بازدید 43114

مهدی هاشمی رفسنجانی وارد زندان اوین شد

مهدی هاشمی که جرایمی نظیر اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی را در پرونده خود دارد، به منظور اجرای حکم قضایی امروز بعدازظهر به منظور اجرای حکم قضایی و گذراندن دوران محکومیت حبس خود، وارد زندان اوین شد؛ وی در این پرونده به 10 سال حبس محکوم شده است.
کد خبر: ۵۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 09 August 2015
مهدی هاشمی به منظور اجرای حکم قضایی و گذراندن دوران محکومیت حبس 10 ساله خود وارد زندان اوین شد.

به گزارش «تابناک»، مهدی هاشمی که جرایمی نظیر اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی را در پرونده خود دارد، به منظور اجرای حکم قضایی امروز بعدازظهر به منظور اجرای حکم قضایی و گذراندن دوران محکومیت حبس خود، وارد زندان اوین شد؛ وی در این پرونده به 10 سال حبس محکوم شده است.
 
به گفته معاون اول قوه قضاییه، مهدی هاشمی در کیفرخواست خود ۱۲ اتهام داشت که در کیفر دادگاه بدوی آنها را ادغام کرد. وی اتهامات دیگری در کیفرخواست خود داشت‌ که برخی از اتهامات را دادگاه بدوی با هم ادغام و اعلام کردند درست است که عناوین جرایم مختلف است ، یک فعل و یک جرم نیست لذا برخی اتهامات ایشان ادغام و از برخی تبرئه شدند.

مهدی هاشمی در خصوص جاسوسی تبرئه شد؛ اما برخی مسائل امنیتی، اختلاس و ارتشاء را دادگاه بدوی حکم داد و دادگاه تجدیدنظر نیز با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تأیید کرد.
 

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‎اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در مورد اختلاس وی اعلام کرده بود: اختلاس طبق قانون اگر چنانچه توأم با جعل باشد مجازاتش بین هفت تا ده سال است .اگر بدون جعل باشد بین پنج تا ده سال خواهد بود. طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حاکم موظف است که ۱۰ سال را بدهد. در مورد رشوه هم طبق قانون اگر کسی از مبلغی بالاتر رشوه گرفته باشد از پنج تا ده سال مجازات می‎شود که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ده سال در نظر گرفته می‎شود، مسائل امنیتی نیز بین دو تا پنج سال است که طبق این ماده قانونی باید اکثریت مجازات در نظر گرفته شود.

گفتنی است وی در حالی وارد زندان شد که فاطمه و محسن هاشمی، عفت شریعتی، وکلای وی، علیزاده طباطبایی و سید وحید ابوالمعالی و چند تن دیگر تا مقابل در زندان همراهی‌اش می‌کردند.

متنی که مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان خواند


مهدی هاشمی بعد از ظهر امروز یکشنبه پیش از ورود به زندان اوین با حضور در جمع خبرنگاران و قرائت متنی که از پیش تهیه کرده بود، اظهار کرد: از شما تقاضا دارم این فیلم کامل پخش شود.

«ملت بزرگ و فهیم ایران اکنون که بر اساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم، مهیا گشتم به‌عنوان یک عضو بزرگ خانواده انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود به‌منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرین و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدر مظلوم و بزرگوارم، با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر علنی برگزار شدن دادگاه بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه، جلسات محاکمه اینجانب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارم و امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود و رجاء واثق دارم که این اقدام از سوء استفاده افراد افراطی و مغرض و ضربه زدن به یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی پیشگیری خواهد کرد».

پست فیسبوکی پیش از رفتن به زندان


پیش از آنکه مهدی هاشمی مقابل زندان اوین حضور پیدا کند، در صفحه خود در فیس بوک نوشت: ﺁﺧﺮﻳﻦ ﭘﺴﺖ ﻓﻴﺲ ﺑﻮک ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﻳﻄﻲ می ‌ﻧﻮﻳﺴﻢ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺎتی ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻋﺪﻡ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺍﺟﺮﺍﻳﻴﻪ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍی ﺍﺣﻜﺎﻡ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭﻳﻦ ﻣﻌﺮﻓﻲ می‌ﻛﻨﻢ.

ﺍﻳﻦ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﭘﺮﻳﻨﺖ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻡ ﻫﺎ ﻭ ﻧﻈﺮﺍﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﻼﻗﺎﺕ‌ﻫﺎی ﻫﻔﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﺍﻃﻼﻋﻢ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺧﻮﺭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﻢ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺩ.

یک ﭘﺴﺖ ﻣﻔﺼﻞ ﻫﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻭﻧﺪ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻡ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﮔﺎﻫﻲ ﻫﻢ ﻋﻜﺲ ﻳﺎ ﻣﻮﺿﻮعی ﺧﺎﺹ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺫﻫﻨﻢ می‌ﺭﺳﺪ ﻳﺎ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺍی ﺍﺯ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺍ می‌ﺩﻫم... .


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار