بازدید 2706

عراق نگران به راه افتادن «جنگ آب» از سوی داعش

قطع آب بدترین جنایتی است که آنها می توانند مرتکب شوند. این اقدام موجب می شود که کودکان، زنان و افراد سالخورده فرار کنند و شرایط حمله برای آنها فراهم شود
کد خبر: ۵۰۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 03 June 2015
خبرگزاری فرانسه در گزارشی تحت عنوان «مقامات عراقی نگران جنگ آب از سوی داعش هستند» نوشت، مقامات عراقی روز چهارشنبه از اینکه ستیزه جویان از بستن یک سد در الرمادی برای حملات تازه علیه نیروهای حامی دولت ، استفاده کنند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش «تابناک»؛ پیشروی های پیاپی گروه داعش در ماه گذشته تردیدهایی را درباره راهبرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنگ با ستیزه جویان به وجود آورد اما واشنگتن تاکید می‌کند این مسیر، مسیر درستی است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از تصرف الرمادی به دست داعش اعلام کرد نیروهای دولتی این شهر را طی چند روز باز پس خواهند گرفت اما عملیات برای این کار به کندی پیش می رود.
ستیزه جویان داعش ماه گذشته برای تصرف الرمادی موجی از انفجارهای انتحاری را با استفاده از کامیون انجام دادند.

داعشی ها طی روزهای اخیر بار دیگر از این سلاح استفاده کردند که حیدر العبادی تاثیر آن را برابر با «بمب های هسته ای کوچک» توصیف کرد.

در حالی که آنها به سمت الرمادی حرکت می کنند ، مقامات عراقی اعلام کردند نیروهای دولتی خطر حمله را احساس می کنند چرا که داعش سد شهر را بسته تا رود فرات خشک شود.

این اقدام به ستیزه جویان داعش این امکان را می دهد که به آسانی از رود عبور کنند و سرزمین های بیشتری را به تصرف خود درآورند.

صباح کرحوت رئیس شورای استانی الانبار خاطر نشان کرد : «داعش در حال روی آوردن به جنگ کثیف آب است».

وی افزود: «قطع آب بدترین جنایتی است که آنها می توانند مرتکب شوند. این اقدام موجب می شود که کودکان، زنان و افراد سالخورده فرار کنند و شرایط حمله برای آنها فراهم شود».

ارکان خلف الترموذ یکی دیگر از اعضای شورای استانی الانبار نیز گفت: «در حال حاضر ممکن است داعش برای رویارویی با ما از ستیزه جویان کافی برخوردار نباشد. بنابراین آنها از آب به عنوان یک سلاح برای تضعیف مناطقی استفاده می کنند که در آنها پایگاه های نظامی قرار دارد».

عقب نشینی ماه گذشته از الرمادی شبیه به سقوط نیروهای دولتی در موصل ، دومین شهر بزرگ عراق بود که سال گذشته رخ داد و پس از آن ستیزه جویان داعش توانستند نزدیک به یک سوم عراق را به تصرف خود درآورند.

آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت در نه ماه گذشته که نیروهای ائتلاف حمله به مواضع ستیزه جویان در عراق و سوریه را آغاز کرده اند تاکنون ده هزار عضو داعش کشته شده اند.

پس از سقوط الرمادی حیدر العبادی نیروهای بسیج مردمی را که چتر محافظی برای اکثریت شیعه مورد حمایت شبه نظامیان ایرانی و داوطلبان است ، فرا می خواند.

العبادی و واشنگتن تمایلی به استقرار بسیج مردمی در الانبار که سنی نشین است ندارند چرا که بیم آن می رود تنش های فرقه ای ایجاد شود.

ژنرال جان الن John Allen رئیس ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مجمعی در قطر دخالت بسیج مردمی را در کوتاه مدت اجتناب ناپذیر دانست.

وی افزود: «با این حال پس از آن ما باید امنیت مردم را تامین کنیم و این کار باید به دست پلیس سنی و قبایل سنی انجام شود و ما تلاش می‌کنیم به هر دو آنها قدرت بدهیم».

در همین حال العبادی خاطر نشان کرد قدرت گرفتن دوباره داعش در میدان نشان دهنده شکست جامعه بین المللی در حمایت کافی از عراق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست