بازدید 3038

توافق گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاستی

گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاستی در این کشور به توافق دست ییافتند و قرار است ریاست این شورا بر عهده «علی ناصر محمد» باشد.
کد خبر: ۵۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵ 05 July 2015
گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاستی در این کشور به توافق دست ییافتند و قرار است ریاست این شورا بر عهده «علی ناصر محمد» باشد.

به گزارش فارس به نقل از العهد، گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاستی در این کشور به توافقات اولیه رسیده‌اند و در نظر دارند 8 نفر از چهره‌های سیاسی یمنی را مسئول تشکیل این شورا کنند تا اداره امور کشور را برعهده بگیرند.

گروه‌های سیاسی در یمن پیش از این و قبل از آغاز حملات عربستان به این کشور توافق کرده بودند برای پُر کردن خلاء سیاسی در این کشورشان شورایی برای اداره امور و یک مجلس بجای مجلس پیشین این کشور با حضور نمایندگان پیشین و نمایندگان جدید انتخاب کنند.

العهد تصریح کرده که ریاست این شورا با «علی ناصر محمد» خواهد بود و «احمد علی عبدالله صالح» نایب رئیس شورای ریاستی می‌شود.

6 عضو دیگر این شورا عبارتند از «ﻳﺤﻴﻰ ﺑﺪﺭ ﺍﻟﺪﻳن ﺍﻟﺤﻮﺛﻲ»، «حسن احمد باعوم»، «ﻣﻨﺼﻮﺭ ﻋﺰﻳﺰ ﺍﻟﺰﻧﺪﺍﻧﻲ»، «ﺍﻟﺸﻴﺦ ﻋﻮﺽ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻮﺯﻳﺮ ﺍﻟﻌﻮﻟﻘﻲ»، «ﻗﺎﺳﻢ ﺳﻼﻡ ﺳﻌﻴﺪ» و «ﻓﺎﺋﻘﺔ ﺍﻟﺴﻴﺪ» که وظیفه اداره کشور یمن را برعهده خواهند داشت.

پیش از این رسانه‌ها خبر داده بودند که طرف‌های یمنی در عمان مذاکراتی را در راستای رسیدن به راه حل سیاسی برای مشکلات کشورشان به انجام رسانده‌اند.

در همین زمینه شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که احزاب سیاسی یمن پس از شکست مذاکرات ژنو به دلیل کارشکنی‌ها عربستان تصمیم به تشکیل شورای ریاستی و دولت گرفتند.

مذاکرات میان طرف‌های یمنی پس از انکه سعودی‌ها شروع به بمباران این کشور کردند، متوقف شد.

بیش از 2 هزار نفر طی بمباران‌های عربستان به یمن با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری مورد حمایت عربستان به یمن کشته شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار