بازدید 5606

فاجعه تلخ منا آغازی بر خلع ید آل‌سعود است

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر قصور دولت سعودی در حادثه تلخ منا، گفت: این بی عرضه ها به جای آنکه به فکر اداره حرمین شریفین باشند، دغدغه طفل کشی، پیرزن و پیرمردکشی در یمن دارند.
کد خبر: ۵۳۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 25 September 2015
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر قصور دولت سعودی در حادثه تلخ منا، گفت: این بی عرضه ها به جای آنکه به فکر اداره حرمین شریفین باشند، دغدغه طفل کشی، پیرزن و پیرمردکشی در یمن دارند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت به مصیبت دیدگان و بازماندگان حادثه منا، اظهار داشت: حادثه جانگداز منا، با خود این پیام صریح را دارد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قصور دولت سعودی در پیدایش حادثه تلخ منا، گفت: این حقیقت را حتی کسانی که برای بار دوم به حج مشرف شده باشند، متوجه می شوند که روز عید قربان در جمره عقبه، ازدحام وجود دارد؛ اینکه در این ازدحام یک مسئول سعودی با صدنفر و تعدادی زیادی از ارتش و پلیس وارد شوند و راه را ببندند، فاجعه آفرین خواهد بود.

*سران سعودی یا مجرم هستند یا بی لیاقت

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر سران سعودی می دانستند این مسئله فاجعه آفرین است که دادگاه باید به عنوان یک مجرم به جنایت آنها رسیدگی کند و اگر نمی دانستند نشان از بی لیاقتی آنها دارد.

*امت اسلام برای اداره حرمین شریفین چاره اندیشی کند

آیت الله خاتمی با اشاره به راهکار عدم تکرار حوادث تلخ در مکه، اظهار داشت: راه حل اجرایی این است که جهان اسلام بنشینند و برای اداره حرمین شریفین فکری کنند.

*بی عرضه های سعودی دغدغه طفل کشی در یمن دارند

این عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) بعد از از فاجعه سال 1366 مبنی بر اینکه «آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد»، ابراز داشت: این بی عرضه ها به جای آنکه به فکر اداره حرمین شریفین باشند، دغدغه طفل کشی، پیرزن و پیرمردکشی در یمن دارند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات روز گذشته شاه روسیاه سعودی مبنی بر اینکه ما همچنان به یمن حمله خواهیم کرد، گفت: این مسئله نشان می دهد سران آل سعود دغدغه ای جز خیانت ندارند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: باید فاجعه تلخ منا را آغازی برای تدبیر در اداره حرمین شریفین و خلع ید آل سعود دانست.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تسلیت مجدد به بازماندگان این حادثه جانگداز، خواستار صبر و اجر جزیل برای مصیبت دیدگان و مغرفت و علو درجات برای جانباختگان از خداوند منان شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر