بازدید 23825
۸

معرفی مقصر اصلي سيل یکشنبه شب تهران

وحيد نوروزي شهردار منطقه 18 تهران، يكشنبه شب درست چند دقيقه بعد از توفان مهيب و سيل در تهران، يادداشتي در صفحه اينستاگرام خود نوشت و آنچه او باعث و باني حادثه فوت 14 نفر در سيل محله كن و سولقان عنوان مي‌كند را تشريح كرد.
کد خبر: ۵۱۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵ 21 July 2015
وحيد نوروزي شهردار منطقه 18 تهران، يكشنبه شب درست چند دقيقه بعد از توفان مهيب و سيل در تهران، يادداشتي در صفحه اينستاگرام خود نوشت و آنچه او باعث و باني حادثه فوت 14 نفر در سيل محله كن و سولقان عنوان مي‌كند را تشريح كرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، عصر يكشنبه گذشته، آسمان غبارآلود تهران كه شرايط هوا را در وضعيت كاملا ناسالم قرار داده بود، ناگهان مملو از ابرهاي تيره‌رنگ شد و توفاني تقريبا شبيه آنچه 12 خرداد ماه سال گذشته رخ داد، پايتخت را در نورديد.

توفان دو روز پيش به قدري آغشته به ريزگرد و توده‌هاي شن و خاك بود كه هواي روشن و نيمه‌آفتابي تهران را در حوالي ساعت 19 و 15 دقيقه، در فاصله چندثانیه تاريك كرد.

سرعت توفان عصر يكشنبه بين 75 تا 80 كيلومتر بر ساعت بود كه در مقايسه با توفان 119 كيلومتري خرداد سال گذشته، از شدت كمتري برخوردار بوده است.

در پي توفان و بارندگي شديد در تهران، وقوع سيل در محله كن باعث فوت افراد حاضر در اين محله مي‌شود.

شهردار منطقه 18 كه پيش‌تر درخواست تعطيلي معادن شن و ماسه اطراف رودخانه كن را به دولت مطرح كرده بود تا از برداشت بي‌رويه كف رودخانه كن جلوگيري شود، يكشنبه شب در صفحه اينستاگرام خود، تعلل در تعطيلي معادن شن و ماسه را به نوعي عامل بروز سيل معرفي كرد. متن كامل يادداشت وحيد نوروزي به شرح زير است:

معرفی مقصر اصلي سيل یکشنبه شب تهران

اين رودخانه آرام و زيبا مي‌تواند چنان وحشي شود كه ده‌ها انسان و... را در خود ببلعد. به قانون طبيعت احترام بگذاريم تا از خشم طبيعت در امان باشيم. متاسف شدم كه سيل اخير در تهران و البرز؛ چند نفر شهروند نگون‌بخت را به كام مرگ فرو برد. آنها كشته‌هايي هستند كه هيچ تقصيري در مرگشان نداشتند شايد صاحبان چند رستوران كنار رودخانه؛ شايد برداشت‌كنندگان شن و ماسه از كف رودخانه؛ شايد اهمال چند اداره و مدير دولتي و ده‌ها شايد ديگر در مرگ آنها نقش داشتند كه هيچ كس سراغشان هم نمي‌رود و آنها را بازخواست نمي‌كند. اينجاست كه در قيامت وقتي پرونده اعمال مان را دست مان مي‌دهند و چند قتل در آن نوشته شده متحير مي‌شويم بله خيلي از ما خواسته و ناخواسته شريك قتل همنوعان خود هستيم و خيلي اوقات روحمان هم خبردار نمي‌شود. پدري را با طمع و بي‌تدبيري در خسارت به رودخانه‌ها بي‌فرزند مي‌كنيم؛ چراغ زندگي خانواده‌اي را خاموش مي‌كنيم و عين خيالمان هم نيست.

آقاي مسوول دولتي كه در جلسه تعيين تكليف معادن چهارصد هكتاري شن و ماسه اطراف رودخانه كن در منطقه هجده آنقدر تابلو از ادامه كار اين معادن دفاع كردي كه من مجبور به فرياد بر سرتان شدم و رئيس جلسه هم به شما حق نداد، چه جوابي مي‌دهي؟ آقايي كه مجري قانون هستي و راي ديوان عدالت مبني بر تعطيلي معادن شن و ماسه را اجرا نمي‌كني و ما را تنها مي‌گذاري چه جوابي مي‌دهي؟ آقاياني كه بيش از چهل سال است شيره رودخانه را مكيديد و مجوز برداشت ماسه‌تان تمام شده است، چه جوابي مي‌دهيد؟ شما طبق قانون بايد معدن شن و ماسه را به حالت اول دربياوريد اما با نهايت بي‌شرمي كماكان رودخانه را نابود مي‌كنيد.

آقايان به طبيعت ظلم نكنيد چون طبيعت عصباني مي‌شود و آن وقت شما را توان مقابله با طبيعت نيست. ساده و روشن بگويم شماها در برابر خشم طبيعت؛ خس و خاشاك هستيد پس هشدارها را جدي بگيريد. به والله حق‌الناس‌تر از اين نمي‌توانيد پيدا كنيد. چرا به خاطر دو ريال منافع مادي، خودتان را شريك قتل مي‌كنيد؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۸
چرا حالا اين حرفها زده مي شود؟؟؟؟؟؟
نظر ایشون به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست. معمولا برداشت از کف رودخانه ها باعث عمیق تر شدن بستر رودخانه و بالا رفتن ظرفیت عبور آب می شود نه باعث بدتر شدن اوضاع.
فقط ميتونم بگم متاسفام
من یک سوال مهم دارم. چند روز قبل از سیل من در سایت snow-forecast.com چک کردم و دیدم که پیش بینی کرده بود پیست اسکی دیزین بیش از 100 میلی متر بارندگی خواهد داشت. آیا مسئولان سایتهای هواشناسی خارجی را چک نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
در برف سنگین 92 شیراز و برف فوق سنگین شمال کشور هم باز در سایتهای خارجی اعلام شده بود!!!!!!!!!!!
این که هواشناسی ایران همیشه می گوید احتمال آبگرفتگی در جاهای مستعد یک جمله کلیشه ای است نه پیش بینی دقیق....
آفرین ولی چه سود
با سلام
کاملا موافقم، اما با عصبانیت طبیعت خیر. این هم رحمت است اما چون ما قوانین طبیعت را رعایت نمی کنیم نتیجه می شود اینی که هست. تجاوز به حریم رودخانه و آبخیز آن نتیجه اش همین است.
درود درود درود
قانون در ایران قاطعانه اجرا نمی شود و مجازاتی برای عدم اجرای آن هم وجود ندارد . همه چیز با من بمیرم تو بمیری حل می شود این هم نتیجه !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان