بازدید 2081

مجلس از پاسخ های وزیر نیرو قانع شد

کد خبر: ۵۲۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 28 July 2015
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از پاسخ های چیت چیان وزیر نیرو درباره اقدامات انجام شده جهت احیا و نجات تالاب ها و دریاچه های کشور قانع شدند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 6 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، پس از استماع اظهارات وزیر نیرو و نادر قاضی پور به عنوان سوال کننده از وی از پاسخ های چیت چیان قانع شدند.

گفتنی است دکتر لاریجانی سوال نماینده مذکور را با توجه به ملی بودن آن به رأی گذاشته و با 125 موافق، 47 مخالف و 7 ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه نمایندگان از پاسخ وزیر قانع شدند.

شایان ذکر است نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نسبت به احیاء و نجات تالاب ها و دریاچه های کشور اقدام عملیاتی انجام نمی شود و آب های مرزی را مهار نمی کنند؟ گفت: برای حفظ آب های سطحی و زیر زمینی باید تالاب ها و دریاچه های کشور از جمله دریاچه ارومیه احیاء شوند چرا وزارت نیرو نسبت به احیاء و نجات تالاب ها و دریاچه های کشور اقدام عملیاتی انجام نمی دهند؟ و آب های مرزی را رها نمی کند؟

چیت چیان وزیر نیرو در پاسخ به سوال مذکور افزود: در خصوص بررسی مسایل و مشکلات دریاچه ارومیه و راهکارهای نجات این دریاچه اقدامات بسیاری صورت گرفته است و با حضور معاونین ذیربط رئیس جمهور و وزرای دستگاه های مرتبط و کارشناسان و اساتید دانشگاه چندین جلسه برگزار شده و چندین طرح پیشنهادی ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت 19 طرح بعنوان طرح  های دارای اولویت اجرا، مشخص شده و اقدامات لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز به عمل آمده است.

وی ادامه داد: در خصوص انتقال آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه به حوزه های دیگر برای مصارف شرب و صنعت در صورتی که منظور سوال کننده انتقال آب زاینده رود به استان آذربایجان شرقی می باشد به این دلیل است که بخشی از حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این استان واقع شده است و این انتقال در داخل حوضه آبریز برنامه ریزی شده بود نه انتقال بین حوضه ای در حالیکه در راستای حمایت و نجات دریاچه ارومیه طرح تأمین آب شرب و صنعت شهرستان های استان آذربایجان شرقی از ارس که در واقع انتقال آب از خارج حوضه آبریز دریاچه ارومیه می باشد در دستور کار قرار گرفته و این طرح به احیای دریاچه ارومیه کمک خواهد نمود.

برومندی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با قرائت گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص سوال از وزیر نیرو گفت: در کمیسیون کشاورزی پیشنهاد شد هیأتی به منطقه اعزام و پس از بررسی کارشناسی نتیجه به کمیسیون گزارش گردد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای بند 4 ماده 209 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می نماید هیأتی مرکب از یک نفر از کارگروه آب کمیسیون کشاورزی، نماینده وزارت نیرو و سوال کننده محترم به منطقه اعزام و پس از بررسی کارشناسی نتیجه را به هیأت رئیسه گزارش نماید پس از گزارش هیأت اعزامی چنانچه سوال کننده محترم همچنان موضوع را حل و فصل نشده بداند برابر قانون آیین نامه داخلی اقدامات لازم به عمل آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست