بازدید 4102

نزديک است داعش به سلاح هسته اي دست يابد

کد خبر: ۵۲۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 30 July 2015
القبس نوشت داعش به دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک می‌شود و قصد دارد این سلاح را به آمریکای شمالی قاچاق کند.

به نوشته روزنامه القبس چاپ کویت، روزنامه دیلی میل انگلیس، دیروز، سندی را فاش کرد که احتمال می‌رود یکی از اعضای داعش آن را نوشته است. محتوای سند این است که داعش برای راه انداختن جنگی تمام عیار به منظور پایان دادن به دنیا، برنامه ریزی می‌کند.

این سند را یک شهروند پاکستانی که با طالبان در ارتباط است در اختیار مرکز رسانه ای آمریکا قرار دارد. در این سند از طرح هایی برای حمله به هند صحبت شده است؛ که هدف از این حملات سوق دادن آمریکا به سمت مداخله است.

در این سند آمده است: داعش، اعضای طالبان را در افغانستان تشویق می‌کند به این گروه ملحق شوند همانگونه که از القاعده می‌خواهد برای ایجاد خلافت به آن بپیوندد.

این سند، به کشتن نظامیان و دیپلمات های آمریکایی و حمله به مقامات پاکستان اشاره می‌کند. بنا بر گزارش ها، هند اخیرا مانع از آن شده است که بیست و پنج شهروند هندی به داعش ملحق شوند. پلیس هند اعلام کرده است، این افراد را ماههاست که تحت نظر قرار داده است اما بازداشت نکرده و آنها را متهم هم نکرده است اما اجازه نداده از کشور خارج شوند. رائو اندرجت، وزیر دفاع هند، ماه گذشته در کنفرانس امنیتی که در سنگاپور برگزار شد، تصریح کرد،‌ داعش قصد دارد از پاکستان سلاح هسته ای بخرد. همین اظهارات، به خبرهایی اعتبار بخشید، مبنی بر اینکه داعش به دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک است و برای قاچاق آن به آمریکای شمالی و حمله به برخی اهداف در آنجا تلاش می‌کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل