بازدید 14119

فرانس 24:توافق هسته‌ای حاصل می‌شود

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در وین گفت پس از تایید پایتختها توافق هسته ای حاصل خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 13 July 2015
خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در وین گفت پس از تایید پایتختها توافق هسته ای حاصل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در وین گفت پس از تایید پایتختها توافق هسته ای حاصل خواهد شد.

آنتوان ماریوتی دقایقی قبل درباره مذاکرات هسته ای گزارش داد جنگ روانی زیادی از سوی هر دو طرف صورت می گیرد و بنابراین باید با احتیاط با سخنان و موضعگیری ها برخورد کرد. مواضعی که ساعت به ساعت تغییر می کند. من با یک منبع اروپایی تماس گرفتم و او می گفت بسیار محتمل است که امشب توافق صورت بگیرد. حال این توافق تا دو ساعت دیگر صورت می گیرد یا تا هشت ساعت دیگر مشخص نیست. اما واقعاً کار تقریباً به پایان رسیده است و این احساس وجود دارد که طرفین بی نهایت به حصول نتیجه نزدیک هستند. به گفته چندین شخصیت که از دیروز با آنان صحبت کرده ایم، توافق در دسترس است و تقریباً حاصل شده است اما باید نهایی شود.

شاید اتخاذ یک یا دو تصمیم در دقایق آخر باقی مانده باشد. همچنین باید منتظر تایید تهران ماند. البته پایتخت های هرکدام از طرفین باید متن را تایید کنند. اما این روند شاید در مورد تهران کمی طولانی تر باشد. مثلاً برای پاریس این کار ساده تر است و لوران فابیوس هر روز با فرانسوا اولاند صحبت می کند. خط مشی فرانسه ساده تر است و نیروهای مخالف وجود ندارند. چیزی که می تواند (در رابطه) میان رهبری معظم و احتمالاً دولت روحانی در ایران وجود داشته باشد. در نتیجه امید زیادی وجود دارد. آیا این اتفاق امشب رخ می دهد یا فردا؟ این پرسشی است که از چندین هفته قبل تاکنون وجود داشته است. اما آشکار است که ما این توافق را خواهیم داشت.

آنتوان ماریوتی همچنین اظهار داشت با توجه به گفتگوهایی که با چند مسئول عالیرتبه داشته ام، مسائل و موانع اصلی مثلاً دسترسی به مراکز نظامی و ضرب آهنگ لغو تحریم ها حل شده است. اکثر ابعاد فنی نیز همچون تعداد سانتریفوژها پیشتر در لوزان حل شده بود. احتمالاً اکنون اختلاف برسر چند مورد جزئی باقی مانده است که باید برطرف شود. احتمالاً مشکل ترجمه نیز وجود دارد. باید همه موارد به فارسی ترجمه و این اطمینان حاصل شود که هر کلمه همان معنا را دارد. زیرا مسلماً در غیراینصورت امکان تعبیر و تفسیرهای مختلف وجود خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار