بازدید 31552

واکنش هاشمی به افشاگری‌های اخیر

آنچه این روزها فرمانده سابق نیروی انتظامی افشا کرد، بخشی از همان توطئه بود که قبلاً هم گوشه­‌هایی افشا شده بود.
کد خبر: ۵۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲ 25 August 2015
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری نقش روحانیت در مقاطع مختلف، به دسیسه­‌های دهه اخیر برای کم کردن نقش روحانیت در ایران اشاره کرد و گفت: آنچه این روزها فرمانده سابق نیروی انتظامی افشا کرد، بخشی از همان توطئه بود که قبلاً هم گوشه­‌هایی افشا شده بود.

به گزارش ایسنا، آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفر به مشهد مقدس،در تالار آیینه آستان قدس رضوی، با جمعی از علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه­‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات استان خراسان رضوی و شهر مشهد دیدار کرد.

آغازگر این دیدار که در آستانه میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت برگزار شد، تلاوت قرآن کریم و مداحی­ بود و اشعاری در منقبت ائمه معصوم و امام رضا(ع) خوانده شد.

پس از آن آیت­‌الله واعظ طبسی، با تبریک میلاد ثامن‌الحجج، مراسم را «مجمع علمی، روحانی و متین» خواند و درباره نقش امام و ولایت در جامعه، گفت: مدیریتی که در مسایل سیاسی، فکری و اجتماعی و معرفتی اظهارنظر کند و پاسخگوی همه مسایل انسان­‌ها باشد، امام و رهبر جامعه اسلامی است که آشنا با مسایل روز و آماده برای پاسخگویی برای شکستن قدرت­‌های طاغوتی است که این نقش را حضرت رضا در جلساتی که مأمون تشکیل می­‌داد، ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی با تعبیر «برادر عزیز» خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: حضرت­عالی به عنوان محقق و عالم در میان دوستان شناخته‌شده هستید و دشمنان هم این مسایل را می­‌دانند.

وی در ادامه از هاشمی رفسنجانی پرسید: آینده نظام اسلامی چه خواهد شد؟ چقدر توانستیم دنیا را متوجه تأثیرگذاری انقلاب کنیم؟ مذاکرات را تا امروز چقدر موفق می‌دانید و دورنمای آن چیست؟

واعظ طبسی در ادامه با ارائه تحلیلی از ارتباط دولت حسن روحانی با آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: جمع روحانی منتظر است تا نظر شما را درباره مسایل اقتصادی، نتایج مذاکرات هسته‌ای و موفقیت­‌های دولت و برنامه­‌های آینده بشنود.

آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در آغاز سخنان خویش با بیان اینکه «خیلی خوشحالم که در جمع شما روحانیون عزیز، مدرسان حوزه­‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات» هستم، به نقش­­‌آفرینی روحانیت در تاریخ معاصر ایران پرداخت و گفت: تا آن زمان در هر جای دنیا انقلابی اتفاق می‌افتاد، یا کودتای نظامی­­‌ها بود یا احزابی که در ایران جایگاهی نداشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بازخوانی گوشه­‌هایی از تاریخ دوران مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روحانیت با کمک دانشگاه‌ها و اصناف و حمایت­‌های مردم توانست قدرت­‌های شرق و غرب و رژیمی تا بن دندان مسلح به حمایت­‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی ابرقدرت‌ها را شکست دهد.

وی افزود: پس از پیروزی، شاهد انواع توطئه­‌ها علیه انقلاب بودیم که علاوه بر تجزیه­‌طلبی، شورش­‌های کور، درگیری سیاسی در مرکز، جنگ بر انقلاب جوان تحمیل شد که به خاطر مدیریت بسیار خوب امام و حمایت مردم، از همه این گردنه­‌ها عبور کردیم.

هاشمی رفسنجانی با تشریح مقطع پایانی جنگ به تصویب قطعنامه 598 در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: همان قدرت­‌هایی که طی هشت سال از رژیم بعث حمایت­‌های نظامی و اطلاعاتی می­‌کردند، مجبور شدند پیروزی سیاسی ایران را در آنجا تصویب کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری نقش روحانیت در همه این مقاطع، به دسیسه­‌های دهه اخیر برای کم کردن نقش روحانیت در ایران اشاره کرد و گفت: آنچه این روزها فرمانده سابق نیروی انتظامی افشا کرد، بخشی از همان توطئه بود که قبلاً هم گوشه­‌هایی افشا شده بود.

وی افزود: یک بار که نارضایتی علما از حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برخی رسانه­‌ها پخش شده بود، از نزدیکان این طیف می­‌گفتند باید امام زمان (عج) بیاید تا گردن خیلی از این علما را بزند.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری تلاش آن جریان برای القای نارضایتی مردم از روحانیت و ذکر مصادیقی از آن شرایط، گفت: با همه آن القائات، مردم ایران در آخرین انتخابات ثابت کردند که روحانیت را برای نقش گذشته، امروز و آینده دوست دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط جدید منطقه، در پاسخ به پرسش‌های آیت­‌الله واعظ طبسی در خصوص آینده انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده اجتماعی و سیاسی بی­‌نظیر در تاریخ اسلام بود که سه ویژگی آن، یعنی رهبری امام، پیشتازی روحانیت و حمایت­‌های مردم آن را از انقلاب­‌های دیگر متمایز و ممتاز کرد.

وی با ارائه تحلیلی از عواقب چند انقلابی که طی سال­‌های اخیر در چند کشور اسلامی اتفاق افتاد، گفت: دیدید که گروه­‌های تروریستی مثل طالبان، داعش، بوکوحرام و جبهه النصره انقلاب­‌ها را مصادره و مردم را پشیمان کرده­‌اند.

هاشمی رفسنجانی اوضاع این روزهای لیبی، مصر، تونس، بحرین، یمن، عراق و سوریه را برای مسلمانان عبرت­‌آموز خواند و گفت: مسلمانان شاهدند که پرده­‌داری خانه خدا و با لقب خادم‌الحرمین، مردم بی­گناه یمن را چگونه ظالمانه به خاک و خون می­‌کشند!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عراق و هشدارهای دلسوزانه مرجعیت و بخصوص آیت­‌الله سیستانی، گفت: برنامه شومی دارند که عراق را به سه کشور تجزیه کنند تا منابع آن را به آسانی به یغما ببرند.

وی با مقایسه امروز کشورهای منطقه با ایران، گفت: البته در ایران عزیز مشکلاتی داریم که امیدواریم به تدریج و بخصوص پس از لغو تحریم­‌ها حل کنیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به استقامت انقلابی تیم مذاکره هسته­‌ای در جهاد دیپلماسی اخیر، گفت: نتیجه آن همه مقاومت دیپلماسی این شده که رئیس­­‌جمهور کشوری مثل آمریکا به صراحت از قدرت استدلال در مذاکرات و توانایی­­‌های ایران می­‌گوید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح تاریخ فعالیت­‌های هسته­‌ای و آغاز آن در دوران ریاست جمهوری آیت­‌الله خامنه­‌ای، گفت: در تمام این سال­‌ها که تلاش می­‌کردیم از مواهب دانش هسته­‌ای برای موارد صلح‌جویانه استفاده کنیم، بارها اعلام کردیم که دنبال اهداف نظامی نیستیم.

وی با تأکید بر بومی شدن دانش هسته­‌ای در ایران و فعالیت­‌های آن با اطلاع آژانس بین­‌المللی انرژی هسته­‌ای، گفت: در این شرایط رهبری انقلاب به عنوان مرجع تقلید ما بر حرام بودن فعالیت­‌های نظامی هسته­‌ای فتوا داده­‌اند که این فتوا برای ما فصل‌الخطاب است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بهانه‌جویی­‌های دشمنان و القای ایران‌هراسی در منطقه، گفت: ایران در طول تاریخ ثابت کرده که به تعهدات بین­‌المللی پایبند است و این اثبات این نکته است که ایران به خاطر دانش و عقلانیت و حمایت مردم، قدرتمند است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیروزی دیپلماسی تیم مذاکره‌کننده ایران بر اعضای ورزیده تیم­‌های دیپلماسی شش کشور مهم دنیا اشاره و تصریح کرد: مهم است که آمریکا صریحاً اعتراف می­‌کند که دیگر حربه تحریم کارساز نیست، چون کشورهای جهان با ما همراهی نمی­‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین آمدن قیمت نفت، بر برنامه چند قدرت جهانی برای دستیابی به انرژی جوش و گداخت هسته­‌ای اشاره کرد و گفت: ایران هم می‌تواند در آینده عضو آن گروه شود تا 9 کشور دنیا برای تأمین انرژی آینده جهان، برنامه­‌ریزی علمی کنند.

هاشمی رفسنجانی به هیاهوی سیاسی صهیونیست­‌ها و لابی آنها در کشورهای مهم برای القای مخالفت با برجام اشاره کرد و افزود: اگر کنگره آمریکا موافقت نکند، به ضرر آنان تمام می­‌شود، چون از قدرت علمی ایران و نقش انقلاب برای جلوگیری از گسترش پدیده شوم تروریست اطلاع دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پدیده شوم تروریست و داعش را خطر امروز دنیای اسلام دانست و تاکید کرد: ایران با قدرت تمام علیه هر اقدام تروریستی می­‌ایستد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ذات اسلامی و دینی مردم ایران و بخصوص جوانان، گفت: در دنیایی که جوانان ما مطالب را از همه راه­‌های رسانه­‌ای می­‌گیرند، آنچه مقبول ذات آنان است، صداقت در گفتار و رفتار است.

هاشمی رفسنجانی آشنایی روحانیت با توطئه­‌های مختلف داخلی و خارجی را مهم توصیف کرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب آن‌قدر در کشورهای مسلمان و جهان سوم تأثیرگذار بودیم که دولت­‌های استعماری و استبدادی ترسیده بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عملکرد تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته­ای را موفق دانست و گفت: دیدید که مخالفان توافق در رسانه­‌های بین­‌المللی می­­­‌گویند ایران بر سر شش قدرت جهانی کلاه گذاشت در حالی که ایران نه کلاهی گذاشت و نه کلاهی برداشت، بلکه آن چه دنبال آن بود، حق مردم ایران بود که خدا را شکر پس از 22 ماه مذاکره به نتیجه رسیدیم.

وی درباره مسایل اقتصادی نیز، به مشکلات دولت در جهت تأمین بودجه برای پیگیری کارهای عمرانی اشاره کرد و با بیان کنایی برخی از محدودیت‌ها، گفت: امیدواریم دلسوزان کشور کمک کنند تا دولت با شرایط موجود کشور را اداره کند که در آن صورت همه ما با امنیت کامل سیاسی و اقتصادی می‌توانیم برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر پایبندی دولت فعلی به سیاست‌های کلی نظام که مورد تأیید و خواست رهبری است، به گفتار و رفتار دولت قبلی اشاره کرد و افزود: در کنار صراحت‌های بیانی که می‌گفتند مجمع و مصوبات آن و سیاست‌های کلی را قبول نداریم، در عمل هم به گونه­‌ای رفتار کردند که مصوبات مجمع به نتیجه نرسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش غیرکارشناسی نیروهای انسانی در بدنه دولت قبل و بویژه در نهادها و ستادهای مرکزی و بیان نمونه­‌های از آن در نهاد ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، این کار را مشکلی برای امروز و آینده دولت در اداره جامعه دانست و گفت: به جای تقویت بخش خصوصی و اشتغالزایی و کارآفرینی و به خاطر ارائه آمارهای دروغین، از بکارگیری جوانان تحصیل‌کرده، باعث بزرگ شدن بادکنکی بدنه دولت شده بودند.

وی با سیاسی قلمداد کردن حرف‌های کسانی که برنامه ششم را مخالف مصوبات رهبری می­‌دانند، گفت: تمام برنامه‌ها بر اساس اسناد بالادستی نوشته می‌شود که به تأیید رهبری نظام رسیده است.

هاشمی رفسنجانی همدلی داخلی و همراهی مسئولان و مردم با دولت را ضرورت امروز جامعه دانست و با اشاره به همکاری نزدیک دولت خود با رهبری در سال‌های 68 و 72 و ذکر موفقیت‌های آن همدلی و همراهی، گفت: متأسفانه امروز جمعی در مسیر حرکت دولت مانع‌تراشی و در جامعه القای تفرقه می‌کنند، در حالی که شرط موفقیت در شرایط حساس منطقه، وحدت است.

وی خطاب به روحانیت حاضر در جلسه اظهار کرد: شما به خاطر نقش تاریخی خود، الان هم مرجع سؤالات و نیازهای مردم هستید و هر جا که هستید برای تقویت همکاری‌ها توصیه و تلاش کنید. برای آینده انقلاب باید از میان جوانان کادرسازی کنید که این وظیفه مسئولان و نیز شما مدرسان حوزه­­‌های علمیه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود با تبریک مجدد میلاد با سعادت امام رضا (ع) و تأکید بر اهمیت ترویج آموزه­‌های دهه کرامت در کشور، گفت: اسلام دین کرامت است و مسلمانان با کرامت­‌های انسانی در جهان مشهورند و ایرانیان در این میان گوی سبقت از همگان روبوده­‌اند، زیرا میزبان امام با کرامت، حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر