بازدید 177494
الدیار فاش کرد؛

علت احتمالی حادثه غم انگیز «منا» مشخص شد

روزنامه الدیار در مطلبی به پرده دری از علت حادثه منا می پردازد و در این گزارش می نویسد: مقام های سعودی، خبر عبور خودروی یکی از سران این کشور از منطقه "مشعر منا" را که به کشته شدن صدها تن از حجاج منجر شد، رد می کنند؛ اما حقیقت امر این است که خودروی "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و...
کد خبر: ۵۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 24 September 2015
گمانه زنی ها درباره علت حادثه منا ادامه دارد. این در حالی است که بر پایه آخرین خبر، شمار کشته های این حادثه غم انگیز 1300 نفر است که متأسفانه نزدیک به 100 نفر از آنها از هموطنانمان هستند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه الدیار در مطلبی به پرده دری از علت حادثه منا می پردازد و در این گزارش می نویسد: مقام های سعودی خبر عبور خودروی یکی از سران این کشور از منطقه "مشعر منا" را که به کشته شدن صدها تن از حجاج منجر شد رد می کنند؛ اما حقیقت امر این است که خودروی "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و وزیر جنگ عربستان به همراه بیش از 200 نیروی امنیتی و 150 مأمور پلیس وارد صفوف حجاج شده و به مرکز "منا" انتقال یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه ورود خودروی جانشین ولیعهد عربستان مسیر حجاج را تغییر داد، می افزاید: خودروی حامل "محمد بن سلمان" بر خلاف مسیر و با سرعت از "منا" عبور کرد و همین کار، موجب ایجاد وحشت در میان حجاج و آغاز فاجعه شد.

علت احتمالی حادثه غم انگیز «منا» مشخص شد

الدیار می نویسد: پس از آغاز فاجعه کشتار حجاج، خودروی حامل "محمد بن سلمان" محل حادثه را ترک و بازدیدش را نیمه کاره رها کرد.

این روزنامه لبنانی در بخش دیگری از این مطلب می افزاید: "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد عربستان تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده و این "محمد بن نایف" بود که دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد این حادثه را صادر کرد.

الدیار می نویسد: امیر مکه نیز خود را از این موضوع کنار کشیده است.

الدیار در ادامه ادعـا کـرد: سلمان دستور داده تا لیستی از مسئولان برگزاری سفر حجاج در منا تهیه شود؛ به این عنوان که آنان مسبب مرگ حدود 1000 حاجی شده‌اند. او دستور داده که گردن آنان ظهر فردا (جمعه) که 28 مسئول هستند، زده شود.

به ادعای این روزنامه، دادگاه شرعی عربستان علیه آنان حکم داده و حکم مقابل حجاج اجرا خواهد شد، زیرا وزیر کشور گفته هرگز نخواهیم پذیرفت که چنین حادثه‌ای در سال آینده نیز تکرار شود.

الدیار در ادامه با اشاره به اعتراض ایران نوشت که تهران، سفیر عربستان را فراخوانده و علت حادثه را عدم برگزاری درست مراسم و حضور کاروان رسمی در جهت عکس حرکت حجاج دانسته است.

این روزنامه در پایان نوشت: آیا عربستان سعودی جرأت اعلام حضور کاروان رسمی را دارد یا اینکه موضوع را مخفی خواهد کرد، زیرا جانشین ولی‌عهد مسئول حادثه است. البته نتیجه تحقیقات به جانشین ولی‌عهد نمی‌رسد و هزاران حاجی که کشته شدند، قربانی تکبر و عدم برگزاری مناسب مراسم حجاج خواهند شد و مسئول این واقعه 28 مسئول برگزاری مراسم حجاج اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۹۴
انتشار یافته: ۲۵
خاک بر سر ولیعهد و خود پادشاهشون یه مشت آدم بی کفایت و خود خواه عین کفار صدر اسلام میمونن اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این حرف شما چه فایده ای دارد؟ مگر تا حالا بر همه لعنت نفرستادیم؟ پس چرامشکلات حل نشد؟
خدا لعنت شون کنه
لعنت به همشون!!!
درسته درسالی کهمن مکه مشرف شدم با ورودمقامات برای تعویض پرده حانه خدا محافظین به مردم دور خانه خدا ج حمله کردن و تعدای زیر دست وپا مردن
من مراطب تاسف خودم را بروز می دهم باشد که تابناک بازتاب دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مراتب مجید جان !!
هاچ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما بهتره مراتب تأسفت رو اعلام کنی تا مراطب تأسفت رو.
بعدشم کسی منتظر مراتب تأسف شما نیست.
منو و خانوادم تصمیم گرفتیم بجای رفتم به حج و ریختن پولمون تو شکم این وهابی های .... بریم پولمون رو به کسایی بدیم که بیماری های خاص دارند و پول یدونه از آمپولاشون بالای یک میلیون تومان هستش . و معتقدیم ثوابش خیلی بالاتر هستش .
دیگه باید این حج رو کلا کنسلش کنن
جون مردم مهمتره یا چاق کردن این وهابی های بیشعور
از ماست که برماست
من فردا میرم فیش حجم رو پس میدن
همه کشور های مسلمان باید حج رو تحریم کنن.
من تعجب می کنم چرا با این اوضاع مردم حج می روند وقتی عامل کشتار مردم عراق و سوریه و بسیاری از مردم دنیا همین عربستان وهابی هست .وقتی برای ضربه زدن به اقتصاد ما قیمت نفت رو به دستور آمریکا پایین میاره .وقتی مردم محروم خودمون با اون پول ها از فقر و بدبختی نجات پیدا می کنند رفتن به حج درست نیست
آخه رفته اونجا چه غلطی کنه؟
و اینک عربستان فرومیپاشد
لعنت بر این خفاش خون آشام که در کشتن مردم مسلمان یمن نیز دستش به خون آغشته است. لعنت خدا بر آل سعود.
باید کشور های اسلامی این ادم مست را در محاکم قضائی خود محاکمه ودر یک نشست همگانی اعلام جرم کنند.
کشتار حجاج??????????????
خاک توسر مسئولین بی کفایت آل سعود
خاک تو سر آل سعود برای حاجی های ایرانی خیلی گریه کردم خدا به خانواده هاشون صبر بده باشد که خونشون دامن این سگهای وهابی رو بگیره
لعنت بر آل سعود و خاندانش
خاک عالم بر سر این بی صفت وهرکس در مقابلش سکوت کند
کثافتای ال سعودشماکه همه امکانات دراختیارداریدبااستفاده ازهلیکوپتردرارتفاع پائین ردمیشدی تاهم به قول خودتان نظارت براعمال حجاج داشته باشی هم اینهمه مسلمان بیگناه رابه کشتن نمیدادی لازم نبودباارابه مرگت راه بیفتی تواون خیابان شلوغ تابردگان ونوکرانت برای راحتی تومجبوربه مسدودکردن ان خیابان نمیشدندلعنت خدابرسعودوالش خدایامسلمانان راازاین خاندان جنایتکارنجات بده
مگر قرار نبود كه نروند
باید کمپین نرفتن حج بدلیل بی کفایتی مسولین عربستان تشکیل بشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل