بازدید 2447

توسعه بنادر مغفول مانده

کد خبر: ۵۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 01 September 2015
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه تاکنون در برنامه ها و قوانین متعدد موضوع توسعه بنادر مغفول مانده است،گفت: اقتصاد ما دریامحور است و رونق سرمایه‌گذاری قطعا بر پایه توسعه بنادر و حمل ونقل دریایی شکل می گیرد.

احمد جباری درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه کشورهای خارجی دارند سهم ما در حوزه نفت و گاز را می برند،گفت: این اتفاق  مخصوصا درحوزه میدان پارس جنوبی، نگران کننده است و باید نسبت به توسعه بنادر و حمل ونقل دریایی توجه بیشتری صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه اقتصاد ما دریامحور است،افزود: 90 درصد اقتصاد ما و  صادرات و واردات از طریق دریا انجام می گیرد؛بنابراین ما باید توسعه حمل ونقل در حوزه دریا  را جدی‌تر بگیریم واگرنه کشورهای دیگر جای ما را خواهند گرفت.

رونق سرمایه گذاری برپایه توسعه حمل ونقل دریایی شکل می گیرد

جباری با تاکید برحمایت ازحمل ونقل دریایی و تقویت و توسعه بنادر،تصریح کرد: حمل ونقل بار و مسافر به خصوص درحوزه تجارت  باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد؛چراکه آنچه سرمایه گذاری  را رونق می دهد قطعا براساس حمل ونقل دریایی شکل می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: آنچه می تواند باعث جذب سرمایه گذار و افزایش سرمایه گذاری در کشور شود؛اطمینان خاطر سرمایه گذاران از سهولت در انجام امور و تبادلات تجاری است،اگر سرمایه گذار احساس کند کالاهایش را براحتی می تواند جابجا کند به سرمایه گذاری در کشور ما تمایل خواهد داشت.

نگرانی لنج‌داران از افزایش چند برابری نرخ سوخت شناورهای دریایی

وی با اشاره به اینکه درمسیر توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی موانعی پیش رو است،گفت:نگرانی لنج داران از افزایش چند برابری نرخ سوخت شناورهای دریایی یک نمونه از این موانع ونگرانی ها ست که باید این مسایل رفع شود.

جباری اضافه کرد: اگر توجه و حمایت لازم از حمل ونقل دریایی و توسعه بنادرصورت نگیرد،کشورهای همسایه ما را دورمی زنند و سهم ما دراین حوزه را می گیرند.

نماینده مردم ﺑﻨﺪرﻟﻨﮕﻪ،ﭘﺎرﺳﯿﺎن و ﺑﺴﺘﮏ درﻣﺠﻠﺲ گفت:درحالی که بندرلنگه یکی از بنادر کهن است و بزرگترین مراودات بین المللی در این بندر شکل گرفته،هنوز این بندر در جایگاهی که باید باشد قرار ندارد.

وی افزود: چرا بنادر مشابه  درکشورهای دیگر توسعه یافته‌اند اما دربندر لنگه هنوز توسعه آغاز نشده، لایروبی شکل نگرفته و کشتی های کانتینربر پهلو نمی گیرند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد:علت این وضعیت این است که ما نسبت به کشورهای همسایه به حوزه بنادر و حمل ونقل دریایی توجه نکرده ایم و اجرای قوانین مربوط به  توسعه بنادر مغفول مانده است و درهمین راستا مقام معظم رهبری بار دیگر در"سیاست‌های برنامه ششم  توسعه" بر توسعه بنادر و حمل ونقل دریایی تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل