بازدید 78603

نامه مهم موسوي به رهبر انقلاب

‌وزارت محترم كشور و فرمانداران در پذيرش فهرست نمايندگان اينجانب در هيات‌هاي اجرايي، محل استقرار دستگاه‌هاي شمارشگر و شعب اخذ راي تعلل مي‌نمايند و قانون مصوب 30/5/1379 به صورت ‌آشكار نقض مي‌شود. آخرين اقدام غيرقانوني آنان جابه‌جايي نمايندگان معرفي‌شده از طرف ستاد اينجانب در شعب است كه به هم ريختگي عجيبي ايجاد خواهد نمود. اين عمل كارشكني آشكار و موجب اختلال در انجام وظيفه آنان مي‌گردد
کد خبر: ۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷ 11 June 2009
روز گذشته و به فاصله يك روز به برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، مهندس موسوي طي نامه‌اي، از رهبر انقلاب خواست تا با رهنمودها و دخالت خود، موجبات بي‌طرفي همه مقامات، مجريان و ناظران انتخابات را فراهم نمايند تا از آراي مردم محافظت شود.

به گزارش کلمه سبز، متن كامل نامه مهندس موسوي به رهبر انقلاب به شرح زير است:

مقام معظم رهبري
حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي)
سلام عليكم

احتراما همان‌گونه كه از طريق رسانه‌ها و گزارش‌هاي واصله استحضار يافته‌ايد، شور انتخاباتي گسترده كشور را فرا گرفته است و همه اقشار و اصناف اعم از زن و مرد، پير و جوان در كوي و برزن به‌طور شبانه‌روزي فعال عرصه انتخابات هستند و اين پديده مبارك نويدبخش مشاركت فراگير مردم در انتخابات و موجب ارتقاء وحدت ملي و عزت و احترام بين‌المللي كشور خواهد بود.

لكن متاسفانه اخباري واصل مي‌شود كه برخي مقامات و دستگاه‌هاي رسمي از اين حركت مردمي اصيل استقبال نمي‌كنند. موارد زير نمونه‌اي از آنهاست:

1-‌ بعضي از اعضاي شوراي نگهبان در مركز و تعدادي از ناظرين در استان‌ها با جانبداري علني از رئيس كنوني دولت، رعايت شئون بي‌طرفي را نمي‌نمايند.

2-‌ وزارت محترم كشور و فرمانداران در پذيرش فهرست نمايندگان اينجانب در هيات‌هاي اجرايي، محل استقرار دستگاه‌هاي شمارشگر و شعب اخذ راي تعلل مي‌نمايند و قانون مصوب 30/5/1379 به صورت آشكار نقض مي‌شود. آخرين اقدام غيرقانوني آنان جابه‌جايي نمايندگان معرفي‌شده از طرف ستاد اينجانب در شعب است كه به هم ريختگي عجيبي ايجاد خواهد نمود. اين عمل كارشكني آشكار و موجب اختلال در انجام وظيفه آنان مي‌گردد. اين در حالي است كه ستاد انتخابات كشور ضمن بخشنامه شماره 44/45333 مورخه 9/3/88 بر صدور كارت نمايندگان نامزدها براي محلي كه معرفي شده‌اند، تاكيد نموده است و اين اقدام فرمانداران يا خودسرانه است و يا بخشنامه داخلي ديگري خلاف متن قبلي ابلاغ شده كه از آن اطلاعي در دست نيست.

3ـ شواهدي از مداخله تعدادي از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسيج در انتخابات واصل گرديده است و به نظر مي‌رسد اين عمل در صورت صحت خبر علاوه بر نقض قوانين، شكاف بين فرماندهان و مسئولان رسمي و بدنه سالم و صادق نيروهاي بسيج و سپاه را دامن مي‌زند. از آنجا كه دامنه اقدامات غيرقانوني فوق مشخص نيست و بخشي از اعضاي شعب اخذ راي و ناظران از حاميان نامزد خاص آنان انتخاب شده‌اند احتمال تصرف در آراء مردم اذهان را مي‌آزارد.

4-‌ بهره‌گيري رئيس دولت از امكانات دولتي در تبليغات و مسافرت‌هاي تبليغاتي مقامات رسمي و وزرا با استفاده از امكانات دولتي و نقض ماده 68 قانون كه به وفور خبرهاي آن را در رسانه‌ها مي‌توان ملاحظه كرد از آن جمله است. اينها بخشي از اقداماتي است كه نتيجه‌اي جز سرخوردگي مردم عزيز كه با شوري وصف‌ناپذير در صحنه تحكيم استوانه‌هاي نظام جمهوري اسلامي وارد شده‌اند نخواهد داشت. با اطمينان از اين‌كه دغدغه اصلي حضرت مستطاب‌عالي مشاركت هر چه بيشتر و گسترده‌تر مردم در انتخابات و رعايت قانون و بي‌طرفي كامل مسئولان در تمام سطوح و برگزاري انتخابات سالم مي‌باشد اميدوارم با رهنمودها و دخالت حضرتعالي زمينه مساعدي براي رعايت بي‌طرفي كامل مقامات، ناظران و مجريان انتخابات و دقت در حفظ آراي مردم فراهم آيد.

ميرحسين موسوي
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار