بازدید 4253

احداث مسکن حمایتی برای 4 گروه از جامعه

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از احداث مسکن حمایتی برای 4 گروه از افراد جامعه با تسهیلات ویژه خبر داد و گفت:‌ بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی،‌مددجویان تحت پوشش و افراد ناتوان از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۵۳۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 08 September 2015
وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از احداث مسکن حمایتی برای 4 گروه از افراد جامعه با تسهیلات ویژه خبر داد و گفت:‌ بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی،‌مددجویان تحت پوشش و افراد ناتوان از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ربیعی در هفتمین اجلاس مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که صبح امروز در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: در بحث رفاهی دولت بیش از 100 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: از این رقم 44 هزار میلیارد تومان در هدفمندی، 11 هزار میلیارد تومان در بحث بیمه سلامت، بالغ بر 16 میلیارد تومان در بخش تامین اجتماعی هزینه شده است.ضمن اینکه در سازمان بهزیستی نیز اعتباری  حدود 1600 میلیارد تومان برای حمایت از مددجویان تخصیص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور به سعادت و پیشرفت برسد بایستی یک سیاست رفاهی منسجم داشته باشیم، گفت: در یکسال گذشته بیش از 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بحث نظام رفاهی ما اساساً به دنبال توانمندسازی افراد هستیم. و در این بین به دنبال ایجاد امنیت فردی، انسانی و اجتماعی که مهمترین راهکار توانمندسازی افراد است گام برمی‌داریم و بنا داریم فضای امنی را برای افراد فراهم کنیم.

وی گفت‌:نظام رفاهی ابعاد مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به مبارزه با فقر و عدم بیمه و دارو اشاره کرد و ما در ساختار رفاهی به دنبال تأمین تغذیه افراد، درمان،‌اشتغال، مسکن و سوادآموزی هستیم و این اصولی است که بایستی در ارتباط با نظام رفاهی مدنظر قرار گیرد و دولت تدبیر و امید این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما در بحث بیمه و نگهداری مستقیم از افراد ناتوان نیز در بهزیستی گام‌هایی را برداشته‌ایم و در این مسیر به دنبال توانبخشی و توانمندسازی افراد هستیم که متاسفانه بعضا برخی ها توانبخشی را با توانمندسازی یکی می‌دانند اما توانبخشی جزئی از توانمندسازی است.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما در بحث رفاه اجتماعی به دنبال برطرف کردن تهدیدهای غذایی، سوء تغذیه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی هستیم و به همین جهت کمیته‌آی در وزارت تعاون‌،کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است که بنا داریم برای 4 گروه از جامعه مسکن حمایتی و اجتماعی بسازیم.

وی گفت:‌در همین راستا وزارت راه و شهرسازی، زمین مناسب در اختیار ما قرار خواهد داد و ما نیز با تعامل ایجاد شده با بانک‌های عامل گام‌های مورد نیاز را برای تأمین مسکن بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی، مددجویان بهزیستی و افراد ناتوان انجام خواهیم داد.

ربیعی گفت: یکی دیگر از مباحثی که در وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود، آموزش فنی حرفه‌ای به افراد است که در این زمینه از ظرفیت سازمان فنی حرفه‌ای استفاده خواهیم کرد تا معلولان و افرادی که ناتوان هستند فرصت برابری را در بحث اشتغال و توانمندسازی داشته باشند.

وی در ادامه به نظام یکپارچه رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ما در این بحث به دنبال تأمین شرایط اولیه زندگی و معیشت افراد ناتوان و کم‌درآمد هستیم.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات ما بایستی بتوانیم بهره‌وری را در کارها افزایش دهیم و به همین منظور وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی همکاری خود را با سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها وظیفه خود می‌داند.

ربیعی گفت: ما در نظام بیمه‌ای مدافع حقوق بیماران هستیم و از طرف دیگر باید مخارج و هزینه‌های ما با منابع دولت سازگاری داشته باشد.

وی در ادامه این اجلاس با اشاره به اینکه طرح اجتماعی و طرح تحول سلامت یک پروژه بزرگ اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: این پروژه نیاز به مراقبت دارد.

وی در پایان از مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت درخواست کرد توجه ویژه‌ای را به ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و رسیدگی اسناد درمانی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی