بازدید 36866

رفتار سیاه «ما مردم» در خندوانه رامبد جوان و رقابت ژوله و حیایی

اصلا فرض کنید در تلویزیون فرصت رقابت سیاسی نیست؛ رسانه های اجتماعی بزرگ شده اند و ما از آنجا خط و خطوط می گیریم؛ فرض کنید بازیگران ما هم به شگردهای سیاسیون مسلح شده اند؛ ما کجای کار ایستاده ایم؟...این روزها، کمی از انتقاد تلویزیون و حکومت و سیاستمداران و .... دست بکشیم و اندکی به خود رجوع کنیم.
کد خبر: ۵۳۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 23 September 2015
شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که روزی در ایران، در مورد یک برنامه طنز، که اتفاقا طعنه های اجتماعی و سیاسی بسیار کمی هم دارد، نویسنده های سیاسی رسانه ها و مطبوعات دست به قلم شوند. شاید اگر برای اشعار سیاسی فلان شاعر، یا داستان های اجتماعی فلان نویسنده و یا حتی مجموعه ای اجتماعی و سیاسی همچون سریال «مرد هزار چهره» مهران مدیری این انتظار وجود داشت که نویسندگان ستون های سیاسی رسانه ها و مطبوعات دست به قلم شوند، اما درباره «استند آپ» کمدی های برنامه خندوانه ـ که در بهترین حالت خاطره تعریف کردن و یا پرداختن به نوستالژی های دهه شصت و هفت و یا تیکه پرانی در مورد تفاوت های خانم ها و آقایان است ـ کسی انتظار سیاسی نوشتن درباره اش و یا حتی جدی گرفتنش در صفحات جدی رسانه ها را نداشت؛ اما این بار این اتفاق باز هم در ایران افتاد، تا ما که همواره انتظار خیلی ماجراها را نداریم، ابتدا غافلگیر شویم و بعد البته با رجوع به سابقه خودمان، از میزان شگفتی مان کاسته شود. 
رفتار سیاه «ما مردم»  در خندوانه رامبد جوان و رقابت ژوله و حیایی

به گزارش «تابناک»، این روزها، تحلیل های متفاوتی از دعوای رسانه ای میان طرفداران طیف های سیاسی برای انتخاب «امیر مهدی ژوله» منتسب به اصلاح طلبان و «امین حیایی منتسب به اصولگرایان ارائه شد. عده ای نبود یک برنامه جامع سیاسی در تلویزیون با حضور همه سلایق و جناح های سیاسی را که بتواند  انرژی سیاسی مردم در آنجا تخلیه شود، عامل انتقال ظرفیت های سیاسی مردم به یک برنامه طنز عنوان کردند و به علت ها پرداختند. برخی دیگر به معلول ها پرداختند و این دعوای سیاسی حول دو کمدین را، معلول فربه شدن و قوی شدن جامعه ایرانی مستقل از حکومت به ویژه در ساحت رسانه ای و اجتماعی دانستند. 

برخی دیگر، محتوای بازی امین حیایی و ژوله را در قامت چهره های سیاسی مانند احمدی نژاد و  روحانی بررسی کردند و شگردهای آنان را با شگردهای سیاستمداران برای بردن در یک انتخابات تشبیه نمودند و نوشتند که جذابیت لحظه آخر در هنگام یک انتخاب برای ایرانیان مهم است و نه عملکرد و شایستگی. برخی هم به فرهنگ دو قطب سازی و علاقه مندی فراوان مردم ایران به دو قطبی کردن همه مسائل به قصد ایجاد سرگرمی و بازی اشاره کردند.

شاید بهتر باشد، این روزها دیگر کمی از انداختن گناه این مسائل به گردن حکومت و تلویزیون و شخصیت های سیاسی و شبکه های اجتماعی و... دست برداریم و کمی هم به خودمان رجوع کنیم. ما مردم، با یک نوشته دو خطی از یک طنزپرداز هم چون بزرگمهر حسین پور که نوشت به امین حیایی رأی ندهید، همه چیز را از علاقه و منطق و محاسبه را کنار گذاشتیم و سراغ کل کل و دعوای زرگری رفتیم.

چه بسیار افرادی که علاقه مند به امین حیایی بودند، اما تحت تأثیر جوسیاسی به ژوله رأی دادند و بر عکس چه بسیار کسانی که منطقا باید به ژوله رأی می دادند، اما جو آنان را به سمت حیایی برد. حالا این که یک مسابقه ساده تلویزیونی بود. اگر هنگام تعیین سرنوشت مانند یک انتخابات این گونه که نشان دادیم تحت تأثیر جو و تبلیغات هستیم، خدا باید به ما رحم کند؛ به نسل آینده این کشور رحم کند که ما چه ساده با راه افتادن یک جو، منطق و دوراندیشی و صلاح و مصلحت را کناری گذاشته ایم.

اصلا فرض کنید در تلویزیون فرصت رقابت سیاسی نیست؛ رسانه های اجتماعی بزرگ شده اند و ما از آنجا خط و خطوط می گیریم. فرض کنید بازیگران ما هم به شگردهای سیاسیون مسلح شده اند؛ ما کجای کار ایستاده ایم؟ چون فرصت رقابت سیاسی نداریم همه مسائل نامربوط را به هم پیوند بزنیم و انتخاب غیر عقلایی بکنیم؟ چون در شبکه های اجتماعی زندگی می گذارنیم تسلیم آن شویم؟ یا کیش مات در برابر شگردهای بازیگر و سیاستمدار شویم؟

ما وقتی در یک برنامه تلویزیونی مثل خندوانه، به جواد رضویانی که اصلا برنامه اجرا نمی کند، پنج برابر خمسه ای رأی می دهیم که نمایش پرطمطراق اجرا می کند، به شخصیت های سیاسی و اجتماعی علامت می دهیم. علامت می دهیم که متر و معیار ما نه منطق و حسابگری است و نه محاسبه عقلانی و خردمندانه؛ علامت می دهیم هر کس با لطایف الحیلی دل ما را برباید، ما تسلیم او هستیم؛ تا زمانی که احساس  و جو بر تصمیمات ما حاکم است، دیگران مرتب برای ما از همین دو قطبی ها و دوگانه های سیاسی و اجتماعی می سازند و ما را در این دوگانه ها به بازی می گیرند و با اینکه خود متوجه هستیم چون عروسک خیمه شب بازی به اراده دیگران بازی می کنیم و از خود اراده ای نداریم، باز هم به بازتولید این بازی می پردازیم.

همین می شود که دو سیاستمدار با اظهار سخنان افراطی علیه هم، ما را وارد بازی دوگانه خود می کنند و مثل گلادیاتورهای روم باستان به جان هم می اندازند و خود سرمست از این بازی مستانه ما هستند.

این روزها، کمی از انتقاد تلویزیون و حکومت و سیاستمداران و... دست بکشیم و اندکی به خود رجوع کنیم و برای جامعه ای که با چنین خلقیاتی برای آیندگان می سازیم، کمی هم  تأسف بخوریم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۱۳۱
متاسفانه همه ی ما دچار سیاست زدگی شدیم و نتیجه سیاست زدگی چند وجهی شدن جامعه هستش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
من مسابقه را از TV ندیدم ولی با صحبتهای شما اون برنامه رو دانلود کردم و تماشا کردم . به نظر بنده آقای امیر ژوله بسیار بهتر بود . آقای حیایی هم خوب بود ولی خوب یه جایی فراموش کرد که چی می خواد بگه و چی کار می خواد بکنه و با احترام به نظر دیگر دوستان به نظر بنده میزان شادی بعد از اجرای آقای ژوله بیشتر بود. پس من با سیاست زدگی و این حرفها موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
سیاست زدگی ؟؟؟ شما بخوای نخوای سیاست در همه زندگیت نقش داره و با بستن چشم از بین نمیره .و این هم اشتباه نیست که مردم نظراتشون با اعمال افراد در ارتباط باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
به جای سیاست زدگی باید بگیم دچار جو زدگی هستیم چون این رفتارمون بجز سیاست در جاهای دیگر هم نشون دادیم مثل حملات دسته جمعی به صفحه اجتماعی فرناندو لیما و مسی و ... و همچنین همین رای دادن به جواد رضویان که اصلا جنبه سیاسی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
بعضی دوستان که ادعای روشنفکری دارند کارشون این شده که توی فضای مجازی به این و آن و داخلی و خارجی ناسزا بگن
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
جناب، محض اطلاع
سیاست داشتن یه چیزیه سیاست زدگی یه چیز دیگه. سیاست داشتن خوبه اما سیاسیت زدگی تهوع آوره
اگر حیایی برنده میشد که اونم به زور رای رو 240 تا نزدیک نگه داشتن!! ولی برندش نکردن که تابلو نشه
الان شما خوشحال بودی!
نه خیر یه سری چیزا هیچوقت فراموش نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
ایت همه توهم از کجا میاد؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
شخصا هیچوقت فراموش نمیکنم، من حیایی رو به چشم دشمنم میبینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
افرين مگه ميشه فراموش بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
واقعا برات متاسفم که به راحتی دروغ میگی و دروغهای خودت رو باور میکنی. همه رو دروغگو میدونین فقط خودتون رو درستکاررررر هر نتیجه ای هم برخلاف میلتون باشه یا تقلبه شده یا همین حرفی که زدی آخه یکی نیست بگه اگه میخواستین این کار بکنن امین حیایی تو دوره قبل بیشترین رای آورده بود این بارم راحت برندش میکردن.ما هم از رفتار امثال شما ها یادمون نمیره.
ایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
دوتاشونم عالی اجرا کردن .سیاسیش نکنید .
رضویان هم بخاطر احترامی که به خمسه گذاشت رای اورد . چرا اینقدر منفی بافی میکنید
با سلام
تاسف باید به حال چون شمایی خورد که هر چه می خواهی می نویسی و دیگران نه...
بر مسند قضاوتی نشسته ای که یکطرف خودت هستی و یکطرف دیگران...
در کشوری که هیچگونه حق اعتراضی پذیرفته نیست و آن را مشابه ضدیت با نظام و محاربه می داند آیا زشت است که مردم با اینگونه اعمال گاهی خودی نشان دهند؟
هر چند لازم است توجه داشته باشیم در استند آپ کمدی کمدین باید با سادگی مردم را بخنداند نه حرکات مضحک که اگر غیر از این باشد دلقک های سیرک بهترین هستند..
برای شما بای تاسف خورد
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
البته تابناك تلويحا به نبود فرصت هايي براي بروز احساسات و اعتراضات سياسي در برنامه رسانه ملي اشاره كرد اما شما هم منصف باشيد خلط همه مسايل كار صحيحي نيست مردم ما بايد ياد بگيرند احساسي تصميم نگيرند
شما خود با توشتن سلیقه خود برای خمسه یا رضویان، خرد و عقلانیت مردم را برای یک انتخاب زیر سوال می برید و به انتخاب اکثریت توهین می کنید که :)
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
اتفاقا مورد رضويان و خمسه مصداق دقيق تري براي اين مطلب تابناك است آقاي رضويان به صرف اينكه مي خواهد به پيشكسوت احترام بگذارد نبايد به خود حق مي داد با عدم اجراي برنامه ژست مرام گرفته و خود را پيروز اين رقابت فرض كند مردم هم ماشالله خوب جوگير ميشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
رای اکثریت یک راهکار برای رفع نزاعه و گرنه گاهی
اکثریت مصداق اکثرهم لایعقلون می شوند.
برای اینکه رای اکثریت به حقیقت نزدیک باشد باید تک تک افراد براساس منطق و آگاهی تصمیم گیری کنند و نه براساس احساس
"ما وقتی در یک برنامه تلویزیونی مثل خندوانه، به جواد رضویانی که اصلا برنامه اجرا نمی کند پنج برابر خمسه ای رای می دهیم که نمایش پرطمطراق اجرا می کند...". نویسنده محترم توجه داشته باشه این همون مصداق مطلب خودشه و همین جمله باعث همین‌ مدل نزاع‌های مجازی میشه!!!
این روزها، کمی از انتقاد تلویزیون و حکومت و سیاستمداران و .... دست بکشیم!!!!!!!

اخ که دلم برای اینا سوخت که چقدر بهشون انتقاد میشه و اونام چقدر گوش میکنن!
بسیار عالی بود تحلیل شما. متشکرم که عین واقعیت را نوشتید از اوضاع این روزهای ما....
از حياي و ژوله بگذريم در خصوص خمسه و جواد رضويان واقعا تاسف خوردم و جالب اينكه رفتار غير حرفه اي و و تا حدودي بي احترامي به خيل عظيم مردم از طرف رضويان را مردم به حساب احترام و مرام گذاشتند .
فكر مي كنم وقتش رسيده تا مردم از جو زدگي و تصميمات احساسي دست بردارند اتفاقا رسانه ها با همين كاري رو كه تابناك انجام داده در راستاي روشنگري و هدايت مردم انجام دهند .
واقعا تحلیل خوبی بود ، من کہ جدا با نویسندہ عزیز موافقم ، انگار ھمہ چیز تو این جامعہ تحت تاثیر جو قرار گرفتہ ! اینکہ منطق جای خودش رو بہ یہ سری کل کل ھای بچہ گانہ دادہ و ھیچکس ھیچ چیز رو اونطور کہ ھست نمیبینہ و فقط در پی رو کم کردن طرف مقابلشہ ، بہ نظر من ھمہ اینہا ناشی از اینہ کہ ما از چیزی بہ نام فرھنگ اجتماعی فاصلہ گرفتیم و متاسفانہ حتی توی مدارس و دانشگاہ ھا ھم کسی دلواپس فرھنگ نیست کہ رفتہ رفتہ چیزی ازش باقی نمی مونہ۰
وقتی عرصه اظهار نظر آزادانه در صداوسیما و بعضی نهادهای مشابه وجود ندارد مردم ناچار میشوند اینچنین اظهار نظر نمایند.
اتفاقاً خيلي هم خوبه كه مردم جوگير نشدن و تمرين راي دادن درست رو تو همچين برنامه هايي تجربه كنن نه تو انتخابات
تجربه خوبي بود
تابناک عزیز. شما درست می گی. ولی هنوز هم عصبانی هستیم. از دیده نشدن مردم. از سهم کم مردم در تصمیمات کشور. از اینکه ما را فقط برای راهپیمایی و رای دادن می خواهند. ولی برای تصمیم گیری در موضوعات اساسی اصلا آدم حساب نمی شویم. ما همیشه عوام هستیم و آقایان عقل کل!
شما باشی عصبانی نمی شوی؟!
علامت می دهیم که متر و معیار ما نه منطق و حسابگری است و نه محاسبه عقلانی و خردمندانه؛ علامت می دهیم هر کس با لطایف الحیلی دل ما را برباید، ما تسلیم او هستیم؛
سیاسیون ما را مثل گلادیاتورهای روم باستان به جان هم می اندازند و خود سرمست از این بازی مستانه ما هستند. زدی به هدف
جوزدگی رسانه ای یکی از عوامل فروپاشی فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران امروز. این جوزدگی درتمام امور زندگی ایرانیان دیده میشود، از مراسم ختم پاشایی بگیرید تا کمپین نخریدن خودروی وطنی و حتی امر مهمی مانند انتخابات ریاست جمهوری !!!!!
تحلیل غیر منطقی بود
علت این رفتارها اینه که تو بستر جامعه اجازه برای ابراز عقیده سیاسی نیست.بالاخره مردم یا اصلا بخشی از مردم هیچ تریبونی ندارن که مثلا به یه بازیگر بگن از اینکه تو یه فیلم سیاسی بازی کردی که بر خلاف اعقایدشونه این مثل به عقده چرکی میمونه ویه جای نادرست سر باز میکنه..
در مملکت ما چپ و راست نداره هر دوتاشون تندرو هستن.....
فارغ از جزییات ، با کلیت بحث به تمامی موافقم

اما

همانطور که رفتار مسئولین آیینه رفتار ماست، رفتار ما هم متاثر از بینش و رفتار مسئولین است
در هر حال روزی باید از جایی شروع کرد
و چه بهتر که از خود شروع کنیم
افراط مردم را در نظرسنجی های برنامه نود هم میتوان دید!
مثلا آنجا که نظر سنجی میگذارند بهترین گل قرن کدام است؟
گل کریستیانو رونالدو به صورت قیچی برگردون
گل مسی با دریبل 5 نفر
گل آرش برهانی دروازه خالی
گل مهدی طارمی خورده تیرک رفته تو گل

آخرشم مردم فقط بخاطر رنگ قرمز و آبی به گل های برهانی و طارمی رای میدن و رونالدو و مسی سوم و چهارم میشن
وقتی کشتی گیر و تکواندو کار و وزنه بردار و خواننده با رای ملت جوزده میروند به شورای شهر تا برای اوضاع نابسامان تهران چاره اندیشی کنند بدون اینکه تجربه لازم برای حل مشکلات ملت را داشته باشند، نباید از جوسازیهای اخیر برای یک برنامه طنز خیلی شوکه شد !!!!
یاد آکادمی گوگوش افتادم
تا مدتها زمینه گفتگوی مردم بود
متاسفانه از زمان شروع مقابله با هجوم فرهنگی مسولین نظام شروع به رواج فرهنگ غربی کردند و برنامهایی شبیه به آنها طراحی کردند و فقط خیال غربیها را از بابت هزینه کم کردند.طنز خندوانه به یک شو خارجی که شومنش رامبد جوان است شباهت دارد تا یک برنامه طنز.و طولی نمیکشد که امثال این برنامه شبیه پارتیهای شبانه میشود مسولین باید مراقب اشاعه گام به گام این برنامها باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
آره به نظر منم نباید اجازه پخش این برنامه ها داده شه بجاش فقط سینه زنی نشون بدن!!!!!
من فکر میکنم اتفاقا این موضوع رو سلبریتی ها آغاز کردند و مردم در دامی افتادند که این افراد ایجاد کرده بودن. اگر بزرگمهر حسین پور، خزعلی و.. آن متن ها را نمی نوشتند مطمئنا اتفاق نمی افتاد، چنان که در دور قبل علی رغم اینکه برخی کاربران فضای مجازی درخواست می کردند به امین حیایی رای ندهیم چون فلان فیلم را بازی کرده است، اما هرگز این خواست به یک جریان تبدیل نشد و حیایی بالاترین رای در مرحله اول را از آن خود کرد. در حالی که صحت نیز مانند ژوله پتانسیل ایجاد این دو قطبی را داشت هرچند آن موقع این دوقطبی نمی توانست با پیروزی صحت همراه شود چون بر خلاف ژوله، صحت موج حمایت گسترده غیر سیاسی نداشت که سلبریتی ها بتوانند بر آن سوار شوند
من به نظرم اجرای ژوله واقعا بهتر بود و اصلا خبر نداشتم که ژوله کودوم وریه و حیایی اونوری... به نظرم تفسیر شما شمولیت عام ندارد.
خود رامبد با دعوت افرادی مانند حدادعادل و ... باعث شد انگ سیاسی بودن به خندوانه وارد شود.
اخه همینایی که میگن هرکسی عقاید خودشو داره و عقاید هرکس به خودش مربوطه درسته که برن بگن اقای حیایی چرا تو فیلم ده نمکی شرکت کردن؟؟؟؟؟این واقعا دورویی محضه
وقتی اقای حیایی احساسات مردم را نادیده گرفت و در فیلمه قلادها بازی کرد مسئله سیاسی نبود!!!اما الان چرا سیاسی میکنیم؟ حتی الیاکازان کارگردان مشهور سینما هم در هالیود بخاطر رفتارهایش از طرفی از مردم و هنرمندان طرد شد. و این اقا هم باید جایی نتیجه رفتارش رو ببیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
خودت داری میگی مردم. خواهشا همه رو با هم جمع نزن. با همین افراطی گری ها تو 88 چه بلایی سر مردم دراوردید. وقتی برامون شخص مهم میشه همینه دیگه. بابا مملکت مهمه نه شخص چه چپ چه راست.اوناکه دم از احساسات مردم میزنند چرا به احساسات بقیه اون مردم احترام نمیزارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
کدوم مردم ،اونایی که به کاندیداشون رای دادن یا اونایی که به اسم اعتراض خسارت میلیاردی به مردم زدن وعده ای بی گناه رو به کشتن دادن. ما بقیه کوچک 25 میلیونی ازمردم رای دهنده هم سران فتنه وطرفدارانشون رو نمی بخشیم . حال جنابتان خوشش آید یا نه.
اکثرهم لایعقلون ...
چرا فكر ميكنيد مردم به خاطر سياست راي دادن. من خودم از خيلي سئوال كردم. فقط و فقط به خاطر اجراي بهتر ژوله، زمانبندي دقيق و موارد خاطره انگيز به اون راي دادن نه ادا در آوردن هاي تكراري (بيژن مرتضوي) فراموشي متن وسط كار و سينه خيز رفتن. خيلي از مردم فيلم قلاده هاي آهنين و ... نديدن ولي به خاطر اجراي بهتر به ژوله راي دادن. البته توي اين راي بالا مسائلي مانند نام بردن از خواننده زيرزميني هم بي تاثير نبود.
تابناک مثل اینکه خیلی ناراحت شدی که ژوله برنده شده.
فکر کنم اگر امین حیایی میبرد تیتر میزدی تواناییهای مثبت بالقوه ی شبکه های اجتماعی حق را به حق دار رساند !
واقعا مسلمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در دینی که گفته می شه طرفدار حرف حق باشیم حتی اگر طرف مقابلت دشمنت باشه !
کاری ندارم به کی و با چه انگیزه ای رای دادیم . ولی حواسمون باشه که با اینجور کارا از دایره انصاف خارج نشیم . چون یه حق الناس بر دوش ما بوده و اونم رای به بهترین کمدین بوده و نه کسی که به علایق سیاسی ما نزدیکتره . امیدوارم پیش خدا شرمنده نشده باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
این حرفها کدام است! هر چیزی را به هم ربط می دهید. مردم به مجازند به هرکسی براساس معیارهای خودشان رای بدهند و اصلا لازم نیست این مسئله ساده را به حق الناس و ... ربط بدهید. اتفاقا رای ها نشانگر یک نکته مهم است که مردم به درستی کسانی را که وقت می گذارند و برنامه ریزی می کنند تشخیص می دهند. بر همین اساس تقریبا تمام نویسندگان رای بیشتری را جذب کرده اند.
در پایان باید در جواب این علی آقا بگویم که بله مسلمانیم و حق داریم نظرمان را مطرح کنیم.
امین حیایی و امثال اون باید نتیجه و بازخورد رفتار و عملشونو رو از طرف مردم ببینند خواه در استند آپ کمدی خواه در هر جای دیگه.
هنرمندی که با مردم نباشه و در خدمت اصحاب قدرت باشه بایستی از سوی مردم طرد بشه.
حیایی و امثالهم به رای و تایید مردم نیاز ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
پس چرا در مرحله اول مردم بیشترین رای رو بهش دادن. یک بوم و دو هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
کدوم مردم؟
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
این حرفها چیه؟ حیایی یه بازیگره. مگه وقتی پرستویی نقش یه روحانی رو بازی می کنه باید بریزیم سرش و بگیم چرا روحانیت رو مسخره کردی؟ اون فقط یه بازیگره
اینکه عده ای از مردم را حس و خاشاک بنامند و صدایشان را به هر وسیله ای که شده، خفه کنند می شود بغض و این بغض خطرناک است! می شود ناهنجاری، می شود عقدهريا، می شود بی اخلاقی. بیایند از مردم عذرخواهی کنند، حرف مردم را بشنوند و اینقدر آنان را عامل غرب و جاسوس اعلام نکنند، بعد ببینند نتیجه چقدر بهتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
اون خس و خاشاکی که تو میگی تبدیل به کمپوست و کود گیاهی شد. بسه دیگه بابا. خس و خاشاک همه جا هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
یا بی سواد و ضد انقلاب. دولت تدبیر وامید جه خوب فضایی رو مهیا کرده واصلا صداها رو خفه نمی کنه.
آره درسته يكي از شباهت هاش هم نشون دادن اون صابون آخر برنامش بود - و نشانه طرف دوم گفتن حقايق پنهان جامعه
این برنامه اومد که ما را از سیاست و مسائل روز و هزار بدبختی دیگه دور کنه و لحظاتی را شاد باشیم نه اینکه دنبال ایراد گیری و اتهام زنی و غیرو باشیم اگه اینجور پیش بره دیگه کسی برنامه سای نمی کنه و تلویزیون خالی میشه مثل عطاران و مدیری و غیرو که دیگه رغبت ندارن مثل سابق به تلویزیون رونق بدن
تو تحلیلتون اشتباه کردید رای مردم به جواد رضویان به خاطر سابقه ایشون در طنز و کمدی های جذاب سال های اخیر بوده مثل پاورچین و... نه به خاطر اجراشون
باسلام در مورد اجرای جواد رضویان و علیرضا خمسه کاملا موافقم چرا که وقتی از کمدینی دعوت میشه باید برای وقت مردم و علاقمندانش ارزش قائل بشه و برنامه ای در خور آماده کنه نه اینکه با ایراد بهانه شروع به نصیحت کردن مردم کنه و برنامه ای نداشته باشه و جالبتر ایکه همه هم به او رای بدن.
خب راستش رو بگین حیایی براتون چقدر خرج کرده که اینطور سینه چاکشید؟
اینو به یاد داشته باشید در تمام دنیا و نه تنها ایران محبوبترینها با یک حرف اشتباه یا حرکت اشتباه یا بازی در یک فیلم اشتباه و توهین آمیز به مردم میتوانند به منفورترینها تبدیل شوند.چنانکه دایی در اواخر دوران بازیش منفور شده بود چون کارش به لجبازی کشیده بود و یا خیلی های دیگه.
جمشید مشایخی از محبوبترینها بود ولی وقتی با لحن نسنجیده عطاران را مورد تمسخر قرارداد خودش زیر سوال رفت و فیلمهای ا نچنانیش در دنیای مجازی پخش شد و
نقطه مثبتش اينه که بلاخره تلويزيون تونست در برابر شبکه هاي ماهواره اي و برنامه هايي مثل آکادمي و بفرماييد شام و ... یه موجي راه بندازه. اين ها نتيجه سپردن کار دست کاردان و اعتماد به جوان ها در مقابل کليشه ها و آدم هاي کليشه ايه که مثل کنه چسبيدن به تلويزيون و ول کن معامله هم نيستند. اين موفقيت هم به خاطر اينه که اين برنامه تو شبکه نسيم اجرا ميشه که احتمالا کنه ها فکر ميکردند زياد بردي نداره... . حالا که نسيم يکم گرفته منتطر هجوم کنه ها به اين شبکه باشيد تا بشه مثل شبکه يک و دو و ...
دوست دارم اینجا نظرم رو بیان کنم.
آقای ژوله علیرغم یک ذره خلاقیتی که داشت دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداشت نه صدای خوبی دارد و نه خوب بازی می کند.بسیار خشک و بی روح اجرا می کرد.
در مقابل امین حیایی علاوه بر خلاقیتی بسیار بالا در طراحی داشت و کاری کرد که هیچ کس تا حالا نکرده بود استاد بازیگری است و صدای دلنشینی داره.
من به رای مردم هرچه که باشه احترام میذارم اما این دلیل بر این نیست که رای مردم رای کارشناسی است
همانطور که نویسنده ی محترم گفت بعضی ها حزب بادند و از خودشون و فکر و اندیشه ندارند و دنبال دیگران راه می روند.
به عنوان مثال یکی از آشنایان ما که از قضا به سن قانونی برای رای دادن رسیده بود به من می گفت تو به کی رای می دی تا من هم به اون رای بدم.
نمیشه منکر وجود چنین آدم هایی در اطرافمون شد و لطفا دوستان اگر از این دست آدم ها نیستند به خودشون نگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
از كي تا حالا مثل عقب افتاده ها راه رفتن و لودگي شده خلاقيت؟
اتفاقاً اکثر ما مردم بر اساس سلايق و علاقمون راي داديم ، ولي شما سياسيون و البته جناح مقابلتون عادت داريد بوي گند سياست رو تو همه زمينه ها راه بندازيد . تا قبل از اينکه نوشته هاي شما و مخالفاتونو در مورد اين برنامه بخونم به مخيله ام هم نمي رسيد اين برداشت ها از يه برنامه طنز صورت بگيره ، اکثر کسايي که هم راي دادند همون شب يا فرداش راي دادند و اصلاً تحليلاي اينجوري رو هم نخوندند. مردم دارند سياست زده ميشند لطفاً شما ديگه به اين مزخرفات دامن نزنيد.
تابناک راس گفته چرا شما مردم این همه جوگیر میشید؟
اين بندگان خدا اصلا" سياسي نيستن که مردم بر مبناي معيار هاي سياسي به اين دو بزرگوار راي داده باشند بنده خودم بيشتر به اصول گرايان تمايل دارم ولي در اين برنامه به آقاي ژوله راي دادم.
تابناک راس گفته چرا شما مردم الک جوگیر میشین ورفتارتون سیاه میشه؟ کمی رفتار سفید هم خوب چیزیه والا.
شاید بهتر باشد، این روزها دیگر کمی از انداختن گناه این مسائل گردن حکومت و تلویزیون و شخصیت های سیاسی و شبکه های اجتماعی و... دست برداریم و کمی هم به خودمان رجوع کنیم??????
اصلا این حرف پذیرفته نیست. اتفاقایت در این مملکت افتاده که حل نشده باقی مونده و تا هست همینه که هست... مردم از هر فرصتی برای اعلام نظرشون استفاده می کنن. شما خیلی ساده ای که فکر می کنی موضوع یه برنامه خندوانه است و امین حیایی.... تا مسوولین مشکل رو حل نکنن و موضوع خس و خاشاک رو حل نکنن همینه که هست... لطفا انتشار بدین نشون بدین استقلال رای دارین
آره درسته يكي از شباهت هاش هم نشون دادن اون صابون آخر برنامش بود - و نشانه طرف دوم گفتن حقايق پنهان جامعه
به نظر من نویسنده خودش هم نمیداند که دقیقا چی میگوید. آسمون و ریسمون میکند و به زور میخواهد یک ایده را به خورد خواننده بدهد. اتفاقا قلم خوبی هم ندارد.
تابناک عزیز. شما درست می گی. مردم عصبانی هستند، نه خندوانه و نه هیچ برنامه دیگری شادشون نمی کنه، از جو سیاسی عصبانی هستند، از اختلاس ها، زمین خواری ها، کوه خواری ها، دریاخواری ها، دکل گمشده و خیلی چیزهای دیگه، اما هیچ جا میدان عمل ندارند، چون شرایط و جو سیاسی میدان را ازشون گرفته. سهم مردم در تصمیمات کشوری کجاست؟ مردم فقط وقتی دیده می شوند که باید رأی بدهند. این هم نوعی رأی دادن بود. رأی دادنی که به مذاق بعضی ها خوش نیامد.
فضای کوچکی که مردم در آن دیده شدند.
این تحلیل می توانست به نحو متفاوتی نوشته شود.
یاد آکادمی گوگوش افتادم
تا مدتها زمینه گفتگوی مردم بود
هنرمند باید یادش باشه که مردمی باشه نه اینکه هر سناریو یی را بازی کنه....
رای سیاه "ما مردم" غلط است .
رای سیاه اصلاح طلب های شکست خورده که از هر چیزی رو بهانه می کنن تا فضا رو جناحی کنن.
این آدم ها رو با همه مردم قاطی نکنید.
يعني واقعا" علاف تر و بيكار تر از مردم ما وجود نداره !!!! كاشكي اينهمه انژي و وقت رو براي چيزهاي ارزشمند تري كه دور و برمون پره صرف ميكردن .
درست میفرمایید ولی کسی مثل امین حیایی باید متوجه شه که قرار هر نقشی و بازی کنه ولی نعمت او مردمند وقتی مردم نخوان هییییییییچی نیست هیچی ضمنا تلنگری بود برای خیلی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
اونایی که بهش رای دادن هم باهاش مشکل داشتن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
دور اول رکورد زد و دور دومم با اختلاف اندک نتونس ببره.پس حرف شما خیلی بی معناس
مملکتی که اینقدر بیکار و بیمنطق باشه ازین بهتر نمیشه بهره کشی کرد! یه جامعه سر یه مسابقه تلویزیونی بهم ریخته ! من تلویزیون اصلا نمیبینم و این برنامه رو هم ندیدم ولی در تعجبم از مملکتی که به هند و فیلم هندی خورده میگیره ولی خودش در رویا و توهمه پیشرفت بسر میبره!!!
آقا بسه ديگه ..کلا تمام سايت هاي داخلي و خارجي و فضايي دارن در اين مورد حرف مي زنند...
این اولین باری نیست که این اتفاق میافته رجوع کنین به انتخابات ۸۴ و مخصوصا انتخابات ۸۸ که یکی از طرفین با همین طرفند چه فاجعه ای برای کشور به بار اورد و طرف مقابل رو چنان عصبی کرد که به نزاع خیابانی کشیده شد به هر حال در جریان اون هشت سال معروف و مخصوصا بعد اون مناظره معروف اخلاق و رفتار اجتماعی هممون به سطح پایین تری نزول کرد و همش به دنبال به هم پریدن و از هم آتو گرفتن و توهین و درگیری و مچ گیری از همیم...خدا بخیر کنه
لطفا سیاسی رای ندید
اينجا ايران است و ما ايرني هستيم ....
این شیوه سیاسی کاری را خود صدا و سیما پایه گذاری کرد و مردم هم از آن تقلید کردند .
صدا و سیما بارها فلان خواننده و یا فلان بازیگر و یا فلان فیلم را بایکوت کرد بخاطر اینکه خواننده یا بازیگر یا داستان فیلم مطابق مذاق مدیرانش نبود .
اگر درست انتخاب می کردیم آدمی مثل احمدی نژاد رییس جمهور نمی شد و آدم هایی مثل بذرپاش ، رسایی ، حسینیان و .... نماینده نمی شدن
بابا توروخدا دیگه اینو سیاسی نکنین داریم برنامه طنز نگاه می کنیم. فقط علی مشهدی
امین حیایی با بازی در اون فیلمها خودشو خراب کرد به نظر من مردم خوب تلافی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
چیرو تلافی کردن مگه دور اول رکورد نزد
به نظر من همه رای هایی که در این برنامه گرفته شد تا یک روز اول مربوط به خود برنامه بوده و افرادی رای دادن که برنامه را دیدند ولی بعد از یک روز که افرادی که برنامه را ندیدند وارد رای گیری می شوند یا به قول شما احساسات و شناخت قبلی باعث رای دادن شده و یا منازعات سیاسی!
درست است که قاعده بر این بود که به اجرای هنرمندان رای بدهیم.ولی هنرمندان و ورزشکاران و همه نخبگان نیز باید بدانند که عملکرد اجتماعیشان خواه ناخواه در ارزیابی مردم نسبت به آنها تاثیر می گذارد.
با دویست تا رای بیشتر رفته مرحله بعد
یه عده جوگیر می گن حیایی رو تنبیه کردیم
خوابید؟
حیایی نزدیک سه میلیون رای اورده یعنی دقیقا به اندازه شماهستند که مخالف نظر شما رای دادند
وقتی شعار می دید
زنده با مخالف من
ادم از خنده روده بر میشه
بگید مرده بت مخالف من
نگید رای حیایی رو نزدیک کردند به نفر اول هم که دیگه باید از خنده ترکید چون به نظر من اونی که تصمیم گرفته حیایی رو اول نکنه و دومش کنه ولی با رای نزدیک
خیلی احمقه....
چشمان سبز آقای قالیباف

ریش های دورنگ آقای خاتمی

خوش چهره بودن آقای روحانی

من دیدم که اینها ملاک مردم ما برای رأی دادن به یه کاندید بود
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
ظاهرا شماهم به كاپشن زيباي آقاي دكتر راي دادين....
اتفاقن من فکر میکنم که مردم دقیقن فقط به همون فردی رای دادن که کمدیشو پسندیدن....و در مواجهه با مردم متوجه شدم که برخلاف اینکه با امین حیایی از لحاظ سیاسی اختلاف عقیده داشتن ولی به استداپش رای دادند....در مورد رضویان و خمسه هم ینطور.....برنامه ای که خمسه اجرا کردبه مذاق خیلی ها خوش نیامد.....و اصلن جالب و با محتوا نبود....ما قراره در این برناممه به خنده هامون رای بدیم...نه به زندگی و شخص خاص.....طنز خمسه برای یه عده ی خاص جالبه..و برای طیف بیشتر این نسل مسخره و لوس و بی مزه بود.
تابناک تو هم حال خودتو نمیدونیا از یه طرق اومدی در گزارس جانبازان اعصاب روان گفتی "خندوانه برنامه ای بدون حاشیه" و حالا در این گزارش از حاشیه های سیاسی اون میگی بابا بالاخره این برنامه بی حاشیه است یا با حاشیه؟؟
اين يك واقعيت و حتي يك حقيقت است است كه جامعه ما يك جامعه كاملا احساسي است وحتي بزرگترين تصميمات و انتخابات بر اساس احساسات است نه عقلانيت و منطق .
مشكل اساسي هم در سطح آموزش وتفكر جامعه است كه بايد . . . .
زمان بسياري مشكلات را حل خواهد نمود !
با سلام من متاسفم که بعضی ها هنر را هم میخوان به میل سیاسی اونها باشه و هر که به میل اونا رفتار نکرد بایستی بایکوت و حتی نابود بشه درسته هنرمند بایستی متعهد به هنر مردمی باشه نه متعهد به هنر سیاست زده
جواد رضویان و خمسه درست
اما در مورد ژوله و حیایی ، تابناک جان ما هیچ ابزاری برای اعتراض نداریم
دلمون به همین چیزا خوشه
این دلخوشی رو از ما نگیر
عیب نداره تو فکر کن ما سیاهیم
واقعا تحیلی که به دل من نشست. این چند سطر خلاصه سادگی، عدم بینش، عدم اطلاع از اوضاع توسط ما مردم است.
بسیار بسیار زیبا....
... "ما وقتی در یک برنامه تلویزیونی مثل خندوانه، به جواد رضویانی که اصلا برنامه اجرا نمی کند پنج برابر خمسه ای رای می دهیم که نمایش پرطمطراق اجرا می کند، به شخصیت های سیاسی و اجتماعی علامت می دهیم. علامت می دهیم که متر و معیار ما نه منطق و حسابگری است و نه محاسبه عقلانی و خردمندانه؛ علامت می دهیم هر کس با لطایف الحیلی دل ما را برباید، ما تسلیم او هستیم"...
رفتارسیاه ؟ اگر به نفع جناح دیگر بود میشد رفتار سفید فقط مردمی که خفقان بگیرند در این جز ملت حساب میشوند
تابناک عزیز جدای از تحلیل وارده از این که اجازه نشر نظرات مختلف در خصوص این موضوع را میدید خیلی امیدوار کننده است.
دلیل رای آوردن رضویان، بی مزه و لوس بودن آقای خمسه بود. انصافا رو اعصاب بود
اصلا نگاه نمی کنم
به غیر از رفتار سیاسی مردم چیزی که برای من بسیار عجیب بود
بی ادبی و وقاحت نسل جوان بود
چنان در کامنتهای پست اینستاگرام رامبد جوان به یکدیگر ناسزا می‌گفتند گویی که دشمنی هزارساله دارند.
فحش های رکیکی که بعضی از انها را تاکنون نشنیده بودم
حیایی با 50 هزار رای جلو بود اگه مردم قضیه رو سیاسی نمیکردن الان نتیجه برعکس بود
امان از قلاده هاي طلا كه كار دست امين حيايي داد بقول جناب خان آخييه
وقتی از تولید خودرو تا صادرات کشک و از تحصیل در مدارس ابتدایی تا بورسیه دکترا و یا از رادیو تلویزیون تا اکران فیلم در سینما دست سیاسیونه انوقت شما توقع داری مردم سیاست زده نشوند
انچه که باعث شد مردم رد مقابل حیایی قرار بگیرند حرکت زشت اون و موضع گیریهای اخیرش بود نه تبلیغات این یا اون حیایی باید بدونه که مردم حافظه تاریخی قوی دارن و تا وقتی که از مردم رسما عذر نخواد بهتره هیچ وقت خودشو به معرض رای مردم نزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
زیادم فاصله نداشتن اینقدر تند نرووووو اینطوری که تو گفتی امین حیایی منفی 100 تا رای اورده
سلام
من از ريتم تند خوشم نمي اد............به آقاي حيايي راي دادم.
در مورد اقاي خمسه و رضويان........باز اقاي خسه يه حركتي كرد و منو به ياد كمپين نخريدن خودروهاي داخلي انداخت كه امنيت خر خيلي خيلي بهتره.
لایک داری بخدا تابناک
متاسفانه اين تحليل بسيار سطحي و بدون تعمق بود. از تابناک انتظار بيشتري داريم در تحليل مسائل و همه جانبه نگري
بنظر من باید دید مخاطبین این برنامه بیشتر چه کسانی هستند و تازه از میان آنها چه کسانی رای می دهند خندوانه مخاطبین خاص خودش را دارد که نمی توان رفتار آنها را به کل جامعه تعمیم داد
رفتارسیاه ؟ اگر به نفع جناح دیگر بود میشد رفتار سفید فقط مردمی که خفقان بگیرند در این جز ملت حساب میشوند
متاسفانه بعضا انتخابات ما چه اجتماعی و چه سیاسی بر اساس احساسات صورت میگیرد نه شناخت دقیق و شایسته سالاری . و این روش انتخاب بیشتر از همه چیز به مردم و کشور صدمه میزند.
شماها همه چیز رو سیاسی کنید چه باشه چه نباشه و یک عینک سیاسی روی چشماتون بزارید و به خاطر هیچ و واقعا هیچ ( یه روزی می فهمید چرا تاکید می کنم) توی سر و کله هم بزنید اما چه خوشتون بیاد چه نه اینها برای نسل کودکان امروز یه روزی محلی از اعراب نداره و کودکان امروز صد و هشتاد درجه با شما فرق خواهند داشت و منطق حرف اول اونهاست نه احساسات و مثل نسل های شما چشم بسته فقط حرف خودتون رو تکرار می کنید اونها با عقل و منطق تصمیم می گیرند حالا هر چی می خواهید بگید و صد هزار تا منفی بدین منم بلدم با یه ترفند تو چند دقیقه 300 یا 400 تا منفی و مثبت بدم ولی همینیکه هست چون نمیشه جلوی پیشرفت و اومدن آینده رو گرفت شما هم به دعواهای سیاسی خودتون مشغول باشین
باتمام احترامیکه برای اقای حیایی قایلم اما باید به این نکته اشاره کنم که ایشون به مخاطبین وهوادارانش بنوعی توهین کرد چونکه درچندجای برنامه هی گفت چندروزه دارم روی این برنامه تمرکز میکنم تاچیزخوبی ازاب دربیاد امادرکمال ناباوری دیدیم که فقط7-8 دقیقه دوام اورد.
والا نمیدونم چرا طرفداران اقای ژوله بحثو سیاسی میکنن؟؟؟؟ اخه رای دادن به اجرا چه ربطی به سابقه بازیگرا داره؟؟؟؟ ضمنا ما نمیتونیم طرفداران ایشون رو رای همه مردم اعلام کنیم.
اي كاش سقف نقد را تا بالاترين نقطه بالا بكشند تا هم حق مردم رعايت شود و هم مردم حق حاكمان را رعايت كنند.
چرا خود شما و سايت محترمتان از سياست زدگي دور نمي شويد.
مردم فراموش نمی کنند چطور در اوج ناراحتی های سال 88 یه عده بازیگر با احساسات آن ها بازی کردند و در فیلم قلاده های طلا بازی کردند.
قلاده طلایی آن فیلم هم چنان بر گردن این بازیگران است.
اگر مردم مثلا در برنامه يك كمدين آمريكايي از حق مسلم هسته اي "شون دفاع مي كردند هم اينو مي گفتين؟ (احتمالا نه و حتي از ابتكار جالب مردم حرف ميزدين). مي دونين چرا. چون اونجا شما هم با مردم هم جبهه بودين و احتمالا استدلالتون هم اين بود كه حالا كه "امپراتوري رسانه اي غرب" به ما اجازه نمي ده "حرف حقمون" رو بيان كنيم "مردم يك ابتكار جالب براي اعلام نظرشون پيدا كردن".
اگر فضاي اعتراض به مردم داده نشه ممكنه رو دروديوارم شعار بنويسن كه طبيعتا كار قشنگي نيست، مثل سياسي كردن يه برنامه طنز. ولي مقصر فقط مردم نخواهند بود. اگر سيستمي مدام نمك به زخمي بپاشه (مثلا با قلاده هاي طلا) ولي اجازه داد زدن به افراد زخمي (ولو اقليت نزديك به صفر، خس و خاشاك) نده،‌بعد اون افراد اولين جاي خلوتي كه پيدا كردن توش داد بزنن، مقصر اصلي كيه؟
کمپین "نه"به حیائی جواب داد.حالا وقت "نه" گفتن به بهنوش بختیاریه.
ژوله کیه بابا.تا حالا کی میشناختش.خیانت رامبد جوان کاملا مشخصه.ژوله ک کیو چیه ما که ندیده بودیمش تا حالا.فقط امینحیائی رو عشق است.خواهشا هنر را خراب نکنید.
اگر بیطرف هستید چرا عکس ژوله پشت حیایی هست.
تحلیل خیلی خوبی بود.ممنون
احرای ژوله بهتره ولی یه عده خودخواه با آلوده کردن شادی مردم به سیاست,غیرمنصفانه رای ها را غیر واقعی کردن واجازه ندادن مردم قضاوت خالص داشته باشن.
اینا همونایی هستن که لخت شدن گلشیفته فراهانی رو اقتضای شغلش میدونن و مربوط به خودش!اما بازی امین حیایی در یه فیلم رو اقتضای شغلش نمیدونن و عقایدشم مربوط به خودش نیست!چون مثل اونا فکر نمیکنه.
ادعای آزادی بیان ودموکراسی هم دارن!!!!
این خبر ساعت 10:46 پخش شده
الان ساعت 2:00 بعد از ظهره
ملت همیشه در صحنه نزدیک 100 تا نظر نوشتن
همش متاثر از سیاست زدگی
همینکه درباره مسائل سیاسی حرف بزنیم و نظر بدیم کیف میکنیم
ولی در کمتر موردی میبینیم که مردم همه مشارکت کنن و نظر بدن
مثلا کسی از رفاه بیشتر اجتماعی حرف نمیزنه یا اینکه چرا اینقد درآمد پایین و خرج بالاست!!!!!
میگن مالیات نمیگیریم یا کم میگیریم
ولی داریم همه چیزو 10 برابر میخریم!!!
انصافا این ملت مستحق اینهمه ظلم نیستن
هنرمند شدن و هنرمند بودن در مملكت ما كار خيلي سختيه.
بهش فكر كنيد
به نظر من انصافا هر دوتاشون عالی اجرا کردند، هر دوتاشون برنده اند و اونائی که سیاسی رای دادند، بازنده اند.
از ماست که بر ماست.... تحلیل بسیاااار عالی بود ممنونم
متن ویژه ای بود . بسیار خوشمان آمد . باشد که تمام مردم خرد و آگاهی خود را بالا ببرند و همواره کانالیزه نشوند!!!!! امیدواریم به لطف حق
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان