بازدید 4957

ایران و ترکیه تفاهم نامه بازرسی امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در زمینه بازرسی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۵۳۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 18 September 2015
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در زمینه بازرسی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تفاهم نامه ای را امضا کردندکه به موجب آن دو کشور در زمنیه انتقال تجارت و فعالیت‌های بازرسی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این تفاهم نامه، در حاشیه سومین نشست بین المللی بازرسان رسیدگی غیرقضایی به شکایات مردمی از ادارات و نهادهای دولتی (آمبودزمان) و در دیدار قاضی ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور و «محمت نیهات عمر اوغلو» رییس سازمان بازرسی عمومی ترکیه به امضا رسید.

قاضی ناصر سراج در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارمان گفت: این تفاهم نامه در زمینه فراهم کردن زمینه ای برای تبادل اطلاعات؛ تجارب و همکاری آکادمیک به امضا رسیده و به موجب آن دو کشور همسایه، دوست و برادر ایران و ترکیه برای خلافکاران ناامن خواهد شد.

محمت نیهات عمر اوغلو نیز گفت: دو کشور ایران و ترکیه با سابقه دوستی دیرینه و مشترکات تاریخی فراوان هستند و لازم است همکاری فی مابین در همه عرصه ها توسعه و تقویت یابد.

سومین سمپوزیوم بین المللی آمبودزمان (نهاد رسیدگی به شکایات مردمی) با شرکت نمایندگان آمبودزمان و مدافعان حقوق بشر نزدیک به 40 کشور از جمله رییس سازمان بازرسی کل جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و پنجشنبه در آنکارا برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار