بازدید 182970

راز عکس شهیدی که در اتاق رهبر انقلاب نصب شده بود!

شنیده ها و گفته های بسیاری از این شهید عزیز در محیط مجازی و عکس زیبای او با آن بادگیر و سربندی که بر لوله اسلحه اش بسته بود منتشر شد، اما این امر نتوانست قانعمان کند که چه رازی در این عکس نهفته است که اینچنین همه ما شیفته اش شده ایم.
کد خبر: ۵۳۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 23 September 2015
گاهی زیبایی و جمال ظاهر حکایت از باطن زیباتر دارد و شهید محمد رسول رضایی اینچنین بود. عکس او بسیار زیبا و اثرگذار است؛ اما این زیبایی در مقابل زیبایی روح بلند شهید بسیار اندک است. او در کودکی رفتاری کریمانه داشت که فقط از مردان بزرگ انتظار می رود. در سرمای سرد زمستان که از سحرگاه مردم در صف نفت برای نوبت با یکدیگر مشاجره داشتند، شهید محمد رسول بعد از گرفتن سهمیه خود، وقتی پیرزن ناتوانی را می بیند سهمیه خود را به او بذل می کند و دست خالی به خانه بازمی گردد و شاید که دعای آن پیرزن او را به آرزوی خویش رسانده باشد.

راز عکس شهیدی که در اتاق رهبر انقلاب نصب شده بود!
عکسی که در اتاق رهبر انقلاب نصب شده بود
 

به گزارش «تابناک»، چندی پیش که یکی از رزمندگان دفاع مقدس خاطره ای در خصوص عکس شهید گمنامی که در اتاق رهبر معظم انقلاب نصب شده بود، منتشر کرد و گفته شد که اتفاقی مادر شهید هادی ثنایی‌مقدم این عکس را شناسایی کرده است، شنیده ها و گفته های بسیاری از این شهید عزیز در محیط مجازی و عکس زیبای او با آن بادگیر و سربندی که بر لوله اسلحه اش بسته بود منتشر شد، اما این امر نتوانست قانعمان کند چه رازی در این عکس نهفته که اینچنین همه ما شیفته اش شده ایم. تا اینکه چند روز پیش یکی از خانواده های شهدا در تماس با «تابناک» اظهار کردند که این عکس متعلق به شهید بزرگوار محمد رسول رضایی بوده و عکس ها و مدارکی دال بر این موضوع به ما ارائه دادند و این جوان سیزده ساله راز تمایزش را برایمان برملا کرد.

در تشییع جنازه شهید محمدرسول رضائی، دانش آموز سیزده ساله مدرسه راهنمائی امیركبیر اسدآباد همدان صحنه ای رخ داده بود كه تا كنون شاید در تشییع هیچ شهید دیگری از شهرها و حتی كشور اتفاق نیفتاده بود و دیگر هیچ گاه تكرار نشده است.

محمدرسول به دوستانش وصیت كرده بود؛ «در تشییع جنازه ی من پرچم آمریكا را به آتش بكشید تا مردم بدانند من ضدآمریكایی و تابع ولایت فقیه هستم.»


آری او اینچنین بود که بر دیواره اتاق رهبر معظم انقلاب نصب شده و روح بلند و استکبار ستیز او بود که سال ها پیش به عنوان کوچکترین شهید اسدآباد همدان در تشییع جنازه اش پرچم آمریکا را همکلاسی هایش به آتش کشیدند و نه فقط بر دیوار رهبر که بر دیواره شهر و بسیاری از دیوارهای دیگر نصب شده بود.

او از همان اوتادی بود که حضرت روح الله در وصفش می فرمود: «رهبر ما آن طفل سيزده ساله‌اي است كه با قلب كوچك خود كه ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجك، خود را زير تانك دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد».

چشمان حق بین این شهید سیزده ساله گویی تمامی جنایات گذشته و آینده تاریخ آمریکا علیه ملتش و اسلام را دیده بود که اینچنین بغض مقدس خود را در وصیت نامه اش ابراز کرده است. بر خلاف بعضی از افراد کوته بین که حافظه تاریخی خود را تعطیل کرده اند و یا آنقدر خوش بین هستند که فکر می کنند شیطان بزرگ تغییر ماهیت داده است.

شهید محمد رسول رضایی در ۱۹/۴/۵۳ در اسد آباد همدان متولد شد و در حالی که به عنوان بزرگترین فرزند خانواده کمک حال پدر و مادر بود و دانش آموز ۱۳ ساله مدرسه راهنمائی امیرکبیر اسدآباد به حساب می‌آمد، با دستکاری در شناسنامه اش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در بار دوم اعزام خود در عملیات بیت المقدس ۲ به تاریخ ۳۰ /۱۰/ ۶۶ در ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمد. آنچه در ادامه می‌خوانید وصیت نامه زیبا و جان بخش این شهید بزرگوار است.

 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم برزقون»

گمان نکنید آنانکه در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند مرده اند بلکه زنده اند و در پیشگاه خداوند روزی می خورند.

با درود و سلام به اسلام راستین و مهدی موعود (عج) و با درود و سلام بر نایب بر حقش امام بت شکن و رزمندگان کفر ستیز و شهدای گلگون کفن اسلام از صدر تا به حال وصیت نامه خود را شروع می کنم. خدایا تو می دانی که من جز برای رضای تو به جبهه نیامده ام. من برای کمک به مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی به جبهه آمده ام تا انتقام شهدای خرمشهر و انتقام شهدای اسلام را بگیرم. آمده ام تا انتقام خون بچه های شیرخوار را که در زیر بمباران وحشیانه صدام به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند بگیرم و نگذارم که حق انان پایمال گردد.

از شما امت حزب الله می خواهم که جبهه ها را خالی نگذارید. امام عزیزمان را تنها نگذارید. مراسم دعای کمیل و دعای توسل را هر چه با شکوه تر بر پا کنید و در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.

خطاب به پدر و مادر عزیزم. از پدر و مادرم می خواهم که برای من گریه نکنند و از اینکه من شهید شدم نار احت نباشید بلکه خوشحال باشید که فرزندی را بزرگ کرده اید و او را در راه دین و قرآن و در راه وطن قربانی کرده اید و در آخر از تمام اهل خانواده و قوم و خویشان حلالیت می خواهم و می خواهم که راهم را ادامه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۰۷
انتشار یافته: ۶۲
روحش شاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
الان اون 8 نفری که منفی دادن منظورشون چیه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
تعداد بازدید کنندگان و تعداد مثبتهای این تیتر خبری بصورت غیر طبیعی بالا است .

شاید سایبریها با چنداکانت بسیار پرانرژی وارد شدند .
شاید عددسازی رخ داده است .
با صلوات به روح پاک شهدا عشق معرفت بزرگی وفا ایثار .....از تمامی عکسها و نامه مشخص است کجایید مردان بی ادعا
خدا درجات رفیع به او عطا کند
سلام به تمام شهیدان وطن عزیزمان که با جان خود این سرزمین را از تاخت وتاز بیگانکان حفظ کردند.
من میخواهم بدانم آیا مسئولین و آنهایی که این اختلاس ها را انجام داده اند از خانواده این شهیدان خجالت نمیکشند اصلا چرا صدا و سیما یک برنامه شاد و بانشاط را با این موضوع برای بچه های این زمان اجرا نمیکند که بدانند ما چه فرزندان پاک و شجاعی داشتیم و بزرگترهای انها این افراد مشکل دار و اختلاسگر نیستند بلکه این شهیدانی بودن که در دفاع از مرزو ناموس ما عزیزترین چیزشان که جانشان بوده فدا کردن امیدوارم ابرویی در برابر این شهیدان داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
وای بر افرادی که خود را مسئول می نامند و جز توجه به هوی و هوس خویش، کار دیگری ندارند. وای و وای ...
حالا تابناك جو گير نشو!!! لازم نبود توي وسط شرح ماجرا طعنه هاي ناشيانه سياسي به اين ور و اونور بزني!! مردم خودشون اهل تدبير و تفسيرن!!
در تشییع جنازه ی من پرچم آمریكا را به آتش بكشید تا مردم بدانند من ضدآمریكایی و تابع ولایت فقیه هستم. خدایا هر چه صلاح این ملت است برایش مقدر کن .
درود بر روح پاک شهیدان انقلاب
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
راهش پر رهرو یعنی مردم زیاد شهید بشن !!!
القلب یهدی الی القلب
ارتباط قلبها بسیار قوی تر است آن گونه که از بین شهدای عزیز و گرانقدر ، این شهید در قلب رهبر بزرگوار انقلاب جا باز میکند
رازش شایر در دو مطلب باشد که از وصیت نامه بر می اید :
1- استکبار ستیزی
شجاعت بسیجیان در طول جنگ و بعد از آن هم جنس شجاعت رهبرشان است که هیمنه دروغین استکبار را به سخره می کیرند و هرگز هراسی به دل راه نمی دهند
و خطشان را با آتش کشیدن پرچم شیطان بزرگ ترسیم می کنند .
2- تبعیت از ولایت فقیه
تبعیت از ولایت بعنوان ستون خیمه انقلاب و ید واحد بودن در مقابل دشمنان در تمامی برهه ها مشکل گشای کشور بوده و خواهد بود .
و این شهید عزیز چه زیبا قانون اساسی کشور را که بزرگترین پیامش استکبار ستیزی و مهمترین رکنش ولایت فقیه است را برای همگان خلاصه کرده است.

این عکس و این چهره زیبا و معصومیت این شهید که مجذوب حضرت آقا شده برای هر ایرانی منصفی پیامها دارد .

اسلحه اش هم بدون آرم نیست سربند دارد

خون بدنش را که روبروی بدنش در جریان است به اسلام و ایران هدیه میکند .

من چه میگویم زبانم قاصر است برای این شیرمردان بایستی فردوسی از جای برخیزد و حماسه سرایی بکند.

درود و رحمت خاص خداوند بر ارواح طیبه همه شهیدان
ایجاست که زبان قاصر وعقل سکوت می کند ودل عشوه ارایی ...وخدای عزوجل خریدار این عشق
یا لیتنی کنت معکم
خیلی دلم شکست...
ان شالله به حق لب تشنه کربلا شهادت نصیبمون بشه....
خوش بحال مادرشان که با داشتن این فرزند نزد خداوند سربلند هستند .
شاید فکر میکنید زمان حال نباید بکار میبردم ولی دقیقا منظورم همین است ایشان هنوز فرزندشان را دارند ولی امثال من که فرزندش غرق در گناه و مواد است فقط یک مرده متحرک را یدک میکشم
بنام خدا و باسلام این شهید را در منطقه ماووت دیدم یک شب مرحوم آقای فخرالدین حجازی برای سخنرانی به قرارگاه ما آمد و خیلی مریض شده بود و شب را پیش ما خوابید صبح این نوجوان به دیدن اقای حجازی آمد و اقای حجازی خیلی از ایشان تعریف کرد ولی دیگه ازش خبری نداشتم تااینکه الان از شهادت این عزیز مطلع شدم روحش با شهدای کربلا بخصوص حضرت قاسم محشور باشد و برای مادعا کند مرگ مارا هم با شهادت ختم بخیر کند .انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اعلام نظر مثبت و منفی روی این نقل خاطره به چه معنی است؟ یعنی خاطره را تأیید میکنند یا نفی میکنند؟
کجایند مردان بی ادعا
روحش شاد اون موقع این جوانها خونشان را فدای مملکت ورهبرشان کردند ولی الان بیاید ببینید دخترها و زنهای جوان توی شهر وپیاد ه رو های شهر با چه ارایش غلیظ و وحشتناکی بیرون میان واقعا بد حجابی خیلی زیاد شده اینها باید از خون این شهیدان خجالت بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
تو نگاه نکن
شهید عزیز بخدا شرمنده ایم .مسئولین بخود ایید وقت تنگ است
خدایا به ما فهم درک شهدا را عطا کند
روحت شادوراهت پررهرو باد

اي شهيد راه خدا درجوار حق باشي
به مسئولان پیشنهاد می کنم روزی سه بار بعد از نماز به جای تعقیبات این وصیت نامه را بخوانند.
روحش شاد
فقط میتونیم بگیم شهدا شرمنده ایم خدارحمت خدا این عزیزان را ومارا شفیع خودشانقرار دهند
دورودبرروح پاکش
دورود صدصلوات برمادرش که شیر پاکش چنین فرزندی را به ثمر رسانیده .دورود سلام به روح همه شهیدان انقلاب اسلامی وهشت سال جنگ تحمیلی.
دورودصلوات به روح ملکوتی امام شهداکه با انفاس قدسیه اش کشور را ازشراستعمار آمریکاجهانخوارخارج نمود .
وقتی رهبر عزیزم این عکس را بر روی دیوار اطاق خود نصب مینماید درسی است زیبا و پر معنا ، مسولان این مملکت نیز باید با تاسی از این عمل زیبای رهبر این کار را انجام دهند وهر زمان خواستند کاری خارج از عرف انجام دهند چشمشان به این پیکر شهید بیافتد و خود را اصلاح نمایند مطمنا اگر مسولان قبلی این کار و ایده و فکر را داشتند هیچوقت راضی به انجام کارهای غیرخدایی و غیرمعمولی برای مردم نمیشدند ومردم را به بدبختی و بیچارگی اقتادی نمی کشاندند
از دامن مادراني اين شهدا ، فرشته هايي چون رسول سر به افلاک مي کشن
مادران عزيز شهدا خاک پايتون هستم
همان طور که این شهید بزرگوار در نامه اس نوسته بود "این نامه را با گریه و دلتنگی می نویسم " من هم با گریه خواندم و دلتنگ شدم .

دلم برای این شهیدان تنگ شده

برای روح بزرگوارشان

برای مظلومیت و دل نازکشان که جبهه رفته تا از بچه های شیرخوار دفاع کند

"آمده ام تا انتقام خون بچه های شیرخوار را که در زیر بمباران وحشیانه صدام به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند بگیرم و نگذارم که حق انان پایمال گردد."

یاد شهید فهمیده 13 ساله ، بهنام محمدی 13ساله و . . . به خیر

اونا نتونستن ظلم زمانه رو تحمل کنن و مردونه به اون یورش بردن و جان عزیزشونو که تنها سرمایه و ارزشمند ترین دارایی شون بود رو تو این راه هزینه کردن.

اما ما تو این زمونه چه کاره ایم ؟
آیا حاضریم برای دفاع از اسلام و کشور و ناموسمان از گوشه ای از آبرو و راحتی و . . . مان بگذریم ؟
آیا اساسا فکر ادامه دادن راه این جگر گوشه گان این آب و خاک هستیم .
این شهید به صراحت میگوید راه ما را ادامه دهید .
"در آخر از تمام اهل خانواده و قوم و خویشان حلالیت می خواهم و می خواهم که راهم را ادامه دهند."
وای بر من که فردا نمی توانم توی روی این عزیز نگاه کنم و جواب بدم که تو این 28 سال از کجا به کجا رسیدم ؟؟؟!!!!

خدایا تو لطفی کن به این کشور و مردم که ازین بیشتر از اینا فاصله نگیریم
دل امام زمانمان رو رنجور نکنیم
راه امام و رهبری و انقلاب رو خلوت نکنیم
در این فتن آخرالزمان گرفتار و سر درگم نشیم
با هر نظر و عقیده ای که باشید این عزیزان سزاوار احترام و قدرشناسی هستند.
اینها شرف ناموس و عزت این ملتند. الحق والانصاف من خجالت کشیدم ای کاش آقایانی که دم از دوستی با آمریکا میزنند کمی تامل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
چه ربطی داره
این عراق بود که شهید شون کرده
و حالا ما با عراقی ها برادر شدیم.
خدایش رحمت کند و با شهیدان کربلا محشور کند
چرا روی سنگ قبر بیت المقدس 7 نوشته اند او در بیت المقدس 2 شهید شد؟
در این روز عرفه از این شهید عزیز ارزوی شفاعت دارمشرمنده
خوش به حالش
جبهه عجب جای عجیبی بوده. من و هم سن های من چیز زیادی از جنگ به یاد نداریم. اما وقتی وصیت نامه ها و مصاحبه شهدا بزرگوار که نوعا ۱۳ تا ۲۰ سال سن داشتند رو مطالعه می کنم، طوری هست که انگار یک دین شناس یا یک عالم ۶۰ ساله ساله این مطالب رو گفته. الان جوون ها و نوجوانان در این سنین به چه چیزهائی فکر می کنند و دغدغه شون چی هست؟ واقعا نگران انقلاب هستم...
این عکسها بخصوص عکس اول و عکسهای دیگر شهیدان ما باید روی میز تمام وزرا و روسا ومدیران ما باشد تا هر زمانی که قراردادی امضا میکنند و فکر رانتخواری وفساد مالی وثروت اندوزی میکنند نظری به این عکسها بیاندازند شاید بیاد بیاورند که خون ان عزیزان ریخته شده تا اینان بتوانند بر مسند قدرت بنشینند و بدانند که در ان دنیا با این عزیزان روبرو خواهند شد وباید به انها جوابگو باشند
بنام خدا
بنده هم در این عملیات حضور داشتم ولی شهادت نصیب من نشد الان افسوس می خورم که تلاش بیشتری نکردم شاید قبول می شدم و الان شرمنده خانواده های شهدا مخصوصا مادران شهدا نمی شدم یقین دارم شهدا گلچین شده خود خدا هستند و ما مردود در این میدان شدیم . . . . افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
مردود نیستی داداش. شما هستید تا از آنها بگویید، شما یادگاران باارزش جنگ و دفاع از کشور هستید
روحت شاد .درود بر پدر و مادرت که چنین فرزندی داشتن.
با سلام و عرض تبریک این اعیاد عزیز
این دوستان ایرانی من چرا و به چه دلیل منفی میدن چرا چرا چرا احتمالا ایرانی نیستند
برای شادی روحش با یک صلوات و ی فاتحه دوستان دریغ نکنید شهید بزرگواری هستند.
ان شاء الله که مارو حلال بکنن وماهم به آرزومون که شهادت در راه خدا هست برسیم اللهم عجل لولیک الفرج وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
وصیت نامه این شهید باید سرلوحه کار مسئولین باشد
خوشا به سعادتشون ان شاءالله با اربابمون سید الشهدا محشور بشن و ماهم ظرفیت و عرضه و توفیق رفتن راه این فرشتگان رو داشته باشیم التماس دعا..اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها بحق پهلوی شکسته حضرت زهرا سلام الله..التماس دعا برای شهادتم
روح بزرگ شهدا، من را شگفت زده میکند. انسان هایی که بدنبال کلاس های موفقیت و انگیزشی هستند خاطره شهدا را بخوانند. مردان بزرگی که از بچگی در گوش ما خواندند از میان مومنین، مردانی هستند که با خدای خود صادق هستند.
خداشهدارارحمت کند.جانم فدای رهبر
سلام فقط میتونم بگم چقد مدیون این شهدای نورانی هستیم،اوناتکلیف ووظیفشونو خوب و درست وبه موقع انجام دادن،متلسفانه ما امانتدارهای خوبی نبودیم،،انشاالله فردای قیامت شرمتدشون نباشیم
تابناک چه عجب؟؟؟؟؟؟؟
فقط بگم اوایل انقلاب همه به همه کمک میکردند هیچ شهری بر شهر دیگر برتری نداشت یادش بخیر
هدیه به روحش:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
محمد رسول عزیز، برای ما دعا کن
بازنشستگی پیش از موعد خیلی خوب است
خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند.
نظرات مثبت خیلی مشکوک میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
نطرات مثبت مربوط به سال ۹۴ هست به تاریخ ها نگاه کن البته نظر من همیشه به شهدا مثبت بوده و هست
خداوند از سر تقصیراتش بگذرد و با امام حسین محشور شود
من متولد 53 هستم تا سال 73 دست چپ و راستم رو از هم تشخیص نمی دادم
روحش شاد و قرین اولیاء الله باشد.

خداوند افتخار شهادت در راه خودش را به هر کسی عطا نمی کند.

خوشا به حالش
شهدا مرزوق خدای مهربان هستند و هر لحطه بر درجات علویان افزوده می گردد و ما سرگردان های دنیایی هستیم که مانند باتلاق در خودش حبسمان کرده اما مظلومیت شهدا وقتی بیشتر نمایان تر میشود که از آنان همواره برای مطامع پست سیاسی استفاده میکنن و ......
۱۳ ساله؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر