بازدید 59597

فرافکنی خودروسازی ها برای منحرف کردن حرکت مردمی

خودروسازی ها برای بقا به جای این نوع اقدامات، بهتر است خود را برای رقابت در این بازار آماده کنند. این احتمال وجود دارد که واردکننده ها نیز بخواهند از این حرکت های مردمی استفاده ببرند؛ اما راه مقابله با این کار، ترغیب مردم برای خریدن نیست، بلکه اصلاح ساختار خود تولید کننده هاست، دیر یا زود بالاخره باید این تولیدکننده های انحصاری، خود را برای رقابت در بازار آماده کرده و برای اینکه بتوانند حداقل بخشی از بازار را داشته باشند، اندکی تغییر در محصولات خود ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 22 August 2015
جدول کمیسیون ویژهدر روزهای گذشته و بعد از توافق هسته ای، بسیاری از تولید کننده های خارجی از جمله چند تولید کننده بزرگ خودرو تقاضای بازگشت به بازار ایران را داشتند، همچنین ثبات قیمت ارز و کاهش برخی مواد اولیه در بازار نیز باعث شد تا مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو های تولید داخل باشند.

به گزارش «تابناک»، اما بر خلاف انتظار مردم یکباره مسئولان خودروسازی کشور بار دیگر ساز ناکوک در دست گرفتند و بر خلاف این انتظارات اعلام کردند نه تنها قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه در روزهای آینده، باید منتظر بالا رفتن همین قیمت ها هم باشند.

نکته جالب اینکه این حرف ها در حالی گفته می شود که هم اکنون بهای خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه پایین تر است و تقاضا برای خرید خودرو نسبت به گذشته بسیار پایین آمده است، همین اقدامات بار دیگر باعث قهر مردم از تولید کننده های داخلی شد.

مردم در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده کمپین های نخریدن خودرو راه انداخته اند، ولی این بار هم به جای جلب رضایت مردم، مسئولان خودروسازی شروع به فرافکنی کردند و ادعا داشتند راه اندازی این نوع کمپین ها تأثیری بر فروش محصولات آنها ندارد.

هرچند به نظر می رسد با توجه به دسترسی خودروسازهای داخلی به منابع دولتی، شاید این کمپین ها آنگونه که باید در کار خودروسازی ها تأثیر گذار نباشد و این افراد بتوانند از طریق برخی اقدامات و حمایت های دولت،بخشی از هزینه های خود را تا مدتی تامین کنند، گویا هجمه نخریدن در حال اثرگذاری است.



در روزهای گذشته، خودروسازی ها شروع به استفاده از ترفندهای دیگری برای ترغیب مردم و بی اثر کردن کمپین های مردمی کرده اند؛ از جمله اینکه در مصاحبه های مختلف و ناشناس صحبت از پشت پرده های نامرئی می کنند و قصد این را دارند که حرکت های مردمی را به بحث وارد کننده های خودرو های چینی وصل کنند.

در نگاه اول، شاید این دیدگاه خودروسازی ها کمی هم به واقعیت نزدیک باشد، اما به هر حال، خودروسازی ها برای بقا به جای این نوع اقدامات، بهتر است خود را برای رقابت در این بازار آماده کنند، این احتمال وجود دارد که واردکننده ها نیز بخواهند از این حرکت های مردمی استفاده ببرند؛ اما راه مقابله با این کار ترغیب مردم برای خریدن نیست، بلکه اصلاح ساختار خود تولید کننده هاست، دیر یا زود بالاخره باید این تولیدکننده های انحصاری خود را برای رقابت در بازار آماده کنند و برای اینکه بتوانند حداقل بخشی از بازار را داشته باشند، اندکی تغییر در محصولات خود ایجاد کنند.

سید محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: به نظر می رسد بر خلاف گفته های نعمت بخش، خودرو نخریدن مردم اثرات خود را گذاشته است، زیرا هنوز مدت زمان زیادی از حرف های رئیس انجمن خودروسازی نگذشته که اکنون افرادی پیدا شده اند و کمپین نخریدن خودرو را به گردن برخی افراد پشت پرده می اندازند.

این افراد تا چند روز پیش و حتی همین اکنون هم به فکر بالا بردن قیمت خودرو هستند، انتظار هم دارند که مردم هر چه اینان می دهند را قبول کنند، هم اکنون قانون می گوید بدون مصوبه شورای رقابت، هیچ یک از شرکت ها حق افزایش قیمت ندارند، مگر اینکه دولت و شورای رقابت تصمیم داشته باشند، خودرو را از حالت انحصاری بودن خارج کند.

وی گفت: اگر این گونه باشد هم که دیگر مردم تعیین کننده خواهند بود. با این رکودی که در بازار هست، گران کردن نمی تواند هیچ نفعی برای خودروسازی ها داشته باشد و اگر اینها اصرار کنند که قیمت ها را افزایش دهند، رکود را در بازار دامن خواهند زد؛ البته شاید این وام هایی که در بازار می دهند، بتواند برای اینها کاری انجام دهد.

بیاتیان گفت: چیزی که امروز در بازار دیده می شود، این است که قیمت های بازار پایین تر از چیزی است که خودروسازی ها محصولات خود را عرضه می کنند؛ بنابراین، هرگونه افزایش قیمت کنونی هم خلاف قانون و هم به ضرر خودروسازی هاست، مردم دیگر این خودروها را نمی خواهند. نمی شود به زور کسی را مجبور به خرید کالای بی کیفیت کرد؛ اما متأسفانه مدیران این شرکت ها تنها به فکر پر کردن جیب خود هستند و توجهی به این بحث ها ندارند.

این نماینده گفت: هم اکنون بهای ارز به یک ثبات نسبی رسیده است و وارد کردن مواد اولیه هم که مشکلات گذشته را ندارد. همچنین سایر مواد اولیه هم که در کشور تولید و تهیه می شود، از جمله آهن، آلومینیوم و ... نسبت به گذشته کاهش قیمت داشته و حتی برخی از این اقلام تا نصف هم ارزان تر شده اند؛ اما طمع خودروسازی ها نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش هم داشته؛ این یک تناقض است، که متأسفانه از این دست در اقتصاد ما زیاد است. وی گفت: ما حقوق به ریال می گیریم، ولی هزینه ها و خریدها و افزایش قیمت ها به دلار حساب می شود. در واقع همه چیز را به دلار حساب می کنیم؛ بنابراین، باید تکلیف خود را در اقتصاد مشخص کنیم.

وی گفت: دولت هم نمی تواند این بار دیگر وارد قیمت گذاری خودرو شود. شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و اگر این بار هم بخواهد وارد شود، مجلس بجد مداخله می کند، خودروسازی ها با این روند در راهی افتاده اند که در حال نابود کردن این صنعت در کشور هستند، شاید کسانی باشند که بخواهند این صنعت را در کشور از بین ببرند و احتمالا خودروسازی ها هم خواسته یا نا خواسته در این مسیر افتاده اند.

نادر قاضی پور، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری در این باره گفته است: هرگونه افزایش قیمت بدون تغییر در کیفیت خودرو پذیرفته نیست. مگر خودروسازی ها چه تغییری در کیفیت خودروهای خود داده اند که امروز بخواهند بار دیگر خودروهای خود را گران کنند؟

وی گفت: امروز قیمت مواد اولیه در بازار 50 درصد کاهش دارد و برای همین باید بهای خودروها کاهش داشته باشد و البته باید گفت که همه چیز کاهش یافته. اگر این ها بخواهند با مردم لج بازی کنند، مردم هم خودرو نمی خرند، در این صورت شرکت های خودروسازی ورشکست خواهند شد.

وی گفت: ادامه این روند، چیزی جز قهر مردم از خودروسازی ها و تعطیلی کارخانه های خودروسازی به دنبال نخواهد داشت. امروز مردم هم دیگر زیر بار زور نخواهند رفت. چرا زمانی که می شود یک خودرو با کیفیت خارجی را با قیمت پایین تر از تولیدات داخلی از خارج تهیه کرد، مردم را مجبور می کنیم که خودرو گران و بی کیفیت سوار شوند؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۶۱۲
انتشار یافته: ۱۹۶
راه نخریدن ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اتحاد یعنی 70 رای مثبت در ازای 0 رای منفی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
فرغون رو نوبتی سوار شیم ، لذت و امنیتش بالاتر از خودرو داخلیه
صمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اینها همه سیاه بازیه؟؟؟؟؟
طی چند ماه اینده خواهید دید که خودروسازهای داخلی افزایش قیمت خواهند داد و مردم هم در صف خرید منتظر خواهند ماند!!!!!!!!!!
از این کارها زیاد کرده اند و مردم هم هیچگاه تجربه نکرده اند
چند ماه رکود بازار دارند و چند سال می تازند؟؟
راه تو را می خواند.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
عمرا اگه مدیران این دو شرکت و بستگانشون سوار این لگن ها بشن. عمرا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با افتخار لایک 2000 رو زدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
صمد به همين خيال باش ديگه دوران زورگويي به مردم تمام شده است.
اینها بهانه های واهی شرکتهای ایرانی است. در دوران تورم که مردم شدیدا زیر فشار بودند دو شرکت خودروسازی ایرانی بزرگترین خیانت را به مردم ایران کردند. خودروها هر روز از کیفیتشان کاسته و به قیمتشان افزوده شد. با این فرافکنیهای کودکانه نمیتوانید اتحاد مردم را از بین ببرید.خود کرده را تدبیر نیست
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دقیقا داشتم به این جملات فکر میکردم که اینا رو کامنت بزارم. ممنون دوست عزیز زحمت ما رو کم کردی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بنده چهار ساله که این تحریم را شروع کرده ام.
يكسال اگر مردم خودرو صفر نخرند خودروسازان مجبور مي شوند منافع مردم را در نظر بگيرند چون فشار زيادي را بايد تحمل كنند كه با اين اوضاع بازار غير ممكن است دوام بياورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
باور کنید من قصد تعویض خودرو داشتم خودروی قدیمی را بانیت خرید خودروی صفر فروختم اما به خاطر این موضوع دیگر نخریده ام مجبور به خرید باشم خودروی خارجی دست دوم خواهم خرید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
وقتی این روند به نتیجه برسه که انبارها پر بشه اونوقت کارخونه مجبوره بخوابه و کارگرا هم حقوق نداشته باشن. اونوقت دیگه خلاص. باید فرقون سازی (خودرو سازی) را براش فاتحه خوند
تا اون لحظه باید ادامه داد.
همون مقدار آهن و پلاستیک و مواداولیه که واسه یه ماشین بروز استفاده میشه همون مقدارم توی همین ماشینای عتیقه داخلی استفاده میشه . ولی خودرو سازای داخلی بخاطر تغییر ندادن خط تولیدشون و هزینه نکردنشون نمیخوان ماشین جدید تولید کنن . یکی نیس به اینا همین خودرو های بروز که میبینین پنج سال دیگه اینام عتیقه میشه ولی ما همچنان داریم سمند و پژو تولید میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
سلام من اشتباها منفی دادم ،موافقم هوارتا از اینجا تا خورشید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
توروبه خدا دوام بیارین و حد اقل تا تغییر رویه غلط اینا صبر کنید و ماشین صفر نخرید
سزای محصول گران و بی کیفیت فقط نخریدن است.
تغییر کیفیت اندک دردی را دوا نخواهد کرد. تحول اثاثی برای این صنعت لازم هست که متاسفانه این تحول در حد پتانسیل مدیران فعلی در این صنایع نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اساسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
موافقم
این صنعت باید نابود شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
باید اصلاح بشه. اگر خودشون به نابودی خودشون تمایل نداشته باشن.
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
موافقم فقط نابودی مطلق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
این صنعت نیست این صنعت خواریه ، مثل زمین خواری
اگر ملت غیرت بخرج دهند که تاریخ این کشور در جریان تحریم تنباکو انرا ثبت کرده است موجب کاهش قیمنت خودرو خواهد شد چرا که خودرو سازان نا مردانه در دوران دولت عدالت محور قیمت را دو برابر کرده و از موقعیت سوئ استفاده کرده و ملت را به عزا نشاندند انها بنام خودرو ساز که از هر موقعیت برای فشار بر مردم استفاده می کنند خدا را شکر ملت غیرت بخرج داده و از خرید خودرو خود داری می کنند و امید وارم تا کاهش حد اقل سی در صد قیمت خود رو این تحریم ملی تداوم یابد ضمنا خود رو در این کشور پیشرفت نکرده و نخواهد کرد تا انحصار هست فساد به ان چسبیده است راه پیشرفت در ایجاد رقابت برابر است کره و ایران همزمان خودرو شروع کردند ان کجا و این کجا انجا رقابت بود پیشرفت کرد اینجا انحصار بود گرانی و کاهش کیفیت را به ملت تحمیل کرد امید که از تاریخ درس عبرتی گیرند نوبت تولید کنندگان لبنی و پروتئین و نظام پزشکی که با افزایش تعرفه سلامت یک ملت را به خطر انداخته هم خواهد رسید مارهای خوش خط و خال افعی که مدام به افزایش تعرفه فکر کردند و اشک تمساح ریختند و دولت را فریب دادند و افزایش تعرفه و اختلاف طبقاتی فاحش را کلید زدن و اخلاق پزشکی را محو و نابود کردند و حوزه سلامت را تجارتخانه کردند دولت باید بیدار شود و از این مار های خوش خط و خال دوری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
11:53 ؛ مارهای خوش خط و خال رو خوب آمدی. درست زدی توخال. ماهم امیدواربم اتحاد ملت در همه زمینه ها ادامه پیدا کنه.
عملکرد و پاسخ خودروسازان عوض عذرخواهی از مردم
توهین به شعور ملی مردم هست
تا شفاف سازی نکنن دلیل قیمت های نجومی رو
موضوع خدمات پس از فروش و کیفیت خودروها رو تضمین نکنند
مردم دیگر سوار فرغون نخواهند شد
ما که پولش رو نداریم پس مسئله خریدن یا نخریدن نداریم
ولی مردم ما هم پر و پای قرصی ندارند که بتونند جلو خودشون رو بگیرند
پاسخ ها
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
مردم پر و پای قرص دارند
اگر این کشور مستعمره هم بود کسی نمی توانست این قدر به مردم لطمه وارد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بود؟
به نظر شما قيميت جان هر ايراني چقدر است كه هر سال به خاطر كيفيت پايين خودرو ها بايد اينقدر كشته بديم ولي از صنعت ملي خودرو حمايت كنيم !!!
به نظرمن تا وقتی سیستم دولتی است و مدیران بدون در نظر گرفتن سود و زیان شرکت حقوق ومزایای خودرا دریافت می کنند وضعیت خودروها بهتر که نه بدتر هم خواهد شد.
مواد اولیه من جمله ورق آهن کاهش قیمت چشم گیری داشته من تو شرایط بحرانی ورق آهن رو کلیویی 3300 هم خریدم ولی دیروز کلیویی 2000 تومن هم قیمت گرفتم این نشون دهنده اینه که عمده مواد اولیه یه ماشین که آهن هستش ارزان شده پس دلیلی برای گران شدن ماشین وجود نداره البته خودرو ساز ها و کمپانی های بزرگ که خرید عمده دارن همیشه قیمت پایین تری خرید میکنن
من خودم پول جمع کرده بودم ماشین 7 سال پیشم رو با یه ماشین صفر تعویض کنم ولی شرایط رو اینطوری میبینم که یه ماشین از 42 میلیون به 36 میلیون رسیده هنوز هم مشتری ندارهصبر میکنم در این شرایط صبر کردن بهترین راهکاره نمیگم اگر صبر کنم بنز 200 میلیونی میخرم ولی صد در صد قیمت این ماشین هایی که طراحیشون مال 20 تا بعضا به 50 سال پیش هم میرسه خیلی بیشتر از این پایین میاد ... حتی اگر شده 1.5 تا 2 سال دیگه هم صبر میکنم تا محصولات به روز و جدید وارد بازار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خدا پدرت رو بیامرزه حرف حساب جواب نداره، قابل توجه جیره خوارهای منفی زن!
متاسفانه اگر شرکتهای خودروسازی سایپا و ایرانخودرو قیمتهای خود را بالا ببرند مردم باز بدنبال خرید از آنها راه می افتند. ثابت شده است که هر وقت قیمت چیزی بالا میرود مردم ایران برای خرید بیشتر آن هجوم می آورند!!!! اینم از عجایب خلقت ما ایرانیاست. نمونه های دیگری هم داشته ایم مثل بالا رفتن قیمت چای، سکه و دلار،برنج و .... سی درصد افزایش قیمت یکباره برای هر محصول باعث رونق بازار اون میشه. کاش یاد بگیریم مانند اروپاییها هرچیزی گران شد نخریم
من ماشینم مدل 83 هست ولی دیگر ماشین ایرانی نمی خرم تا کیفیتش نزدیک کیفیت ماشین های خارجی شود و قیمتش هم با قیمت های جهانی برابر باشد .ماشین های ایران خودرو و سایپا کیفیتش نزدیکه صفره به درد نمیخوره و مردم ایران مجبوری میخرن ولی دیگر زمانی انحصار این دو شرکت گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
صد در صد موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بالای 100%
خطاب به سیاستگذاران خودروئی کشور:
با سلام
خدمتتان عارض شویم که مردم خوب میدانند که حمایت از تولید داخلی مساوی است با رونق کسب و کار ودرآمد زائی برای صنعت و تولید اما این را هم خوب میدانند که متاسفانه سیاست گذاری های شما در این سالها بخصوص 6-7 سال گذشت مکیدن خون مردم به بهانه های مختلف , بهانه هائی مثل تحریم,افزایش نرخ ارز,عدم فروش قطعات از طرف شرکتهای خارجی و..... تازه همه اینها به کنار عدم کیفیت مناسب خودروها, عدم پاسخگوئی, ضعف خدمات پس از فروش,بی کیفیتی قطعات استفاده شده و هزار و یک دلیل اما الان چی؟؟!! دلار گرونه؟! جابجائی ارز سخته؟! باز هم آمریکا سنگ میندازه جلو پاتون؟!
نه متاسفانه طمع وروزی برخی از مدیران این 2 شرکت , صنعت خودرو را در این کشور به سراشیبی نابودی داره میکشونه و بهتره با تغییراتی در سطوح بالائی این 2 شرکت جان تازه ایی به این صنعت بخشیده بشه و مدیران آتی نیز بدانند که هیوندائی,کیا,بی ام و و .... اگر امروز برند معروفی شدند و بازار خودرو اکثر کشورها رو در دست گرفتند ابتدا مشتری مداری و پس از آن کیفیت بالای محصولاتشون بوده نه لج بازی کردن با مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آخه بدبختی اینه که تولید ملی هم در کار نیست چون من یه قطعه شرکتی (دینام) رو خریدم بعدش باز کردن دیدم روش نوشته Made in China
بنده شخصا مدتهاست از نداشتن خودرو رنج میبرم . پول هم دارم اما ماشین ایرانی نمیخرم نه نو نه دست دوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با چی این ور اونور میری پس؟
نجف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
پولتو بده من برم یه دست دوم بخرم دوتایی سوارشیم
من رفتم امروز از ثبت نامی که برج 2 کردم 206 انصراف بدم میگه فعلا انصراف بسته شده نمیشه. میگم چرا ما قرار داد داریم مگه میشه بزنید زیر قراردادتون میگه بله نمیشه که بیان انصراف بدن همه پول بخوان. اینه جوابشون به من .منم موندم حالا چی کار کنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
قرص و محکم وایسا بگو پولمو میخوام زوری که نیست بگو ازتون شکایت میکنم خواهشا هرجور که شده پولتو پس بگیر نباید کم بیاری
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ازشون شکایت کن. توی این هیری بیری واسه اینکه بیشتر از این ابروشون نره مجبورن پولتو بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
من هم رفتم انصراف بدم گفتن بسته است.رفتم سازمان حمایت از مصرف کنندگان شکایت کردم.
هرکی میخواد انصراف بده باید همین کار رو بکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دقیقا همینه ...قرارداد کاملا یک طرفه هست .
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دوست عزیز شکایت به دیوان عدالت اداری ، بمحض اینکه اقدام کنین جا خالی میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
فقط داد و بیدا کن همین . اونوقت همون لحظه پولتو میگیری ! دیدم که میگما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با اين شماره تماس بگيرين تا پس بگيرين پولتونو.
61361
سازمان بازرسي كل كشور
بگين اداره كل صنعت، معدن و تجارتو وصل كنن. با آقاي ايرانشاهي صحبت كنين.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
برو سریع شکایت کن و پولتو ازشون بگیر،اینها انشااله آخر خطند
برای کمک به تولید ملی خواهشمند است این کمپین را نادیده بگیرید.
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با تشکر از دفتر حفظ منافع سایپا و ایران خودرو.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
قیمت رقابتی نه انحصاری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کدوم تولید ملی؟؟؟
تولید ملی که ملت را هیچ حساب کند و دنبال منافع شخصی خودشان باشند؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ناشناس عزیز !!!!!!!!
باید بگم که مردم ایران سالهاست که به هر عنوانی کمک کردن
در خریدن و حمایت از تولید بی کفایت داخلی
در دوران تحریم
در دوران جنگ تحمیلی و ....
اینبار نوبت دولت و زیر مجموعه های اونه که تلافی تمام این سالها در بیاد تا کی باید این مردم تحمل کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با تشکر از جیره خور مدیران غول های توخالی :|
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
من شک دارم که اکثریت مردم حتی از دولت ملی هم دفاع بکنن چه برسه به تولید ملی. اون اقلیتی هم که راه میافتن دنبال نون تو روغن زدن خودشونن.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
تولید ملی؟
کدوم ماشین ملیه ؟ سمندی که موتور پژو داره ؟ و بیشترش وارداتیه ؟
mamad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کدوم ملی؟تموم قطعاتش چینی شده.اما چینی آشغال.نه چینی درجه 1 مثل جیلی و جک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اکثر قطعات خودروهای داخلی در چین تولید می شود ، به این میگن تولید ملی . شما ایرانی هستید یا چینی؟
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
زرشک !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
این تولید میلی است نه ملّی....
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کاش می شد منفی به تعداد لازم داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
حمایت از تولید ملی یا حمایت از تولید چینی . لطفا کمی روی اکثر قطعات دقت کنین نوشته ساخت چین ؟
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کدوم تولید ملی؟ خودرو سازی که بعد از ۴۰ سال به تولید پراید وانت رسیده جز تلف کردن منابع و به خطر انداختن جون مردم چه منفعتی داره؟
چرا باید پدر فرهنگی من بعد از ۳۰ سال خدمت، پس انداز چندین سالشو بده پراید بخره؟
به نظر من مردم باید چند تا هدف مشخص برای کمپین تعیین کنن و به هیچ وجه کوتاه نیان. یکیش باید عذرخواهی خودرو سازان گرون فروش باشه به خاطر ظلم هایی که به مردم کردن
خودروهای داخلی صفر بسیار بی کیفیتند. چند وقت پیش با پژوی 405 خودم(مدل 85) با چهار نفر مسافر سربالایی رو با 120 تا سرعت رفتم بالا(موتور فرانسه اصل). یکی دو روز بعدش با پژو مدل 93 باجناقم همون سربالایی رو بدون مسافر به زور با 80 تا بالا میرفت!!!!! دوای درد این جور لگن ها فقط نخریدنه.
پاسخ ها
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دوست عزیز خودروسازان عزیز را زیر سوال نبرید ، مشکل از باجناق شماست .!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
شما هم آی پز دادی به باجناقت ها!
تا شکست قراضه ساز گرانفروش چیزی باقی نمانده است و یک یاعـــــــــــــــــــلی باقی است !! نخریم !@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ایران خودرو
سایپا

الفاتحه!
پاسخ ها
نعش کن سایپا و ایران خودرو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
رحمه الله یقرا الفاتحه مع الصلوات .
همه بازدیدکننده ها به همراه خانواده شام مراسم ختم ایران خودرو و سایپا دعوتند . تو هم دعوتی تابناک !!

ضمنا وسایل ایاب و ذهاب (خودروهای آشغال هر دو مرحوم) نیز جهت عزیمت مهیا می باشد
ماهمچنان به نخریدن خودروی صفرادامه خواهیم دادتازمانیکه هم کیفیت وهم قیمتش پایین بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
البته كيفيت بايد بالا بر دلبندم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
البته کیفیتش بالا بره و قیمتش پایین بیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
عزيز دل: كيفيت بالا بره قيمت پايين بياد، نه اينكه هم كيفيت و هم قيمت پايين بياد!!!
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کیفیتش پایین بیاد !!!!!!!
دادا این زچه حرفایی میزنی؟؟
مردم از حق قانوني خود استفاده ميكنند بنده تمايلي به خريد خودرو ندارم مگر زوره !!!!!!!
من نمیخرم هم وطن توام نخر بدون بالاخره مجبورن قیمت ها رو کاهش بدن وقتی جایی برای انبار کردن نباشه باید کاهش قیمت باشه تا محصولات فروش بره حتی اگر شده به ضرر
با این قیمت هایی که ما ماشین میخریم یعنی 10 تا 12 هزار دلار میشه ماشین های با کیفیت امریکایی و ژاپنی و آلمانی سوار شد
نمیگم سوپر اسپورت میشه خرید ولی میشه یه سدان با کیفیت خیلی بالاتر خرید واقعا ارزش واقعی این ماشین ها این نیست که داری بابتش پول میدی
ما پارسال مازراتی نخریدیم، امسال هم قرار شده سمند و پراید نخریم.
کلاً هر سال قراره یک ماشینی نخریم!
نخواهيم خريد تا وقتيكه حقوق مصرف كننده لحاظ گردد.
مشکل قیمت و کیفیت خودرو تنها به دلیل دولتی بودن خودرو سازان هست و هیچ گاه برطرف نمی شود
تنها مقصر واقعی دولت است که برای حمایت از یک صنعت دولتی در واقع هم به اون صنعت هم مردم ضرر میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
علی آقا؛ گمان ندارم فقط دولتی بودن باعث گرانی شده. ساختار اقتصادی ما این مشکلات را بوجود آورده والا اون دو سه تا شرکت خودروسازی دیگه مثل بهمن و راین و کرمان چرا بنجول های چینی را به قیمت ماشین اروپایی به مردم می فروشن.
دست به دست هم بدهیم تا نگذاریم یک عده سود جو با ساخت ارابه های مرگ جان ما و خانواده های مار و بگیرن

آیا خود مدیر عامل سایپا و ایران خودرو حاضرند سوار خودروهای خودشون بشوند؟

نه پس ما هم دیگه نمی خریم ، درود بر ملتی که متحد باشند
نخريديم نمي خريم و نخواهيم خريد
کاشکی واسه تراکتورهای بیکیفیت تراکتورسازی ایران هم کمپین تراکتور نو نخرید راه بیفته
اینها دیگر باید بفهمند که گذشت زمانی که سیاست گران کردن خودرو را در پیش می گرفتند و مردم هم حول میزدند و این تابوت ها رو میخریدند. حالا دیگه این سیاست نخ نما شده و مردم دیگر اهمیتی به گران شدن خودرو نمی دهند و این نخریدن خودرو صفر داخلی را ادامه میدهند.
همون مقدار آهن و پلاستیک و مواداولیه که واسه یه ماشین بروز استفاده میشه همون مقدارم توی همین ماشینای عتیقه داخلی استفاده میشه . ولی خودرو سازای داخلی بخاطر تغییر ندادن خط تولیدشون و هزینه نکردنشون نمیخوان ماشین جدید تولید کنن . یکی نیس به اینا همین خودرو های بروز که میبینین پنج سال دیگه اینام عتیقه میشه ولی ما همچنان داریم سمند و پژو تولید میکنیم
خیلی به این کمپین امیدوارم ان شاء الله به نتیجه دلخواه مردم ختم میشه
چرا این خودروسازیها خودشون رو ورشکست اعلام نمیکنن و دوباره از نو شروع نمیکنن؟ جنرال موتورز چند سال پیش خیلی از کارخونه هاش رو تعطیل کرد و دوباره با ابعاد کوچکتر شروع کرد. این دوتا خودروساز ایرانی باید 10 سال پیش خودشون رو ورشکست اعلام میکردند.
من کارگر تو یک شرکت خودرو سازی هستم از این دیگ کله پاچه به ما کارگرها آب گوشت ش هم به زور میرسه خودرو سازی ایران تو دست چند خاندانه که بچه هاشون دخترا تا دیپلم میگیرنم میان و دفتر نشین میشن و یا تو دفتر بازرگانی ایرانخودرو در چین و یا آلمان حقوق دلار و بلیط رایگان میگیرن و پسراشون هم تا فارغ التحصیل میشن و یا سربازیشون تموم میشه میزشون آمادست و دوره های تخصصی و مدیریتی میرن بابا هاشون تو ایرانخودرو هستن اما شرکت تولیدی بیرون از اون دارن و جنس بنجول تولیدی خودشونو خودشون تائیید میکنن و تو خط مصرف میشه هیچ کس هم زورش بهشون نمیرسه
کمپین تحریم خرید کافی نیست دوستان...
تا دولت گمرکی ماشین ها رو طبق قانون سالی 5 درصد کم نکنه زور میگن بهمون...
بیاید کمپین فشار بر دولت جهت کم کردن گمرکی خودرو های وارداتی رو بسازیم...
تا خودرو وارداتی ارزون نشه خودرو سازهای داخلی رقیبی ندارن که بخاطرش ماشین رو با کیفیت کنن و ارزونتر...
کمپین کم گردن گمرکی خودرو مهمتر از کمپین نخریدن خودرو هست...
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دوست عزیز اشتهای خوبی داری دولت با گمرکی و سایر عوارض هم هزینه های خودش را تامین می کنه و هم نرخ ارز را کنترل می کنه وگرنه در زمان نفت 40 دلاری با کدام ارز می خواهی دولت برای شما ماشین خارجی وارد کنه؟جدا شما و امثال شما چه نقشی در صادرات و ورود ارز به مملکت دارید که در مقابل آن متقاضی خروج مقادیر کلانی ارز از مملکت برای واردات خودرو هستید؟
وقتی یه بیسواد کمپین راه بندازه بقیه بی سواد ها هم دنبالش برن باید 4 تا با سواد بیان راهنماییشون کنن

اولا که ما تو کمپین هویچ نخرید هم شکست خوردیم چه برسه به خودرو نخرید

ثانیا اون کسی که خودروشو می فروشه، می خواد خودرو بهتر بخره پس یا می ره صمت خودروساز، یا تو خودرو های غیر صفر دنبال خودرو می گرده

که اولین حالت یعنی بازگشت به خرید از خودرو ساز و شکست کمپین

و دومین حالت یعنی افزایش تقاضای خودرو غیر صفر و بالا رفتن شدید قیمت غیر صفر.
که دست آخر بازم ملت به دلیل شکاف بالای خودرو تو بازار و نماسندگی می رن سمت خودروساز و کمپین شکست می خوره
پاسخ ها
حامدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آقای باسواد، صمت نه، سمت
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
زرشک .
کوروش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آقای باسواد و عقل کل تو اول برو املا درست یاد بگیر بعد ادعای سواد کن آقای باسواد "سمت" درسته نه "صمت"!!!!!اینقدر به فکر خودروساز های مفت خور نباش به فکر مردم باش مردم خودشون عقل و شعور دارن تو نمیخواد کاسه داغتر از آش بشی.
mamad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
صمت نه با سواد !!!!! سمت.
جالبه که ادعای صوادتم !!!! می شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
سطح سواد و آگاهی شما فرد باسواد! از املاء کلامتی که نوشتی فوران میکنه! استاد صمت اشتباهه، سمت درسته!

ضمنا این نحوه استدلال رو حتما ثبت کنید کسی مدعی اش نشه!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با سواد عزیر , اولا سمت با سین نه با صاد , ثانیا باسوادهایی امثال تو تو این دو تا شرکت فقط فکر پر کردن جیبشون و اضافه کاری و سفر به فرانسه و کلاس زبان فرانسه و ورزش در ساعت اداری و .... هستند که نهایت بیست وچند سال مونتاژ این شده , یه زمانی (20سال پیش) باعث افتخار بود طرف تو این دوتا کارخانه کار می کرد الان مایه شرمساری است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
تو خط یکی مانده به آخر نشون دادی بیسواد چه کسی است باسواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
قربونه تو با سواددددددد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آفرین باسواد!!!!!!!!!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آقای باسواد غیر از حرف مفت چیز دیگه ای هم بلدی؟؟؟ بسم الله راه کار هم بده
خودرو ساز محترم!
فرافکنی بس است،مردم شعور دارند و می دانند که چه کارهایی کردید.
من خودرو صفر داخلی نمیخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
منم نمیخرم ....چون با درامد ماهی 1میلیون تومان نمیتونم ماشین بخرم
پیروز اصلی این کمپین فقط مردم هستن همینطوری که قیمت ها اینقدر کاهش داشته بازم کاهش پیدا میکنه هنوز خیلی جا داره قیمت ها پایین بیاد شک نکنید 405 قیمتش 30 میلیون نیست نهایتا باید قیمتش برگرده به همون قیمت های 4-5 سال پیش یعنی همون 11 -12 تومن این اصلا رویا نیست با نخریدن مجبور میشن ماشین رو به قیمت اصلی بفروشن
انشاالله که این پیام را نکایش دهید. کمی تصوریر بزرگتر را هم ببنیم . آیا ورشکست شدن و تعطیل شدن کارخانه های داخلی به نفع مملکت است؟ چه کسی یود واردات خودرو خارجی را میبرید؟ کارگر ایرانی بیکار میشود و کارخانه دار کراه ای و ژاپنی پولدارتر! آیا بهتر نیست به فکر اینکه به فکر فقط خودمان باشیم و مسایل را شخصی ببنیم کمی بازتر نگاه کنیم؟ اگر ما تویوتا با کفیت خارجی سوار شویم تکلیف سمند ایرانی چیست؟ بهتر نیست کیفیت ضعیف تر ایرانی را تحمل کنیم تا استقلال صنعتی ام به باد نرود؟ اگر از فردا تعرفه صفر شود و اینحا مثل جده دوبی پز از ماشینهای مدل سال و رنگارنگ شود آیا صحیح است؟ عاقبتش جه میشود؟
پاسخ ها
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
تعداد منفی ها بشمار پاسختو وبگیر و به استحضار مدیرت هم برسون .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ناشناس جان این طفیلی که شما بهش میگی صنعت ملی!!!!! شده بلای جون مردم
حقوقی هم که شاغلین در این صنعت میگیرن حکم صدقه رو داره
ان شاله این صنعت ملی!!!! تبدیل بشه به دامداری ملی حداقل مردم ازنظر غذایی وضعشون بهتر بشه
جوهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ایا خودروساز هم هوای مردم را دارد وبه مردم رحم می کند
اخه تا کی مگه تموم عمر چند تا بهاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اگر تعرفه صفر شود، خوردوسازان بی لیاقت برای بقا مجبور به افزایش کیفیت خواهند شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دوست عزیز کسی نمی خواد که شرکت های داخلی ورشکست و کارگران ان بیکار شوند
فقط میخوایم خودرو ساز داخلی یاد بگیره که به مردم احترام بگذاره و از طریق افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتریان به سوداوری خودش ادامه بده نه اینکه زیان های ناشی از سوء مدیریت و عدم افزایش کیفیت رو از جیب مشتریانش جبران کنه
سی ساله این مردم دارن همه جوره ازشون حمایت میکنن. آیا هنوز کافی نیست؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
هیچ ایرانی منکر حمایت از تولید داخلی نیست ولی واقعا به چه قیمتی ؟ اگر لحظه ای به فکر عزیزانی باشید که جانشان را به سادگی وبه دلیل کیفیت بسیار پایین محصولات داخلی از دست دادند .باور میکردی که بایستی یا کیفیت داخلی افزایش یابد ویا تعرفه واردات صفر گردد. متاسفانه استراتژی ما در قبال تولید خودرو مشخص نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
12:06 از آمریکا؛ داداش من این صحبت شمارو همین خودرو سازها 20سال پیش میکردن و به مردم قول میدادن که اگر به ما 10 سال، فقط ده سال فرجه بدین و در مملکت رو ببندین و نذارین اتومبیل خارجی وارد کنن ما یعنی خودروسازها بهتربن اتومبیل را براتون تولید میکنیم. حالا خودتون میبنین که چه فرغونهای فرد اعلا دارن تولید میکنن! گمان کنم دیگه چوب خطشون پر شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
برادر طوری حرف می زنید که انگار شما سعادت همراهی اصحاب کهف را داشتید واز اتفاقات وبحث های این 50 سال اخیر بی خبرید عزیز دلم اگر تنها وتنها بواسطه ورود خودروهای خارجی میزان آلودگی محیط زیست ومرگ ومیر فرزندانمان بابت این آلودگی ناشی ازمصرف بالای خودروهای داخلی رها بشویم می ارزد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
استقلال صنعتی ؟؟؟؟؟؟ شرکتی که بعد از 50 سال نمی تونه یه رنگ سپر تولید کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
داداش گلم ملت جونشون رو از سر راه نیاوردند که به همین راحتی با این ماشینا از دست بدن و اینکه همه حاضرن یه تعرفه اضافه بدن که کارگرای ایران خودرو یه عمر تو خونه بشینین پول بگیرند اینقدر به بهانه بیکار شدن کارگرا به ما ظلم نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
من جونمو خیلی بیشتر از این خودروسازها دوس دارم.
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
چرا صحیح نیست؟ مگر خون مردم جده و دوبی از ما رنگینتر است؟ چرا ما نباید خودرو با کیفیت و متناسب با سطح درآمد سوار شویم؟
آیا این صحیح است پولی را که با این زحمت به دست می آید با خرید بی کیفیت ترین خودرو و در تعمیرگاهها به دور ریخت؟ در صورتی که در کشورهای دیگر با همان مبلغ پول خودرو مناسب و در یک کلام آسایش خریداری می کنند
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
این دو شرکت تا الان با احصار تونستن سرپا باشن . خیلی وقت پیش باید به فکر این روزها می بودند تا بتونن رقابت کنن . نمیشه که مثل کره شمالی دیوار بکشی دور مملکت و بگی دنیا همینیه که هست
ناشناس
| United Kingdom |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
امنیت بیشتر اعصاب بهتر
مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خوبی شما؟! o.O
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند بر اثر صبر نوبت ظفر آید

الصبر مع الظفر

اندکی صبر سحر نردیک است
اي كاش براي لبنيات گران بي كيفيت هم يك كمپين راه بيفته ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
عزیزم راه افتاده و فروششان نصف شده
صداشو در نمی آرند
فقط رسانه ای نشده
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اینو به سر انجام برسونیم اونو شروع میکنیم انشاالله
خداییش چقدر پاداش ای کلان بابت این ماشین ای قراضه این مدیران خوردن؟فقط تحربم
تابناک خیلی ازت ممنون که این مساله رو پیگیری میکنی تقریبا هر روز یه تیتر در این مورد داری
در حالی که متاسفانه خیلی از خبرگزاریها فقط دنبال دعواهای سیاسی هستن و به دغدغه مردم توجهی ندارن
همه در انتظار اجرای توافق هسته ای . رکود در همه بخش های اقتصادی به این لحاظ است.
سلام همشهری محترم
حتی اگه به قولی این کمپینهای مردمی در برابر خودرو سازها بی اثر باشه خوب یکبار مثل دیگر کشورها ثابت کنیم که میتونیم متحد وهمدل باشیم بقیه مشکلات خود بخود حل میشه. آفرین ایرانی
جنگ تا جنگ تا پيروزي ...
مهمترین کاری که مردم باید در این شرایط بکنند فروختن سهام این شرکتهاست زیرا شرکتهای خودروسازی با این حربه ممکن است مردم را به جان هم بیندازند.
کادخودروسازها از انحصار گذشته استبداد.چرا وقتی خودروساز که اکیاسم خدش رو تولید کننده داخل گزاشته تا مردم درخواست حق طبیعی خوشون دو ازاونا کردن سریعپای کارگر و اشتغال فلان تعدادکارگر در این صنعت رو پیش میکشند بقیه ملت مگه حق سوار شدن خودرو متناسب.
با خودشون وجیبشون رو ندارن
خدا شاهده چد وقته ماشینم رو فروختم پول به اندازه ماشین مورد نظرم دارم و با توجه به اینکه دو تا بچه کوچیک دارم و تردد برام خیلی سخت شده ولی به خاطر همبستگی و تحریم خرید از خرید خوداری کرده ام
خواهش میکنم با هم باشیم و در ضمن فقط خودرو نباید مورد توجه باشه بلکه باید فرهنگ خودمون رو تا جایی بالا ببریم که هر وقت گفتن فلان چیز می خواد گرون بشه ( مرغ ، چای ، روغن و... ) نریم توصف نوبت بگیریم
ترکان: مردم خودرو نمی خرند/ 80 هزار خودرو در انبار یک خودروساز http://www.ion.ir/News/9834.html
خیانتی که خودرو سازان به ملت ایران کردن در اختلاس سه هزار میلیاردی بیشتر بود . بهجای اینکه به فکر مردم باشن بر علیه مردمن. پراید چی داره انقد رفته بالا اخه . بقیش بماند .
پول دارم خودرو بی کیفیت داخلی نمی خرم، نمی خرم شما هم نخرید
خودرو با تکنولوژی روز دنیا با قیمت جهانی می خریم ولاغیر …
یه سال دیگه این حرکت ادامه داشته باشه اونا به زانو در میان
و ما یکصدا می گوییم همچنان نمیخریم ..
امثال خیامی باید صنعت خودرو را دگرگون کنند
راه تورا نمی خواند ایرانخودرو و سایپا
کاش مام پول داشتیم میتونستیم تو این دعواها شرکت کنیم
و ما یکصدا می گوییم همچنان نمیخریم ..
با سلام
مردم دنیا تازه پدیده ای به نام داعش رو پیدا کردند و باهاش درگیرند ما 30 سال بیشتر است که با پدیده ای بد تر از داعش که ایرانخودرو و سایپا با این ماشینهاشون که هر روز جون تعداد زیادی از انسانها رو میگیره مواجهیم
پس اگر با داعشی ها نباید داد وستد کرد با ایرانخودرو و سایپا هم همینطور


ایرانخودرو و سایپا= داعش
چرا کسی از تعرفه های نجومی گمرکی برای واردات خودرو حرفی نمیزنه؟ ما دلمون میخواد ماشین بروز خارجی سوار شیم البته به قیمتی که همه دنیا سوار میشن .چرا اینقدر به ملت ظللم میکنید؟
مجازات گرانفروش نخریدنه. خیلی خوشحالم از اتحادی که بین مردم شکل گرفته. این اتحاد همیشه باید باشه و نتیجه خواهد داد. نه تنها خودرو بلکه هر کالایی را بخوان بی حساب و کتاب گرون کنن ملت باید خرید را تحریم کنه
با سلام
در مسير هر شخصي را ميبيند رايگان سوار كنيد تا نياز مردم به خودرو كمتر شود .
از پشت شيشه هاي خودرو بعنوان بنر تبليغاتي جهت خريد نكردن خودرو استفاده كنيد .
به لطف احمدی نژاد پراید هفت میلیونی شد بیست و یک میلیون .من ک تا همون هفت میلیون نشه نمیخرم.تازه هفت میلیونم گرونه ولی تا حدودی منطقی.
تورا به خدا نخرید. و اگر واقعا نیاز به خودرو دارید با مشورت یک کارشناس کارکرده بخرید و به هیچ عنوان صفر نخرید. تا این خونی که تو این چند سال تو شیشه شده انتقامش گرفته بشه...
تازه توافق نمیشد داشتن میرفتن خودرو چینی بیارن حالا دارن به وارد کننده های چینی حرف میزنن. کل قطعات ماشینامونم که چینیه.
ولی به خدا این تعرفه واردات ظلم به جوون های ایرانیه که دوست دارن ماشین خوب سوار بشن ولی باید 46 م پول بدن دنا سوار شن که واقعا آشغاله
تابناک جان مچکریم که پیگیر دغدغه های مردم هستید.

ادامه ی تحریم تا رسیدن به هدف افزایش کیفیت و کاهش قیمت
وقتی مدیران رده بالای شرکتهای دولتی خودروساز در بیرون از کارخانجات خود کارگاههای تولید قطعات دارند و آنها را به مجموعه خودشان میفروشند چه توقعی از کیفیت و قیمت دارید و اصلا کو فریادرس ؟!!!!!!
وقتی مدیران رده بالای شرکتهای دولتی خودروساز در بیرون از کارخانجات خود کارگاههای تولید قطعات دارند و آنها را به مجموعه خودشان میفروشند چه توقعی از کیفیت و قیمت دارید و اصلا کو فریادرس ؟!!!!!!
جواب اینهمه بی رحمی خودرو سازان یک نه بزرگ از طرف خریداران است
و ما یکصدا می گوییم همچنان نمیخریم ..
من رفتم امروز از ثبت نامی که برج 2 کردم 206 انصراف بدم میگه فعلا انصراف بسته شده نمیشه. میگم چرا ما قرار داد داریم مگه میشه بزنید زیر قراردادتون میگه بله نمیشه که بیان انصراف بدن همه پول بخوان. اینه جوابشون به من .منم موندم حالا چی کار کنم...
سلام دوستان؛ خارجی هم نخرید. زیرا واردکنندگان هم کم از جیب مردم نمی خورند!
ای کاش مسولین ببینند که مردم چقدر عصبانی هستند. این دو شرکت واقعا به ما خیانت کردند و تا میتونستند به زور جیب ما رو خالی کردند. ما که از حقمون نمیگذزیم خدایا تو هم نگذر. معاوم نیست این همه سود بادآورده در این چند سال کجا رفته. کسی میدونه ؟
همين الان اگه همين دو شركت، محصولاتشون رو 500 تومن زير قيمت بدن يا اقساطي بدن همتون مثل ملخ ميريزين جلو نمايندگيا!! امكان داره شبم بخوابين اونجا تازه!!
اين حرفا گنده تر از .....!!
این کمپین نباید فقط شامل خودروهای سایپا و ایران خودرو باشه. بلکه تولیدات شرکتهای پارس خودرو، بهمن، مدیران خورو، کرمان خودرو و خودرو سازی راین هم باید تحریم بشوند. چون باتحریم کردن دو شرکت اصلی بقیه اینها بشدت منتفع می شوند و خودروهای چینی که از بی کیفیتی بازار دست دو هم ندارن بفروش میرن.
اینقدر موضوع بیکار شدن کارگر ایرانی رو بهونه نکنید. اولا توی این سالها هزاران کارگر توی بخشهای نساجی و کفش و غیره بیکار شدن .این ۲۰ هزار نفر سایپا و ایران خودرو هم برن پیش بقیه.لااقل هشتاد میلیون نفر ماشین ایمن سوار نمیشن.
ثانیا کسی نگفته در کارخانه هاشون رو ببندن ، بروند با کمپانی های درست درمون قرارداد تولید مشترک ببندن .نه اینکه خودروی با تکنولوژی ۲۵ سال پیش به مردم غآلب کنن
ميشه مردم يادشون بره پرايد در مدت سه ماه قيمتش سه برابر شد مگه چه اتفاقى افتاد؟ جنگ هم نبود همش حقه بازى بود همش ايران خودرو يكسال تمام فقط سود خالص بدون توليد ميگرفت
از مردم خواهش ميكنم التماس ميكنم ادامه بدن اين راه رو
سلام یک کمپین دیگر در زمینه مسکن نخرید تا ارزان شود لازم است.
چه خوشتان بيايد چه نه :
ميزان نسبي افزايش قيمت خودرو را طي 15 سال گذشته يا هرچيز ديگه اي منجمله شلغم يا آب هويج بستني مقايسه كنيد خواهيد ديد كه كمترين ميزان افزايش را داشته است.
خودروسازان ما محکوم به فنا هستند. چند روز پیش خودروی دنا را قیمت کردم فرمودند 47 میلیون تومان. با عقل ناقص خودمان رفتم یک مرسدس بنز E230 مدل 1995 خریدم 50 تومن با وجود بیست سال سن خودرو از خودروی صفر دنای پیش فروش بهتره.
با سلام
صنعت خودرو کشور متاسفانه با گذشت بیش از چند دهه از انقلاب نتوانست به هدف اصلی خود که تولید کننده سطح اول در منطقه خاور میانه برسد . چرا که در این منطقه تولید کننده ای وجود ندارد. این صنعت با روند پیش رو قطعا ورشکست خواهد شد البته متاسفانه . علت آن را همه می دانند فروش انحصاری در مرزهای داخل و عدم سوددهی در طرح های برون مرزی. بیایید با ترکیه مقایسه کنیم که هم مرز هستیم. فاقد صنعت خودرو سازی ولی دارای صنایع پیشرفته ای مانند توریست ، پوشاک ، مبلمان و .... علت ،دستیابی به بازار خرید مواد اولیه به صورت آزاد و رقابتی. چرا ترکیه در این صنایع چین را پولدار نکرد و با توجه به اجناس بی کیفیت چین هنوز در کلیه صنایع خود مزیت رقابتی دارد. بخشی از مشکلا ت صنعت خودرو مربوط به سیاست های تجاری داخلی است . اما نمی توان بی کفایتی مدیران در دستیابی و نظارت بر مواد اولیه را پشت این مشکل پنهان کرد . چرا صنعت مواد غذایی ما اینقدر پیشرفت کرده . مگر آنها این مشکلات را ندارند .علت وجود رقابت است. بنابر این بیکار شدن عده زیاد در صورت تعطیلی تنها یک راه فرار برای جلب حمایت منسوخ شده دولتی است. امیدوارم این بار دولت محترم باج به این راحت طلبی مدیران خودرو ساز ندهد تا آنها به دنبال تامین مواد اولیه باکیفیت باشند. در ضمن دولت می تواند برای بیکار شدن این افراد صنایع دیگر خود مانند کشاورزی و توریست را فعال کند.
اقا 30 هزار تا کارگر مهم تره یا سالیانه یک میلیون راننده
بعدشم خودروساز ها دیگه خیلی پرو شدن اولا با پول مردم دارن کار میکنن هنوزم پیش فروش میکنن
موفقیت این کمپین کاملا وابسته به سیاست دولت است. اگر قرار باشد عوارض واردات خودرو در همین سطح باقی بماند مردم نمیتوانند در مقابل خودروسازهای داخلی مقاومت کنند. اگر دولت میخواهد به خودروسازها فشار بیاورد خیلی ساده عوارض واردات خودروهایی که آلودگی کمی دارند را پایین بیاورد.
تا زمانی که خودرو 70درصد ارزان نشود در انتخابات رای نمی دهیم
جون مردم مهمه یا اشتغال جوانان کشور؟؟؟
لعنت بر اقاي ناشناس تو ايراني نيستي تو از مافياي قدرت ايران خودرو هستي
یه مثل هست که میگه
به شتر مرغ گفتن بپر گفت من شترم گفتند بار ببر گفتم من مرغم
به خودرسازا می گفتند چرا دوران تحریم گرون کردین گفتند قطعات با دلار میاد مجبوریم بخاطر تحریم گرون کنیم بعد که تحریم داره تموم میشه میگن قطعات تو ایران ساخته میشه نمیشه ارزون کرد
نخريد نخريد اين لگنها را. مردم از دست شما به تنگ آمدند
کاش برای خانه هم یک کمپین راه میفتاد
آقا سالی سی هزار نفر آدم توی این لگن ها باید لت و پار بشن که بیست هزار نفر مرتبط با لگن سازی بیکار نشن اینم توجیه دولت برای حمایت از قاتلهای مردم.
من اگه خارجی ها بخوان تو ایران خودرو و سایپا مونتاژ کنن بازم نمی خرم اصلا نمیخوام این دو تا اسمو بشنوم
من یه پیشنهاد دارم 3/5 میلیون به من بدید یک ماهه یه پراید بهتون تحویل میدم با همین لوازمی که توی بازار هست.خدایش ستم به حق مردم .نامردیه فقط با نخریدن حل میشه و بس
پارسال برج 4 یک ماهه با مبلغ 37 میلیون تومان و خرید حواله از نمایندگی ، یک دستگاه 206 خریدم صندوقدار وی8
-دنده عقب میرفتم صدا میداد(احتمالا دیسک تاب داشت ...)
-کنترل پخش روی فرمان اشتباه عمل میکرد و اعصابمو به هم میریخت
-در حین نزدیکی به دست انداز ترمز میزدم سیستم ABS خطا عمل میکرد و ترمز رد میکرد
-راه به راه پرژکتورها میسوخت آخرشم سر در نیوردم چی بود
-از همه بدتر وسط اتوبان امام علی ع تسمه دینام ماشینی که 3000تا راه رفته بود پاره شد و کلی هزینه متحمل شدم با خانومم تا ماشین رو بردم نمایندگی تبریزی در نارمک
(انصافا آدمهای خوبی بودند و با برخورد خوب دو روزه ماشین رو تعمیر کردند )
اما بهم گفتند تسمه سفت کن شما چینیه و ما هم دوباره چینی میندازیم و چند ماه دیگه همین آشه و همین کاسه !!!

اخیرا با اجازتون 206 رو با ضرر 4 میلیونی فروختم رفتم یه مگان 2000اتومات مدل91 کم کارکرد خریدم
حالا میفهمم ترمز و تعلیق و ارامش در رانندگی یعنی چی ...(تازه این جزء ماشینای متوسطه و قدیمیه)
ایشالله قسمت همه هموطنان بشه خرید خودروی خوب برای آرامش و ایمنیشون در رانندگی ...
مردم ما با لیاقت ترین مردم دنیا هستند
من چند روز پیش قصد خرید 206 صفر رو داشتم کمپین رو دیدم و حرفای مردم رو شنیدم که 206 های جدید خیلی مشکلات فنی داره منصزف شدم و دست دوم تمیز خریدم . به امید ورشکسته شدن خودروسازای داخلی
سزای گران فروشی نخریدن است
سلام.
صنعت خودرو سازی درایران برای 150هزار نفر ایجاد شغل کرده ولی هر سال نزدیک به 20 هزار کشته و یا زخمی داریم. بخاطر بی کیفتی ماشین های داخلی.اگر این تعداد را در ده سال گذشته حساب کنیم نزدیک به 200 هزار کشته ویا زخمی داریم .....
ما باید زودتر از این به این نتیجه میرسیدیم ولی هنوز دیر نشده به امید روزی که سوار خودرویی شویم که لیاقت ایرانی و اسم ایران را داشته باشد
سلام
ادامه کمپین نخریدن خودرو صفر داخلی مبارره با استعمارخودروسارزان نسبت به ملت ایران

دعوت می کنیم ملت ایران را به ادامه این مبارزه تا انشاء ا... حصول نتیجه نهایی
نخرید تا حالشون جا بیاد با کی طرفن
من همین امروز رفتم پولمو پس گرفتم،نخریدم.
من در یک شرکت قطعه سازی کار میکنم و اطلاع دقیقی از وضعیت داغون ایران خودرو دارم . اینقدر کاهش تولید دارند که به هر بهانه ای خط تولید رو میخوابونن . قبلا خوابیدن خط یک فاجعه محسوب می شد . آی ملت از خودروسازان بی اخلاق تر و سودجو تر وجود نداره .
نمی خریم ، نمی خریم ، نمی خریم ..............
آقایونه مدیرانه خودرو ساز!!!!! اگه واقعا زورتون میرسه اگه واقعا قدرتشو دارین خودرو رو گرون کنید اگه نه که خواهشا سکوت کنید . شما هم مثل بعضی از استعمارگران ظالم که همش از تهدید و تحریم دم میزنن یاد گرفتین تهدید کنین تهدید به گرونی ..... هیچوقت ایرانی رو تهدید نکنید
جالبه که مصرف کننده رو به کشتن می دیم تا از تولید باصطلاح داخلی حمایت کنیم.
برای خودرو ساز ایرانی جان ایرانی برایشان مهم نیست فقط پول دوست دارند
نخریدن نخریدن تا ورشکستی کامل...
چنگیز خان مغول هم اندازه پراید مردم رو نکشت
با اتحاد ، خودرو نمیخریم ما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس