بازدید 17253

واکنش آیت‌الله مکارم‌ به حادثه مسجدالحرام

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه باید ساخت برج‌های بلند مرتبه اطراف مسجدالحرام متوقف شود، گفت: شهادت زائران مسجدالحرام در حادثه سقوط جرثقیل نشان از بی‌تدبیری آل‌سعود است.
کد خبر: ۵۳۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 12 September 2015
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه باید ساخت برج‌های بلند مرتبه اطراف مسجدالحرام متوقف شود، گفت: شهادت زائران مسجدالحرام در حادثه سقوط جرثقیل نشان از بی‌تدبیری آل‌سعود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و شهادت حجاج، حادثه‌ای دردناک است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه این حادثه نمایانگر این است که آل‌سعود نمی‌تواند حرمین شریفین را به‌خوبی اداره کند افزود: استفاده از جرثقیل زمانی که میلیون‌ها نفر در مسجدالحرام عبادت می‌کنند، نشان از بی‌تدبیری و بی‌عقلی آل سعود است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه بر اثر بی‌تدبیری آل‌سعود در مسجد الحرام و بی‌مدیریتی حجاج به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: مسئولان سعودی می‌گویند بر اثر طوفان این اتفاق افتاده است. این حوادث طبیعی همیشه ممکن است اتفاق بیفتد اما باید در این زمینه مدیریت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه براساس سوء‌مدیریت سعودی‌ها رخ داده است، تصریح کرد: همه مکان‌های مذهبی و غیر مذهبی که در جهان ساخته می‌شوند، نیاز به مدیریت وجود دارد؛ اما این حادثه نشان داد سعودی‌ها توانایی مدیریت حرمین شریفین را ندارند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در اماکنی که بناهای بزرگ وجود دارد اجازه ساخت برج داده نمی‌شود عنوان کرد: نباید در این مکان اجازه ساخت برج‌های 50 مرتبه‌ای داده می‌شد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مکه و عظمت آن برای همه جهان شناخته شده است، بیان کرد: ابهت مسجدالحرام با ساخت برج‌های بلندمرتبه اطراف آن تحت تاثیر قرار گرفته که این کار اشتباه است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آل‌سعود حرمین شریفین را مالِ خود می‌داند، تصریح کرد: برای نمایش ابهت مسجد الحرام باید با علمای اسلام مشورت شود و برج‌های بلند مرتبه اطراف آن نیز باید تخریب شوند.

وی با اشاره به اینکه علمای اسلام باید به نصیحت حکام عربستان بپردازند گفت: این روشی که امروز برای اداره مسجد الحرام و حرمین شریفین وجود دارد، صحیح نیست و باید برای ایجاد تغییر در آن اقدام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی