بازدید 96954

آقای خامنه‌ای بهترین مذاکره‌کننده جهان است

حرف من نیست، حرف توماس فریدمن در نیویورک تایمز دو روز گذشته است، که اگر من خانه داشته باشم حتما می دهم به آقای خامنه‌ای آن را بفروشند. یکی از بهترین مذاکره کننده های دنیاست. یک به شش مذاکره کرد. ایران در یک طرف و شش قدرت بزرگ جهان در طرف دیگر.
کد خبر: ۵۱۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 09 July 2015
در آستانه پایان مذاکرات هسته‌ای و رسیدن طرفین به یک توافق احتمالی جامع، برخی کارشناسان به آنچه‌ ایران در نتیجه توافق هسته‌ای به دست خواهد آورد، نگاهی متفاوت دارند.

به گزارش «تابناک»، علی علیزاده، تحلیلگر بی بی سی فارسی در برنامه صفحه 2، ضمن اشاره به مقاله‌ای که اخیرا توماس فریدمن تحلیلگر ارشد آمریکایی در روزنامه نیویورک تایمز نوشته، به دست بالاتر ایران در گفت‌وگوهای هسته ای اذعان کرد.

در بخشی از این برنامه، علیزاده اظهار داشت: آقای خامنه ای را چه در سیاست داخلی دوست داشته باشیم، منتقدش باشیم،... ایشان معمار بزرگ گرفتن تضمین امنیتی برای نظام جمهوری اسلامی بودند که در ۳۷ سال گذشته، متوهمانه هم نبوده، توسط دشمنان خارجی به معنای سیاست واقعی، از اطراف محاصره شده و ایشان، از سال ۲۰۰۴ به این ور، به نظرم با یک هوشمندی زیادی فهمیدن که به خاطر شکست های متعدد جنگ طلبان آمریکایی در افغانستان و عراق، فضا مهیا شده، ایشان از فضای تدافعی، (عقب نشینی که ایران کرد از بعد ۱۱ سپتامبر)، افغانستان واگذار کرد در کنفرانس بن، همه گونه همکاری کرد، از فضای تدافعی به فضای تهاجمی، سیاست خارجی ایران را چرخاندند، معمار این حرکت آقای خامنه ای بوده.‌

این تحلیلگر بی بی سی در ادامه گفت: حرف من نیست، حرف توماس فریدمن در نیویورک تایمز دو روز گذشته است، که اگر من خانه داشته باشم حتما می دهم به آقای خامنه ای آن را بفروشند. یکی از بهترین مذاکره کننده های دنیاست. یک به شش مذاکره کرد. ایران در یک طرف و شش قدرت بزرگ جهان در طرف دیگر.‌‌

وی همچنین بیان داشت: اما هدف آقای خامنه ای چه بود؟ آیا ساختن بمب اتم بود؟ نه‌! رسیدن به تکنولوژی بالقوه بود برای گرفتن تضمین امنیتی؛ آیا بهش رسید؟ به نظر من اگر توافق انجام بشه بهش می رسه؛ اگر توافق انجام نشه باز هم بهش می رسه. دست آمریکا خالیه. آمریکا نمی تواند از آن هواپیمای بی۲ که راه انداخته و از تهدید‌های نظامی علیه ایران استفاده کند. برای همین هم هست که ایران عقب ننشسته، به گفته همه این آمریکاست که عقب نشسته."



تعداد بازدید : 3079
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر