بازدید 4710
اختصاصی

قانون احتمالی AFC ، مانع کار علی منصور و یحیی در لیگ قهرمانان 2016 نیست

طبق روال طبیعی، قانون نویس مسایل جدید را عطف به ماسبق نمی کند. یعنی با قانون احتمالی که گفته شده، نمی توان باشگاهی را از خدمات مربی که از قبل استخدام کرده، محروم کرد و چه بسا بار مالی پیش بینی نشده قبل از آغاز فصل جدید فوتبال باشگاهی، برای باشگاه های حاضر درلیگ قهرمانان ایجاد کرد. سوما: در چنین مواردی دوره انتقالی برای اجرای قانون در نظر گرفته خواهد شد تا تیم های حاضر خود را با آن وفق دهند. این مهلت می تواند یک فصل یا حتی بیشتر باشد.
کد خبر: ۵۳۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳ 20 September 2015

روزنامه الاتحاد امارات در شماره امروز خود ادعا کرد قانونی قرار است درکمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به تصویب برسد که تنها مربیان صاحب مدرک می توانند روی نیمکت این رقابت های حرفه ای بنشینند .

در این گزارش ادعا شده از این فصل مربیانی می توانند در لیگ قهرمانان روی نیمکت تیم های شان بنشینند که یا مدرک پرو لایسنس داشته باشند و یا 5 سال از اخذ مدرک A ای اف سی شان گذشته باشد. اتفاقی اگر عملی شود احتمال دارد باعث محرومیت مربیان جوان و مستعد ایرانی از حضور در این رقابت ها بشود.

در بین تیم های ایرانی سپاهان، تراکتورسازی و ذوب آهن سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورده اند و نفت تهران هم با حضور در بازی پلی آف می تواند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. در بین مربیان ایرانی یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان کسانی هستند که در صورت اجرایی شدن این قانون از حضور در لیگ قهرمانان آسیا منع خواهند شد. این دو مربی مدرک پرولایسنس ندارند و از زمان اخذ مدرک شA ای اف سی شان هم 5 سال نگذشته است. این موضوعی است که اگر تایید شود می تواند 2 باشگاه نفت و ذوب آهن را با دردسری بزرگ روبرو کند.

فریدون معینی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفتگو با ورزش سه ازاین اتفاق ابراز بی اطلاعی می کند: من از این موضوع خبر ندارم البته خیلی بعید است که این قانون به این مهمی به این زودی تصویب شود ضمن این که آقای کفاشیان الان در کوالالامپور هستند و اگر چیزی بود حتما به ما اطلاع می دادند. کسرایی مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ هم دراین باره گفته : قرار است این قانون به تصویب برسد اما هنوز چیزی ابلاغ نشده ضمن اینکه اگر ابلاغیه به یکی از فدراسیون های آسیایی برسد ، حتما به دست ما هم خواهد رسید .

در امارات ، مربیان به اعتراض به این قانون دست زده اند و خواهان لغو مصوبه هستند .

اما تابناک ورزشی با پیگیری این خبر ، ماهیت اجرایی این قانون را در صورت تصویب با یکی از حقوقدانان فوتبال ایران در میان گذاشت. پاسخ کوتاه و کامل است: « اولا هر قانونی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب و برای اجرا ابلاغ شود، حتما جزییات را در داخل بندهایش پیش بینی می کند. دوما: طبق روال طبیعی، قانون نویس مسایل جدید را عطف به ماسبق نمی کند. یعنی با قانون احتمالی که گفته شده، نمی توان باشگاهی را از خدمات مربی که از قبل استخدام کرده، محروم کرد و چه بسا بار مالی پیش بینی نشده قبل از آغاز فصل جدید فوتبال باشگاهی، برای باشگاه های حاضر درلیگ قهرمانان ایجاد کرد. سوما: در چنین مواردی دوره انتقالی برای اجرای قانون در نظر گرفته خواهد شد تا تیم های حاضر خود را با آن وفق دهند. این مهلت می تواند یک فصل یا حتی بیشتر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر