بازدید 9559
در دادگاهی در مصر صورت گرفت؛

حکم حبس ابد برای مرسی + تأیید حکم اعدام در پرونده فرار از زندان

محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، امروز در دادگاهی در این کشور به حبس ابد محکوم شد. این در حالی است که تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین که متهم این پرونده بودند، به اعدام محکوم شده‌اند. خود مرسی نیز در ابتدا توسط دستگاه قضایی مصر به اعدام محکوم شده بود.
کد خبر: ۵۰۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 16 June 2015
صدور حکم حبس ابد برای مرسی و اعدام برای 14 رهبر اخوان‌المسلمینمحمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، امروز در دادگاهی در این کشور به حبس ابد محکوم شد. این در حالی است که تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین که متهم این پرونده بودند، به اعدام محکوم شده‌اند. خود مرسی نیز در ابتدا توسط دستگاه قضایی مصر به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش «تابناک»، منابع خبری مصری گزارش داده اند، دادگاه بررسی پرونده محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، وی را به اتهام جاسوسی به حبس ابد محکوم کرده است. این در حالی است که خیرت الشاطر، محمد البلتاجی و 14 نفر دیگر از سران اخوان به اعدام از طریق چوبه دار محکوم شده اند. مرسی در ابتدا به اتهام جاسوسی و فرار از زندان به اعدام محکوم شده بود. در پی صدور این حکم، دادگاه پرونده وی و 104 تن دیگر از متهمین را برای تأیید نهایی به مفتی مصر ارجاع داد.

از جمله دیگر متهمینی که برای آن ها حکم صادر شده، می توان به محمد بدیع، خیرت الشاطر و 120 تن دیگر اشاره کرد. یوسف القرضاوی، روحانی مصری که هم اکنون در قطر به سر می برد نیز غیاباً به اعدام محکوم شده است.

گفتنی است، در جریان تحولات سال 2011 مصر، مرسی و دیگر اعضای اخوان از زندانی در این کشور گریختند. همین موضوع سبب شد پس از سقوط مرسی از قدرت، اتهاماتی از جمله تخریب ساختمان زندان، قتل و تلاش برای قتل نگهبانان زندان و غارت اموال دولتی متوجه آن ها شود.

افزون بر این، مرسی متهم است ‌از طریق ارتباط‌گیری با خارجی ها، به جاسوسی برای آن ها پرداخته و امنیت ملی مصر را به خطر انداخته است. با این حال، وی به این اتهام به اعدام محکوم نشد. این در حالی است که شاطر، بدیع و چهارده تن دیگر از رهبران اخوان به همین جرم مستحق اعدام شناخته شدند. 

تکمیلی:

دستگاه قضایی مصر «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور را در پرونده مشهور به فرار از زندان به صورت جداگانه به اعدام محکوم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر