بازدید 24898

تصویر یوزپلنگ ایرانی روی دو هواپیمای مسافرتی

یوز پلنگ ایرانی برروی دو هواپیمای مسافرتی کشور ثبت شد.
کد خبر: ۵۳۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 17 September 2015
تصویر یوزپلنگ ایرانی روی دو هواپیمای مسافرتی
یوز پلنگ ایرانی برروی دو هواپیمای مسافرتی کشور ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛کاپیتان علی مهرآور در نشست خبری با بیان این مطلب تصریح کرد: از چند ماه قبل روابط عمومی شرکت هواپیمایی معراج در راستای پیگیری اهداف خود در جهت حمایت از توسعه پایدار و حمایت از محیط زیست طرح نقش یوزپلنگ ایرانی بر روی هواپیماهای مسافرتی خود را پیگیری کرد.
 
  وی با اشاره به اینکه در گذشته هم با اجرای بسته‌بندی‌های قابل جذب در حوزه کترینگ، اقداماتی را در حوزه محیط زیست انجام داده بودیم، افزود: با وجود اینکه این طرح تاثیر زیادی به طور سالانه در مصرف سوخت خواهد داشت اما ما به این پروژه به صورت ملی نگاه کردیم تا برای نخستین بار با کمک مشاوران خارجی این طرح را اجرایی کنیم و در این راستا ایده ای که از سوی روابط عمومی شرکت مطرح شد پس از انجام بررسی‌های لازم در هیات مدیره شرکت هواپیمایی معراج مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرد تا به این ترتیب فرایند اجرایی کار آغاز شود.
 
وی با اشاره به نهایی شدن کشیدن نقش یوزپلنگ ایرانی بر روی دو فروند هواپیمای مسافرتی این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر دو هواپیمای ایرباس 320 و ایرباس 300-600 هواپیمایی معراج با استفاده از نقش یوزپلنگ ایرانی پرواز می‌کنند که عملیات پرواز آن‌ها از یکشنبه هفته جاری آغاز شده است.
 
مهرآور با بیان اینکه این طراحی برای نخستین بار در جهان اتفاق می‌افتد اظهار کرد: در طرح‌های گذشته ایرلاین‌ها خارجی با استفاده از طرح‌های موقت نسبت به نقاشی برخی از این نمادها اقدام کرده بودند که هواپیمایی معراج با این طرح جدید برای نخستین بار توانسته یک طرح دایمی را برای این موضوع تصویب کند.
 
وی درباره هزینه‌های صورت گرفته برای اجرای این برنامه نیز گفت:‌ در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از این هزینه‌ها داشت زیرا هزینه کنار گذاشتن چند روزه دو هواپیما از فرایند پرواز نیاز به تخمین جدی دارد .
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هواپیمایی معراج با میانگین سنی حدود 15 سال جوان‌ترین هواپیمایی ایران به حساب می آید اظهار کرد: در حال حاضر ما حدود 6 فروند هواپیمای مسافرتی فعال داریم که البته چند روز قبل یک فروند هواپیمای ایرباس 340 که مخصوص عملیات‌های پروازی ویژه و لوکس به حساب می‌آید نیز وارد کشور شده است.
 
تصویر یوزپلنگ ایرانی روی دو هواپیمای مسافرتی

وی ادامه داد: براساس برنامه دو ساله‌ای که در شرکت معراج وجود دارد ما قصد داریم 25 فروند هواپیمای جدید وارد کشور کنیم که با این امر با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد بود.
 
وی درباره میزان بدهی شرکت معراج به شرکت فرودگاه‌های کشور نیز تاکید کرد: شرکت معراج از ابتدا تمام حساب‌های خود را در مدت کوتاه تسویه کرده و ما می‌توانیم ادعا کنیم که به هیچ شرکت خارجی یا داخلی بدهکار نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ایرباس ۳۴۰ که مدرن‌ترین هواپیمای ایرباس است، توسط این شرکت در روزهای گذشته وارد ایران شده است، گفت: در سال‌های آینده برنامه داریم که از این هواپیما بیشتر وارد کشور کنیم. پروازهای ما براساس توسعه روابط کشورهای اسلامی با ایران انجام می‌‌شود که در این خصوص توسعه مقاصد پروازی را از مشهد مقدس به سایر شهرها در دستور کار داریم.
 
وی تصریح کرد: پروازهایی از مشهد به مقصد اصفهان، کیش، کرمانشاه، شیراز، تهران، بندرعباس و تبریز داریم، همچنین پروازهایی از مشهد به شهرهای نجف، استانبول، کویت و دبی هم برنامه ریزی شده است.
 
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج با اشاره به اینکه سهم به سزایی در ورود مسلمانان به مشهد مقدس داریم، اظهار داشت: برنامه شرکت در سال‌های آتی این است که پروازهایی از مشهد مقدس به مالزی و یا دیگر کشورهای مسلمان داشته باشد.
 
مهرآور با اشاره به فعالیت‌هایی که در بخش برندینگ این شرکت انجام شده است، گفت: تعریف شاخص‌های متفاوت برای مطرح شدن برند معراج در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: شرکت معراج هدف کلان خود را رقابت با ایرلاین‌های بین المللی فعال در این عرصه گذاشته و اعتقاد داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود امکان این مساله در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار