بازدید 4416

با جامعه پزشکی در نیفتید

کد خبر: ۵۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 19 June 2015
دبیر مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران گفت: به کسانی که این روزها در رسانه‌ها علیه جامعه پزشکی حرف می‌زنند می‌گوییم با پزشکان ناشیانه برخورد نکنید و در نیفتید، اگر هم مشکلی هست، خود جامعه پزشکی می‌تواند پالایش کند.

به گزارش فارس، علی نوبخت، در نشست مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، افزود: اگر در جامعه پزشکی ناهنجاری وجود دارد، خود جامعه پزشکی می تواند از درون پالایش کند. هر انجمن پزشکی می تواند، بر پزشکان خود نظارت کند و رعایت اخلاق و حقوق را نهادینه کند.

وی ادامه داد: امروز هم تفاهمنامه ای بین مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران و سازمان نظام پزشکی امضا می شود و دکتر زالی به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی بخشی از اختیارات این سازمان را برای نظارت بر جامعه پزشکی به دکتر ایرج فاضل که فرد مورد وثوق جامعه پزشکی و رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران است واگذار می کند تا خود جامعه پزشکی و انجمن ها از درون مشکلات و ناهنجاری ها را بر طرف کنند و نشان دهند که نیازی به قیم ندارند.

وی گفت: جامعه پزشکی الماس است و به قول دکتر فاضل جز الماس نمی تواند الماس را ببرد، بنابراین اعلام می کنیم که با جامعه پزشکی ناشیانه برخورد نکنید، حتی فیدل کاسترو که انقلابی ترین فرد کوبا بود به مسئولان دولتش نصیحت کرد که با جامعه پزشکی درنیفتید و بلکه از آنها کمک بگیرید. اما ما متأسفانه نجواهایی می شنویم که احساس خطر می کنیم.

نوبخت افزود: چنین برخوردی با پزشکان حتی در دولتهای گذشته نیز نبود چه برسد به این دولت که دولت تدبیر و امید است، این درست نیست که خدای نکرده به جامعه پزشکی توهین شود، و بگویند اختیارتان را می گیریم، شما این قدرت را از کجا آورده اید که اختیار قانونی را بگیرید.

دبیر مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران گفت: ما امروز با تفاهمنامه ای که با سازمان نظام پزشکی امضا می کنیم نشان می دهیم که خودمان می توانیم نظارت کنیم و از روز شنبه نظارتهای انجمن ها بر کار پزشکان شروع می شود، مقامات دولتی هم بدانند، نهاد صنفی پزشکان توهین را تحمل نمی کند، اختیارات را مجلس با تصویب قانون داده است و دولت نمی تواند پس بگیرد.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس هم آمده است و از برخورد با پزشکان صحبت کرده است، چطور این نماینده مجلس به جای کل مجلس صحبت می کند، این حرفها فول است و برای جامعه پزشکی سنگین است، ما تحمل نمی کنیم و حتماً به هیئت رئیسه مجلس درباره این نماینده تذکر می دهیم. چرا یک نهاد مدنی را تهدید می کنند.

دبیر مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران گفت: ما دست همکاری خود را به سمت حاکمیت دراز کردیم و آنها هم لطف کردند و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در همین جلسه امروز اعلام کرد که از ظرفیت سازمان نظام پزشکی به عنوان  اتاق فکر این سازمان استفاده می شود و گفتند که از اندیشه های اندیشمندان جامعه پزشکی استفاده می کنند.

نوبخت اضافه کرد: متأسفانه در دولت گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی را که مغز دولت بود، منحل کردند، اگر مغز نباشد، بدن چطور می خواهد حرکت کند، از هم متلاشی می شود.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی یک جامعه فرهیخته است و خودش می تواند این حرفه را از ناهنجاری ها پالایش  کند، نیازی به قیم ندارد، اجازه دهید شاخ  به شاخ نشویم، اهانت نکنید و گرنه می دانیم چه کار کنیم.

به گزارش خبرنگار فارس، چندی پیش، وزیر بهداشت از نظارت سازمان نظام پزشکی بر اجرای تعرفه ها به ویژه در تهران گلایه و اعلام کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند، با اصلاح قانون اختیار نظارت بر تعرفه های بخش خصوصی از این سازمان گرفته می شود.

بعد از آن علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که این سازمان هیج اختیار و وظیفه ای برای نظارت بر تعرفه ها ندارند و اساساً چنین اختیاری به سازمان نظام پزشکی داده نشده که بخواهند بگیرند، با این حال پنجشنبه طی تفاهمنامه ای سازمان نظام پزشکی اختیارات خود را برای نظارت بر پزشکان به مجمع انجمن های علمی پزشکی واگذار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار