بازدید 2561

علیرغم اعلام تاج؛ فعلا خبری از هپاتیت B نیست

هپاتیت b فعال در لیگ برتر؛ این خبری بود که با اظهارات مهدی تاج رئیس سازمان لیگ به آن دامن زده شد.
کد خبر: ۵۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 16 July 2015
به گزارش خبرآنلاین؛ به ناگهان همه تصور کردند خطر هپاتیت لیگ برتر را تهدید می کند اما یکی هست که می گوید هنوز بیماری هپاتیت این بازیکنان قطعی نیست و باید منتظر ماند تا جواب آزمایش های تکمیلی به دست کمیته پزشکی فدراسیون و لیگ برتر برسد. پرهان خانلری پزشک تیم ملی و رئیس این کمیته ها می گوید درست نیست که بازیکنان مذکور را هپاتیتی بخوانند. او در این باره به خبرآنلاین می گوید: «با وجود یک آنتی ژن مثبت در خون نمی توان گفت که بازیکنی هپاتیت فعال دارد. شاید همین الان در خون خیلی از ماها آنتی ژن وجود داشته باشد ولی دلیل نمی شود که بیمار باشیم. گاهی انسان ها از بدو تولد تا زمان مرگ آنتی ژن دارند ولی بدون مشکل و به سادگی زندگی می کنند. ممکن است در بعضی از انسان ها این تبدیل به بیماری شود و در بعضی دیگر نه.» او توضیح بیشتری می دهد و می گوید: «بیماری فعال افراد به میزان وجود عامل بیماری زا در خون آنها بستگی دارد. هیچگاه با یک آزمایش و با یک آنتی ژن مثبت نمی توانیم بگوییم یک بازیکن هپاتیت فعال دارد یا نه. ما باید آزمایش های بیشتری انجام بدهیم تا این مسئله اثبات شود که البته ما این آزمایش ها را انجام داده ایم.» 

به همین دلیل کمیسیون بیمارهای عفونی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال قصد دارند آزمایش لازم را در این زمینه انجام دهند تا در پایان مشخص شود آیا بازیکنان مورد نظر هپاتیت فعال دارند یا نه. خانلری در این باره توضیح می دهد: «روز دوشنبه جلسه ما برگزار می شود. این بازیکنان آزمایش های تکمیلی را انجام داده اند و پس از بررسی جواب آزمایش ها، ما به نتیجه نهایی می رسیم.»
خانلری معتقد است با علائم فیزیکی احتمال بیماری فعال در این بازیکنان بسیار پائین است: «قطعا همینطور است چراکه آنها در گذشته و همین الان نشانه ای از وجود بیماری نداشته اند. من فکر می کنم احتمال بیماری فعال این بازیکنان بسیار کم باشد. با این حال صبر می کنیم تا پس از انجام بررسی ها نتیجه نهایی را اعلام کنیم.» بدین ترتیب باید نزدیک به یک هفته منتظر ماند تا تکلیف روشن شود و همه به این نتیجه برسند که آیا هپاتیت b در لیگ برتر وجود دارد یا نه. خانلری تا آن زمان می خواهد کسی در این زمینه گمانه زنی نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار