویب کرده است.

به گزارش «تابناک»، دفتر ریاست جمهوری سوریه ساعاتی پیش خبر داد که بشار اسد، رئیس جمهور این کشور در نامه‌ای رسمی از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درخواست کمک و اعزام نیروی هوایی به کشورش کرده است. ریاست جمهوری سوریه اعلام کرده، اعزام نیروی هوایی روسیه به سوریه، به درخواست دمشق انجام شده و در این خصوص، اسد نامه‌ای به پوتین ارسال کرده است.

اسد در این نامه از پوتین خواسته است در چارچوب مبارزه با تروریسم، نیروی هوایی به سوریه اعزام کند. ریاست جمهوری سوریه می گوید، این درخواست طبق قوانین بین‌الملل و توافق نامه‌هایی است که برای تحقق منافع دولت و ملت و حاکمیت ارضی دو کشور امضا شده است.

این خبر در حالی منتشر شد که صبح امروز، پارلمان روسیه با درخواست رئیس جمهور این کشور برای صدور مجوز عملیات در خارج از مرزها موافقت کرد. سرگئی ایوانوف، رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه، امروز ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: «شورای فدراسیون به اتفاق آرا، با 162 رأی موافق و بدون آرای مخالف و ممتنع از درخواست رئیس جمهور درباره اجازه استفاده از نیروهای مسلح روسیه در خارج حمایت کرد». ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد استفاده از نیروهای مسلح روسیه در خاک سوریه را برای بررسی در اختیار شورای فدراسیون پارلمان روسیه قرار داده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، به دنبال موافقت پارلمان این کشور با درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای اعزام نیروهای نظامی به خارج از مرزهای روسیه، در نشستی خبری حاضر شد و اعلام کرد: «روسیه تنها کشوری خواهد بود که قانونی، با رضایت دولت سوریه و با در نظر گرفتن زمینه های حقوقی لازم، در عملیات علیه نیروهای داعش در داخل سوریه شرکت می کند».

وی در ادامه یادآور شد، چنین عملیاتی تنها با مجوز شورای امنیت سازمان ملل و یا به درخواست مقامات قانونی کشور مورد نظر امکان پذیر است. پسکوف ادامه داد: «در حقیقت، روسیه تنها کشوری است که قانونی و به درخواست دولت مشروع سوریه، چنین عملیاتی انجام میدهد. روسیه در این عملیات تنها هدفی را که دنبال می کند، حمایت از بشار اسد و ارتش وی در مقابله با نیروهای داعش است».

ولادیمیر کوزین، دیگر سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «روسیه همه تسلیحات و تجهیزات نظامی مورد نیاز را در اختیار سوریه قرار خواهد داد». ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو نیز اعلام کرد ،جنگنده های روس، تمامی گروه های تروریستی فعال در سوریه، از جمله داعش و جبهه النصره را هدف قرار خواهند داد.

پیرو این تحولات، یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه خبری «سی ان ان» گفت که روسیه اولین حمله هوایی خود در سوریه را در نزدیکی شهر «حمص» را انجام داده است. به گفته این مقام آمریکایی، روسیه به آمریکا اعلام کرد، هیچ جنگنده آمریکایی در سوریه پرواز نکند؛ اما هیچ اطلاعات جغرافیایی درباره مکانی که قصد حمله به آنجا را دارد، ارائه نکرده بود.

همزمان، منابع وابسته به مخالفان سوری نیز مدعی شدند، جنگنده‌های روس عملیات در سوریه را آغاز کرده‌اند. منابع مخالفان در شبکه‌های اجتماعی مجازی با انتشار تصاویری از یک انفجار، مدعی شدند که جنگنده‌های روس به ریف شمالی حمص حمله کرده‌اند. منابعی که «شبکه سوریه مباشر» از آنان به نام منابع میدانی یاد کرد، گفتند، «هواپیماهایی که شهر تلبیسه را (در شمال ریف شمالی حمص) هدف قرار دادند، مانند جنگنده‌هایی نیست که آسمان این شهر معمولا شاهد آنان بود». به این ترتیب، شواهد حکایت از آن دارد که درخواست اسد از پوتین به سرعت جنبه عملیاتی به خود گرفته و روسیه نیروی هوایی خود را در سوریه فعال کرده است.


تعداد بازدید : 26
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار